Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

https://barkacsshop.hu/d-feju-...

...ha nem zavar, hogy lencsefeju, ez 10.9-es. Bp. 11. ker, Etele u. 32, ha kozel van.
Szóval, akkor marad vékonyan a szilikon, és a tavalyi tömítés.
Most még egyelőre csavart vadászok...
Ez a tömítés még jó így elsöre. Erre mondtam, hogy megkened hártya vékonyan mindkét záró -fémfelületet (blokk és dekli) a szilóval, és összeszereled. Ahol egy pici hiány van a gyári tömítésböl oda egy picit többet teszel.
Az iparban egy nyomás alá helyezett fecskendövel és á végén tüvel hordjuk fel az ilyen tömitö-ragasztó anyagokat.
https://www.fisnar.com/product...
Èn is ilyenek szoktam használni, mivel 6 évig ilyennek (is) dolgoztam...A lényeg, hogy kis átmérön vékonyan, de folyamatosan legyen felhorva a felületre az anyag, így elkerülehetö, hogy nagy mennyiségben kikukucskál a felületek közül...A felesleg inkább kifele távozzon, mert az egy ronggyal letörölhetö.

Höhíd ebben az esetben, hogy a két jó höátadó fém felölet közé beteszel egy tömítést. A dekli hömérséklete ez által kisebb lesz mint a blokk közép hömérséklete. Kisebb höterhelés éri így a állórész tekercseit, nehezebben égnek le...lesznek menetzárlatosak...
En papirozok mindig. A szilikont annyira veknyan kell nyomni, hogy ne uszkaljanak az olajban a leszakadt darabkai, amihez nincs turelmem es az alkarom is megkoszoni. :D

Borlyukaszto szettel kicsapom a radiuszos csucskoket, az illeszto csapok es a csavarok furatat. Ha jo napom van, nem mondod meg, hogy nem gyari :D najo, a szinerol de.
Szia!
Nálam a deklibe van ágyazva a közvetítő fogaskerék. Megnézem majd akkor, hogy így tömítés nélkül felfekszik-e.
Itt mit jelent a hőhíd? Épületeknél, lakásoknál ott nedvesedik, penészedik. Itt a hőkülönbség lesz a gond? Eredetileg is volt tömítés.
Megvan még a tavaly kiszedett. (most erre használtam 😂) A sarkából hiányzik egy kis darab. Szerinted akkor hagyjam a szilikont? Az jogos, hogy a belül leváló darabok tudnak bajt csinálni.
Lehet, jó lett volna a régi rögzítő is, de ha már ott voltam a boltban............
Sok helyen találtam 10.9-es csavart, de sajna mindenhol 100-200db-os kiszerelésben.
Ha megfelelöen sík a dekli és a blokk érintkezö felülete, és nem hiányzik az 1 mm tömitésvastagság sehol (van mikor dekliben van "csapágyazva" az öninditó fogaskerékhajtása), akkor vannak deklik amik sima pasztával is összeszerelhetök. Pl a blokkközepeknél csak paszta van közte. Két "apróságra" kell figyelmi. A tömités képezhet egy höhidat, kevésbé melekszik a dekli és benne az állórész, meg nagyon vékonyan kell felhordani és inkább a külös kontur fele, hogy ne okozzon késöbb dugulást az kenörendszerben. Igazából ezért negatív a megitélése, mert képtelenek konszolidált mennyiséget felhordani belöle...Pedig sok esetben akár a régi tömités "kipótlásával" teljesen tömör kötést adnak.

