Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

megtaláltam a nekem való gépet egy Hornet 600 személyében
Olaszba menyivel olcsobbak a gépek? Ne riogassatok enyire, mert maradok a PANNÓNIÁNÁL! KÖSZÖNÖK MINDEN INFORMÁCIÓT, ha van még ilyen akkor jöhet nyugottan!
Aranyszabály! Bármilyen szép hangja van egy motornak mielőtt megveszed hagyni kell teljesen bemelegedni (ha hűtőventillátoros had kapcsoljon ki-be egyszer) és amikor tuti üzemmeleg húzni kell egy bő gázt. Ha kék a füstje tovább kell állni, ha fekete a füst karbulálási probléma ami orvosolható. Kipróbáláskor komány ne szitáljon és ne húzzon félre. A futómű torzulás egy hosszú léccel ellenőrízhető amit a kerekek vonalába kell tenni, de legegyszerűbb követni a motort és hátúlról belenézni nem halad e két nyomon (ez beállitási gond is lehet de oda kell rá figyelni) Még így is bele lehet nyúlni hulladékba, a motorolaj ha láthatóan túl sűrű lehet adalékolva van és egy olajcsere után úgy fog füstölni csörögni mint egy traktor. A km-órának meg nem szabad hinni soha. Nem akarlak megrémíteni de ha nem értesz hozzá inkább fizess meg egy ismerős szerelőt aki segít neked, kevesebbe kerűl mint egy motorfelújítás.
A Sport Motor oldal tele van agyontíltós videóval, azóta vagyok én bizalmatlan ha motort veszek!
Szerencsés vásárlást!
amúgy olyan 1600 €-ig reális szerintem behozni ha még a forgalomba helyezést hozzáadod... Felette már itthon is találsz (az eléggé szegényes választékból). Ha csinálsz kint egy olaj/lég szűrő +olaj+gyerya cserét valamelyik bokorban :) akkor még haza is lehet vele jönni (asszem kint lehet idegleines rendszámot rátetetni olcsón, gyorsan).
hát jah, bejött egy rakat
link

Igazából én azt csinálnám, hogy kinézni párat (közeli helyeken, dombokon hegyeken :P) és végignézni párat személyesen. Így fotóról...sok minden nem derül ki! És a tulajdonost is érdemes megnézni! :)

Nem hinném, hogy csak magyar szokás visszapörgetni az órát! Tehát fenntartással. Inkább az elhasználódott alkatrészeket kell figyelni. Nem árt, ha megy veled egy hozzáértő szerelő (ha te nem vagy az :)) Rengeteg trükkbe bele lehet szaladni. Persze az is igaz, hogy van olyan, aki már évek óta a garázsban tárolja, és nem ment a gép és valós a kevés kilóméter. Meg kell nézni személyesen, sajnos nincs más út szerintem...
Köszönöm! Ha megnéznétek a mobile.de-n a 9100-16500-ig futottak, 1800-1999 eur-ig, nagyon megköszönném! Létezhet, hogy 90-es gyártmányban csak ennyi kilóméter van? Vagy fogadjam ezeket a számokat fentartással? Ebből lehet még alkudni? Elnézést, ha naívnak tűnök, de az vagyok! Köszönettel!
Halihó!

Bölcs döntés a CB500! :) Talán az olaszoknál jobb áron lehet hozzájutni. Meg kell nézni. Ha gondolod van ismerősöm, aki kijár nekem is onnét lett. A költségekről egy részletes összefoglaló:
link

Amikor csináltam leírtam mindent. Cirka 1.5 hónap volt, lazán, nem rohanva (csak 1 nap szabit kellett kivenni, amúgy reggelente meló előtt intéztem). Ez novemberben volt, nyáron gondolom a kétszerese is lehet (motor műszakiztató helyek leterheltsége miatt)

Sok sikert a vásárláshoz!
Zoli
Helló!

Nos ha kintről hozod.. regadó! ami szerintem olyan 135 000 HUF körül lesz(nyugottan kerekíts felfelé)! A többi herce hurca? Én itthon vettem és átirás eredetiség stb 40 000 HUF volt.
De hogy új forgalomba helyezés mennyibe fáj azt nem tudom..

