Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most látom. Akkor biztos szétcsúszhatott valahol egy csatlakozó vagy korrodált. Folytatódhat a szezon
Valamit csak csináltál vele Csatlakozó nem lehetett?
Úgy votl, hogy átjött a haverom, mert ő vágja ezeket az ellenállásokat meg stb.. és kimértük az alaplapból kijövő 2 vezetéket(fűtetlen műhelyben kb 4-5°C) és ezt kaptuk ami a képen van.. leszedtük a trafót is másik testet is tettünk rá.. nemvolt jó.. széthúztam az összes vezetéket mindenhol ahol csak tudtam, szétvágtammindent ami utban volt, visszadugdostam, megfújkodtam, megdörzsöltem.. de ugy nem próbáltuk ki.. hülyeségből mondtam már utolsó végvárként hogy próbáljuk ki simson trafóval.. Pont volt itthon 12V-os simsonnak a trafója vagy 20 darab, egyiket rákötöttük a testre, másikat a kábeléra, lendkereket megpörgettem és olyat baszott mint a marha :D utána rátettük a saját trafóját és azzal is jó volt! Hatalmas öröm! De nemtudom h pontosan mi is lehetett a baja, gondolom a simson trafó nem szolgál gyógyszerként Valami vezeték lehetett kimozdulva(vagy megtörve? ).. Ami őszintén szólva nem nagy megkönnyebülés nekem, mert ugye bármikor máskor ez megismétlődhet.. És félek is tőle h megfog.. de majd okozok valamit.
((Képeken egyik a blokkbol kijővő vezetékek, másik az akksi(utóbbi nemtudom miért tettem fel:D)))
Srácok jó lett! Nagyon köszönöm a segítségedet Péter! Habár nem nagyon használtam, de azért segítettek a rajzok meg minden.. De az az érdekes, hogy nemtudom mi volt a baja!
A táblázatnál ott vannak a prefixek. Z az ohm, Kz meg értelem szerűen kilo omh.
De jó lenne, ha lenne, de szerintem nemhogy a környéken, de még a megyében sincs Ja és a 3. gyertya próba is megvolt.. :( Holnap megcsinálom amiket mondtál, és köszönöm a türelmedet! és a multimetert mire állítsam? 10-20 kOhm?
Ellenállást mérsz, széthúzott kábelekkel. Nincs beindítva természetesen.
Csak a halál a biztos Nézd meg egy harmadik gyertyával, kábeleket nézd végig, csatlakozókat nem-e jött szét valahol, multival szakadásvizsgálat, mint mondtam az ellenállásokat mérd ki, aztán meg ha van egy másik 122es a környéken cseréljétek át a cuccokat ha van rá mód.
ja és még annyit, hogy miközbe méritek gondolom ti rárugtok egyet a berugóval, de mivel nekem nincs, csak önindítóm(ami nem valami jó most :D) elég ha megforgatom a lendkereket? vagy fúróval megpörgessem?
Igen azhiszem ez lesz az.. :( 15.000 ért néztem használtan.. De ugye még nem 100% h alaplap?! :O Meg képzeld el előbb megint kimentem odatettem gyertyát megpörgettem a lendkereket és adott szikrát 4-5mp-ig.. nemértem.. csütörtökön tettem bele ezt a gyertyát, akkor akkora szikrát adott és olyan erőset, hogy bevilágitotta volna a műhelyt kb..
Akkor valószínű neked így néz ki. link
Nekem amal sem gyújtásom van, 123-as blokk. 7 ezer volt az alaplap, de nagyon sok motorban van ez a fajta, szerintem a tiedbe való drágább. Ja és innen a képesmotorról vettem.

