Xr4-en meg lehetne csinálni a gumikat tömörre? Állítólag van valami hab amivel ki lehet tölteni.(persze belső nélkül). Giz-gaz-on gyárilag ilyen gumik vannak. Tudsz róla valamit?
így van .létezik ez a baj ezekkel a régi lég olajos gépekkel.általában akkor jön elő ha kevés olaj van a motorban és túlhevül a tekercs.ezeknél nagyon fontos hogy mindig megfelelő szinten legyen az olaj,mert itt hűti is a tekercseket.fontos a jó olaj és az olajszint.
Ma hallottam egy olyat, hogy állítólag XR népbetegség az én jelenségem. Elméletben az a hiba, hogy az álló vagy forgó részen a tekercsek behalnak... És csak nyomás alatt nem jön meg a szikra. tekercseltetni kell, vagy cserélni :)
Szerzek egy multimétert, kimérem, kíváncsi leszek mit mutat.
hat en meg kimentem a talalka helyre ami pont 4 km....oszt nezem a kereket beszelgetes kozbe nos ures....mindjart meg is lattam mert....johettem is haza
Nem szeretek hasonlítgatni, de ebben az esetben megtettem. Egyik barátom most cserélte le a gas-gas ec 125 egy 450-re. Meg kell hagyni, hogy a 125 se volt a csúcson amikro elcserélték, de ez a 4t még okoz neki meglepetéseket szerintem. Nagyon jó gép a paramétereit nézve: Könnyű, kezelhető, kellően erős sőt ez még alacsony is (SM volt). A technika viszont borzalmas:
"Ebben a fejezetben lehull a lepel, hogy a gizgaz mérnökei hogyan próbálták menteni a menthetőt, és egy igen problémás blokkot, hogy tettek nem annyira problémássá.... Milyen megoldásokra fanyarodtak, hogy a rossz olajzást és az emissziós normákat egyszerre javítsák, de pénzt nagyon ne költsenek a dologra.. A motor veleszületett betegségét elfogadhatóvá tegyék a felhasználónak, és a javítgatás költ...ségeit kicsit elviselhetőbbé tegyék ezáltal.. Mint már nem egyszer említettem, az olajnyomás probléma mindíg jelen van ezeknél a motoroknál, de 2005-ösben már jó a nyomás... :-) Csak nem jut el mindenhová az olaj..... Ami eddíg probléma volt a régi modellnél, hogy minden kapott olajat, csak keveset. Az újabban, már sokat kap a hengerfej, kicsit kevesebbet a főtengely, nagyobb nyomást a henger, de a többi szinte semmit. ennyit tud ez a pumpa..
Tulajdonképpen a szíve a szerkezetnek, valahonnan importált, kész alkatrész, így meg lehetett spórolni a tervezés költségét. Sajnos viszont a többi körülötte található alkatrész miatt, nagyon macerás lett volna a gyárban az áttételezést megoldani, meg sokkal nagyobb fordulatot sem visel el, ezért döntöttek úgy, hogy csökkentik az olajnyomást igénylő alkatrészek számát.. (Valószínűleg azért nem változtattak magán a pumpán, mert szerintem a gyár kb 10.000.000db-ot vásárolhatott ebből az alkatrészből, és ez magyarázhatja, hogy még a 2010-es modellekben is ez van... ) Mivel kiderült, hogy ez a nedveskarteres motoroknál elegendő olajat szállít, viszont a szárazkartereseknél, mint a gasgas is, külön kell a csapágyakat is kenni, hisz nincs fürdő.... Szóval a 05-ös modelleknél a primer, és szekunder tengelyek csapágyát ledugózták, hogy csak maga a váltó, és a kuplung kapjon kenést..De csak kívülről... A mocsok, ami a motorban szinte mindíg kering, megállhat a csapágyakban. Sajnos ebből adódik, hogy szinte bármikor szétszedsz egy 05-öst, a hátsó csapágyai biztos be vannak rágva..
