Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Minel higabb hidegen az olaj, annal jobb. Problemakat nem fogsz tapasztalni semmilyen olajjal, ami a kenessel fugg ossze, mert azt ember nem tudja erzekszervekkel tapasztalni. A halksag az megint viszkozitas. Egy higabb olajjal hangosabb lesz minden, ez sem arul el semmit az olajrol. A finom valtas legtobb esetben kuplung, tehat megint viszkozitas kerdese, es az adalekolas, tehat jaso ma vagy jaso ma2.
A hidegoldali viszkozitas azert fontos, mert hideginditasoknal minel folyosabb az olaj, annal jobb a motornak, de 5w es 10w kozott elenyeszo a kulonbseg 40 es melegoldali viszkozitas eseten. Ahhoz, hogy nagyobb kulonbseg legyen a melegoldalival is le kellene menni. Ahhoz meg erdemes ragaszkodni.
Egy mondatban megvalaszolva, a hidegen higabb olaj jobb lenne, de kerdes, hogy annyival tobb vedelmet tud-e nyujtani, mint amennyivel dragabb, ugyanis soha nem fogjuk megerezni a kulonbseget az 5w es 10w kozott 40 es melegoldali viszkozitas eseten. Km szamban sem.
Sokszor előkerül ez az olaj téma. A legtöbb motoros arról ítél meg egy kenőanyagot, hogy mennyire jár simán vele a váltókar. Tényleg csak ennyit tapasztalunk belőle, de ez alapján kijelenhetjük, hogy az egy jó olaj?
Nem az lenne a fő feladata, hogy kenje, hűtse az alkatrészeket, csökkentse a kopást, lebegtesse, elszállítsa a kormot? Ezek közül melyiket tudjuk mi mérni, összehasonlítani?
Én 2008as r1 be 300v 10w40et hasznalok.velemenyed szerint akkor jobb lenne egy 5w40es?(eddig problemat nem tapasztaltam motor valto halk,finomak a valtasok)
A mannol api sl. Az osszes motul, amit linkeltel api sm, vagy sn, ezeknek nagyobb a teljesitmenyszintjuk, azaz szabvany alapjan jobb olajok. A szabvany szerint a mannol nem tudja azt harmad aron.

Az osszehasonlitas tul kis teruletet erint, amik szamunkra nem annyira lenyegesek. Pl viszkozitas index. Ezt egy higabb hidegoldali viszkozitassal kivalthatod, pl 5w40. Illetve be fogod melegiteni mindig a motort. A hideg oldali viszkozitas a leglenyegesebb. Annak minel kisebbnek kell lennie. Lathato, hogy hiaba ugyanaz a hidegoldali ertek ket kulonbozo melegoldali viszkozitasu olajnal, a dermedespontot feljebb hozza a melegen vastagabb olaj.
Ezert a melegoldalibol sem erdemes vastagabbat valasztani.
Savasodas megintcsak nem fontos 6-7000 es vagy evenkenti cserenel.

Sajnos semmit nem tudunk azokrol a tribologiai vizsgalatokrol, amik az olaj fontos tulajdonsagait vizsgalja. Pl 4 gorgos teszt, habosodas, adalek oldokepesseg (extreme pressure), lakkosodas, oxidacio, nyirasstabilitas, satobbi. Ezeket oleli fel az api szabvany. Ezert a teljesitmenyszintre hagyatkoznek leginkabb, miutan a viszkozitast jol valasztottam meg. Legalacsonyabb hidegoldali, es lehetoleg a gepkonyv altal javasolt melegoldali.
Beleástam magam egy kicsit az olaj témába, mert nagyon olcsó a Mannol olaj......és kíváncsi voltam pár hasonló olaj mellett milyen értéket mutat.
Persze mellé tettem pár csúcs olajat is ami kb. tök felesleges magyar viszonylatok között. Elméletileg itthona 10w40 elég, sőt a gyári 10w30 vagy 20w40 a 2002-es R1 esetében....így maradnék a 10w40-nél.

Nagyon nagy kiugró eltérést én nem találtam. Az ár az viszont lényegesen olcsóbb.
Persze nem 5000 ft-on múlik a dolog.......de érdekes mindenképp, hogy a 3-ad árú mannol kb azt tudja mint a motul.
Valaki próbálta már a mannolt? Én elgondolkodtam rajta...az adatok alapján gond nem lehet belőle....főleg, hogy mikor kijött az R1 akkor még ilyen minőségű olaj se volt.

