Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mondjuk , ilyen árak mellett , lehet , én is inkább esztergálnák magamnak....
Natúr acélból , nem nagy szám csinálni , de ha a gyárival egyenértékűt akarok , akkot kell hozzá ötvözött acél , azt le kell edzeni , és azt megköszörűlni ! Ezt bizony nem mindenhol tudják megcsinálni :(
Persze kérdés hogy a natúr ( puha ) acélból készült , meddig tarthat ? Lehet , érdemesebb abból 30E Km-enként cserélni , mint a gyárit , nemtom mennyinként :)
Létesnek még ügyes mesterek!
Haver GPZ500-ra csináltatott féktárcsákat kb. 3 éve, azóta sincs vele probléma.
Jól emlékszem 20 ezer körül volt darabja.
Nekem is ~70 körüli árat mondtak a gyári tárcsára, de mivel az enyém "csak" ütött, így elég volt síkba maratni.

Itt érdemes lehet megnézni, talán még szállítással együtt is olcsóbban jön ki:
http://www.oemmotorparts.com/o...
és
http://www.hondaoriginalpa
rts....
70 a komplett műszerfal ? Vagy csak az óra ?
Ennek a KM. órája igen érdekes egy alkotás mechanikusan hajt valami érzékelőt , és egy elktromos műszer mutatja az értéket
Hogy mért nem tudtak egy rendes hagyományos órát tenni rá ....?
Nekem 42000 van benne és még nem volt korong cserélve kicsit hidegen szól de ki cserélem lassan.Most a kilométer órám szart be ami 70 lenne bontotan meg a tárcsa is meg van kopva ami gyári 74 lenne húzós árak ezek együtt.
Igazad van, a szervízkönyv tényleg 3000 km-enkénti szelephézag-ellenőrzést ír elő, a mocihoz kapott kézikönyv pedig 12 ezrenkéntit!

De a tapasztalatom alapján még akár stimmelhet is ez a 3000, mert:
10e km-rel ezelőtt a Honda szervízben azt mondták, hogy jó a hézag, erre most, 10e km-rel később meg már nullára elfogyott! Hát én eztán biztos sűrűn ellenőrizni fogom, főleg, hogy nem is túl bonyolult.
(Ja, és összesen van kb. 20ezer km a mocimban.)

Egy régebbi kérdésedre a válasz:
ha 2004-es a haverod gépe, (tehát a facelift előtti), akkor a karbihoz menő vezetékek biztosan a karbifűtéshez tartoznak. Ha visszaolvasol a fórumban, becsatoltam ide egy kapcsolási rajzot, ami a 2004-es változaté, mert azon van egy 20W-os karbifűtés.
Most néztem át a manualt! Igaz lehet amit a könyv ír, hogy 3000 kilométerenként ellenőrizni esetleg beállítani?
A haver gépébe 16 ezer van, de tuti. hogy a szelepfedelet nem szedték le soha.
Szívó szelepeknél 0,12 mm, kipuff. 0,15 mm.
Szerintem most mondtad meg a tutit ! :)
Bizony a szelephézag , az igen fontos hogy meglegyen ! Mert ha kitámaszt , akkor bizony el is éghetnek a szelepek . Ha elmegy a kompresszió , az pedig pont az alacsony fordulaton számít a leg többet .
Mennyinek is kellene lenni a hézagoknak ?
Érdekes dolog ez a könnyen indulás kérdése. Az én CBF250-em soha nem volt egy kimondottan könnyen indítható darab, de az utóbbi 1 évben egyre nehezebben indulgatott, hidegen általában csak a 3.-4. indítózásra, és általában a szivatóval/gázzal is intenzíven játszani kellett, hogy elkapja a fonalat. De még ha be is röffent, akkor sem volt alapjárat kb. 15 percig (!) egy helyben járatva. Menet közben is csak 2-3 km után melegedett be annyira, hogy már stabil alapjárata volt.

Szétszedtem atomjaira a porlasztót, de egy minimális fémreszeléken kívül semmi gyanúsat nem találtam benne, jól kifúvattam a fúvókákat is, meg egy napig ázott az egész porlasztótisztítóban. De semmi. Összerakás után ugyanolyan kelletlenül indult hidegen, mint addig.

Na és ekkor rászántam magam, hogy szétnézzek a szelephézagok táján, a gépkönyv szerint amúgyis közelgett már az ideje ennek. Hát az döbbenetes volt: abba a hézagba, aminek 0,15 mm-nek kellett volna lennie, még a legkisebb, 0,05 mm-es mérőlapot sem tudtam bedugni! Tehát gyak. nullára elment az összes hézag, és emiatt valószínűleg semmi kompresszió nem volt. Szép tőle, hogy egyáltalán beindult. Beállíttattam a hézagokat, és azóta valami frenetikus, ahogy beröffen, hidegen is, nagyon hamar le lehet venni a szivatót, és stabilan elketyeg 1000 RPM környékén, amíg be nem melegszik.
Sziasztok!Tisztelt Bigmen az én szerelő barátom azt mondta erre a kérdésre hogy ennél a motornál a központi rugóstagon is lehet állítani kb 5 cm-t de ez még további kutyacsont beépítéssel növelhető ha kevés lenne csak akkor lehet hogy a villaszöge változik ezt meg kell nézni!Amúgy az én motorom eladó igaz Győr-Moson-Sopron megyében vagyok!Eladó még külön a táska szett is és a doboz is amik a képen láthatók!Hívjatok bátran(0670 411 54 77) ha valakit vmi érdekel!Üdv mindenkinek és sok balesetmentes kilométert!
Sziasztok !
Mindenkinek kellemes ünnepeket és jó locsolkodást kívánok !