Igaz, az sokkal olcsóbb, egyszerűbben javítható, és később hallatszik, mint mondjuk a hajtókar, vagy a veztengely.. A henger, dugó is így tovább bírja..
Nagy változtatás a hengerfejben is szemmel látható, lecserélték a vezérműtengelyeket, ...javítottak a csapágyakon, de az anyagminőség.....
A tőkéken kialakított olajteknőcskék segítenek a kenésben, jó ötlet, de a gondatlan tulajokat megbünteti, mert ha ritkán cserélsz olajat, akkor a bene felgyülemlő kopadékanyag hamar elcsiszolja a tőkéket, bütyköket...
Merketing szempontból igen tetszetős a könnyű főtengely, nagyon harapós, és pörgős lett... aki ezt szereti, az nagyon tudja élvezni ! Kicsit könnyebb indíthatóság, de még sokat szenvednek ezek is!
EZ az egész kínlódás az olajjal is csak annyira jó, hogy a 0.2bar-os olajgomba kikapcsoljon alapjáraton. Ha netán valaki bátor, és betesz egy műszert, vagy egy 1bar-os gombát, bizony meglepődik a látványon. 4000-es fordulaton van kb 1 bár nyomás.. És ez, ahogy melegítjük az olajat, játszunk a motorral, egyre rosszabb lesz.
Tehát, nem elég a szerencsére bízni.... Az olajzást nagyon át kell gondolni, és nyeregbetenni, hogy sokáig örömet okozhasson, és tartós legyen... Néhány átalakítás, és csökkenthetjük az olajcserék számát, és ami a legfontosabb, a motorgenerálokét..
Ez az átépítős dolog addig megy amíg nem találsz hozzáértőhöz. Amiből szerencsére nagyon-nagyon kevés van.
15 éve van chopperem. Eddig egy sem volt gyári. Inkább úgy fogalmazok hogy a blokkon kívül semmi sem volt gyári (ültetve, hátsó lengővillába toldva, elöl villaszög módosítva stbstb). Soha semmi bajom nem volt belőle. Kivéve hogy egyszer Békéscsabán elzavartak műszakiról. Elvittem máshova és átment változtatás nélkül. Rendőr soha nem szólt, pedig jó pár tízezet km-t mentem velük.
Németbe nem volt szerencsém kimenni, de ott fejlövés jár az ilyenért!
udv.
eszre vettem egy olyan jelenseget az XR-en hogy neha allok a motorral es alajaraton jar es egyszer csak siman leall mint ha leallitanam de hozza se erek a leallitohoz....szombaton pl egy elesebb kanyar utan 2.-ba igy allt le....eddig meg csak parszor csinalta de nemtudom mire velni.....utanna par rugasra indul ....valakinek valami otlet?
Szerzek egy multimétert, kimérem, kíváncsi leszek mit mutat.
Ti hallottatok már hasonló esetről?
eddigi összes defektem a házunktól 15km körben történt de a többsége még 10 sem volt
"Ebben a fejezetben lehull a lepel, hogy a gizgaz mérnökei hogyan próbálták menteni a menthetőt, és egy igen problémás blokkot, hogy tettek nem annyira problémássá.... Milyen megoldásokra fanyarodtak, hogy a rossz olajzást és az emissziós normákat egyszerre javítsák, de pénzt nagyon ne költsenek a dologra.. A motor veleszületett betegségét elfogadhatóvá tegyék a felhasználónak, és a javítgatás költ...ségeit kicsit elviselhetőbbé tegyék ezáltal.. Mint már nem egyszer említettem, az olajnyomás probléma mindíg jelen van ezeknél a motoroknál, de 2005-ösben már jó a nyomás... :-) Csak nem jut el mindenhová az olaj..... Ami eddíg probléma volt a régi modellnél, hogy minden kapott olajat, csak keveset. Az újabban, már sokat kap a hengerfej, kicsit kevesebbet a főtengely, nagyobb nyomást a henger, de a többi szinte semmit. ennyit tud ez a pumpa..
