Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hétfőn áztam fáztam így nem akartam motorral eljönni Pestre, megint otthon maradt :(
Viszont júniusban, ha nem is az első hetében, de már tutira motorral jövök, ha rajtam múlik a dolog és nem lesz megint vis major :(
Köszi szépen a tanácsokat skacok Megnyugodtam akkor, hogy nemkell karbi szinkron, mert nem ingadozik az alapjárat , de szépen is esik vissza, nem akad meg sehol sem a fordulat. Talán mikor alapjáraton pötyög, és odahúzom neki, kicsit mintha lassabban harapna, de sztem az egy karbipucolás, és egy levegőszűrőtakarítás után jobb lesz. Tegnap néztem hol van a levegőszűrő, nálam a tank alatt van, hát igen, ovatosabban kell belenyúlni ebbe a motorba mint pl egy mz be Ma megyek az olajért, meg szűrőt is szerzek hozzá, délután eredetiségvizsga, aztán meg go to okmányiroda. Várom már a jóidőt, hogy lehessen csapatni neki
Szia P3Te
A szinkronizálás nem egy könnyű dolog...Ahhoz hogy szinkronizálni akarj először sok más egyebet ellenőrizni kell első sorban a szelephézagot ami a szívó oldalon 0,10 mm a kipufogón meg 0,15 mm a hézag.Aztán jöhet a karbi kipucolása(nem elég kifúvatni és nem is ajánlom,mivel membrán rendszerét kiszakíthatja a helyéről),ezt a legjobb ha szépen lassan megjegyezve szeded szét.Aztán ha minden okés akkor jöhet a karbi beállítása(ez se könnyű,szervízkönyvben le van írva hogy kell csinálni) egy bizonyos alapjáratra(1300+-100 rpm) és a legvégén a szinkronizálás és ilyenkor kell belőnöd 1150-1200 körüli alapjáratra(ez gyári adat).Akkor veszed észre hogy nem jó a szinkron amikor látod és hallod hogy nem olyan hirtelen veszi a gázt és szintén nem szépen ejti le a fordulatot hanem valahol mondjuk 2000 felett egy picit időzik és aztán esik még egy keveset.Vagy pedig lemegy 1000 alá és onnan áll be alapjáratra...Esetleg csinálhat olyat is hogy magától mászkál az alapjárat(picit ingadozik le-fel,kb 1000 és 1300 között kezd el mozogni)
Üdv Ády
Jó reggelt P3Te!
Nagyjából VT-250, de vannak eltérések.
Exotikus a Xelvis, sok alkatrész katalógus csak pislog rá. Légszűrőt a Red Baron-nál kérdeztem.
Nem tudom, hogy lehet-e bélelni - szerintem kár is lenne. Nem gixer karbon vonyítós, hanem morgós, rotyogós V2-es.
Én láncsprayből is motult vettem. Kivi vagyok rá milyen lesz. Mondott az eladó vmi drágát is, ami 5-6 ezer közt van és abból 5-6 fújás és erősebb bevonat lesz a láncon mint a teflon. S utána semmivel sem kell kenni a láncot. De egyelőre olyanra nem ruházok be még. Először az olyaj utána a többi.
Ti karbi szinkront mikor csináltok a mocin? Honnan lehet észrevenni ha baj van?
Most böngészek a neten hogy milyen levegőszűrő lenne jó a gépünkbe, igazából nemnagyon találok. Illetve ahogy az oljaszűrőnél is néztem a típusokat a xelvis ha jóltudom vt250fn de ilyen nincs a listán, de sztem a spada & társai uolyan felépítéssel rendelkeznek motorikusan, mint a xelvis.
A dobot lehet e bélelni? Mert ha nagyon hangos az sztem ciki h egy kis 250 esen nagy hangú kipufogó aztán lassan de megyeget, nem úgy mint egy vfr vagy vtr 750 Nemkell a pitbike feeling
Szia P3Te!
