Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sőt, a nyári melegben egy perc/csepp ősszel hűvös időben a hidegebb olaj magasabb viszkozitása miatt felmegy a cseppenési idő 70-80 mp/ cseppre, az sem baj.
Ezért is fontos az, hogy inkább folyamatos nagyon pici adagolás, mint szakaszos, de akkor több. Az "akkor több"-bel van az, hogy akkor tud fröcsölni, miközben hordaná szét. A fapados a városban kicsit többet, városon kívül kicsit kevesebbet adagol, viszont a kettő szépen kompenzálja egymást.
Igen eut olvastam én is hogy szemmel nem látható de kézzel érezhető legyen az olajfilm réteg. 27 csepp. Annál sokkal többet ráadásul nehezen levakarhatót dob szét a spray.
Ha a cseppszám úgy be van szabályozva hogy a láncon szemmel nem látható az olaj -csak akkor derül ki hogy olajos a lánc ha ujjheggyel hozzáérsz- akkor nem lesz minden olajos. Kizárólag egy túlolajozott lánc fröcsög. Akkor sokat kap. 3 tank benzin után (kb 800-900 km) egyszer nem voltam rest és megszámoltam a motoromon lévő apró pöttyöket. 27 db-ot találtam rajta ( villa, belső sárvédő, rendszám tartó, index, doboz alja). Másodpercek alatt eltüntettem.
Köszönöm.
Csodakra ne szamits! Ha olajos rendesen a lanc, akkor minden olajos lesz. Ha meg kicsit csopogtetsz, akkor meg szaraz a lanc. A spray is ilyen mondjuk, csak azt nehezebb levakarni mindenrol. A kevesbe ragados lancolaj jobban frocsog viszont.
Biztos hogy hátulra kerül,legalábbis egyenlőre! Oszt majd meglátjuk!
Az olaj viszkozitasa valtozik a hidegben, maskepp csopog nalam is. Telen jobban ratekerek, nyaron kevesbe. A Scottoilerbe lehet mas olajat is tenni majd, ezert is jo, hog allithato.
Relativ. Nekem tartaly, az uzemanyagszelep, a csovek, a szabalyzo szelep, a tu, stb kb 7-8 rugo volt. Oke, maszek, jatszani kell vele, de olcso es konnyen modosithato, ha nem valik be az adott helyen mondjuk.
Ha mar a szerelesnel tartunk...

A kislanckerek a legjobb, mert ott nem latszik a cso, a porlado olaj ott okozza a legkisebb dzsuvat. Sot kipucolja a lerakodott koszt onnan.

Hatul jobban veri szet, olajos nalam a kerek, a lengovilla, meg minden. Mondjuk engem nem hat meg, nalam hasznalati eszkoz a motor, nem himestojas, amit evi 10x hasznalok...

Hatul konnyebb rogziteni a fejet a lengovillahoz. Elol nagyobb szivas rogziteni, de ott van a jobb helye szerintem.

A maszek uzemanyagszelepes edition sem bonyolult, ott is a csovezes es a fej rogzitese a legnehezebb.
Úgy tervezem!
Igen vannak úgy mond profi cuucok
De mivel ez egy próba a részemről nem szánok rá közel 100.00-forintot!
Ha ez legalább valamennyire bejön,mondjuk 70%-ba, akkor majd nézek egy komolyabbat.
Meg van a megoldás! Városban alapjáraton járok hatodikban,pályán meg harmadikban csutkagázon!
A lajos edisőnn mini scott volt valami 24e postaval,nem olyan nagy osszeg,csak sokat kene szoszolnom a beallitassal.
De majd telen raerek.
Akkor sima ugy, nem lesz vele gond. Jo cucc, szereti mindenki, akinek van.

Egyeduli hatranya az ara, ami pofatlanul magas.
Semennyire,a scotton van egy vakumos csap,nyit-zar slussz,majd meglatod.Dugj ra egy fecskendot,a tekerovel szabajozod.
Scottoilerbol sokan veszik az alapot, ami vakumos elven mukodik. Csak jokat hallani rola. Szerintem be fog valni.

Egyszer kell jol es szepen megcsinalni es akkor nincsen ra gond.
Van olyan automata olajzo, ami GPS alapu, az a csucs. Illetve a levegonyomas hatasara mukodo is jo, mert a sebesseg hatasara negyzetesen no a legellenallas es egyre jobban ken.

A szivocsore kotott cucc nem pontos, mert aki visittatja, annak nagyon ken, aki meg 3000nel kis gazon elvalt, annak meg kevesbe. A sebesseg meg lehet ugyan az.