Sok sikert a motorvásárláshoz!
Jó estét! Zoli vagyok xy éves. URAK! Elérkezett az idő, hogy egy motort vehetek. Az O.M.SZ.-ot erősítem, így nem sokat értek a tecnikai dolgokhoz! A népítéleteket olvasva erősödött meg bennem az elhatározás, hogy CB 500-ast szeretnék! A mobile. de-n láttam egy-két pofásat. Kérdezném, hogy érdemes-e a németektől behozni, forgalomba helyezés, ha kint kifizetem akkor még mennyi jön rá, itthon, cakk-pakk. Vagy tudtok aki ezzl foglalkozik? Minden információ érdekel! Köszönettel!
Hali!
A hétvégi elvonási tüneteid enyhítésére be kellene szerezned 1 csapatós gépet! Nálunk Tata környékén cudar idő volt,meg van is! Tetők,cserepek,stb szálltak alacsonyan. Tegnap tetőt "szögeltünk" fateréknál,szerencsére nem volt nagy kár. Ma meg esett az eső,úgyhogy csapattam 1 picit.
Áttételmódosítás? Szerintem normális használat mellett felesleges. Viszont az endúron tervezem én is,túl gyors. Inkább menjen fel a falon is!
Na mindenféle földi jót,volam a Híres!
Szevasztok népek!

Úgy látom a nagy magyar CB500 futam és közös gurulás még várat magára... Egyenlőre az időjárás leszavasztatta. Lesz még nyár! ? :P

Hétvégi gázmarkolat elvonási tüneteim enyhítésére játszadoztam az áttételekkel. Itt van az összehasonlítás, és az excel tábla ha valaki szeretne kísérletezni (ha találtok hibát a számításba akkor írjatok:)

grafikonok
xls

Én általában a 4000-es és 6000-es nyomaték csúcsokat szoktam látogatni A fogyasztás 0.8 lityóval csökkenne az új áttétellel kb. Persze ez mindenkinél az egyéni motorozási stílustól függ. Nekem nap mint nap megy, munkábajáráshoz, szóval a fogyasztás fontos tényező... Ha sztítfájter lennék akkor rövdiíteni kéne az áttételt

Széles sorkettes utat mindenkinek! ;)
kár pedig vennék tőled ócsó benzint!
Hali!

Tehát az óra állása szerint és a számla szerint 2,8liter/100KM a fogyasztás
Ez valóban nevetségesen kevés!
Tehát Zolinak teljes mértékben igaza van!
Valószinüleg valami belemehetett a szemembe és rosszul láttam az órát!
Így tehát Zoli által megadott fogyasztás szerint 3,2/100:
X * 3,2 * 288,90 = 1874,96
X=megtett kilóméter
288,90 = rettenetes lehúzás
1874,96 = fizetett tréfás összeg

tehát utálom a matekot szorozva osztva: X=1874,96/924,48
X=2,0281
ezt szorozva 100al 202,81KM jött ki

Ezennel bejelentem! Tévedtem!

Úgyhogy benzinárusítás lefújva!

Üdv: szobbal
Még pár infó a gyári áttételről:

Gearbox & drive chain

Type: 6-speed, constant-mesh sequential

Primary reduction ratio: 1.947:1 (74/38)
1st gear: 3.461:1 (45/13)
2nd gear: 2.235:1 (38/17)
3rd gear: 1.75:1 (35/20)
4th gear: 1.478:1 (34/23)
5th gear: 1.28:1 (32/25)
6th gear: 1.130:1 (26/23)

Final drive reduction: 2.667:1 (40/15)

Chain: DID 525V8 or RK 525SMOZ5, 108 links

Sprockets: 15 tooth front, 40 tooth rear as standard.

Zoli
Halihó!

Akkor valamit nagyon elszámoltál, mert 2.6 liter/100-nál még egy 125-ös is többet eszik (6liter/230km)! A max amit hallottam eddig az 3.2 L/100. Nem bántásból mondom, csak ez nem reális szerintem.

