Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A napi számlálóban nem vagyok biztos,de az óra biztos lenullázódik, ha megszakad az áramköre, módjuk kiveszed az akkut.
A szelepre visszatérve a haver 12 ezret futott gépén már kitámasztott az egyik szelep!
Most beállítottuk és olyan lett mint a svájci óra, indítási, alapjárati problémák megszűntek.
Csak egy ajánlatot tettem ! Ha van kedved , vagy ha szükséged lenne segítségre.....

Más téma...
Tegnap , olyat csinált a járgányom , hogy elvesztette a napi kilóméter számláló és az óra a beállításokat ( lenullázott ) Tudja valaki , hogy ezt mért csinálja ?
Volt már valakinek ilyen jelenség ?
Hááát , nem véletlen , hogy jobban szinpatizálok a mechanikus műszerekkel !
Köszi a választ és OK :)
Tudtommal három hatás változtathatja meg a szelephézagot:

Egyrészt a vezérmű bütykeinek van egy minimális kopása, illetve az a felület, amin a bütykök hatnak, szintén kophat. Ez nyilván növeli a hézagot.

Két dolog csökkentheti a hézagot: egyrészt a szeleptányér illetve a szelepfészek is kopik, tehát a szelep egyre "magasabban", egyre föntebbi állásban fog záródni, másrészt a szelepszár valami általam ismeretlen okból hajlamos rá, hogy megnyúljon.

Motorja válogatja, hogy melyik hatás érvényesül jobban ezek közül, és ennek függvényében nő vagy csökken a hézag. Azt fontos tényező, hogy a vezérmű alaposan kenve van az olajjal, a szeleptányérok/szelepülékek pedig egyáltalán nincsenek kenve, semmi által! Minden fordulatnál a szeleptányérok fém-a-fémen érintkeznek a fészekkel. A szívószelepeknél az üzemanyag jelenthet egy minimális kenést, de a kipuff oldalon még annyi sincs, és ott a hőterhelés is sokkal nagyobb, mert a forró gázokat azokon a szelepeken át kell kinyomni.

Egyébként nem téma, ha HTH11-gyel szeditek szét, ezzel ne frusztráld magad. :)
Valóban az. Lehet a japánok is spanyolból fordították vissza, és ez lett az eredménye ;) Amúgy mitől másznak el a lapkák ha szabad kérdeznem? Hideg-meleg mozgásoknak az eredménye? Vagy valamilyen kopás? Csak homályos elképzelésem van arról, hogy egy motorban mi történik, sajnos sosem tanultam vagy szedtem szét... szóval ezért a kérdés.

HTH11, köszönöm a lehetőséget! Még nem döntöttem, hogy belevágok e, addig meg kár lenne ígéretekbe bocsátkoznom. Illetve ha már deManaus volt olyan kedves, hogy felajánlotta segítségét, nem szívesen mondanám vissza. Persze ez nem kizáró ok, hogy valamikor összefussunk akár egy túrára, vagy akár egy kis szerelésre ;)
Érdekes, hogy az egyik könyv 12, a másik meg 3 ezer km-t ír elő ugyanarra. Mostmár az a tapasztalatom, hogy 12 ezer km alatt nagyon elmehet az a hézag, ha úgy alakul. Szvsz. a 3e km az azért a ló túlsó oldalára való átesés. :) Én azt tervezem, hogy szezononként, ~5-6 ekm-ente rá fogok nézni.

Ha HTH11 sporttárssal őszig nem csekkelitek, dobjál egy választ.
Nemtom te hol laksz , én Esztergom melett...
Ha nagyon szerelhetnéked van , jöhetsz ide is ! Nekem is kéne csinálnom a sajátomon , de egyedül uncsi :)
Szia! Ezek szerint Te 3000 km periódussal számolsz e téren? Mert ugye a szerelési útmutatóban 12000 szerepel. Nekem most 7000 van a gépben, de azért fontolgatom a mérést, mert már 2-en (igaz nem szakik, de régi vágású műszaki emberek és motorosok) is kérdezték, hogy "Ennek eddig is ilyen hangja volt? Állítottak rajta szelephézagot?" szóval sanszos, hogy ráfér egy mérés. A hangja valóban "fémes" egy kicsikét, ha lehet így jellemezni, de megmondom őszintén én már nem tudom eldönteni, hogy az utóbbi időben változott e ilyenre, és ha igen akkor az a legutóbb belekerült - az eddigitől eltérő - olajnak köszönhető e vagy sem.

