Az utóbbi 15 évben folyamatosan nőtt a motorkerékpárok iránti kereslet Magyarországon és Európában, ennek köszönhetően tavaly már négy-ötször több új kétkerekűt vásároltak, mint 2010 és 2012 között. Ezáltal a gyárak is bátrabban fejlesztettek, valamint megjelentek a kínai márkák, és napjainkban ismét – szó szerint – ezernyi különböző gép közül választhatunk. Jelenleg 750-800 modell és ezek többféle változata sorakozik a hazai kínálatban, és az egyes géposztályok is színesebbek, gazdagabbak lettek. Most néhány nagyobb gyártó újdonságai közül szemezgetünk, kiemelve azt a néhány modellt, mely jó eséllyel kategóriája egyik legkelendőbb motorja lesz 2026-ban.

A jövő listavezetői: nagy motormárkák újdonságai

Továbbra is a túraendurók, a nakedek és a nagyrobogók vezetik a kategóriák eladási versenyét, így nem meglepő, hogy ilyen stílusú motorokkal rukkolt elő a legtöbb márka. ABC-sorrendben haladva kezdjük a BMW-vel, mely az elképesztő, 2025-ös modelldömping után most csak néhány, ám annál fontosabb gépről rántotta le a leplet.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Bár csak néhány hónapja kapható, az új RT már most az egyik legnépszerűbb túramotor – közel negyven darabot adtak el belőle Magyarországon

A megújult R 1300 R, RS és RT csak félig-meddig 2026-os újdonság, hiszen az RS-t már teszteltük is, de mivel az utóbbi hónapokban mutatták be a triót, a következő lesz az első teljes szezonjuk a piacon. Az RS-tesztet a fenti linken olvashatjátok, melyből kiderült, hogy az új váz és felfüggesztés révén merőben más karakterű gép született, mint az 1250-es előd, és minden téren csak javára változott.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
BMW R 1300 RS

Mivel közös technikára épül a trió, az 1300 RS után az RT hajtáslánca nem tartogat túl sok újdonságot, ám a modell többi, továbbfejlesztett része annál inkább. Először is még kényelmesebb üléshelyzetet ígér a 2026-os Reise Tourer, így a 24 literes üzemanyagtartály akár megállás nélkül kimotorozható, különösen, hogy az időjárás-védelem is javult.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Holott erősebb és nagyobb erőforrás köré épül, szinte megegyezik az 1300 RT tömege a korábbi változatéval, ráadásul a vezetés szempontjából kiemelten fontos felnik súlya jelentősen csökkent

Az egyik legfontosabb RT-újítás a menet közben is állítható helyzetű oldalidom, ami kettős célt szolgál – autópályán és hidegben óvja a vezetőt és utasát a széltől, míg nyáron, városban motorozva több friss levegőt juttat a pilótára. Noha eddig is a spontán kezelhetőség volt a modell egyik erőssége, az új, majdnem másfél kilóval könnyebb kerekek révén tovább csökkent a pörgettyűs hatás, vagyis még kisebb erővel dönthető egyik oldalról a másikra.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
BMW F 450 GS

Azért az EICMA-ra is maradt puskapor: ott hullt le a lepel a BMW F 450 GS-ről. A vadonatúj, 420 köbcentis sorkettes 135 fokos főtengely-elékelésű, és az erőforrás különlegessége, hogy az erőátvitel szabadon választható. A hagyományos, hatos váltó és a gyorsváltó mellett elérhető az ERC (Easy Ride Clutch) is, ami egyesíti a hagyományos kuplungkarral felszerelt és az automatikus váltós típusok előnyeit. A négyféle változatban kapható újdonság alapára 2 950 000 forint, de már ez is roppant gazdag alapfelszereltségű. Egyebek mellett a radiálisan rögzített első nyereg, a Rain/Road/Enduro üzemmód, az ABS Pro (kanyar-ABS), a DBC, a DTC, az MSR, a 6,5 colos színes TFT és LED-világítás is alapáras.

A Harley-Davidson más márkáktól eltérő időpontban, rendszerint január közepén mutatja be az új modelleket, de így is kaptunk egy kis ízelítőt. Ebből kiderült, hogy komoly offenzívára készül a milwaukee-i márka, mégpedig egy A2-es tömegmodell bevezetésével. A legendás Sprint nevét öröklő kéthengeres vonzó formatervével és meglepően kedvező árával fontos szereplő lehet a piacon, hiszen maga a Harley igazgatója erősítette meg, hogy az USA-ban – átszámítva – kétmillió forint alatti (!) áron lehet majd megvenni a Sprintet.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Alig egy hónap múlva, 2026. január 14-én mutatják be a Harley jövő évi újdonságait 

A továbbfejlesztett típusok közül kiemelték a Grand American Touring család tagjait: a Street Glide és a Road Glide 2026-os változatát, és a már Milwaukee-Eight 117 erőforrás köré épülő cirkálókat. Szintén újdonság, hogy a Breakout, a Fat Boy, a Heritage Classic, a Low Rider, a Low Rider ST és a Street Bob egyaránt megkapja a Rider Safety Enhancements biztonsági csomagot, és azt is megtudhattuk, az egyforma V2-es dacára eltérő karakterűek lesznek az újdonságok. Ezt azzal érték el, hogy a 117 köbhüvelykes, azaz 1917 köbcentis V2-es különböző kipufogóval és vezérléssel kerül az egyes modellekbe. Ezen túlmenően a Nightster és Sportster családnál frissített külsőt kapott a Revolution Max erőforrás, valamint bemutatkozott egy különleges, Blood Orange fényezésű Nightster-kivitel. 

