Úgy szokták próbálni , hogy gyűrűk nélkül beleteszed a beolajozott hengerbe a dugattyút . Ekkor a dugó a saját súlyától 5-10 másodperc alatt , egyenletes tempóban lecsúszik a hengerben , akkor jó .
nem mondtam hogy akkora, még nem lett megmérve..de abba tuti beleesik..viszont ha a szervízlimit 1tized akkor ez alatt még jó..ha nem is tökéletes-
holnap remélem tényleg összejön a mérés.
megmértem..ahol a legvékonyabb az anyag..a tőcsavar furatoknál..ott 5mm vastag...
amúgy arra is rájöttem igazából mi okozta szerencsétlen vesztét:
szóval xr250en egy kis imbusz csavar rögzíti a hüvelyt, hogy ne tudjon elfordulni..az utángyártott - tuning- hüvelyeken nincs ennek helye..ugye használják ezeket több típushoz is...szóval emberünk úgy döntött ha nincs helye nem is kell bele..így a hüvely elfordulhatott, a főtengely meg így hozzáérhetett...
ma akartam elvinni gépműhelybe de nem jött be..ki is vagyok idegileg..
egyébként apum nézte a gyűrűhézagokat mikor raktuk összefelé..szemre.de ő szelephézagot is úgy állít borzalmas pontossággal...szóval azt mondta hogy jó, viszont azt is mondta akkor, hogy a dugó szerinte nagyon lötyög a hengerben,-ezt én akkor azzal rendeztem hogy léghűtéses..ott meg nagyobb a hőtágulás, -most meg egyszerűen a mi tolómérőnkkel nem tudom megmérni normálisan a hengert...
csütörtökön talán tényleg kiderül
Továbbá fontos a négyütemű motoroknál az illesztési hézag is, mivel túl nagy illesztési hézagnál egy pumpaeffektus lép fel, és a dugattyú olajat szállít az égéstérbe, ami kétüteműnél még elfogadott, de a négyüteműek egyik nagy ellensége. Ennek eredménye magas olajfogyasztás, koksz a dugattyún és a szelepeken, szelep és hengerfej károsodások lehetnek.
Felvetődik a dugó helyes irányba való beépítésének a kérdése is, kétüteműeknél általában egy nyíl mutat a leömlő felé, és így elkerülhető a gyűrűk nyílásának egy csatorna ablakba történő beakadása. Négyüteműeknél viszont nincsenek ilyen ablakok, amibe a gyűrűk beakadhatnának.
Itt is fontos viszont a helyes beépítési irány, mivel a csapszeg nem a dugattyú középvonalán helyezkedik el. Eléggé komplikált egy ilyen négyütemű dugó nemde? A lényeg itt a dugattyú bólogatása a holtpontokon.
A húzás és a tolás eredményeképpen a dugattyú mindig bebólint a henger egyik és másik falára. Hogy ez a bólogatás ne legyen túlzottan extrém ezért egy kicsit eltolták a középvonalról a csapszeget. Ezáltal a motorunk nyugodtabban jár, kisebb lesz az olajfogyasztás, a kopás, illetve a dugattyú tovább simul a hengerfalhoz ami a hőátadást serkenti a dugattyútól a hengerfalra.
nemhiszem el hogy elfelejtem
amúgy pontosan miért kell megmérni? ha mondasz egy pontos típust évszámmal meg tudom nézni hogy egyezik e a cikkszámuk..attól mondjuk megmérem én..csak ne lenne ilyen szita az agyam..
xr250r...ugyan ez a probléma..fullgenerál füstöl, igaz az olajat nekem ennyire nem ette
holnap ha minden igaz viszem vissza annak aki csinálta, üdvözöllek a klubban!
holnap remélem tényleg összejön a mérés.
a váz érdekelne papirokkal
üdv:joci
amúgy arra is rájöttem igazából mi okozta szerencsétlen vesztét:
szóval xr250en egy kis imbusz csavar rögzíti a hüvelyt, hogy ne tudjon elfordulni..az utángyártott - tuning- hüvelyeken nincs ennek helye..ugye használják ezeket több típushoz is...szóval emberünk úgy döntött ha nincs helye nem is kell bele..így a hüvely elfordulhatott, a főtengely meg így hozzáérhetett...
egyébként apum nézte a gyűrűhézagokat mikor raktuk összefelé..szemre.de ő szelephézagot is úgy állít borzalmas pontossággal...szóval azt mondta hogy jó, viszont azt is mondta akkor, hogy a dugó szerinte nagyon lötyög a hengerben,-ezt én akkor azzal rendeztem hogy léghűtéses..ott meg nagyobb a hőtágulás, -most meg egyszerűen a mi tolómérőnkkel nem tudom megmérni normálisan a hengert...
csütörtökön talán tényleg kiderül
Felvetődik a dugó helyes irányba való beépítésének a kérdése is, kétüteműeknél általában egy nyíl mutat a leömlő felé, és így elkerülhető a gyűrűk nyílásának egy csatorna ablakba történő beakadása. Négyüteműeknél viszont nincsenek ilyen ablakok, amibe a gyűrűk beakadhatnának.
Itt is fontos viszont a helyes beépítési irány, mivel a csapszeg nem a dugattyú középvonalán helyezkedik el. Eléggé komplikált egy ilyen négyütemű dugó nemde? A lényeg itt a dugattyú bólogatása a holtpontokon.
A húzás és a tolás eredményeképpen a dugattyú mindig bebólint a henger egyik és másik falára. Hogy ez a bólogatás ne legyen túlzottan extrém ezért egy kicsit eltolták a középvonalról a csapszeget. Ezáltal a motorunk nyugodtabban jár, kisebb lesz az olajfogyasztás, a kopás, illetve a dugattyú tovább simul a hengerfalhoz ami a hőátadást serkenti a dugattyútól a hengerfalra.
Hátha segít .
néha hülyéket tudok kérdezni..
Fúrás szar lehet , vidd el egy gépműhelybe ahol meg tudják mérni mikróval !
Lehetőleg ne oda ahol csinálták ...
amúgy pontosan miért kell megmérni? ha mondasz egy pontos típust évszámmal meg tudom nézni hogy egyezik e a cikkszámuk..attól mondjuk megmérem én..csak ne lenne ilyen szita az agyam..
holnap ha minden igaz viszem vissza annak aki csinálta, üdvözöllek a klubban!