Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Koszi a tippet!
Van, de hogy merem ezt a szivargo aramot? Mit kotok sorba?
Ha van egy egyszerű multimétered, amivel áramot lehet mérni, sorba kötöd mondjuk a pozitív pólussal, és mérj egy szivárgó áramot. Ha magas, 20-30mA felett, akkor valami leszívja. Akkor próbáld meg, sorban kivenni a biztiket, és nézni mikor csökken az áram normális értékre. A bal oldali lámpatakaró alatt vannak még biztik.

Tévhit, hogy a hideg tönkreteszi az akksit. Lecsökken a kapacitása, de csak amíg a hidegben van. A páratartalom szívja le inkább.
Gyari immo csak (es a lakasban volt tarolva telen is a motor, megcsak a hideg sem lehetett)
Nem tudom mi szivhatja le az akksit
Az első R1-em úgy ment el 33.000 km-el, hogy a lánc gyári did volt. Egy minimálisat állítottam rajta. Nem volt megnyúlva.
Ha nincs egykerék, gumifüst meg digutális csukló ami mindig csak nagy kigyorsításokróp szól, akkor birja az az 530-as lánc ám sokáig.....

Azon szoktam nevetni mikor hirdetik a 15-20.000 km-t futott motorokat új láncszettel és lánckerekekkel :D
Nagyon valóságos :D
Ott érdemes kifújkálni a furatokat az olajtól, és menetrögzítővel összerakni. Lehet hogy ő ezt elmulasztotta.
Szia!
Riasztó nincs benne, vagy más,ami lehúzhatja?
Havas szep reggelt! :)

Olyan kerdes,h az az RN19-be kerult uj akku, de egy het allas utan lemerult, viszont a motor jaratva stabilan 14V a toltest mutat.
Tegnap feltoltottem es reggelre megint kemerult.

Barmi otletetek van van esetleg?

(Nem gyari akku,a Yamaha-Surmannal adtak, gep szerint ezt hozta bele valonak)
A külföldről behozott motoroknál a legnagyobb probléma ez szerintem. Teljesen lekövethetetlen. Fogja magát a kereskedő, aztán 50 000-ről visszaállítja 15 000-re és valóban van olyan motor, amiről nem tudod eldönteni, hogy annyi van benne vagy nem. Ha jó fékbetétet használtak, még a tárcsán sem lehet észrevenni. Én a láncot nézném meg amúgy az ilyen motoroknál. A gyári lánc nem 15-20 ezer km-t megy el, és azon nem lehet nittelés. Magyarországon, amióta bevezették azt, hogy felviszik az adatbázisba a km-t(nem tudom, hogy műszakinál, vagy átírásnál), azóta talán az itthoni motorok jobban lekövethetők.
A km-ről még annyit, hogy az előző Z750-es Kawasakimba, az előző tulaja 3 év alatt 32 000 km-t tett meg...
Ennek tudatában elég kiszámíthatatlan, hogy mi a valós és mi a hazugság.

Amúgy az én gépemnél elkezdett valami zörögni egyik nap, aztán már a fél motort szétszedtem, mire kiderült, hogy az előző "szaki" elfelejtette meghúzni generátornál az alaplap rögzítőcsavarjait, amik aztán szépen beleértek a lendkerékbe is... Szerencsére nem lett belőle kár...
Az volt az érdekes, hogy megvoltam győződve arról, hogy vez.lánc patron szórakozik, mert onnan hallottam...
Nálam a szívó oldalon felső határon volt. Ahoz nem kellett nyúlni.
A kipufogó oldalon volt alsó határon (20), azt hiszem némi ide oda pakolgatással 4 db.-ot kellett cserélnem és most az is felső határon van (26-27).

Igazából ezekben évi 6000 van átlagban.....azzal érdemes számolni. 16 éves lesz idén tehát minimum 15x6000 az = 80.000 km....meg még ami idén megy bele.
A 83.000-es óraállás korreknek tűnik....