Ez 2017-ben lejárt téma...Nekem van egy 250 ml-es Loctite 243-as flakonom, amit kb 18-20 éve "szereztem" nyilván ezt kevésbé kényes helyeken kell használni, de még köt... :)
Megjött a lendkerék. Szerintem hibátlan. Nem tűnik úgy, hogy leszakadt róla a szabadonfutó. 🙂
Csavar egyelőre nincs, hívnak ha beszerzik. De sajna a 10.9-re nem sok az esély. 8.8, vagy 12.9. 😕
Azért még körbenézek. Meg tömítés kellene még, de képtelen vagyok 5 ezer körül adni érte... 😂 Lehet az lesz, mint a generátor cserénél. Műszaki rajzlap (vagy hasonló) plusz a piros tömítő szilikon.
Találtam a bungiban egy csavar rögzítőt (piros) de 2017-ben lejárt... 😂 😂 Vettem egyet, ennek fekete a tubusa, de esküszik az eladó, hogy az piros..😂 200x fokon lehet csak oldani.
Sziasztok, jó reggelt!
Lajos01> Majdnem mintha én írtam volna...... 🙂 🙂
Persze, ebben nincs vita.
Bocsánat előre is, ez nem Gyulus54-nek szólt, ezt az én motoromhoz kérdeztem, mert mielőtt megvettem kiszámoltam kb. hogy mennyit fogok költeni rá. blackiex-hez csatlakozva sokan néztek hülyének, hogy miért ezt a típust választottam, de hát ha ez tetszik, akkor mit csináljak? Ez nem egy közlekedési eszköz, ami eljuttat A-ból B-be. Ez egy hobby, amiben élvezetet okoz a motorozás is, és az is, hogy az ember töri folyamatosan a fejét, hogy "a menetet javítsam fel? töltsem fel és vágjak bele sűrű menetet? M8-ról növeljem M10-re? stb."
Én új vagyok, gondolom előttem 100-an írták már le ugyan ezt. Másnak a horgászás, nekünk a Virago. Én a porlasztóval szenvedem most el ugyan ezt a mókát, amit most Te Gyulus54 a szabadonfutóval. Szóval bocsi, nem a Te zsebedben akarok turkálni, amúgy én is bérből és fizetésből élek, és nem csak a pénz előteremtése a gond, hanem a feleségemnek megmagyarázni, hogy az alakatrész szállító futárok miért adják egymás kezébe a kilincset... 😀
A hegesztést is csak egy halvány kérdésként említettem, mert nincs a kezemben a cucc, de (én is) azt gondolom, hogy ha azokat a csavarokat a helyükön lehetne tartani, az már a probléma nagyobbik részét megoldaná.
100 ezer és nincs vele több gond.
Emígy 65 ezer kétévente, és az állandó frász, hogy jó lett-e, nem zörög-e, nem valahol útközben robbanok le vele ...
Ha szakszervizben csináltatom, akkor meg több is, mint 100 ezer (a háromgörgőssel).
Ez komplett, de nem nyilatkozik arról, hogy mennyi a posta. Plusz láthatóan korrodált, valszeg bontott, sokat állt blokkból való, beépítés előtt szét kéne kapni.
https://www.ebay.de/itm/133878...

Ez pl. csak egy újabb lendkerék
https://www.ebay.de/itm/294085...

Erre rá kell még dobni egy ilyen pakkot:
https://www.ebay.de/itm/152868...
Megoldás, persze. Kompletten kell cserélni. Lendkerékkel, fogaskoszorúval. Nem olcsó játék, 100 ezer magasságára saccolom.
Sokkal erősebb szerkezet és ez a fajta meghibásodás nagyon ritka a 96 utániaknál valamint a 650-es Drag Starokon (ami egy 535 báli ruhában). A csapágykosár onnantól önmagában cserélhető, ha el is kezd csúszni, de mondom, nagyon ritka jelenség.
Biztos, hogy a hegesztés csak egyszerhasználatos megoldás? Lehet, hogy ha már kétszer- háromszor finoman újrahegeszthető, akkor megéri elkerülni a rizikós megoldásokat.
Lehet egy kérdésem? Nekem még nincs gondom a szabadonfutóval, (de tudom, hogy csak türelem kérdése) és nem tudom, hogy megoldás lehet-e, hogy kompletten kicserélni 96 utánira. Az a konstrukció tuti problémamentes megoldás lenne?
Húúúúúúhhh......
Érdekes a videó!
Pedig annyira logikusnak tűnik (nem tudományosan) a mindennapi életben, hogy minél nagyobb a felület, annál nagyobb a surlódás.
Dehát ez fizika, és azt nem lehet megerőszakolni.
Köszönöm....
Amiért más pl a gumi felülete egy bringa és egy versenyautó tekintetében:
-az út felülete nem homogén (szennyödések, gödrök, stb), így nagyobb az esély, hogy valamelyik része mindig fog a gumiabroncsfelületének.
-A nagyobb felület jobb höleadó képességel rendelkezik, így nehezebben melegszik túl, nem olvad el a nagy terheléstöl a találkozási pontokban a gumiabroncs anyaga...
- egyszerüen nem lehetne átvinni azt teljesítményt ,mert elnyíródna a gumiabroncs...