Hogy a mérést elvégzem vagy nem, még megfontolom, de egy szegedi túra semmiképp sem tántoríthat el, sőt... igen jól hangzik! Szóval veheted fenyegetésnek ;) de ha nem merek belevágni egyedül, akkor irány szeged :)
Hello gaspara,
értem én az érvelésedet a dolog "feleslegességéről", hogy ha jók az értékek, azért, ha meg nem, azért. Bár nem értek vele egyet. Erre előírás vonatkozik, hogy x ezer km-ente le kéne csekkelni, hogy elmászott-e a hézag. A márkaszervíz is ezt tenné, csak drágábban. Szóval szerintem ha kimérsz egy jó értéket az előírt periódusnál, azzal nem végzel fölös melót, legföljebb csak spórolsz. (Sőt, mivel én szétszedős típus vagyok, nem volt meg ez a feleslegesség-érzetem akkor sem, amikor nulla hézagot mértem ki, inkább örültem, hogy rájöttem, mi a baja a gépnek, pedig én is szerelővel rakattam bele kisebb lapkát.)

Ezzel együtt szerintem teljesen korrekt döntés részedről, hogy nem mérsz, hülyén is nézne ki, ha én akarnálak rábeszélni. :)
Én az őszre tervezem a következőt, mert bár addig nem sanszos, hogy letelik a km-periódus, de mert most a tavasszal állítani kellett rajta, egy visszamérés nem árthat. A közös szerelésre annyi esélyt látok, mint amennyit Te egy szegedi túrára ennek kapcsán: részemről OK :)
Szia! Őszintén mondom, a service manual elbújhat a válaszod árnyékában, szóval nagyon köszönöm a kimerítő választ! Sajnos elijesztettél a méréstől. Pontosabban, ha kimérem és a hézagok megfelelőek, akkor "felesleges" volt a munka, ellenkező esetben megint csak, hisz vihetem szakihoz, mert tanácsodnak megfelelően az állítást már nem vállalnám.

Nem szeretnék tolakodó lenni, de úgy tűnik Te hivatalból vagy sem, de szoktál és szeretsz motort szerelni. Az idei szezon végén, vagy a következő elején egy közös szelepállításra látsz bármi esélyt? Azért közös, hogy lássam/megtanuljam, hogy esetleg legközelebb egyedül is meg tudjam csinálni. Természetesen nem alanyi jogon kérném ezt ;) Ha nincs kedved vagy időd, akkor meg még1x köszönöm a részletes útmutatást!
Hello,

szerintem ha csak mérsz, az nem bonyolult, 2-3 villáskulcs, tömítőszilikon és egy hézagmérő lemez készlet kell csak hozzá.

Kb. így megy:
* Leszereled a tankról a műanyag idomokat, a benzincsövet, és az akku fölött széthúzod a benzinszintjelző csatlakozóját.
* Leszeded a tankot (1 csavar tartja, hátrafelé kell húzni).
* Oldod a 3 csavart ami a szelepfedelet tartja.
* Leveszed az esetleg útban levő gumi csöveket a szelepfedélről.
* Leemeled a szelepfedelet, valószínűleg oda lesz ragasztva fekete szilikonnal a tömítéshez, szóval kicsit feszegetni kell.
* Fölváltasz 6.-ba, és a kereket addig forgatod előrefelé, amíg a vezérműlánc lánckerekein a jelölések vízszintesbe nem kerülnek. Ekkor a vezérműtengely bütykei nem nyomják be a szelepeket.
* Végigpróbálod, hogy melyik hézagoló fér alá. Ha a 10-es aláfér mind a 4 szelepnél, akkor már nagyjából jó vagy, de 12 ill. 15 századmilliméter a megadott érték a szívó ill. a kipuff szelepekre.

Az összeszerelés fordított sorrendben, javallott bekenni a szelepfedél alatti gumitömítést fekete szilionpasztával, hogy biztos ne eressze az olajat kifelé. (Ez 350 fokig bírja a hőt.) Arra figyelj, hogy a szelepfedélnek van egy kis lenyúló csöve, ami egy O-gyűrűvel csatlakozik a blokkhoz. Na erre a kis gumigyűrűre vigyázzál, ne maradjon ki, és ne pottyanjon mellé. (A csatolt képen is látszik, ott, ahol a szelepfedél egy nagy U alakot csinál a gyertya körül, az a kis fekete bigyó körül van!)

Szerintem két dolgot tehetsz tönkre:
* túl erősen húzod meg a szelepfedél csavarokat, és megszakad a menet, szerintem elég érzésre meghúzni, de a szerelési kézikönyben le van írva, hogy mekkora nyomaték kell.
* kihagyod a szilót és könnyezi az olajat a tömítésnél.