De tudva, hogy mennyi volt az első R1-emben amit eladtam annó....az pont ugyan olyan volt mint a tiéd.
2002-ben vette egy helyi srác. Nála állt sokat....így 2005 januárjában jégbordás úton hoztam haza valami 14.500 km-el.
Én olyan 33.000 km körüli óraállással adtam el 2008 decemberben. Ez elég korrekt az 6000-es átlag majdnem ki is jön.
ez után olyan 45-50.000 lehetett benne mikor árulták 15.000 km-t futottan....
Volt még 3-4 tulaja és 3x rommá törték.....mindenki beletolt 10-20.000 km-t......és ekkor 2016-ban láttam meghirdetve valami 45.000 km-el
Szóval ennyit akm óra állásról......xart sem ér Vagyis igen....mikor el akarod adni és keveset mutat az jól tud jönni.
Engem már nem érdekel az óraállás.....állapotért adok pénzt....belekalkulálva miket akarok kicserélni és megéri e az nekem.
Köszönöm! Itthoni motor amúgy, de volt vele dolog bőven. 41 ezer van az órájában, de úgysem hiszem el... :D
A szelephézag állításnál 17-18! hézagon kellett állítanom, mert elfogytak... Ennek függvényében érdekes a 41 ezer... Vagy elég szélsőségesen használták.
A tiéd szép gyári állapotúnak néz ki külsőre a képeken. Látszik, hogy van vele törődve :)
Az enyémnek kissé már kormosabb a torka... Ez egészen jól néz ki. A festék az enyémről is lepereg... :)
Eljutottunk ma végre a kompresszió mérésig. 14,5 a gyári érték, most néztem a manualban...... 13,6-14 közötti értékek jöttek ki, ami nem tűnik rossznak tekintve az elméleti 83.000 km-t...ami lehet több....bár reálisnak tűnik.
A vezlérműlánc vagy cserélve volt, vagy jól bírja....mert a feszítő szinte alapon van és minmálisat kellett rajta állítani.
A szívótorok gumikat leszedtem, megtakarítottam, a rögzítő fém gyűrűket is....

Eddig jutottunk ma, mert a blokkba vezető hűtőcsőn van 1-1 o gyűrű és az elég gatya állapotú, a manuál is írja a cserét ha már szétszedésre kerül a sor.
Ezt beszerzem aztán haladunk tovább.
A futómű és a fék még most jön darabokra szedésileg....

Kár, hogy a kor előre haladtával a blokkon lévő fekete festék lepereg, de végül is 16 évet bírt...az nem rossz....
Nem hagyja linkelni feladom XD
Én nem gondolom rossznak a mannolt, pont ezért fogom kipróbálni.
Szintetikus ester olaj mint a motul.
A minőségi előírásoknak megfelel.

Elég jó cuccaik vannak, a minőséggel is elégedett vagyok, és nem túlárazottak.

Például a ford focus-omba mindig az 5w30 gyári ford olajat vettem. Kutya baja 300.000 km-el.
A mannolnál vannak gyári specifukus olajak, Ford, Mercedes, Audi, Renault, Volvo, Peugeot, citroen, Daewoo, Opel, Toyota, Lexus, Kia, Hyundai, Nissan, harley, stb....
Ha a gyári előírásoknak megfelel, akkor szerintem nincs vele gond.
Legközelebb ezt fogok venni a fókába is, mert olcsóbb...