Tulajdonképpen a szíve a szerkezetnek, valahonnan importált, kész alkatrész, így meg lehetett spórolni a tervezés költségét. Sajnos viszont a többi körülötte található alkatrész miatt, nagyon macerás lett volna a gyárban az áttételezést megoldani, meg sokkal nagyobb fordulatot sem visel el, ezért döntöttek úgy, hogy csökkentik az olajnyomást igénylő alkatrészek számát.. (Valószínűleg azért nem változtattak magán a pumpán, mert szerintem a gyár kb 10.000.000db-ot vásárolhatott ebből az alkatrészből, és ez magyarázhatja, hogy még a 2010-es modellekben is ez van... ) Mivel kiderült, hogy ez a nedveskarteres motoroknál elegendő olajat szállít, viszont a szárazkartereseknél, mint a gasgas is, külön kell a csapágyakat is kenni, hisz nincs fürdő.... Szóval a 05-ös modelleknél a primer, és szekunder tengelyek csapágyát ledugózták, hogy csak maga a váltó, és a kuplung kapjon kenést..De csak kívülről... A mocsok, ami a motorban szinte mindíg kering, megállhat a csapágyakban. Sajnos ebből adódik, hogy szinte bármikor szétszedsz egy 05-öst, a hátsó csapágyai biztos be vannak rágva..
Igaz, az sokkal olcsóbb, egyszerűbben javítható, és később hallatszik, mint mondjuk a hajtókar, vagy a veztengely.. A henger, dugó is így tovább bírja..
Nagy változtatás a hengerfejben is szemmel látható, lecserélték a vezérműtengelyeket, ...javítottak a csapágyakon, de az anyagminőség.....
A tőkéken kialakított olajteknőcskék segítenek a kenésben, jó ötlet, de a gondatlan tulajokat megbünteti, mert ha ritkán cserélsz olajat, akkor a bene felgyülemlő kopadékanyag hamar elcsiszolja a tőkéket, bütyköket...
Merketing szempontból igen tetszetős a könnyű főtengely, nagyon harapós, és pörgős lett... aki ezt szereti, az nagyon tudja élvezni ! Kicsit könnyebb indíthatóság, de még sokat szenvednek ezek is!
EZ az egész kínlódás az olajjal is csak annyira jó, hogy a 0.2bar-os olajgomba kikapcsoljon alapjáraton. Ha netán valaki bátor, és betesz egy műszert, vagy egy 1bar-os gombát, bizony meglepődik a látványon. 4000-es fordulaton van kb 1 bár nyomás.. És ez, ahogy melegítjük az olajat, játszunk a motorral, egyre rosszabb lesz.
Tehát, nem elég a szerencsére bízni.... Az olajzást nagyon át kell gondolni, és nyeregbetenni, hogy sokáig örömet okozhasson, és tartós legyen... Néhány átalakítás, és csökkenthetjük az olajcserék számát, és ami a legfontosabb, a motorgenerálokét..
15 éve van chopperem. Eddig egy sem volt gyári. Inkább úgy fogalmazok hogy a blokkon kívül semmi sem volt gyári (ültetve, hátsó lengővillába toldva, elöl villaszög módosítva stbstb). Soha semmi bajom nem volt belőle. Kivéve hogy egyszer Békéscsabán elzavartak műszakiról. Elvittem máshova és átment változtatás nélkül. Rendőr soha nem szólt, pedig jó pár tízezet km-t mentem velük.
Németbe nem volt szerencsém kimenni, de ott fejlövés jár az ilyenért!
eszre vettem egy olyan jelenseget az XR-en hogy neha allok a motorral es alajaraton jar es egyszer csak siman leall mint ha leallitanam de hozza se erek a leallitohoz....szombaton pl egy elesebb kanyar utan 2.-ba igy allt le....eddig meg csak parszor csinalta de nemtudom mire velni.....utanna par rugasra indul