Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nemrég írtam a problémám hogy havonta olajban úszik a légszűröm.
Erre írtatok sok ötletet, de nem sikerült megoldani.

Mi történne akkor, ha leszerelném a nagy légszűrő dobot, és raknék a helyére egy direkt sportlégszűrőt. Gondolom ugyanúgy folyna az olaj rá, de azt lekapom pikkpakk a bilincsről, kitakarítom benzinben, kiszárad és rakom is vissza.
Tudom hogy nem szűnne meg a probléma, de legalább gyors lenne a légszűrő tisztítás.
Köszönöm szépen!
Ment mail
nekm is az van.
miben kellene a segítség?
Mit szeretnél tudni?
totand80kukacgmailpontcom-on megkereshetsz, segítek, ha tudok.
Ez mitől 4t? Ebből én úgy tudom, hogy csak két üteműt gyártottak, az újabbak már 4t-ként is futnak.
50-esben a 4t gyenge, szerintem 100ccm alatt nem érdemes vele foglalkozni. A 2t viszont jó, de közel sem bír annyit, mint a 4t. Látni kell.
Nem tudom. Kívülről változtattak a 300-ason már, hogy ez mennyire érinti az általad keresett részeket, az csak próbával deríthető ki.
Sziasztok

Kymco People 50ccm 4üteműről mi a véleményetek ?
erre a tipusra gondolok.
kymco people
Akinek van xcitingja, kérem valami elérhetőséget adjon már
Lenne a márkával illetve a típussal kapcsolatos kérdésem
Előre is kösz!
Adatlapomon van elérhetőségem
még semmi,szerencsére.( kuplungot most javítottam meg)
csak kiváncsi vagyok hogy a 250-re rá lehet e rakni a 300-as féknyergét+tárcsát és a plexijét.
Hát nem tudlak sok jóval kecsegtetni, sajnos egyet tudtam találni, aki azóta eltűnt.
Mi baja a gépnek?

Én anno a 3 hónapon ingattam a fejem. Magyar valóság, hogy lassan én is majd 3 hónapja szórakozom a géppel, hogy nem akar beröffenni. Először egy szimplán szar szerelő, szar emberhez vittem, 3 hét. Aztán egy jó szaki, de elhavazva melóval, 3 hét megint, utána másfél hétig jó volt (falsot szívott, legalábbis ez volt a verdikt és erre kapott kezelést), pár napja megint nem akar indulni (fals levegő kizárva). Kezd a t**** tele lenni a masinával, azért vettem, mert megbízhatónak és jónak mondták, gyűjtöttem rengeteg infót. Erre csak szívok vele, ez nonszensz. Mondjuk eleddig 5e ft-omba van a szerelgetősdi, de akkor is idegesít nagyon . Anno imádjoztam, hogy ne elektromos gondom legyen, mert az halál beszerzésileg. Úgy néz ki nem az, valami kis bizbasz baja van, de ez épp elég ahhoz, hogy ne tudjak menni vele. Ahh
szia.nekem is kellene xciting bontós ha tudsz.
üdv.
A jelenség abból adódik hogy a kenő olaj a karburátor súber vagy hozzá közel van bevezetve pl DINK, GRAND DINK, SPACER itt csak akkor nem jut vissza olaj a levegő szűrőbe ha megváltoztatom az olaj bekötési pontját tehát közelebb viszem a blokkhoz vagyis a szívó torok talpához közel kötöm be de ennek van egy kicsi hátul ütője mégpedig az hogy a tolattyú a gyári megoldásnak köszönhetően bőséges kenést kap üzem közben továbbá véleményem szerint jobban keveredik a befecskendezett olaj a beszívott benzin levegő keverékkel ezáltal egyenletesebb homogénebb keveréket kapunk főleg fokozottan igaz ez nem üzem meleg (hideg) körülmények között amikor is a hideg kenő olaj fokozottan hajlamosa hideg forgattyús ház oldalán és alján kicsapódni ami kapitális motorkárosodáshoz vezet hidegen (besülés) saját magam is jártam így amikor próba kör elejéig kölcsön adtam a motorom és az intelmeim ellenére (mintha a falnak beszéltem volna kb) besült a dugattyú továbbá a henger is kukás lett na ekkor döntöttem úgy hogy megváltoztatom a kenő olaj bekötési pontját hogy hideg körülmények között is jobb minőségű homogenizált keveréket kapjak ezáltal is csökkentsem a kicsapódást továbbá javítsam a hideg üzemi belső viszonyokat továbbá ezzel a megoldással növeltem a motor érintett alkatrészeinek élettartalmát és csökkentettem a hideg körülménye közötti üzemelés káros hatásait továbbá mivel a tolattyúhoz kötöttem be ezáltal megszűnt illetve minimálisra csökkentettem a karburátor és tolattyú közti súrlódást ezáltal nőtt az élettartalma az említett alkatrészeknek az úgynevezett visszatódulást ami a tehetetlenségi erőből adódik megemelt szívócsővel és jobb tulajdonságú és minőségű karbon membrán lapok alkalmazásával küszöböltem ki maga az említett hiba(el olajosodó levegő szűrő betét nem okoz problémát rendszeres karbantartás mellett mindösszesen apró intermezzó ami semmi gondot nem okozhat megfelelő karbantartás mellett!
Hali!
Nekem is ez volt a hiba. Két dolog okozta:
automata szivató és az oldalkitámasztó kapcsolója.

