Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most nézegetem itt tüzetesebben az alkatrészeket.
Nem lehet esetleg ez is gond?
Csak a peremén, egész kis felületen fekszik fel a csavar. Alig van igy súrlódási erő.
XVS1100 szabadonfutó. Bal kézben a nem gyári, erősített változat. Jobb kézben a gyári.
1983-tól 1996 elejéig nem jöttek rá :D Volt rá idejük pedig és nem csak ebben a motorban döglöttek meg sorra.
Az 1100-es Drag Star ugyan hasonló a kései 535-höz, sprag-babás a csapágy, csak annyira gyenge szerkezet, hogy az is hajlamos húsz-harmincezrenként megenni egyet.
A Yamahának ez nem megy sajnos.
A fenébe! Hogy ezt nem tudták két évvel előtte kitalálni! 🙂
Csak akkor nem cserelheto, ha baja van. Vehetnel uj lendkereket, ha beszarik.

A kesobbiek (96 utani) masszivabbak, 6 csavar fogja, nem 3. Emellett nem egy nagy ontveny kosar 3 gorgovel viszi at az erot, hanem egy rendes 'sprag-babas' csapagykosar, ami onmagaban cserelheto.
Hüüümmm.... az elképzelés jogos, de.......
Akkor hogyan lehetne javítani, ha mondjuk csak egy rugó törik el.
Meg akkor még költségesebb lenne a javítás. Kompakt lenne a szabadonfutó, és a lendkerék.....
Én a "finom menetes" megoldásra szavaznék...
Ha gyárilag egybe építették volna a lendkereket a szabadonfutóval az lenne a tuti. Nem csavaros kötéssel! Sajnos nem gondoltam hogy a japán is tud ilyen hibákat ejteni a konstrukciókban.
Közben esetleg itt vagy Tormy?
Mégis eljött egy potyautas őrszemed..... 😂 😂 😂

http://www.kriszera.hu/pok
Hát, valami ilyesmi volt az eredeti hirdetés, igen. A mostanit nem tudom, mert képtelenség a Marketplace-en kétszer ugyanazt megtalálni.
Egy kék-sárga airbrush-olt motor, valami naplementés hegytetős kovbojos kép volt a tankon. Aki látja, az tudja, mire számítson.
Köszönöm.
Arra gondolok, nekem azért verte szét, mert nem csak meglazult a 3-dik, hanem ki is csavarodott.
Hát igen nem véletlen hogy a kínai meg tajwani ráállt a szabadonfutó gyártásra. Karburátor alkatrészekre stb. Nyilván sok fogy belőle.
Szezonra felkészítve friss olajcserével eladó egy problémamentes xv 535 😆.Erre dondoltál 😆
Nem egyenesen javaslat, de volt precedens rá. Az ember felrakott egy hat görgős, erősített kosarat, csavarok be, hegesztés a másik oldalról. A sokadik nyűgje volt a motorral, elfogyott a türelme és a ráfordítandó összeg. Nem sokkal utána eladta és ahogy látom, most ismét árulja valaki azt a motort...
Megoldódik neked is ez a lendkerék kérdés. Csodálkoztam egyébként hogy az enyémnél a menetet nem ette meg mert szét volt szakadva 2 csavar a 3. Lődörgött már csak éppen tartotta hogy ne forduljon át az egész.
Lehet, úgy kivérzik, hogy 4 litert kell majd beletöltenem... 😂 😂 😂
Külön felhívtam a figyelmét a F4T452-re. Azt mondta, olyan. Ha ideér, meglátjuk... 🙂
Azt hiszem, utánvéttel 27 körül lesz. De szerintem még így is rentábilisabb (amennyiben minden igaz) mint egyéb más megoldás.
A Te javaslatod is egy opció. Addig ezen a mostanin eltüntetem a furatok szélein a "felsorjázódást"
Ez az olaj ilyen vicces dolog, hagyja kend, hadd vérezzen ki az a jóasszony :D
Örülök, hogy megoldódik a dolog. Nagy mázli, hogy pont volt neki F4T452-es lendkerék.
A 25 nem annyira rossz érte, 75-100 euró közt láttam az ebay.de-n azokat a bontott lendkerekeker, amik a jeladó okán nem passzoltak a tiédre. Ha az olcsóbbak közül lett is volna, 30-35 alatt postával nem állt volna meg.

Így viszont csinálhatod azt, hogy ezt új csavarokkal behegeszted és használod még 1-2 szezont, vagy amíg ki nem lehelli a lelkét, mert ott lesz a polcon az új.
Nem lő ki senki semmit, van a karternek szuszogója. Az ablak 70-80%-ig legyen tele. Elvileg kéne legyen az ablak pereménél két domborulatnak a MAX és a MIN szintet jelölve
Egy hónapot állt a motor, mozdítás nélkül leeresztettem az olajat, ennek kb. másfél hete, és még mindíg csepeg..... 🙂🙂
Honnan???? 🙂
Ezt csak úgy iderajzoltam, minden különösebb indok nélkül. Bocsi.....🙂
Mi a jó egyébként ha teljesen ellepi a kis üveget az olaj. Vagy az már sok mert kilövi a szimeringeket?
Nincs összefüggés, ez csak véletlen egybeesés. Az 535 blokkban nincs olajszint érzékelő, azt csak a 700cc felettiek kaptak.
Azt viszont észrevettem mosoolajat kevesebbet raktam bele és nem akart elindulni. Töltöttem rá még fél litert és elindult. Mondjuk ha kevesebb a szint akkor ezek szerint van valami érzékelő és nem engedi elindítani sem.
Szia, jó reggelt!
Köszönöm, szuper a leírásod. 👍️

Sajna a menethossz mindössze 7mm.
A helicoil leírásból nagyon sokat tanultam. És ugye: a tudás hatalom. 🙂 (anno megtanultam olyan dogokat, amikből jól megéltem)
A finom menetről: nem is értem, miért nem eredetileg is ilyenre tervezték? Hiszen sokkal jobban teljesítene az adott körülmények között.
A melegen való összeszerelés jó ötlet. Alkalmazni fogom.
Meghúzási nyomaték... hümmmm...... sose volt olyanom. 🙂 Tudom, hogy nem véletlen találták ki. De nem volt. Pedig rengeteg autómotort szedtem szét, raktam össze. Valahogy "éreztem" a meghúzási nyomatékot.🙂 🙂

Most az a helyzet, hogy Blackiex eszembe juttata, és felhívtam Zsoltot (Tatai motorbontós) Képzeld, van neki. Azt mondta egészségesek a menetek, nem vert vályatot a görgő a felületbe. 25.000.- elpostázza. Úgy-hogy ezt a megoldást választottam. Amennyiben jó lesz, azt szerelem be.
A régivel meg lehet "kisérletezni" esetleg az Általad felvetett finom menetes változatot.
Kétlem, de nyilván tegyél bele még, ha kevesli az ablak.
Természetesen találkoztunk már olyannal, hogy nem megfelelő olajjal zajosabban járt a váltó, de az ennyire nem szelektív, hogy a kettest alig veszi, a többit jól és csak az egyes csattan.
Jó reggelt . Közben letöltöttem xv 535 utmutatóját. A deknin 2600cm3 olaj van írva . Annyit öntöttem bele. Útmutató szűrővel 2.8 l ír de mivel én alsó durva szűrőt is levettem meg még döntőgettem a másik oldalra hogy teljesen kifolyon, lehet hogy kell a 3 l is bele. Csak egy gondolat de lehet a váltónyüg oka kevesebb olaj ?Ahogy néztem a kisablaknál fél felett van egy picit így hidegen.