Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szivikém alig élek úgy be van csípődve a derekam. Majd máskor!
na asszem ezt egy párszor el kell olvasnom, mire felfogom...

Én inkább megcsináltatom.
Amúgy én pont most készülök teló szétszedésre az endurómban, mert ereszti az olajat, úgyhogy a Fuchs Fork Oil-t már én is megvettem.

Másik fórumon kaptam profi leírást telószétszedésről tapasztalt embertől, leírva nem tűnik azért annyira bonyolultnak, de talán nem is olyan egyszerű. Eléggé más a villa, legfeljebb annyi közös az ER-5-tel, hogy mindkettő japán. De azért bemásolom ide, hátha valakinek segít az otthoni telóbarkácsolásban:

"Ha fordított SHOVA telód van akkor a teendő a következő.
Felbakolod a motort középen. Kiveszed a kereket. Megjegyezni a tengelyre való visszaszerelési sorrendet mert két külömböző távtartó van rajta! Ha kinn a kerék akkor a felső kormánykifli telószorító csavart kilazítod. A telón levő fekete kupakot csavarhúzóval leveszed, ha rajta van. Látsz egy imbusz nyílást. Oda sajna köszörülni kell egy imbuszkulcsot mert nem magyar szabványos. Majdnem belemegy a szabvány egy kicsi híján. Ha meg van az imbuszkulcs akkor kicsit meglazítod mindkettőőt hogy elforogjon. Ekkor még az alsó kormánykiflinél nincs kiengedve a csavar. Ezeket cvsak akkor ha egy kicsit megmozdultak a teleszkóp csavarjai.
Ha megklazítottad akkor szépen kihúzod a kormánykifliből a teleszkópokat.
fogod az egyiket és kicsavarod a csavart a teló végéből. Egy O gyűrű miatt kell az elején megindítani mert rég lehetett kicsavarva és egy kicsit beevődik. Csavarod ki a csavart. Kicsit nehézkes az O gyűrű miatt, de kijön.
Foksz egy edényt és az olajat beletöltöd ami a szárban maradt. Kicsit fura szaga van de nem kell szagolgatni.
Mondjuk azt a szárat vetted ki amiben a rugó is van. Kell egy patent fogó, és egy imbusz kulcs. A rugót az imbuszcsavar alatti alátéttel lenyomod kézzel. Van egy cső középen a rugó alatt. Azt a csövet kell úgy megfogni a patent fogóval, hogy ne nxyomd össze de fogja is meg. Ha megvan akkor az imbusz csavart kicsavarod. Ezután szét jun a teleszkóp, és szabaddá válik a porvédő és a szimering. A másik telóban nincs rugó ott csak simán ráfogsz a csőre, vagy egy erősebb szárral megfogod a csőben keresztűl futó lyukban. Azt is kicsavarod és szabad a szimering. A porvédőt leveszed. Az alatt lesz egy kerek rugó ami mint egy zégergyűrű tartja fent a szimeringet a helyén. Azt kiveszed és ki lehet venni a szimeringet is utánna. Aztán ugyan ez csak visszafelé.
Nem sokból tart csak amíg elolvasod már szét is szedted.
A szimeringet egy akkora átmérőjű ezközzel tedd vissza ami egy kicsivel kisebb átmérőjű mint maga a szimering külső átmérője.
Ja azt elfelejtettem, hogy amikor teszed vissza a rugós felöli imbuszcsavart akkor kell egy hosszú csavar is mert a cső beesik a teleszkóp szárba és azzal kell kihúznod a rugó belsején. Aztán lenyomod a rugór , akkor már fogóval megfogod a csövet hosszú csavar ki az eredeti be és meghúz egy kicsit. A rugó úgy is feszíti a csavart illetve csak fel le jár. ettől nem csavarodik ki."
Találtam egy ilyen oldalt:http://www.oemmotorparts.com/o...

