ez még a 90-es évek triakos feszültség szabályzás, ósdi lom végveszély esetére
épp a triakokat csereberélem mert némelyik meghalt némelyik meg össze-vissza szabályoz
persze olyan régiek a triakok hogy ilyen már nem kapható a helyettesítő meg átenged 30 voltot üresjáratban is, de a 3000w fűtőszál meg sem érzi
de potmétert még mindig nem találtam belevalót
A tengely azért hosszú, mert olyanra vágod amilyet akarsz.
A kihalás inkább attól van hogy gagyi szénpályás ami lekopik róla idővel.
Régi potmétereknél egy kis grafit darab volt az áramszedő, az örökélet+2nap.
Ha mostanában tartósan akarsz akkor huzalpoti a megoldás, csak abból nincs ilyen nagy ellenállású.
Illetve manapság már egyáltalán nem használ senki potit. Digitális forgó enkóder van, az sem megy tönkre soha.
ez egy gép hőfokszabályzója, van benne 9 db jelenleg össze vissza állít alig érsz hozzá máris 20-30% ugrik
ami a képen van egyet bemókoltam pár éve tesznek, meg egy ugyanilyet kisebbet, meg 2 féle műanyagházast
na most az egyik műanyagházas kinyiffant
a potira spéci tekerő gomb is jön megvan a helye szóval pont olyan méret kell a tekerő hossza se változhat sokat 1-2mm még el tudok csalni
és körbenéztem pár helyen ami egyező lenne olyan nincs
amúgy fingom nincs miért kell 0,5w mert elég lenne elméletileg 0,01w is mert semmi áram nem folyik át rajta de mégis kihal a kicsi hónapok alatt
szóval a méret a lényeg.... és a tekerőnek simának kell lenni a bordás se jó mert nem marad rajta a tekerő
Bazzeg, alig lettél Tiszás aztán máris minden apróságon fennakadsz. 🤣
Azért sem keresem meg helyetted. A hestore-ban van 2W-os 1Megás.
De mi a francnak kell neked ilyen? Az már kb. 1000V-on fordulhat csak elő. Napelemet nem potival kell szabályozni.
nem motorszerelés csak szerelés
ezt a kütyüt mivel lehetne kiváltani??? ha nem 0,5w hanem csak 0.3 az sem baj
a tekerő méretek fontosak, mindegy hogy forrfül vagy nyák
nem találok sehol sem ebben a méretben https://www.tme.eu/en/details/...
nekem is sok bajom van , pl bejött a hideg és nem tudok mezítláb szerelni .... pedig az egészséges ! na meg az új garázsom oldala olcsó vékony lemez amire nem lehet pucérnénis posztereket ragasztani mert leégeti a nap , szóval itt is vannak gondok ! 😃
Most már igen. A Repsol "összerúgta a port" a Hondával, ezért árítrák. A Honda "rácsing" 2025-től a Castrollal paktált le a Repsol helyett.
Ha megnézed, HQMEOC kéne legyen a rövidítés a 2. verzió szerint.
Milyen érdekes, a Repsol (nekem való) olaj megnevezésében található a HMEOC megnevezés. A legtöbb helyen azt írják, hogy ez a https://www.google.com/search?...
A fesszab volt hibás,cserélve egy bontottra,most már szépen tölt gázadáskor is,14,7 V-al....kár hogy közben meg feladta a hátsó fékmunkahenger 😅,meg közben a műszaki is lejárt...viszont a műszakihoz illene egy működő hátsó fék...Hát ja,25 éves motor.Folyt.köv
Sziasztok!
Segítséget kérnék, mert két hete szenvedek a robogómmal.
Tünet:
– A motor indítózásnál csak röfög, pöffen, de nem indul be.
– Hidegindítóval is maximum pár röffenést csinál.
– Szikra van (kék, több gyertyával próbáltam).
– Kompresszió 9–10 bar.
– Üzemanyag jut a hengerbe, a gyertya mindig nedves.
– Ha a levegő beömlőt befogom, jobban pöffen, de beindulni így sem akar.
Amit eddig cseréltem/próbáltam:
– Új főtengely
– Új stator + jeladó
– Új CDI (AC típus)
– Másik gyújtótekercs, pipa, kábel
– Többféle gyertya
– Karburátor többször tisztítva, másik karbival is próbálva
– Vákuumcsap működik (szívásra engedi a benzint)
– Testkábelek ellenőrizve, van a blokkon és a vázon is
Mérések:
– Pickup jeladó indítózásnál ~40–50 V AC-t ad
– Kompressziómérővel 9–10 bar stabilan
– A gyertya szikrája kábellel erős, gyertyával kissé gyengébb, de látszik
Kérdés:
Szerintetek mi hiányzik ahhoz, hogy végre elinduljon? Találkozott valaki hasonlóval, hogy minden megvan (szikra, kompresszió, üzemanyag), de mégsem indul?
na
becsuktam a rezót
a hengernél kb 1/5-1/4 részt lezártam felül máris sokkal jobban muzsikál a derbi kisebb fordulaton
nem gyorsul észrevehetően szarabbul a vége nem tudom mennyi lett mert nem mér az órája, de nem is érdekel
750kg max. Honosítani kell.
