Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meddig volt fent neked a 70- henger?
Nem vágta haza a hajtókart?
Régi
A henger a régi vagy az új derbi blokkra való?
Köszönöm a tippet. Ezen én is gondolkodtam amúgy, hogy miért nincs valami szűrő. Nem létezik, hogy a 2T motorban nem keletkeznek a kopásból adódó fémszemcsék, mégha itt nem is a hajtóműolaj keni a dugattyút/hengert, és kétlem, hogy az az egy pici mágnes mindet meg tudja fogni.
Jah, akkor érthető, nem szóltam. :)

Egyébként egyre többet hallani ilyen híreket, hogy a rendőrök rászálltak a smkp.-osokra.
úgy látom te is borsodi vagy és ha gondolod akk majd miskolcon megnézheted
70ccm airsal 2gyűrűs alu henger jó állapotba van, péntekre megjön az 50es és utána tudok róla képet küldeni, nem tom hogy mennyiért mennek ezek a hengerek de majd megbeszéljük
Másik motorodon valószínűleg vannak a blokk aljában kialakítva olyan csatornák, ahol össze tud folyni az oldaldekliben és a blokközépben lévő olaj.
Amúgy a blokk alján lévő csavarod mágneses, ami az oldaldekliben van abból meg kispórolták a mágnest. De szerintem erősen ajánlott az oldaldeklibe is mágnessel ellátott leeresztőt rakni.
Nekem a jogsi nem probléma (hála a jó égnek), ellentétben sógorommal. 125-öst, vagy nagyobbat meg nem szivesen vennék rendszám nélkül, mert vagyok olyan elmeroggyant, hogy bejárnék vele trollkodni a városba, meg ide-oda mindenen keresztül és jobb a békesség a fákkabátokkal... múlt hónapban már kaptam tőlük egy csekket "nem látszik a hatósági jelzés" címszóval.
Hali!
Az attól függ, hogy milyen szett, milyen állapotban, mi forint?
Na jól van, köszönöm. Egyébként nagyon nem aggódok, mert mondom, az előírt mennyiség belement, ami kellett az kijött, a gép problémamentesen működik, úgyhogy nagy baj nem lehet. Csak furcsa, hogy nem jön ki az összes az alsó 7-es leeresztőn.

Másik motoromon egy leeresztő van, ott ki is jön minden, nem kell ennyi csavarral trükközni.
Csak halkan jegyzem meg Neked is, nem akarsz venni egy 125-öst inkább? Most ha veszel még egy hengerszettet (az még 20-30?), meg rájössz, hogy a 80-as hengerhez már kéne erősített főtengely meg hajtókar meg csapágyak meg kuplung meg akármi, meg a nagyobb teljesítményhez egy nagyobb karbi minimum, a végén ott leszel anyagilag (vagy rosszabbul), mintha eladnád a Sendát és vennél egy 125-öst. És a 80-as motor még mindig gyengébb lesz.

Ráadásul Nálad a jogsi sem probléma, ha meg tényleg csak a Tisza-parton horgásztok vele, akkor rendszámozni se kell feltétlen.
Tudod, "no replacement for displacement".
Csak egy ötlet amúgy, én ezt csinálnám. De lehet rosszul matekozok...
Igen, bocsi, a rajzon a 12-es a szintjelző, odáig kell tölteni.
Egyébként ott csak egy olajtér van, csak zegzugos, így bármi amit kiengedsz az abból jön ki.
Beöntéskor kicsit várni kell, hogy telítődjön, de 6,5 dl az előírt mennyiség.

Alkatrészekből tényleg bontottat keresek, majd megnézem hogy van-e az xmotorosoknál, de elvileg nekik sincs most bontottból jobb oldali tankidom.
Gondolom bontott alkatrészeket keresel, nem újakat (mert a tankidomon kívül minden megtalálható a webshopokban). Hát, Kukoda Attilát tudtam én is, mint legmegbízhatóbb forrás, ha nála nincs, akkor én még az xmotor.hu-s srácoknál érdeklődnék, ők sokszor bontanak Derbi motorokat is, viszonylag gyakran kerülnek hozzájuk újabb alkatrészek.
Köszönöm a segítséget!

"minek a szintje a 7-es csavarnál kell, hogy megjelenjen, ha elég."
Mármint itt gondolom a 12-esre gondolsz.

A 14-es betöltő az megvolt, abban legalább biztos voltam, hogy jó helyen töltöm be. :D

Na valahogy én is így csináltam, először felmelegítettem a motort, aztán kicsavartam a 7-est (meg a 14-es betöltőt), csak sokkal kevesebb jött le, mint amire számítottam. Azután jött a szintjelző 12-essel az oldalra döntős bűvészkedés, aminél sikerült is megint egy adag olajat kivarázsolni, de - ránézésre - még mindig nem jött össze az elvileg benne lévő 6-7 dl. Ezután kezdtem keresgélni a blokkon, és hirtelen felindulásból kicsavartam a 27-est, mert ugyanolyannak tűnt, mint a 7-es leeresztő - és lám, ott is kijött egy csomó olaj.
Lehet hogy azt nem kellett volna leengedni?

Itt a fórumon keresgélve a legtöbben ugyanazt a kettőt írják, amit Te, a 7-est meg a szintjelző 12-est, és ha jól gondolom, nem csavarják ki a 27-est, ezért bizonytalanodtam el.