Ha jól látom itt a 92047-es számú alkatrész a kormánycsapágy, amire szükséged lenne? Ha az, kicsit furcsa, hogy itt ÁFÁ-val együtt sem kerül 12 euróba, a Saito meg 40 euró. Amúgy két szám is meg van adva, az első oszlopban lévőket más katalógusokban is használják, gondolom az lehet a gyári cikkszám, a KA... kezdetűek meg az adott bolt saját raktári nyilvántartásszáma. Remélem tudtam valamit segíteni.
óhhh, jeeee
egész nap vártalak, nem jöttetek
Hát ez amit írtam kicsit katonasabban rugozik vagy mit irjak ?:-)
Érzésed szerint jobb lett valami?Mert a feszességet nem tudom értelmezni.
Max annyit hogy feszesebb lesz a csillapítás kicsit!
Nagyon valószínű,hogy nem.De ez olyan nagy tragédia Az enyém kilenc és még abban sem volt cserélve.Hibátlanul működik.Azért majd kíváncsi leszek olajcsere esetén érzek e érdemi változást.
Igen, eredeti.
Köszi a tájékoztató árakat, én félek attól, hogy ebben még nem cseréltek olajat, pedig már 10 éves.
JA még annyit a dologhoz!

8 éves bontatlan Er5 villa- a szimmeringek totál jók voltak. Az olaj egyáltalán nem koszos hanem szép tiszta- mondhatni, és aahogy saccoltam hiányozni sem hiányzott belőle, szal azt mondom hogy a kötelező 2 évenkénti olaj csere eléggé biztonságosra van számolva, szívem szerint azt mondom ha 5 évente van cserélve vagy 4 az is totál elég- persze nem full szétszedéssel, csak fejre állítani kiönteni kimosni és új olajjal feltölteni a cuccost!
Tyűű addy!

Eredeti full sárga Er-5? Szuper! Elég ritka jelenség!
Hát ezt vele beszéld meg- az olajcsere művelete 8 ropi volt. De az olajat (Fuchs Fork oil 10 w 3000 ft) és a teló szimmeringet, és porvédőt (porvédő 2x 3600- teló szimmering 2x 3490- eredeti gyári Kawa) én vittem.
Bár Suri először nagyon rá akart beszélni hogy teljesne jók a porvédők szimmeringek, úgy voltam vele ha már megvettem meg 8 éve nem volt hozzá nyúlva- akkor legyenek kicserélve.

Szóval nekem annyira nem volt olcsó de nem Suri miatt!

NAgyon profik, villámgyorsan szereltek! LE a kalappal előttük!
Szia!
Mennyit kért Suri az olajcseréért? Pont ma akartam írni neki, hogy én is le szeretném cseréltetni, illetve megnézetni, mert valami miatt napról-napra egyre jobban szitál az eleje kanyarokban.
Louisban van Saito az is japan valami, kérdés a csere mennyire bonyolult ? Ha tudnam a számot vennek Koyot de nem tudom. A Saito ára 40€..
Mondjuk ott egyenesen nem sokat mentem.Szombaton meg indul a nagyobbik túra.Annak is csak a hazai része lesz élménymentes.
Jó lenne még a nyáron összehozni
Csak vicceltem, add oda az első szerencsésnek, mert vasárnap Hajdúszoboszlóra megyünk egy hétre.
Szombaton már pakolom az autót.
Kormánycsapágy: nekem is hasonló probléma volt 2008-ban, 25 ezerbe került a gyári csapágy munkadíjjal együtt.
De sajnos cikkszámot nem tudok...
Amúgy menet közben te hol tekergeted a kormányt? ?
Kac- kac , azt hiszem ausztriában kaptál egy kis ízelítőt a beállt kormány csapágyból, nem?
Gyere Zimikém akkor félre rakom neked- hétvégén leugrasz érte?
Persze,hogy beáll a csapágy a sok technikás egyenestől.Kanyarodni is kéne néha.