Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs mit, már régóta készültem megírni ezt a tesztet, ide akartam feltenni az oldalra a Boncterembe, de úgy látom az már nem működik.

A sharp teszt néha tényleg furcsa eredményeket hoz ki, aztán az ember eldönti, hogy hisz-e benne... :) Nem mondom hogy nincsenek kétségeim. Viszont fontos tudni hogy a leggagyibb 1 csillagos is teljesítette az európai szabványokat, tehát a standard törésteszteket. Ez inkább azt mutatja, hogy mit tud a sisak MÉG, a kötelezőn felül.

Nolan nekem is tetszik amúgy, a tesztben is szereplő N86, mondjuk nálam a szín egyszerű kérdés: legyen fekete.

Még kiegészítésképpen annyit a leíráshoz, hogy ezeket emlékezetből írtam, de most gyorsan mentem egy-egy kört a régi (HJC) meg az új (Marushin) sisakommal, ugyanott, ugyanolyan sebességekkel, ugyanolyan váltófokozatokban, ugyanolyan testtartással; plexi és összes szellőző mindkettőn zárva. Elsősorban a zajra voltam kíváncsi, így egymás után felvéve milyen: hát a HJC semmivel nem halkabb a Marushinnál, viszont valahogy mégis kevésbé zavaróbb, más frekvenciájú a hang, elviselhetőbb. Lehet ez azért van mert a HJC áramvonalasabb. Egyébként valószínű amíg nem volt kitágulva addig egy picit halkabb is volt.

A többire viszont jól emlékeztem: a HJC szűkebb látóterű, lazábban fogja a fejem (kitágultabb), jobban szellőzik (HJC: becsukott szellőzőkkel is érzem a szelet, Marushin: nyitottakkal se), és kényelmesebb, párnásabb. Viszont így a tűző napon negyven fokban is sikerült az izzadó fejemmel bepárásítani a plexit.

Meg még annyi, és ez már tényleg az utolsó, hogy a szigetelésére sem lenne panasz, az is jó minőségű, nem ázik be a plexi pereménél, a gumi még ennyi használat után is tart. Ennek csak azért nincs értelme, mert esőben mint mondtam lehetetlen lezárt plexivel közlekedni, így aztán tök mindegy, hogy egyébként jól zárna.
Affene, hülye vagyok, igazad van. Miért hittem azt hogy francia? Tényleg koreai, utánanéztem, és az én sisakom is ott készült. Csak az európai központja van a franciáknál. Köszi a javítást!
Ha előbb találod meg....
Talán 2 hónapja volt leakciózva 40 környékére
A HJC koreai szerintem
Köszi Smice, ez nagyon alapos volt

Egyébként ezt a Shark töréstesztet nem értem, a mostani alsó kategóriás Grex R1-em hogy lehet 4 csillagos, a középkategóriás HJC pedig csak 2

Egyébként a Nolan-t is nézetem, de most nálam fő biztonsági szempont a szín is, akarom, hogy távolról látszódjak

A Nolan-ba meg a Probikerbe nem találtam ilyet
Ugyan nem kérdeztél, de azért beleugatok :

Röviden szerintem amit kinéztél nagyon jó választás. Ezt már csak az ADAC teszt is igazolja, ahol az élmezőnyben végzett (Fisi sisakjával együtt), most tették fel nemrég ide:
http://www.sportmotor.hu/motor...
Másrészt nekem a közvetlen elődje volt (IS-16), és szerettem, összességében nagyon elégedett voltam vele.

Hosszabban (ha már a Boncterembe nem lehet tesztet írni...):
Gondolom nem sokban változtattak az IS-17-en a 16-hoz képest, anyaga (külső-belső), formája (szellőzők, plexi stb.) ugyanaz, azért merem idevetni a tapasztalataimat; leginkább egyébként a mostani bukómmal tudom összevetni (Marushin M409).