Nem csak a feltűnően kedvező ár miatt lehet népszerű a Kawasaki visszatérő terepmotorja

A Kawasaki ügyesen titkolta, hogy milyen műszaki adatokkal is lép színre legfontosabb újdonsága, a KLE500, így csak hetekkel a leleplezés után derültek ki a részletek: a 451 köbcentis, sorkettes erőforrás köré épülő kalandmotor csúcsteljesítménye 45,4 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 42,6 Nm, száraztömege pedig 175 kg. Ennél is fontosabb, hogy mennyire lesz terepképes, hiszen megannyi pletyka szárnyra kapott a modell állítólag szerény rugóútjáról és szabad hasmagasságáról, ám később ezek tévesnek bizonyultak. A tippekkel ellentétben 185 mm-es hasmagasságú az új KLE, ami nem egy Dakar-szint, de ne feledjük, hogy ezek többcélú motorok – erre utal a KLE 21/17-es kerékmérete is. Ha valaki mégis kevesellné, jó hír, hogy bőven marad pénze a futómű fejlesztésére, hiszen a KLE500 néhány kínai vetélytársnál is kedvezőbb, 2 499 000 forintos áron kerül a boltokba.

Bevált technika merőben új formában: ez az új SV-7GX crossover

A Suzuki a búcsúzó SV és DL650 technikáját fejlesztette Euro 5+ szintre, és így született meg a márka új crossovere, az SV-7GX. A mai elvárásoknak megfelelve három üzemmóddal, a kipörgésgátlóval, a kétirányú gyorsváltóval és a nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval (csúszókuplung) érkezik a GX, és mellette szól, hogy a nyeregmagassága a 80 centit sem éri el, ezáltal az alacsonyabb pilótáknak is ideális választás lehet.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Suzuki Hayabusa SE

Nem önálló, új modell, mégis nagy az érdeklődés az eddigi legkülönlegesebb, 2026-os Hayabusa iránt. A gyárilag Akrapovič kipufogóval érkező, ezért az alapkivitelnél könnyebb, erősebb GSX1300R SE már itthon is kapható, és az egyedi megjelenést, valamint a gyönyörű kipufogórendszert látva egészen jutányos az SE mindössze 200 000 forintos felára.

Az R7 megújult váza és lengővillája pontosabb visszajelzéseket ad – áll a bemutatóban –, míg a kisebb tömegű villa és villahíd megkönnyíti a gyors irányváltásokat

A Yamaha átdolgozta sorkettes sportmotorját, így a 2026-os Yamaha YZF-R7 fejlettebb elektronikával, továbbfejlesztett futóművel és merőben új idomzattal érkezik a szalonokba. Az új ride-by-wire gázkar és a hattengelyes IMU lehetővé tette a hatékonyabb vezetéssegítő rendszerek beépítését, így személyre szabható az ABS működése, alapáras a motorfékszabályozó, a kipörgés- és egykerekezés-gátló, sőt a rajtprogram is.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Már a sportos, középkategóriás motorokon is megjelent a sebességtartó automatika (tempomat), emellett az R7 új TFT-műszeregységet és a pályázóknak roppant hasznos adatrögzítő egységet is kapott. A klasszikus Yamaha-fényezés már csak hab a tortán...

Az új idomok kapcsán elmondták, hogy kisebb légellenállású lett a motor, mégis javult a hűtés, és a karcsúbb kialakítás révén még könnyebbé vált a testsúlyáthelyezés a nyeregben, ami lényeges szempont az alapvetően kisebb vagy közepes méretű pályákra született motornál.

motorpiac-2026-a-legnepszerubb-modellek
Még a sportautók gyorsulásával kecsegtető, fürge elektromos motorok is vezethetőek lesz B-vel, legalábbis a KRESZ eddig kiszivárgott részletei erre utalnak. Ez a konkrét modell (NIU RQi) alig 9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a 0-50 sprint pedig 2,9 másodpercig tart

Emellett a feltörekvő indiai és kínai márkák is sorra jelentkeznek Euro 5+-os újdonságaikkal, és a fejlődés ütemét látva könnyen megjósolható, hogy a jelenleg 750-800 elérhető típus hamarosan négyszámjegyűvé bővül. Színesedik a kínálat, ami komoly hatással lehet a motorozás elterjedésére, hiszen a könnyen kezelhető, automatikus váltós vagy elektromos gépek az autósokat is kétkerékre csábítják, hogy ne kelljen évente hét munkanapot a dugóban állva tölteniük. Ráadásul küszöbön áll az új KRESZ bevezetése is, mely a hírek szerint engedélyezi az A1-es motorok vezetését B-s jogosítvánnyal, és ez újabb, sőt minden eddiginél nagyobb lendületet adhat a motorpiac fejlődésének.