Szívesen. A dob hangja vagány, hamarabb szétrebbennek az autók.
Húzásnál röfög rendesen. Nekem személy szerint már hangos, mert inkább nyugodtabban motorozom. Azt hittem, hogy van különbség teljesítményben és fogyasztásban, de végülis nem venni észre. Csak a feeling más. Ha hangosabb, akkor érzésre is jobban húzod, de nem ettől gyorsul.
Racsinál 1-2 napot kell a válaszra várni, de eddig mindig válaszolt. Nappal főállásban melózik - úgy tudom.

Lánc spray-ről még nem beszétünk. Előző tulaj féle Motip teflonos cucc nagyon jó, egyik barátom teflonos Repsolt használ - az is jó. Nekem a mostani sima Motip nem jött be. Ragad tőle a lánc. Mosás és Repsol lesz a próba.
Kössz az infókat Dave. Az olajat holnapra hozzák, plusz rendeltem sprayt is a láncra, meg majd beszerzem az olajszűrőt is. De a légszűrőt ahogy kérdeztem volt tulajt ő is csak kifújatta 1x, szal jólesz az még sztem fújatni egyszer-kétszer. A sportdob érdekel, dob vmit a gépeden?
Tegnap este írtam a racsidepós tagnak és még nem írt vissza semmit se Neked mikorra írt vissza?
Szia Dave
Miattam ne aggódjál majd csak valahogy sikerül elhajolnom vagy elöbb szerzek egy monoklit mint egy adag vizet .Te meg nem hiszem hogy két kör után
Üdv Ády
Szia Adam!
Ne fogadjál a vödrös témában, mert vizes leszel! 2 kör után szédülök és eldobom.
Hihető az elmélet. Még jó, hogy a bonyolult kinetikai és hidrodinamikai számításokat pár + decivel helyettesíteni tudjuk.
Racsitól eddig két fejidom oldalat (összesen 15e), hátsó féktárcsát (10e) vettem. Kompett blokkja is van, nekem 100e-t mondott rá. (Csak érdekelt, de nem szétesős a motorom... )
Árban jó, csak jól nézd meg az árut, mielőtt megveszed!
Üdv, Dave
Szia P3Te!
Légszűrőt még nem cseréltem, 15-18e között mondták nekem. Eddig olajcseréknél kompresszorral pucoltam.
Olajszűrőből Hiflo-filtro (ha jól írom) 111-es típus kell, kb 1000 Ft.
A kifura 20e-t gondoltam, úgy hallottam, hogy ennyiért mennek a sportdobok használtan. Rugalmasság megbeszélhető.
Szép a mocid Ády, és hasidom is van rajta ! Kössz az infókat a szűrőkről, majd utánanézek hol tudom beszerezni őket. De sztem azt fogom csinálni, h beviszem a boltba aztán onnan majdcsak tudunk vmilyen hasonlót keresni.
Épp nézegetem a VTR250 et amit most dobott ki a honda az európai piacra, külsőre detto uaz a blokk, belsőre annyi biztos más, hogy csak 5 sebességes, meg injektoros, de hogy alkatrészileg uazok a cuccok valók e bele azt nemtudom, most azt nyomozom. Jólenne, mert ha vmi baj lenne a miénkkel akkor nemkellene annyit utánajárni az alkatrészeknek
Szia P3Te!