Szerintem nézd át a vezetékeket, próbáld meg értelmezni a kép alapján, aztán mérd ki multiméterrel.
Igen 122 es blokkom van! Húú ez nekem kínai hallod.. Azért köszi az infókat, majd megpróbálok okozni valamit! Te amúgy mennyiért vettél alaplapot és hol, ha megkérdezhetem?
Úgy látszik SM szerverével van valami... Dropbox-on elküldöm.
1
2
Azért kérdeztem hogy milyen gyújtásod van. Ha 122es a blokkod, akkor ezeket mérd meg. Ha 123-as akkor szólj és azt is berakom.
Köszönöm a válaszodat, rendes tőled és mindent szívesen meghallgatok! Ducati energia gyújtásom van, vagy lehet hülyeséget beszélek de a a CDi-mre ez van írva. Gondolom a lendkerékbe bele van ütve h milyen, vagy hol tudom megnézni? Te mit cseréltél ki, az alaplapot vagy a trafót? És ha nem nagy gond leírnád nekem, hogy pontosan hogyan is tudnám lemérni?
Köszi! :)
Első körben kimérném az alaplapot, trafót egy multiméterrel. Ha itt találsz egy jócskán eltérő adatot, akkor ott lesz a baj. Nekem most volt ősszel hogy mentem vele 60 körül egyenletes gázon, és egyszer csak leállt. Kuplung be, leáll út széle. Alig volt szikra, és nem is volt mindig. Kimértem az alaplapot és pár száz ohmmal kisebb ellenállást mértem. Kicseréltem, és teljesen jó. Amal sem gyújtásod van, vagy az újabb?
S.O.S.!
Picsába... Megint megszopatott az RX-em..Megyek vele, huzom neki mint a hülye és egyszer csak leáll.. tologatom nem indul. Utána vártam 10 percet tolom megint beindul. alapjárat minden van. utána alapjáratban leállt(kicsit kicsi lehet) és azóta nem indul.. úgy toltam haza
kiszedtem a gyertyát, nincs szikra. megnézem másikkal, azzal sincs... Leszedtem a pipát, és egyből a dróttal próbáltam.. azzal sincs. Ez volt tegnap. Előbb kimentem, hogy kezdek magammal valamit, mondom tuti valami érintkezés. Nem nyúltam hozzá, beletettem pipába egy gyertyát adott szikrát kb 10mp-ig utána hiábaforgattam a lendkereket semmi. Megmozgattam minden vezetéket, kicseréltem a trafó kábelét semmi. Utána megint vártam 10 percet, közbe mozgattam a kábeleket stb, beleteszem ugyan ugy a gyertyát megint 3-4mp ig van szikra(habár nem volt valami erős!).. Mi lehet a baja?!?! Tanácstalan vagyok teljesen! Tocka, Nemezis, Peti és a többiek segítsetek már légyszi... Trafó lehet? Köszi előre is! :)
Sziasztok!RS-es csoportba is írtam, de ott elég furcsa emberek vannak, azért inkább ide írok! :)A problémám: A motoromon mikor megnyomom az önindítót(gombot) nagyon furcsa éles hangot ad ki! Megnéztem magát az önindítót egyik csavar kivolt esve ami odafogja, másik meg lazavolt. Tettem bele egy csavart és meghúztam őket rendesen, úgy meg még rosszabb hangja volt. De ilyen volt régebben is, akkor azt csináltam, hogy az első csavaron kicsit lazitottam, és jólett. De már ez sem segít nagyon! Mi lehet a probléma?! Válaszotokat előre is köszönöm!
Ha nem volt világos akkor szívesen küldök videót a hangjáról!
Teljesítmény szempontból mindkettő blokk ugyan azt tudja. A 123-ashoz sokkal több alkatrész van. 122-esnek típushibája, hogy a berúgó tengely tőben eltörik, legalábbis nem egy ilyen esetről tudok, bár ettől még nem biztos hogy típushibának nevezhető, viszont ami előnye hogy 95től gyártják, ergo kevesebb kilométeren és kókány kézen ment át.A felfogatási pontok nagy valószínűséggel ugyan ott vannak mindkét blokkon. Nekem 94-es gépem van ami már megkapta az új vázat, lengővillát, kasztnit stb, viszont 123as blokk van benne. Gyárilag így jött ki, úgyhogy nagy eséllyel kompatibilis.
Nem akarja elküldeni a válaszomat...
Köszi megkaptam!
Nekem is ezeket sikerült feltúrnom, jobb mint a semmi.
Egyébként a Rotax 122 jobb mint a 123? A két blokk mérete mennyire kompatibilis? Lehet őket cserélgetni, vagy a váz is változott hozzá?
Ment a mail.
Szia!

Köszönöm a tájékoztatást!
Gépkönyvből én is csak egyfajtát találtam a neten. Szerintem ugyanaz lesz, de azért kiraktam a mail címemet az adatlapomra.
Remélem hamarosan lesz időm a motorral is foglalkozni, de most szerencsére sok a meló és az a fontosabb!


Üdv,
Feri
Üdv.!

122 és 123 között a lényegi különbség: minden. A dugó és a hajtókar ugyan az, a többi más. Berúgó, váltó, kuplung stb minden más, talán a főtengely csapágyak egyeznek még meg.

123-as szervíz könyvet tudok küldeni, ha adsz egy email címet, a minősége nem a legjobb, de csak ez van a neten.

R verzió az újabbakat jelölné, de igazából egy évben 2 fajta rx nincs, úgyhogy lényegében mindegy.
A SixDays pedig egy hat napos enduró verseny neve, annó megnyerte a kategóriáját és ezért kapta a sixdays replica nevet/matricát.
Köszönöm, élni fogok vele!