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls...*PR

Nekem 4.278 Ft-ra jön ki a kedvezménnyel...a 4 liter.
es ezt honnan tudod? ha egy repsol api sl, egy mannol is api sl, akkor te a marketing miatt megveszed dragabban a repsolt? anelkul, hogy tudnad, mi a kulonbseg a ket olaj kozott? mert azt soha nem fogod megtudni, amig nem vizsgalod laborban. kikonyokolni ket ugyanolyan teljesitmenyszintu olajtol semmi nem fog. ezt csak ugy lehetne megvizsgalni, hogy elkuldod a repsolt leeresztes utan kopadekvizsgaltatra, majd a mannolt is, ugyanolyan km utan. szoval amig ilyet nem csinaltunk, ne fogalmazzunk meg ilyen sarkos velemenyt, mert mire alapozod?
Mannol szerintem a legalja. Az első jó olaj amit beletöltöttem eddig is a repsol moto syntetico. Lassan kocsiba is ezt fogom tölteni.
Sziasztok!
Használt már valaki ilyen fagyállót?
Elvileg ezt 1-1 be lehet tenni -37C -- +140 ig jó
Akkor utcai használatra gondolom elég a motul 5100
10w40-es szintetikusat, Legyen api sn vagy sm...az biztos jó lesz.
Amelyik szimpatikus:
-Motul
-Castrtol
-Repsol
-Yamalube
-Én mannolt vettem, azt fogom kipróbálni.....
Üdv.2001es r1be milyen olajat ajánlatok? Már nem tudom eldönteni annyi félét olvastam.
Dettó így vagyok vele. Annyi, hogy ezek amúgy jó dolgok és ezért egyszer venni fogok egy B motort.
en onnan indulok ki, hogy csinaltam nehany palyara hasznalt sornegy motort. nagyon hamar kellett szelephezagot allitani. vegyesen hasznalt, palya-utcai motornal vezlancot mar 40 e elott kellett cserelni. ezekben mindben valos km volt, fiatal motorok voltak.

illetve elolvastam jopar 50 000 km es tartostesztet amit a motorrad csinal, es darabokra szedi a motor. 50 000 km utan a legtobb sportmotor henger-dugo illesztese mar kopashataron volt, a szelepvezetok egyes tipusoknal ennyinel kikopott, es akkorat kovalygott a szelep, hogy az osszes tomitetlen volt, es rendellenesen kopott. a szelepek ilyenkorra szinte az osszes motoron tomitetlen, kiveve a desmo vezerlest. a szeleprugok merete is hatarerteken van ilyenkor, ha v2 rol beszelunk, ott mar a forgattyusmechanizmus is kemenyen megsinylette, de a henger-dugo illesztes mindenfelekepp kopashataron van ilyenkor kevesebb hengernel.
es ami ebbe az egeszbe beleszol, hogy hogyan hasznaljak. ha turamotorkent van hasznalva, bele tudsz rakni 100 e felett. de ha kuldve van, semmikepp. en nem is a konstrukciok kozotti kulonbseget latom a legnagyobb meghatarozo tenyezonek a futasteljesitmenynel, hanem a hasznalat modjat.
Persze...sok féleképp lehet ütni egy motort.
Ott a gumifüstölés.....ami nem jó.......eszi a kuplungot, egy helyben izzik a blokk, pörög, ha nem is tiltáson, de akár ott is.
Lehet ökörmód pályázni, kavicságyban fetrengeni.....
Lehet autópályán fel le rohangálni 300-al...
Lehet egykerekezni....futóművet szétbaxni vele.....
És vannak egyéb idióta dolgok amik még ezen szinttől is lejebb vannak.

Pont azért rakom rendbe a gépet, mert én nem űzöm ezeket. Én sajnálnám így használni a motoromat.
Nem mondom, hogy évi 1-2 pályanap nem fér bele, de ezen kívül túrázgatok bandában.....vagy barátnővel.
Ezek nem túl megterhelőek egy ilyen motornak, főleg ha megkapja a karbantartást is.

Nem tudom mennyire lesz tipp-topp a gép. Lesznek e vele bajok....ezt a jövő majd megmutatja.
Főleg, hogy belerakom a MANNOL olajat

Egyébként ki tudja mire használták....lehet kapott mindent...
....csak ugye mikor a sok "valós" km-es motor esetén 30.000-nél óriási hibák vannak akkor arra gondolunk, de szar...csak ennyit bírt ki....
Pedig lehet szerencsétlenekben 100-200.000 km van....és igen is nagyon jól bírták.

A legelső R1 motorom életét követtem sokáig.....több mint 100.000 volt benne, összetörték 3x csúnyán, és tipp-topp 45.000 km-t futottként árulták.....a blokkhoz senki nem nyúlt....nem kellett széthúzni, fő elemeket cserélni. Szóval itt van a kutya elásva....a csalásnál....itt üt vissza a km óra tekergetés.