Ádám jól mondja! Levegőszűrőből gyári, olajból jó a hiflo. A xelvis légszűrő nem olcsó. Ugyanis semmi máshoz nem jó. Ezelőtt két évvel leárazva volt tízensok. És nem nagyon tartanak, mert nem fogy ezerszám. Az olajmennyiségnél elvileg a szorgos kis japán mérnök is eljutott odáig, hogy "lötyög", ezért úgy találták ki, hogy üzemi körülmények között is legyen mit szívni a kartelből. Ennek ellenére amit Dave mond, hasznos lehet, hogy kb két decit tegyél rá a gyári két literre. Ha járó motornál nem látod a szintet, attól még van a szivattyú alatt! Sokkal többet nem nagyon érdemes, mert csak kiszuszogja. Persze ez csak a xelvisnél igaz, a VT-nél Ádám tapasztalatai biztosan helytállóak. Üdv: Satis
Szia Dave
Szerintem nem számít hogy megdöntöd a motort mivel kanyarodáskor és döntéskor az olaj a centrifugális erőnek köszönhetően a fenéken marad és együtt dől a motorral mint a vezetője...kapj fel egy vödör vizet és pörögj vele mint a búgócsiga majd meglátod hogy a vödör szája ha függőlegesen is van akkor se jön ki a víz belőle
Szia P3Te
Az olajszűrőből a legjobb volna a kanadai gyártmányú Purolator(remélem jól emlékszem a nevére )de ez a típus ritkaság mostanában,így a Hilofiltro-t használom.A légszűrőből a legjobb volna a saját gyári...A sajátomhoz kb 17000-be van,de inkább megveszem a gyárit mint valami olcsó vacakot hogy aztán mást is beszívjon a levegőn kívűl.Öreg motor nem vén motor ,27 éves és 100200 km van most már benne .
Íme egy kép róla:( a sárga az enyém)
Érdekelne a sportdob Dave, képet tudnál e feltenni róla, meghogy mennyiért adnád?
Légszűrőből és olajszűrőből milyet használtok?
Kössz a tippet Dave, feltétlen írok majd a srácnak. Láttam fent spadához egy felnit az oldalukon..200euró Neked milyen árakon hozta a cuccokat?
Szia Paja1!
Igen, a pötty elvileg azt a célt szolgálja.
Ha jár a motor, akkor eltűnik az olaj az ablakból és nem lehet tudni, hogy ilyenkor a szivattyú szürcsög-e. Gyakorlatilag járó motorral közlekedünk, sokszor megdöntve.
Nekem most kb. +2 dl van benne szűrőcsere után és látom az olajszintet járó motornál, vízszintesen.
P3Te:
Alkatrészt itt érdemes megkérdezned: racsidepo@invitel.hu.
Tőle vettem orridom alkatrészt, féktárcsát. Megbízható a srác, Lakihegyeni adó mellett van.
Kipufogóból van egy szép sportdobom, amit majd szeretnék elpasszolni. A fórumon már jeleztem, aki akarja, viheti.
Üdv a társaságban P3Te!
Gratulálok a géphez, várjuk a képeket róla.
Nekem CR8EH-9 típusú gyertya van benne. Az előző tulaj tett bele iridiumosat is, de nem éreztem a különbséget. Hidegebb időben a CR7EH-9 jó.
Akkor ezt a japók elqrták.
Szia Paja1
Sajnos ezeknél a típusoknál kell hogy legyen "túltöltés" mert 7800-8000rpm-től fölfelé "csipegeti" az olajat és a szivattyú teljesítménye miatt is kell a többlet olaj.Ha nincs kellő mennyiségű olajod akkor a motor 11000 felett gyakorlatilag szárazon futtatja a főtengelyt.Én már csak tudom hisz nekem ez vágta haza majdnem a főtengelyemet(ami mellesleg 400.000.- ba is kerülhet...)Dave is észrevette ezt a jelenséget csak olvass vissza szorgalmasan az olajtémánál
Üdv.:Ády
Járó motornál is csurig legyen az ablak, minek?
Tudtommal van az ablak mellett két pötty, az jelöli a min és max értékeket amit álló motornál célszerű megvizsgálni vízszintes állapotban.
Rögtön 2 hasidom, nem kispályázol

A Wild matricás hotrod szerű szörny is Erdősé.

Sajnos ha holnap is ilyen takony lesz az idő akkor nem fogok motorral menni Pestre délután, így a hétvégi találkozóra sem megyek, mert valószínű jövök is haza pénteken.