Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az olaj "menet közben nem cseppen, hanem porlad. Keni a görgő külső részét ami a lánckerék fogaival találkozik, és a belsejét ami a láncszemmel érintkezik, és jut az o-gyűrűkhöz is, amire a csak akkor lesz szükség, ha sok 10 ezer km után megkopnak és már nem tömítenek rendesen. Viszont mivel kisebb a hóterhelés a jobb kenés miatt, azok is tovább életben vannak, akár a bezárt térben levő kenőanyag.
Sziasztok!
Ma rendeltem egy Scottoiler automata olajzót
Már hetek óta foglalkozom a témával,szinte mindent elolvastam,megnéztem.
Egy valamit nem értek,nem fogok fel: a láncolajzóval kapcsolatban!
Nézegetem a képeket,olvasgatok róla.De én úgy látom amit a szettben adnak "egy tűs" a lánckerék külső részénél olajoz! Hogy a bánatban lesz "nedves" olajos,kenve a belső része a láncnak? Igaz plusz pénzért lehet hozzá venni "két tűs" bizgentyűt is.
Oke, jo masba is. De nem egy kimondottan sportmotorba valo olaj. Nekem nem kell JASO MA, API SG nekem az eloiras. Azt meg nem tudja.

Olyan nincsen, hogy felszintetikus kell valamibe. A stabilabb szenlacokkal rendelkezo full szintetikus minden motornak jobb, mint az instabilabb felszint vagy asvanyi.

Nekem a felszintet 4000 utan all neki enni. A fullszint Repsolt meg sosem eszi picit sem, 6000 km utan sem. Es a Motul 5100zal neha 2 emberrel megcsuszott a valto, a Repsol Racinggel meg sosem.

Mindenkinek azt mondom, hogy probalja ki a full szintetikus olajat. Nem fogja megenni, meg nem fog csuszni a kupplung, hiaba mondja a sok okos. Jobb lesz tole a valto es a motorhang is.
ismerös...ez kb10éve volt...
akkor mentem én oda...
Meg az alkalmazottak is... Egy idoben egy adott boltban mindenre volt 50% kedvezmeny nekunk... Aztan 2-3 ev mulva balhe lett es mindenkit kirugtak onnan...
ne vegyél rá mérget....
szagoltam már olyan 0w30 dynamicot ami napraforgoszagu volt...
régen bárdiautonál meloztam...olyan eszement dolgokkal probálkoztak a vevök,hogy a hajatok égnek állt volna...
én már ugrottam bele hamis motul 5100ba meg 7100be is...
visszanyomozva román eredetü volt... made in eu.... vicc...
majdnem igazad van...de most egyáltalán nincs...
olvasd ezt el...meg a bizt.adatlapra is kuksizz rá!!
már csak a képeken is látszik,h nem CSAK városi robogókhoz ajánlott...
ráadásul ennek jaso ma minösitése van,tehát jo a te motorodba is...meg az enyémbe is...meg mindenbe,amibe 10w40 4t félszintetikus kell!!!

http://www.eneos-olaj.hu/motor...
jogos...viszont az én gépembe nem valo a fullszint olaj...
irja is vhol a könyve talán...k9 sv650sa...
A mososzer most is vacak. Az osztrak es nemet Ariel, Persil kiviszi a foltot, a magyar szart sem er. A lidlis Formil jobb, mint a neves Persil...
Ez nagyon durva bakker... Ipari szinten nyomjak a hamisitast. Hologram, gyarira festett hordo, minden van.

Ami nekem feltunt, hogy inkabb hordos kiszerelesben dolgoztak. Ergo a sok szerviz is a hamisitott szart toltotte a kocsikba.
Igen, de abban sincsen 10W-40-es full szintetikus API minositessel. Amugy szivesen kiprobalnam. 50-es olajat nem akarok, mert a 40-es sem fogy es ez az eloiras.
Ráadásul nem is rossz.
Ezért használok Mol-os olajat.Az annyira olcsó,hogy nem éri meg hamisítani.
Anno faterom még nemzetközi sáfőrködött egy neves kis hazánk beli mosóporgyárból vitte a jelöletlen zsákokban dojcsékhoz raklapszám a mosóport, kinti gyárban leszedték, utána azonnal rakták meg csomagolt 10kg kiszerelésű menő márkás német mosóporral erről ennyit. Meg úgy mindenről általában.
Arról, hogy milyen profizmussal működik kis hazánkban az olajhamisítás itt egy video amit már máshol is linkeltem korábban. És ha megbuknak egy pillanat alatt veszi át egy másik vállalkozó szellemű a felszabadult piacot (csakúgy mint pl. a mosószereknél, amiből szinte mindenkinek van olyan ismerőse aki olcsón tud szerezni ugye):
http://youtu.be/JZLxVR5VLDE
Legutóbb Fuchs olajat rendeltem, bár nem magamnak. Öcsém azt mondja bevált neki. Ők pl. hivatalos forgalmazók, és 1-2 nap alatt megjön a cucc:
http://www.fuchsolaj.hu/FUCHS-...
http://olajcentrum.hu/