Jászberény 062021öt9724
épp a triakokat csereberélem mert némelyik meghalt némelyik meg össze-vissza szabályoz
persze olyan régiek a triakok hogy ilyen már nem kapható a helyettesítő meg átenged 30 voltot üresjáratban is, de a 3000w fűtőszál meg sem érzi
de potmétert még mindig nem találtam belevalót
A kihalás inkább attól van hogy gagyi szénpályás ami lekopik róla idővel.
Régi potmétereknél egy kis grafit darab volt az áramszedő, az örökélet+2nap.
Ha mostanában tartósan akarsz akkor huzalpoti a megoldás, csak abból nincs ilyen nagy ellenállású.
Illetve manapság már egyáltalán nem használ senki potit. Digitális forgó enkóder van, az sem megy tönkre soha.
ami a képen van egyet bemókoltam pár éve tesznek, meg egy ugyanilyet kisebbet, meg 2 féle műanyagházast
na most az egyik műanyagházas kinyiffant
a potira spéci tekerő gomb is jön megvan a helye szóval pont olyan méret kell a tekerő hossza se változhat sokat 1-2mm még el tudok csalni
és körbenéztem pár helyen ami egyező lenne olyan nincs
amúgy fingom nincs miért kell 0,5w mert elég lenne elméletileg 0,01w is mert semmi áram nem folyik át rajta de mégis kihal a kicsi hónapok alatt
szóval a méret a lényeg.... és a tekerőnek simának kell lenni a bordás se jó mert nem marad rajta a tekerő
Azért sem keresem meg helyetted. A hestore-ban van 2W-os 1Megás.
De mi a francnak kell neked ilyen? Az már kb. 1000V-on fordulhat csak elő. Napelemet nem potival kell szabályozni.
műanyagban volt ilyesmi, pár hétig bírta
Venni kell másikat. Filléres szar, és szabványos méret.
https://www.lomex.hu/hu/websho...
ezt a kütyüt mivel lehetne kiváltani??? ha nem 0,5w hanem csak 0.3 az sem baj
a tekerő méretek fontosak, mindegy hogy forrfül vagy nyák
nem találok sehol sem ebben a méretben
https://www.tme.eu/en/details/...
https://motocat.wordpress.com/...
https://motomatters.com/comment/120399
Nem elsőkézből tudom (nem ismerek senkit a Repsolnál), a Hondás szervizes mondta, akit a DCT ügyében faggattunk, amikor elkezdtek szállingózni.
Ha megnézed, HQMEOC kéne legyen a rövidítés a 2. verzió szerint.
https://www.google.com/search?...
Honda Motorcycle Engine Oil Conception
rövidítése. De mit is ír a Repsol honlapja?
https://lubricants.repsol.com/...
High Quality Motorcycle Engine Oil Conception
a valódi jelentés.
Sziasztok!
Segítséget kérnék, mert két hete szenvedek a robogómmal.
Tünet:
– A motor indítózásnál csak röfög, pöffen, de nem indul be.
– Hidegindítóval is maximum pár röffenést csinál.
– Szikra van (kék, több gyertyával próbáltam).
– Kompresszió 9–10 bar.
– Üzemanyag jut a hengerbe, a gyertya mindig nedves.
– Ha a levegő beömlőt befogom, jobban pöffen, de beindulni így sem akar.
Amit eddig cseréltem/próbáltam:
– Új főtengely
– Új stator + jeladó
– Új CDI (AC típus)
– Másik gyújtótekercs, pipa, kábel
– Többféle gyertya
– Karburátor többször tisztítva, másik karbival is próbálva
– Vákuumcsap működik (szívásra engedi a benzint)
– Testkábelek ellenőrizve, van a blokkon és a vázon is
Mérések:
– Pickup jeladó indítózásnál ~40–50 V AC-t ad
– Kompressziómérővel 9–10 bar stabilan
– A gyertya szikrája kábellel erős, gyertyával kissé gyengébb, de látszik
Kérdés:
Szerintetek mi hiányzik ahhoz, hogy végre elinduljon? Találkozott valaki hasonlóval, hogy minden megvan (szikra, kompresszió, üzemanyag), de mégsem indul?
Előre is köszönöm a tapasztalatokat! 🙏
https://www.enduro24.fi/Yamaha...
Szerk: visszavonom - ott sincs
Erre a kilométerórára lenne szükségem. Tud róla valaki infót, hogy hol lehetne szerezni működő darabot?
becsuktam a rezót
a hengernél kb 1/5-1/4 részt lezártam felül máris sokkal jobban muzsikál a derbi kisebb fordulaton
nem gyorsul észrevehetően szarabbul a vége nem tudom mennyi lett mert nem mér az órája, de nem is érdekel