a kapcsolót nézd meg először, kösd ki sztem.
Igen, helyes a javítás. De az ötlet még áll...
Hidegen. Szerencsére melegen nincs baja. CSak hidegen nincs szkra.
Akkor nem.
Másik, hogy a gyújtótrafód melegen lehet kampó.
Ismerem ezt a fajta hibát. Egy haverom Hayabusáján volt, hogy megállt menet közben, nem indult el, aztán meg semmi gond. Ott a dőlésérzékelő leszakadt a tartójáról és lifegve le-le kapcsolta a gyújtást. Nálam szerintem nem ez a gond, mert csak tök hidegen nem indul. Ha 1x lett szikra és megy, aznap állhat 3-4 órát is, akkor is pöccre indul. Ha a dőlésérzékelő lenne a gond, akkor össze-vissza nem indulna, mindegy, hogy hideg vagy meleg (ahogy Te is írod). Azért ellenőrizni fogom ezt is, bár lehet, hogy az enyémben nincs is, mert csak injektorosnál találkoztam ilyennel és az enyém karbis (az 500 meg injektoros). Azért köszi a tippet!
Most a szerelők megköveznek, de én sejtem a hibád okát. Nekem is ez volt a gondom, nem akart indulni, aztán beröffent, majd hidegen-melegen mindegy volt, indult vagy sem. Hektikus. És nem volt szikra...
Szóval a szerelőm kiderítette, hogy a dőlészszögérzékelőm dobott egy hátast. Elöl van, az idom alatt, a duda mögött. Átkötötte (belül a hibás mágnes részt kivéve és átforrasztotta) és láss csodát, lőn szikra. Az enyém 500-as, de szerintem egyre megy.
Sziasztok!

1 éve vettem egy olaszból behozott Xciting 250-et, 2006-ost elvileg 29e kmel. 1 Éve hajtom, volt vele pár apróság (km óra vezeték szakadt, néha nem húzott-membrán repedés, szelephang-állítás segített, olajfolyás-oldaldeknit majd cserélem), de amúgy tök megbízható. Viszont 2 hete kb nem akar hidegen indulni. Ha 1x elindult megy egész nap, csak másnap reggel van a gond. Automata szívatóval baszkuráltam, sokszor azt hittem, hogy megcsináltam, mert szerelés után elindult. Aztán rá kellett jönnöm, hogy csak azért indult el, mert a napon állt. Tehát ma sem indult, direkt árnyékban szereltem, még egy pöffenés se jött belőle, pedig fújtam bele féktisztítót is. Nosza gyertya ki, indítózva nincs egy deka szikra sem. Tartalék gyertya be, azzal sem. Napra kitol, kb 10 perc, utána indítózgatás, és egyszer csak lett szikra. Gyertya vissza és elsőre indult (úgy, hogy most a szívató nem műxik, mert sikeresen szétcsesztem).

A kérdésem az lenne, hátha valaki találkozott e már ilyennel? A garázsból kitolva reggel nincs szikra, de 10-15 perc a napon felnyitott üléssel és amint lesz szikra azonnal indul. Napközben többet már nincs gond, kellően meleg marad minden. Trafó? Elektronika? Jeladó (bár a blokk maga hideg marad, a jeladót nem éri nap)?

Köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Üdv!

Nekem is ez volt a gondom új kora óta, ne foglalkozz vele túlzottan. Már a hajam téptem az ok keresésével? Garanciában olajadagolót is cseréltek emiatt de nem javított a helyzeten az sem. Valószínű oka az hogy visszaköhögi a keverék egy kis részét a légszűrőbe a membránlapok záródásának tökéletlensége miatt. Mára már nagyon kis mértékű a szivacs olajosodása, de legalább biztos lehetsz hogy nem száraz a szivacs és jól megszűri a poros levegőt. Ha szűrő nélkül beindítod a motort és meghúzod a gázt láthatod azt a finom permetet ami visszajön a porlasztó légtorka felől ha odatartod a tenyered. Mondom ne csinálj belőle tragédiát, ez ilyen és kész. Esetleg meg lehet nézni a membrán lapokat és cserélni karbonra a gyári fémlapot.
Kymco Super 9
Miért van az, hogy kitisztítom benzinben a légszűrő szivacsom, megszárítom, visszarakom és utána rá egy hónapra kb meg van szívva motorolajjal és a légszűrő doboz alján lévő nyíláson csöpög ki az olaj a deknire?
Havonta kell mosnom a szivacsot, és mikor tenyerembe összeszorítom folyik ki belőle az olaj, ami a karburátorból folyik vissza.
Az lesz a vége, remélhetőleg.
De egyelőre még adatot kell gyűjtenem. Közben sikerült kölcsön kérnem egy lézeres fordulatszámmérőt. A 6000-es fordulaton járattam a motort, ekkor a mért fordulatszámok a főtengelynél 5900, a kuplungharangnál 7160, a keréknél 840 1/perc.
Tehát a variátor áttétele (és itt most nem veszem figyelembe a szlipet) legmagasabb fokozatban 0,82; a fogaskerekeké pedig összesen 8,52. Utóbbinál a kerék egy fordulatához valóban kb. 8,5 fordulatot kell tekerni a kuplungharangon.
Holnapra megbeszéltem egy ismerősömmel, hogy lemérem a 150-es Dinkjét.
Ez már túl van bonyolítva. Azt hittem a motor fordulatszámát akarod ellenőrizni, mivel az függ össze a váltóval. Pld. adott fordulaton mennyivel megy ha variálod a görgőt, szíjat, rugókat. Az áttételt meg egyszerűbb a hajtóműnél variálni amennyiben van elég motorerő.
A hajtó és hajtott oldali szíjtárcsa fordulatszámát szeretném összehasonlítani, hogy kiszámítsam az áttételt. Aztán ezt megteszem egy 150-esen is, de emiatt nem akarok vásárolni műszert.
A robogón nincs vagy nem jó?