Én itt rendelek, azt jól bemegyek érte a boltba. Gyalog is csak negyedórára van tőlem.
Csak ha hamis az olaj es kart okoz, akkor a Shoxhoz hasonlo boltokba vissza lehet menni, mert ad szamlat. A webshopok jo resze nem ad szamalat es le is tagadna a dolgot azonnal. Ezert is olcsobb, de nagyobb a riziko is.
Egyebkent rendeltem webshopbol olajat korabban es most is szokszor rendelek igy egy adott boltbol.

Az elmult 15 evben, kb 120x csereltem olajat a sajat es a rokonok autoiban es motorjaiban. Eddig 2x futottam bele hamis olajba.

Az egyik a Castrol Magnatec 5W-40 volt, amit haverom apjanak a kocsijaba tettunk. 2000 km alatt lement min ala a nivon a szint, ugy ette. Aztan csere es baj nem lett belole szerencsere. Az uj kannat nem ette picit sem utana.

A masik a Repsol 2T olaj volt, amit haver motorjaba szantunk. Egyik flakonban sarga volt az olaj, a masikban barna es mas szagu. Nem derult ki, hogy melyik volt a hamis.

Motul es Mobil1 olajaknal nem tapasztaltam pancsolast. A Castrol es a Repsol viszont a sajat szememmel latva volt hamisitott.
Vilagos. Csak a webshopok jelentos resze nem fizet termekdijat, meg kulfoldrol szurkeimporttal hozza be az olajat. Emiatt is tudja olcsobban adni, nem csakna kisebb OPEX miatt.

Webshopnal nagyobb az esely arra, hogy hamisitvanyba futsz bele. Egy Shox szintu uzletnel jobban tetten erheto az uzlet, ha csal az adoval vagy hamisit. Plusz ok bejaratott bolt, nem rizikozik, mint egy webshop, ami masnap uj neven csinalja ugyan azt.

Szoval a webshopos olaj az olcso, de ennek nagyobb a kockazata is. Mindenki maga donti el, hogy honnan mit mer megvenni.
Én azt vettem észre, hogy pl. bizonyos "motoros szaküzleteknél" jelentősen vastagabban fog a ceruza - az egyébként 2500-3000Ft-ért kapható láncsprayt képesek pókerarccal 5000-ért árulni. A webshop meg olcsóban szórja a cuccot, mert kevesebb az üzletvitellel kapcsolatos költsége - bérel egy raktárat, csinálja a webshopot, megkapja nagykertől az árut, küldi tovább a végfelhasználónak, ennyi. Te meg majd eldöntöd, hogy melyik a számodra kedvezőbb ajánlat ;-)
Csak kerdes, hogy mi van a flakonban. Persze ez a Shoxnal is fennallo kerdes.
Shoxhoz képest ez majdnem 6eFt-tal olcsóbb, és a szállítás ingyen van: http://www.olajraktar.hu/terme...
A 10W-40-es city max neve is sugallja mar, hogy a varosi 4 utemu robogonak lett kitalalva.

Rosszul fogalmaztam, szintetikus, API minositessel rendelkezo 10W-40-es olaja nincsen.

JASO MA helyett ma mar az MA2 a korszeru. Es a motorok jelentos resze API SJ, SG szintet ker legalabb. Ennek ilyen nincsen.

A 15W-50 mar SL szintet hoz, meg komolyabb minoseg. Csak minek tegyek bele ilyet, ha 10W-40 az eloiras es azt sem eszi.

Igy marad a Motul 7100 10W-40 es a Repsol Racing 10W-40 olaj. Mindegyiknek van API minositese es szintetikusak is.