Amúgy belement a kb. 6,5 deci, szóval elvileg mindet leengedtem így, ami benne volt, nem maradt benne fáradt olaj.
Sajnos a pénz a legnagyobb elenfelem, mint sajnos itt nagyon sok embernek. Pláne úgy, hogy csóri kis enduró már papíron már nem is az enyém, hanem "eladtam" sógoromnak, hogy nyugodtan tudjon vele horgászhelyeket keresni a Tisza-parton.
De mivel én is ráteszem néha a seggem és elég gyengének érzem a kis bokorugrót, így kellene valami kis löket neki, hogy ha belemászok valami kiadósabb sárgödörbe, akkor ne akadjak el.
Most egy motoforce racing 80-as hengerrel szemezgetek, mert nicasikos, nem is olyan rossz márka és némileg olcsóbb, mint az airsal.
Szia,

Ha belekontárkodhatok:
Az üzemmeleg motorból a 7-es csavarral le tudod engedni az olajat, amit nem sikerült kiereszteni azt oldalra döntve a 12-es csavarral ki tudod bűvészkedni egy erőteljes oldalra döntéssel. Ezután vissza mindent és a 14-es csavarnál tölcsérrel 650 ml fincsi 10w-40-es MA-s olajjal feltöltöd, aminek a szintje a 7-es csavarnál kell, hogy megjelenjen, ha elég.
Utánna pöcc-röff és slampömpöm.
Sziasztok,

senda R50, 97-es évjáratúhoz keresném az alábbi dolgokat:
- jobb oldali tankidom
- hangtompító csővel és rezó csatlakozással (minél halkabb annál jobb)
- szívócsonk és karbi közé gumicsonkot
- vákuumos benzincsapot
- sebességmérőhöz jeladót (első kerék jobb oldala) illetve bovdent mindehhez

Remélem tudtok segíteni, mert már Kukoda Attiláékat végigtelefonáltam, de a kardinális dolgok most náluk is hiánycikkek.

Köszönöm
És akkor én is kérdeznék:
Valamikor régebben már csináltam olajcserét, és a leeresztéshez 3 csavart csavartam ki: a jobb dekni (majdnem) közepén lévő kis imbusz csavart, meg 2 nagyobbat amik ugyanúgy néztek ki, 14-es villáskulccsal lehetett kicsavarni őket, az egyik a blokk alján nézett lefelé, jobb oldalt, a másik ugyanabban a vonalban a blokk jobb oldalán oldalra nézett, közel a lábtartóhoz/fékpedálhoz.
Az egyértelműség kedvéért ezen az ábrán a 7-es, 27-es és 12-es csavarról van szó:
http://www.oemmotorparts.com/o...

Itt a fórumon ahogy most nézegettem, a legtöbben azt írták, hogy a leeresztéshez 2 csavart kell kitekerni, nem 3-at. Az olajcserén már túl vagyok egy ideje, és azóta is jól működik a gép, de ugye nem engedtem le olyat, amit nem kellett volna? Mind a 3 lyukból szerintem ugyanúgy hajtóműolaj jött amúgy (az imbuszcsavarosból csak megdöntve), úgyhogy gondolom jól csináltam...

Az imbuszos meg ugye a szintellenőrző, azt sztenderen, vagy függőlegesbe állítva kell nézni, hogy kifolyik-e az olaj?
Én első körben az áttételeken gondolkodnék el. Ha így is 90-el is simán megy, akkor szerintem egy 50-estől nem nagyon lehet többet várni, nem hiszem, hogy be lehet úgy állítani, hogy a jelenlegi áttétellel 6.-ban is kipörögjön és menjen mondjuk 120-at... De gondolom azt simán el lehet érni, hogy leáttételezed, és akkor 6.-ban éri el a 90-et, de legalább kipörög, és 1-4-ben meg még jobban gyorsul.

Másik meg ugye az lenne az ideális, ha nem találomra lennének feldobálva tuningcuccok, hanem a hengerrel össze lenne hangolva a szívó és kipufogó oldal, enélkül simán lehet, hogy a motorod pörög mint állat, csak éppen nincs nyomatéka, nem tudja megforgatni a magasabb fokozatokat. Ez nem túl jó, viszont sajna nem vagyok akkora 2T tuningmester, hogy tudjam, mit hova kell hangolni, főleg látatlanban... Sorry... :(
Sziasztok, régiúj felhasnáló vagyok itt a Sportmotor fórumon és pár ötletet kérnék! a tulajdonomban van egy Derbi Senda Xtreme-50 es motorkerékpár, technigas sprotkipufogó rendszerrel és TNT cuccokkal felújítva , nincs is vele különösebb problémám csak egy ami igencsak zavaró tud lenni , a motor 1.2.3.4 fokozatban harap , rendesen kipörög és eszméletlenül jól húz azonban az 5.6 sebességgel gondok vannak az 5. et nagyon nagyon keservesen pörgeti ki ha kipörgeti a 6. sebesség pedig használhatatlan mivel ha kipörgeti nagynehezen az 5. teljes fordulatra és felteszem 6. ba azonnal eltünik az erő és a fordulat és a motor lassul a fordulatszám esik és nem kell 10 másodperc már válthatok is vissza , a motor nemtudom talán a kipufogó rendszernek és a +2 felömlős tnt hengernek köszönhetően 4. ben 75 öt 5 ben akár 85-90 et is képes elérni gond nélkül (ha kipörög 5. ben) nemtudom minek tudható ez be , a karburátor viszonylag kicsi 14 es dellorto , tudnátok segíteni mi lehet a baj a kicsikével ?
van valakinek eladó jó állapotú 50es hengerszett?
Érekelne valakit, egy 2009-es aprilia sx kisebb hibákkal (majdnem derbi) ?
Nyisd ki az olajtartályt, és told vissza a dugattyúkat pl csavarhúzóval. Ha nem megy, vagy nem nyit a munkahenger, vagy beállt a dugattyú.
Eladó,Bontódik !
derbi senda 50 ccm (kék) 167.000 ft
derbi senda fekete bontódik. elsővilla gyújtás elsőkerék henger nincs meg
Érd:joka0000@freemail.hu