Szóval ez egy középkategóriás túrasisak; súlya közepes, csendessége nem rossz, a mostani sisakomnál csendesebb, füldugó nélkül sem nagyon zavaró a zaj hosszú távon (de azért persze dugó mindig ajánlott).
A minősége elég jó, nekem sima fekete volt, de nem volt gond a fényezéssel sem, meg egyéb alkatrészekkel sem; a szájnál lévő szellőzőt egy nagy kiálló lapkával lehetett felnyitni, ami zavart, sokszor beleakadtam, és azt hittem hamar le fog törni, de nem, 4 év alatt semmi nem tört le/romlott el rajta, nem lazult meg, nem kopott ki stb., nagyon egyben van. (Na jó, a plexi rögzítése az egyik oldalt kiakadt, de csak miután találkozott egy autóval, meg az aszfalttal... Szóval nem a sisak hibájából. )
Sharp törésteszten nem túl jó, 2 csillag, de én azért estem benne legalább 2 durvábbat (meg több kisebbet; és tudom, elvileg egy csattanás után cserélni kellene...), és semmi baja nem volt, se a sisaknak, se a fejemnek, még csak ájulás se semmi, pedig egyszer közvetlen a fejemnek csattant az autó oldalról (ott ahol a sharp teszten a fekete folt van), de csak a fényezés mattult meg egy picit egy foltban.
A kilátás belőle rosszabb, mint a mostaninál, nekem egy kicsit túl távol volt az arcomtól a plexi, oldalra jó a látószög, de le/fel lehetett volna nagyobb (de így se olyan rossz persze).
A plexi 4 állásban rögzíthető (zárt, résnyire, félig, teljesen nyitott), plusz még egy állás a cseréhez (ami gyors és könnyű, szerszám nélkül megy), ez nagyjából mindenre elég (bár a mostaninál jobban tetszik, hogy szinte bárhol rögzíthetem), zárható egy gombbal, ami már tényleg sok a jóból, nekem zár nélkül sem nyílt fel balesetkor.
A párásodása viszont katasztrofális, kb. egy útig tartott a páramentes belső réteg, aztán többet nem volt páramentes, szóval szinte csak (legalább) résnyire nyitott plexivel mentem, még nyáron is, esőben meg még az sem volt elég, úgy is simán párásodott, szóval csak felhajtva lehetett látni valamit. De úgy látom ezzel nem lesz gond, mert az IS-17-nél már gyárilag adják a pinlock-ot hozzá.
A napszemüveg jó dolog, könnyen cserélhető is, a mechanikája nagyon tetszett, egy nagy gombra ha rácsapsz, akkor egy rugó visszatolja, így ha hirtelen fel kell húzni (pl. beérsz alagútba), akkor nem mész másodpercekig sötétben, mert nem kell keresgetni a kapcsolót, meg tekerni, húzni-tolni, tényleg csak egy pillanat az egész. A látómezőbe nekem pont úgy lógott be, hogy az utat sötétítve nézhettem, lepillantva a műszerekre viszont már alatta néztem ki, azokat rendes fényben láttam. Viszont lehetett volna sötétebb, igazából csak minimálisan tompította a napot, a mostani sötétebb és sokkal jobb.
Szellőzése elég jó, volt aki szerint túl huzatos, nekem megfelelt, egyébként sem bírom a meleget.
A bélése nagyon jó érzetet adott, puha és kényelmes, sokkal jobb, mint ami most van, de igazából ez nálam nem szempont mert mindig maszkban megyek (nem is büdösödött be); egy része kivehető és mosható/cserélhető ha nem jó a méret. Érdemes egyébként jó szűket venni (azért ne fájjon :)), mert már egy év alatt ha nem is drasztikusan, de azért érezhetően tágult.
Amit talán a legjobban utáltam benne az a csat. Látom a 17-esben ezt is cserélték... A 16-osban sima gyorszáras volt, nem micrometric, tehát be kellett állítani a jó méretre és nem nyúlni hozzá... Elvileg. Gyakorlatilag viszont olyan vacak volt, mind maga a csat kialakítása, mind a szövet anyaga, hogy magától szétcsúszott; nem a zár meg a zárnyelv, hanem a szövet a csat fémrészéből kicsúszott. Így aztán mindig egyre tágult és tágult, volt hogy hetente 2x kellett visszaállítani (ami nem egy egyszerű művelet volt), illetve így mindig a motorozások 1/3-a telt nagyjából kényelmes csattal; 1/3-ban kényelmetlenül szűk volt (muszáj volt úgy szűkre vennem, hogy kicsit tovább bírja utánállítás nélkül), 1/3-adban meg már veszélyesen bő. A végén már mindenféle trükkös fonásokat kipróbáltam, hogy hogy tudnám rögzíteni a csatot, de annyira rossz konstrukció volt, hogy semmi nem segített. Igazából kézzel simán szét lehetett húzni az egészet: ha kicsit jobban meghúztam, lassan de biztosan csúszott ki a szövet a fémcsatból. Ezt majd ellenőrizd az új csatnál, kíváncsi vagyok megoldották-e, mert tényleg halál idegesítő tud lenni. Elfordítod a fejed menet közben és már olyan érzésed van mintha be sem lennél csatolva, mert úgy képes szétcsúszni.
És végezetül a tartozékok is nagyon királyak, minőségiek és tényleg hasznosak. Az IS-16-hoz még nem volt pinlock, de bogárháló és orrmaszk igen, utóbbit nem használtam, mert pont a szemüvegemre nyomta a párás levegőt, előbbi viszont nagyon jó, széles, jól befedi az állrészt; plusz a sisakzsák is nagyon minőségi és strapabíró.
Ja és szerintem középkategóriás sisakhoz(+tartozékokhoz) képest az ára sem vészes.