Érdemes majdnem üres tankkal hozzáfogni. A csatolt képen levő látvány fog fogadni, de a méréshez a vezérműtengelyeket nyilván nem szabad leszedni. A képen is látszik a gumitömítés alatt a fekete sziló nyoma.

Ha viszont nem jó a hézag, akkor viszont le kell szedni a vezérműtengelyeket is, és azzal már jócskán tudsz kárt tenni, ha nem jó pozícióban rakot vissza, beleejted a vezérműláncot a blokkba, nem stimmel a meghúzási nyomaték a vezérműtengelyt lefogató csavaroknál, stb. Ezt én inkább szerelőre bíznám, már csak azért is, mert neki csere-bere alapon jó eséllyel lesz pont akkora hézagolólapkája, amit Te max. rendelni tudsz.
deManaus a véleményedre lennék kíváncsi. Szelephézag állítást csinálnék, de motorszerélseben nincs nagy tapasztalatom. Folyadékok cseréje, önindító szétszedése eddig nem okozott gondot, de a szelepfedélig eljutni már egy következő szintnek tűnik. Érdekelne, hogy szerinted tapasztalat illetve speckó szerszám nélkül neki lehet e állni e fajta munkának? Tudok e nagyobb gondot okozni, minthogy esetlegesen nem jó a hézag érték?

Előre is köszönöm!

A kérdést deManaus-nak címeztem egyik postja miatt, de természetesen bárki más véleményét is megköszönöm.
Sziasztok:)))Vettem én is egy CBF 250-t.Szerelőhöz vittem,hogy beállítsa a szelephézagot.Szomorú hírrel fogadott.Állítólag,az előző szerelő,kissé hanyagul rakta össze,így sérülés keletkezett a hengerfejen.Nem végzetes.Lehet vele motorozni,de hengerfej cserére szorul.Az lenne a kérdésem:tudtok-e valahol eladó hengerfejet?Segítségeteket előre is köszönöm.Üdv agisz
Eladnám szeretett kis Honda Cbf 250-em, valós, és 7 éves korához reális 37.170 km-er. Városban, túrákra egyaránt használt, megbízható gép. Törés és csúszásmentes. Fogyasztása: 2.5-3L. Tavaly, lánc+fogaskerekek, első és hátsó gyári pirelli gumi csere, új akksi, gyertya. Idén szürők és olajcsere. Csekély fenttartási költségek, biztósítás: 1500Ft/negyed év. Puig plexi. (2kulcs, tőrzskönyv, szerszámkészlet, papírok) + adok hozzá hátsó kerékemelőt. Külön motorhoz megvásárolható: komplet túrafelszerelés, (Givi doboztartó hátul, és oldalt), (Givi hátsó 45L-es + 2db oldalsó Givi 45L-es) vagy (Givi hátsó 45L + oldalsó Givi 21L-es) dobozok! + Indexek! (dobozokhoz pótkulcsok). Túraszett ára: megegyezés alapján! Kategóriát váltottam, jelenleg 2.motorként használt. Érdemes megnézni. További info. tel. Köszönöm! (2012.05.12.)
Érd:.06-30-913-3965
(495.000Ft)
Gratulálok, nagyon jól néz ki!

Közép sztender projekt ezek szerint sikeres!
Ha van kedved gyártani eladásra keress Pü.-ben a részletekkel.
Elkészült kicsikém !
Érd:. hondacbfalkatreszek@gmail.com
...
Eladó alkatrészek!

Motorépítőktől vásárolt alkatrészeim,eladó sorba kerültek.
(km. óra,tank,idomok,kerekek,ülés...)
Árak kereskedőknél:kerék/db 102e.Ft(első felni),tank 65e.Ft,km-er óra 80e.Ft..
Megközelítőleg ilyen árak vannak,mindennek lekértem új árát.
Már nem a kis 250-es van meg,ezért eladnám egyben alkatrészeimet,(120e.Ft)!
Vagy külön-külön,ha szükségetek lenne valamire.
Érd:.e-mail-ben!
Jahh ! a plexi 2004-es modellre jó ( és gondolom még azután típusváltásig )
Hi! CBF-esek !Raktársöprésből maradt egy vadonat új bontatlan MRA sötétített túraplexi ! Ha valamelyikőtöket érdekel dobjon egy mailt, vagy sms-t
ára 12000Ft

Üdv jedi

jedis@freemail.hu
Sziasztok.
Mocim ára változott!

http://www.kepesmotor.hu/honda...
Szia!

Köszönöm a tippet!

Üdv Zoli