Az áttétel módosításról meg annyit, hogy Hondáék egy kompromisszumos megoldást tettek a vasba. Aztán attól függően, hogy ki-mire használja szerintem lehet alakítani rajta. Ha drasztikusan nem is, de pár fog kihagyásával valószínűleg hosszabbítani fogom az áttételt. Ha a 6-dik már csak utazó fokozat lesz, az sem zavar igazán. Nem tudom ki hogy van vele, de én mindig váltanék 6-dik után, nekem túl ideges így a karakterisztikája. Előzésnél úgy is vissza kell kapcsolni, azért nem a CB1300 nyomaték gyára a kicsike (szerncsére nem is eszik annyit...) Ha nagyon mellé nyúlok, még mindig lehet rá tenni gyári tárcsát... Szerencsére a láncsere még odébb van, addig nem bolygatom.

Más dolog. Most tettem túra plexit a motorra. Havernál hekkeltük rá, és hazafelé majd meghülyültem :( Sajnos nem próbáltam ki előtte és az áramlatok pont a bukómra csapódtak. Egyenesen ülve kb. 4-szer rosszabb volt mint plexi nélkül. Megfelelő imbusz kulcs persze nem volt nálam, élmény volt éjszaka autópályázni motorba hasalva, tükörből semmit nem látva Remélem sikerül beállítani normálisan, Givi 46 centis amúgy.
A fogyasztáson én is meglepődtem, nekem 5-liter jött ki pedig nem egyszer akasztottam ki a km órát! Lehet ennyit jelent a hidegebb levegő, vagy még arra gondoltam hogy azért van mert a nyitott kipuffomra csináltattam egy szűkítőt hogy ne ordítson annyira és ezáltal javúlt a gázlengés. Állítólag a 4t-nél sem mindegy milyen a kipuf. Mindenesetre most nagyon megy a gép, alig várom a következő hétvégét, remélem nem lesz olyan rossz idő mint amit jósolnak.
Halihó!

Tegnap megérkezett a blokkvédő a mocira ma elmentem érte és felraktam! kb ő a 2. alkatrész ami króm.
Nos az áttételen nem igazán érdemes módosítani.. mert ami meg van adva az úgy van kitalálva, úgy jó.
Nem tudom ti hogy vagytok vele de a hétvégi túra elött tankoltam az óra szerint 230KM mentem és 6 liter fért bele!(púpig!) Úgyhogy vagy termeli a benzint akkor lehet hozzám jönni 190HUF/literéért vagy nagyon kezes vagyok vele pedig szoktam neki húzni!
Az áttétel módosítás téma engem is érdekelt, sokan mondanak sokfélét, végűl maradtam a gyári fogszámú lánckerekeknél bízva a Honda mérnökeiben.
Talán ez segít valamit: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki061005/
bocs

a link még egyszer!
hát én is azt mondom, hogy beszarás :D kb. olyan mint a hókotróvá alakított kispolák :) De azért érdekes...

Skaccok? Valaki hosszított már a végáttételen fokaskerék/lánckerék cserével? Gondolkozom rajta, bár a gyorsulás bánná, viszont fogyasztásban 3.5 alá menne a kicsike és pályán nem enne valószínűleg 7-et...

http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=59
493

Na megyek kicsit megjáratom az M3-on a félezrest! :)

Széles utat, kevés lehülést!

Zoli
Szerintem inkább érdekes mint szép, a gyári állapot sokkal szebb. Az a dupla elsőlámpa meg egyenesen iszonyat.
Ettttőőől besz*rtok!

Egy angol gyerek műve, látható a fotón! Nem semmi! :D:D
Ha én alakítanám át, cafe raceres polírozott alumínium feelingre nyomnám! :) De ez se kutya!
nicns meg hozzá az a műanyagdarab....

jaja szeretik... sőőt imádják
a sárhányódat meg elvitte a cica? ne félj, fogsz kapni a nyakadba okosságot ha esőben kimész vele :D Nekem a csomagtartó platnira is annyit felvert mint a nyü, pedig rajta van a gyári sárhányó.

Dögös a hangja amúgy! :) Gondolom a szomszédok is szeretik :)
CB 500 videjó

brumm brumm