Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs valakinek egy kézi fordulatszámmérő műszere kölcsönbe?
Fölhívtam egy másik hirdetőt. Bár már régen eladta a motort, azért elmondta, hogy a végsebessége 100 volt.
http://www.kepesmotor.hu/kymco...
Tehát ez gyárilag ilyen és minden alkatrészem megfelel a gyárinak. Most már csak azt szeretném kideríteni, hogy a 150-es miben más, mint ez és esetleg annak bontott alkatrészeiből ezt is mássá lehetne-e tenni.
Az biztos, hogy a 150-esbe más variátorszíj kell, és talán a végáttétel is eltérő.
Ma szétszedtem és átnéztem teljesen. A hátsó variátortárcsák nem záródtak össze teljesen. Összerakás után már jó volt, feszesebb is lett a szíj alapjáraton. Ezt a cikkszám szerinti ellenőrzést elég nehézkes lesz végrehajtani, mert az alkatrészek cikkszámát nem ismerem, másrészt a gyárilag előírt alkatrészek méreteit sem könnyű kinyomozni.
Találtam egy hirdetést, ahol egy ugyanilyen motort árulnak, ugyanilyen végsebességgel:
www.kepesmotor.hu/kymco-robogo..." title="http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sFKvYo18TwsJ:www.kepesmotor.hu/kymco-robogo..." target="_blank">http://webcache.googleusercont...
Kezdem azt gyanítani, hogy a 150-es Dink gyárilag gyorsabb, mint a 200-as. És még kevesebbet is fogyaszt. Lehet, hogy át kéne nyergelnem.
A következő dolgokat kell megvizsgálni a te esetedben a motor azokat az alkatrészeket tartalmazza ami típus szerint bele való az eredeti gyári alkatrész cikkszámok stimmelnek típus és méret szerint főleg a variátorra gondolok itt elsősorban nos ha ezen adatok rendben vannak akkor jön a variátor ellenőrzése ami kiszerelt állapotban történik meg ekkor kerülnek ellenőrzésre a működési paraméterek csőtengely hézagolások stb ezen paraméterek beállítása után lehet a meghajtó szíj méretének a pontos megállapítása addig kár is bármit cserélni amíg ezen paraméterek nincsenek ellenőrizve merr ez itt a lényeg!
Elnézést: nem 778, hanem 788.
Megpróbáltam méreteket venni és számolgattam. Elég hülye eredmények jöttek ki. Ilyen profilszélességgel ahhoz, hogy alapjáraton is feszes legyen, kb. 778 mm hossz kell. Viszont hogy magas fordulatszámon teljesen bemenjen hátul, 822 mm hosszúnak kellene lennie, ami több, mint egy centivel hosszabb a mostaninál. Az nem furcsa, hogy nem ugyanaz jött ki végeredményeknek, mert a kontrasztrugó kompenzál. De most ezzel megint ott vagyok, ahonnan kezdtem. Valószínűleg hátul jobban be tud menni üzem közben, mint ahogy kézzel be bírtam nyomni.
Ha a hátsó tárcsák közelebb tudnának menni egymáshoz, akkor talán ez a szíj sem lötyögne, mert hátul is jöhet kicsit kijjebb.
Viszont az a végsebesség szempontjából nem javít semmit.
próbáld meg kiszámolni, de ezt csak támpontnak írtam, a 6 cm tényleg elég drasztikus, de az a baj, hogy a 810 és a 750 között más méretben nincsen...
Az előbb böszmeséget írtam, mert egyrészt a kúpfelületen belül nincs semmilyen felület, másrészt a szíj szélességéből adódóan nem mehet beljebb, ha ütközésig eltávolodtak egymástól a hátsó tárcsák.
Megpróbálom kiszámolni, hogy milyen szíjhossz kell.
A 750-es már több, mint 6 centivel rövidebb. Nem fordulhat elő az, hogy annyira bemegy hátul, hogy már nem a kúpos részen fut, hanem a tárcsa belső sík felületén?
Szívesen kísérletezem, de valahogy úgy kéne, hogy ne kelljen megvásárolni a teljes méretskálát, hanem csak azt az egyet, amivel a legjobb.
elöl ne akard, hogy teljesen kifusson, egyiken sem megy ki annyira. De a hátsó részen bőven mehetne még beljebb.