A súrlódási tényezök változhatnak, más és más ugye egyes anyagpárosításoknál. ìgy lehet a versenybringa gumiabroncsa jobb ayagból is van, nagyobb az üzemi nyomása is, hogy minél kisebb legyen a gördülési ellenállás..., de az megint más ugye...Eleve csavar fej alatt statikus eset van, a bringánál meg dinamikus... , de ennyit mára a fizika rejtelmeiröl.
>Meg azt el tudom, képzelni, hogy van egy nagyobb rádiusz a furatnál a csavar fej körül,<
Háááááát..... lehet, hogy nem sík, hanem valamennyire íves. 2.75mm. széles.
Én vállalkozói aspektusból (ami nekünk felhasználóknak nagyon nem lenne jó) ezt a kúpos megoldást úgy fejlesztettem volna ki, hogy a csavarülés mondjuk 3 fokos morse, és a csavar feje is ugyan ilyen. Sőt valami szabványon kívüli finom menet.
Na ilyen csavart (ami ugye sűrűn kell) sehol nem kapna a kedves felhasználó, csak nálam....... megfelelő összegért.....
😂 😂 😂 😂
Szia!
Igen, akárhogy nézem kúpos.
A csavarszár a fejjel 90 fokos szöget zár be. A képen jól látszik, hogy az eloxált fekete rész, csak a szélén kopott fényesre kb. 05-08 mm. szélesen.
Az első mondatod...... hüüüümmm....... ezt hogyan kell érteni? Tehát egy versenybringa szingójára ugyan annyi surlódási erő esik, mint egy "tanyabike🙂) 5 cm-es felületére az aszfalton? Vagyis a versenybringás konstans sebességnél ugyan annyi erőt fejt ki a szingóval, mint az 5cm-es tanyagumival? Valahogy így? El vagyok keveredve, elvesztettem az alsó szálat.
A súrlódási erö nem változik a felület nagyságának változásával az elmélet szerint.
Tájolni lehetne a kúppal, de nem egy ilyen dúrva megmunkálásu csavarfejjel párosítva. Ìgy erösen túlhatározott lesz a két alkatrész tájolása.
Nem lehet hogy csak a rezgéstöl forogva lett ilyen a csavarfej?
Meg azt el tudom, képzelni, hogy van egy nagyobb rádiusz a furatnál a csavar fej körül, hogy ne legyen feszültséggyüjtö pont, és megszokott mondjuk 0.3 mm rádiusz helyett itt mondjuk 1 mm-t terveztek, és mikor fellazul és körbeforog a csavarfej, akkor ezen a rádiuszon fekszik fel, de alapból rendes sík felületen támaszkodik.
Kúpos a furat feneke a szabadonfutóban???
Az én sem! Meg semmilyen sem! 😂
Csak az marad, hogy az oldal irányú elmozdulás érdekében, feláldoztak bizonyos surlódási erőt.
Ők tudják! Ők az iparosok.... 🙂 🙂
Ezt sajnos nem tudnám megmondani, nem vagyok képzett gépész. Biztosan jobban oszlana a csavarfejen a terhelés, ha nem süllyesztett lenne a lyuk alatta, de pl. nem látok az alkatrészkatalógusban kúpos alátétet, ami értelme adna ennek a megoldásnak.
Vagy esetleg ez szándékos, kiküszöbölendő az oldal irányú "kotyogást"?