Szeretnék tőletek segítséget kérni. Honda
cbf250-es motoron van e lehetőség az un. "Kutyacsont" cseréjével az ülés magasságot állítani ill, van e rajta ilyen?A barátnőm most vizsgázik és ezt a típust néztük ki neki kezdő motornak,volt is egy próba már, de sajnos egy kicsit magas és instabil neki nem ér le rendesen a lába és fél hogy elborul. A motor megtekintése során elfelejtettem megnézni hogy van e erre lehetőség ezért kérek mindenkit aki tus segítsen nekem ebben.Előre is köszönöm a segítségeteket !Esetleg ha valakinek van eladó ilyen típusa az jelezze,elsősorban Pest-megye jöhet szóba.Várom megtisztelő válaszotokat !
Helló segítséget szeretnék kérni.A cbf600-as motoromnak elment az első világítása helyzet jelző van de a tompítot és a refi elmet ellőszőr arra gondoltam hogy megadta magát az izzó de nem.Szét szedtem a kapcsolót és a lámpa testet kimértem és egyik sem kap feszültséget.Nem tudom hogy mi a baja lehet.Ha valaki találkozót ilyennel vagy valami van ötelete az kérem jelezze felém felém. Köszi ellőre is
Szép kis társaság !
Alapjában véve , ez egy egyhengeres 4ütemű motor . A lehető leg "primitívebb " alkotás . Igazábol ennél ha van benzin , meg szikra , mennie kell !
Érdekes módon , mégis vannak jobban és roszabbúl sikerült konstrukciók . Nekem ebből az ( 1 hengeres 4 ütemű ) kialakításból volt több is , és például az XL125-ös , GB250-es sokkal könyebben indult , és az alapjáratuk is stabilabb volt ! Valamint , ha 1 nap 1X beindítottam őket , ( legalább ) aznap , nem kérték a szívatót....
Tegnap gurultunk egy kanyart Bp.-Mátra-Sirok-Salgótarján, Kb. 360 km.
A kis Honda szépen muzsikált, de ha 5 percre is megálltunk már nehezen indult.
Szerintem valahol elgázosodik az üzemanyag.
Szakmám szerint , lakatos vagyok . Hajdanán , még fiatalabb voltam és tombólt az alkotási vágy bennem készítettem komplett motor vázat is , egy Yamaha XS 250-es blokkhoz....
Nagyon szép kezdet!
Lehet, hogy nem először foglalkozol vas munkával?
Ma sikrült még kapnom csövet , így hamar össze is tákoltam egy középállványt !
Még a rugó akasztója hiányzik róla , met sajnos nem találtam itthon 1db olyan rugót , amit jószívvel rá tennék .
Kell beszereznem vékony falú csövet ( majd csak a jövö héten ) Aztán indúlhat a móka :)
Az adatlapomon szerepel merre vagyok megtalálható!
A haver akié a CBF 250 itt dolgozik, tehát kötő elembe nincs hiány.
http://adrianus.hu/
Ja majd elfelejtettem, hogy a nejem is itt dolgozik!
Gondolom, a prototípus kidolgozásához grátisz hozzájárulunk!
Te merre felél laksz ?
Szerintem olyan 10E-ért már meglehet csinálni.... alapanyag , heggesztő munkadíja , festék , sajját munkadíjjam . ( annál töbet én sem adnák érte )
Rugó milyen van , és mennyiért ?
A haveromat biztosan érdekelné!
Most egy motor emelővel szenved, de valahogy nem az igazi megoldás, marha instabil a szerkezet, ha ki akarod venni az első kereket.
A képen talán látszik a bukó gomba, ha valakit éreke 10 e.Ft-ért le tudom gyártatni.
A másik haveromnak van egy KAWA KLE 500-asa ahhoz lehet kapni közép sztendert kb. 40 e Ft.-ért, de ez már túl van a tűrés határon.
Szerintem 20 e. Ft körül lehetne rá vevőt találni.
Visszahúzó rugóban tudok segíteni.
Arra jutottam , mivel nem találok motoromhoz középállványt , és nélküle létezni nem bírok , nekiállok és készítek magamnak !
Ha már nekiállok , nem sokkal nagyobb meló többet csinálni.... A kérdésem az lenne , van-é igényetek ilyen alkatrészre ? Ha igen , akkor mennyit tudnátok esetleg rá szánni ?
Az üllés nagyon szép minka ! Gratilálok a szakinak !