Szóval én ajánlom.
Én azért néztem másik márka után mert a HJC francia. Olyat nem veszünk, de egyébként igazán komoly gondok nem voltak a sisakkal, és amint látom pont a két problémás részt oldották meg (párás plexi és vacak csat), ezeken változtattak az IS-16-hoz képest.
Nem volt túlságosan meghatodva a szerelő! Azt se mondta bocsi elfelejtettem! Kíváncsi vagyok garanciában megcsinálja és csak az ó-gyűrűt kell fizetnem, vagy a szerelést is kifizetetti? Univerzális tükrökkel kapcsolataban valakinek van tapasztalata? Esetleg ajánlata valakinek?
Fisi,

Te nem tavaly vettél sisakot? Az nem vált be?
Ezt a sisakot mi alapján választottad ki? Tesztek v. fórum?

Én most ezzel szemezek: link
Hello, én ugyanígy jártam 2011-ben: szelephézag állítás volt, és összerakás után szivárogni kezdett az O gyűrűnél a hűtővíz.
Nem cserélték, mert hátha nem fog folyni...egy '97-es motornál...no comment.
Éppen Tatára indultam, felpakolva.
Szerencsére soron kívül kicserélték és bő félóra után folytatni tudtam az utam.
Köszönöm a segítséged!
Most beszéltem vele, reakció: elöregedett az ó-gyűrű. Vihetem vissza a szerelőhöz.
Kicserélhette volna az o-gyűrűket ha már meg bontotta a csöveket,mert a régi nembiztos hogy azután tömít.
Idáig nem szívárgott, csak mióta a szerelőnél volt! Szóval mehetek reklamálni!
Ahengerfejből kimenő hütővíz cső csatlakozó o-gyűrű engedhet.Hibás vagy nem jól rakták vissza.
Semmi ilyesmi, nem mostam le és sajnos egyértelműen fagyáló folyadék.
Mosás után azon a furaton távozik a víz. (mosás ?)
Sziasztok! A motorom nemrég volt szerelőnél szelepállításra, és az az összes folyadék ki lett cserélve. Azóta ekezdet belőle szívárogni belőle a víz a blokk oldalán a hütőbordák között lévő lukból. Elszállt volna a hengerfejtőmítésem? Bár vízfogyás csak hidegen a szívárgás miatt van, a kompreszió rendben van és nem is gőzől.
köszönöm
első:2.25,hátsó:2.5
Sziasztok!
Kérdeznék egy olyat hogy ti mennyire szoktátok fújni a gumikat?

Jól néz ki, csak a koponya hiányzik róla!
Nem rossz program, de még Hajdúszoboszlón leszek.
Hát, nem tudom. Bármi lehetséges. Egyszer majd megmutatom személyesen, úgy többet lát az ember.
Szerintem benne kellene leygen, de lehet hogy a tiéd valahol megsérült azt jön lefelé?