Én azt mondom, hogy egy azonos szélességű, de 4-5 centivel rövidebbel nem feltételen járnál rosszul, de ez az én meglátásom, ne vedd kp-nak!
19,4*750-es lehet, tökéletes lesz bele, de ezt csak próba döntheti el.
http://www.honor.hu/motoros/?p...
NE VICCELJ, EZ A SZÍJ CENTIKKEL HOSSZABB A KELLETÉNÉL!

Rossz méretű a szíj, látni a lazaságát, hajtás közben is csapkod, nem jó. És így jártál 3 éven át? Hááát, ezzel jól elkoptattad a motort...

Mekkora kellene bele? mindjárt teszek javaslatot, de hogy a mostani nem jó, azt Csibewer kolléga jól mondta
Elismerem, valóban kissé lazának tűnik. Tegyük fel, hogy lecserélem. Milyen kellene bele? Egy szélesebb és rövidebb? Az egyik képen is látszik, hogy kb. 5 mm-t jöhet még kijjebb elöl, hogy elérje a tárcsa szélét. Az szíjszélességben mennyit jelent?
http://www.moped91.com/portal/...
Ha a manuálban megnézed a variátorrról készült képet, láthatod hogy egészen másképp áll az ékszíj. 8.3 fejezetnél nézd.
Hát akkor is túl hosszúnak tűnik az ékszíj.
A benne lévő szíj mérete: 19,4x811 mm. Ebbe elvileg ilyen kell. A legtöbb kereskedésben ezt adják hozzá. http://motoshop.startuzlet.hu/...
Hülyét kapok, ha kiderül, hogy egy olcsóbb kellett volna bele.
A 4. képet nézve túl hosszú az ékszíjad, már a 3.-on is látszik hogy alul nem feszül.
Köszi, ismerem az anyagot. Mindig újra átböngészem, ha kifogyok az ötletekből, bár nem minden érték stimmel benne, pl. görgőátmérőt is kisebbnek írja.

Akinek szintén Dink-je van, kérem írja le, hogy mi a végsebessége. Legjobb lenne egy másik 200-assal összevetni.
Mellékelek pár képet, több szem többet lát. :-)
Szia!

Ezt böngészd át:

http://www.scribd.com/doc/1801...
Sosem volt jó. Magas fordulatszámon használtam három szezonon át (mióta megvan), hogy haladjon, aminek az lett a következménye, hogy fel kellett újítani a blokkot. Gondolom széthajtottam.
Ennél a típusnál nem lehet benne fojtásként hosszabb csúszópersely? Sajnos nem tudom kinyomozni, hogy milyen az előírt.
Fojtás? Ott nincsen. A kipufrendszerben lehet.

Jó volt és rossz lett a motor? Mert ha a változás a cserével állt be, akkor egyértelmű. Ha előtte, akkor bizony kutakodni kell.
Elvileg az előírt méretű szíj és görgő került bele. Nem volt olcsó, de nem hozott változást. A robogószerviz szerint a kontrasztrugó is megfelelő. Az összeszerelés is stimmel. Motorikusan erős, de mégsem gyorsul fel. Nincs ezekben valami gyári variátor fojtás? Ez a legújabb elméletem.
Hát néhány dologról akkor.

A szíj akkor megy ki teljesen (a gyár által tervezett mértékben), amikor:
jó a szíj hossza, szélessége
jó a görgőméret (ha kicsi túlzottan, akkor nem tudja kinyomni)
a kontrasztrugó jól működik (túl erős, akkor nem hagyja kimenni a szíjat elöl, gyenge, akkor meg túl hamar fut ki elöl, ráadásul klaffogni fog a szíj)
jó variátor és berakás, összeszerelés (nehéz elrontani, de már láttam elforgatva berakott görgőket), alátétek helyessége, ha kellenek
Hátsó varió működésének ellenőrzése
Valami nem hagyja kifutni, fék befog pl.

Sajnos sokszor a gyárilag előírt méret közelében sincs a kapott szíj, ezt érdemes ellenőrizni.