A viszkozitási index annál jobb minél magasabb, mert annál kevésbé változik a viszkozitása a hideg és meleg felhasználás között.
A TBN számból is a nagyobb a jobb, mert annál több tartaléka van az olajnak a besavasodás ellen.

Vélemények?
Kivenni, és kiáztatás után sűrített-levegővel a hátsó oldalról kifújatni ! és a helyedben tennék elé egy szitaszövetet, hogy a bogarak ne sajtolódjanak be a közepéig !!
Másnak is ilyen gyalázatosan néz ki a hűtője? Már millió kavicsot meg bogarat kaphatott. Igaz a hűtésemmel nincs baj, de szerintetek nem kellene kicserélni?
http://www.agomotors.hu/websho...

Nekem ilyen fokozatkijelzőm van. Nem a legolcsóbb, de megéri. Van hozzá magyar leírás, ami alapján nagyon könnyű bekötni.
Hali mindenkinek. Keresek 2000-es R1 kormánystabilizátort!
+36705779922 kérném az ajánlatokat ha van vkinek esetleg.
Előre is köszi!
Szia! BT016 pro volt a motoromon amikor megvettem (dot szerint fél évesek voltak). El sem gondolkoztam rajta hogy ismét az legyen rajta. Szerintem egy gyengébb vason, kicsit túrásabb tempóval jó gumi, de ha baszatod neki rendesen akkor elég szarul viselkedik. Kakucson pl. megcsúszott vele többször is az eleje (nem, nem 8 baros guminyomással mentem ).
tudok adni párban s20r-t.
Sziasztok! 2001-es r1-hét milyen fokozatkijezöt érdemes vásárolni illetve mennyire bonyolult bekötni? Válaszokat előre is köszönöm!
S20 evo-t használtam én is, ringen kicsit engedve a nyomásból is megállta a helyét, nem csúszott meg, pedig adtam neki rendesen :)
5 zónás szép egyenletesen kopott, nem szakadozott.
A pirelli supercorsa is jó.....dunlop d209-2011 is
A michelinre sincs panaszom, mundjuk abból pilot one nevúvel mentem aminek most más a neve azt hiszem power rs lett, alig van rajta minta.
A metzeller új gumijait nem próbáltam az utolsó ami R1-en volt nekem az a sportec m1..... hát az parádésan szar gumi volt. A kanyarban nyikorgott bakker....és morzsolódott, pedig új gumi volt, nem öreg.
A melós bmw-ken michelin pilot road3-at használunk, nekem azzal nincs bajom, -5-től +40 fokig megállja a helyét a nagy dögökön, a vízelvezetése jó......persze más kategória.
Nem r1-re való gumi...hacsak nem túrázásról van szó.
Sziasztok!
Zselés ülést csináltatott már valaki R1-re, esetleg tapasztalatok?
köszi
Köszi a tanárcsokat! Még az S20 evo jött szóba egyik ismerősöm istenítette.
figyu Nekem m7 rr van fent és nem kíméltem országúton. nagyon nagy önbizalmat ad és tényleg bántottam. most tartok 7000 Km-nél és van még benne talán egy ezres...a power rs-n gondolkoztam ,hogy cserélek,de az m7 rr-ben 100 %-ig bízom nem váltok.
Metzeller m7rr esetleg meg.
2ct nel sokkal jobban tapad, nem egy michelin power rs, de nem is egy arkategoriaban van a 2ct vel. Lehet venni michelint, csak ne 2ct t, mert egy olcso gumi, ami ennek aranyaban nem is teljesit ugy, mint egy dragabb.
Dunlop sportsmart2 max
Supercorsa után pláne ne rakj fel mislájnt..
eddig volt 2 supercorsám az nagyon bejön csak drága és hamar kopik
Michelin pilot power 2ct-t nem ajanlom semmikepp.
Szia! A zx7r-emen michelin van meglepően jó/ nem vagyok egy michelin párti/ ja és tudom nem ez volt a kérdés de én r1 en pirelli supercorsát aztán mikor felraktam az első dunlop d209 majd a d211 est azután csak dunlop.....
Sziasztok!
Használt már valaki bridgestone bt016pro-t vagy michelin pilot power 2ct-t?
Véleményekre lennék kíváncsi. Köszönöm!
Sziasztok!
Akinek esetleg van a féknyerget rögzítő csavarja elfekvőben és esetleg megválna tőle, megvásárolnám.
2002-es R1-eshez kellene. Igazából 1db, de ha van több, akár mindet megveszem.
06202671477 v szhkovada@gmail.com
Köszönöm!
Köszi szépen