Nekem maszek uzemanyagszelepes van, ez nem tokeletes, de nekem megfelel, tobbet nem foglalkozok a lanccal.
No ezektől amiket írtál én is tartok! De ahogy mondani szokták: puding próbája az evés! Max. egyel több haszontalan kütyü lesz a garázsban a polcon!
Egyébként úgy tervezem elhelyezni a tartályt,hogy kényelmesen a motor ülve is elérhető legyen! Akkor meg tudom tekergetni!
Meg amit én kinéztem vákumos cucc! Valamennyire szabályozza a gázkar állása is!
Ezek tukreben azt mondom, hogy fasza dolog az automata lancolajzo. Folyamatosan ken, a koszt lemossa, olcso fenntartani a kenest. A tisztitasa is egyszeru, mert nem ragacsos az olaj. Fektisztitoval neha a lengovillat es a felnit at kell nyomni es torolni. A lancot meg csak torolni kell ronggyal.

Ami a lancolajzo ellen szol, hogy ronda a csovezes es sokszor nem a megfelelo utemben csopog. A varosban tul olajos a lanc, autopalyara meg keves a kenes...
Én is így tudom!
A modern O es X gyurus lancoknal a gumigyuru tomit es a csapok gyari kenozsirja nem megy ki ezert. Azonban a gumi eloregszik es emiatt megszunik a csapok zart zsirzasa, innentol kezdve be tud menni a kosz a gorgok belsejebe es kopast okoz. A kopas pedig maga a lancnyulas oka.

Ha olajzod a lancot, akkor az olaj kondicionalja a gumigyuruket, ezert azok tovabb tomitenek. Tovabba a lanckerek es a lanc kozotti surlodast csokkenti a kenoanyag. Igy kisebb a keletkezo ho es a teljesitmenyveszteseg.

Ha mar egyszer kipotyogott a lancbol a gumi, akkor a lanc elete meg van pecsetelve. Folyamatos olajzas es tisztitas mellett mukodhet a dolog egy darabig, hiszen vannak eleve olyan lancok, amikben nincsen gumigyuru. De jellemzoen ekkor mar par ezer km-rol beszelunk.

Sokan mondjak, hogy igy vagy ugy kell lancot fujni. Miutan a gorgo porog es a spraybol mindenhova megy a ragacs, kb mindegy, hogy a belso felet vagy a kulso felet fujod e. 100 meter motorozas utan, egyeneletesen ragad majd az egesz. Nekem ez tapasztalat. A lanctisztito meg draga cucc, aki allandoan buzul a lanccal tobbet fizet, mint amibe egy uj lanc kerul...
Ha az o-gyűrű funkcionál, és a tömítőajkak zárnak, akkor oda hogy megy be "kenőanyag"?
A láncon levő görgőnek viszont az említett külső és belső felületén nincs megoldva a kenés, pedig igen komoly szögelfordulások vannak az ott egymáson elmozduló felületek között.
Ès ugye elvileg egy o-gyűrűs tömítésnél ki van találva deformálás mértéke, ami biztosítja a tömítettség, de nem akkora, hogy megegye a felületet, és hogy idő előtt elkopjon. Az odakerülő koszos massza a sprayval viszont elnyomja, elfeszíti a tömítőfelületet, megszűnik a tömítés részlegesen, vagy véglegesen. Az olajjal ez elég nehezen fordul elő.
Én eddig úgy tudtam a kenés amit mi felviszünk,és ezen esetben most tök mindegy hogy az olaj,vagy spray,az azért kell hogy kenje a gumigyűrűket! Mivel azon belül gyárilag meg van oldva a kenés.Ami csak akkor jön onnan ki,ha sérül a gumigyűrű.
De a kérdésem nem is ez volt az elején,elkanyarodtunk a dologtól!
Már karbantartásról,tisztításról írogatunk,amikkel mellékesen én is tisztában vagyok.
Természetesen köszönöm a válaszod,a segítséged!
"Egyel azért mondjuk úgy vitatkoznék! "
Szerintem meg ne vitatkozz vele...
A legtöbb esetben a srpay teszi tönkre a gyűrűket. Az ott tartott abrazív masszával, és nem is igen engedi be a az újonnan felvitt kenőanyagot. Egyenetlen az eloszlása, túlmelegszik a lánc, és kifekszik a belső kenőanyag is, hamarabb degradálódva, mely szintén növeli a hóterhelést.
Akartam olyan tesztet végezni, hogy leszakadt, de még nem szakaszosan kopott láncot olajozok, de egyik motoromon sem jött elő ez a jelenség, pedig van amelyiken már 50 ezer felett vagyok, de pl a 86-os sr 500 gyári 30 éves lánca is sok év állás után is újra rendesen funkcionál o- gyűrű veszteség nélkül, hogy olajjal van kenve...( spray is funkcionálhatna, de a "felhasználók" 99% azt se tudja mit kell fújni, és nem takarítja a le az elöregedett szennyeződéses kenőanyagot..., mert nem titok vannak akik spray használattal is 50-60 ekm használnak egy láncot, csak van aki egész évben nem buzizza annyit a motorját , mint amit ezért a "teljesítményért" nekik csak a lánccal kell foglalkozni. Nem beszélve arról, hogy pl aki a Nagykörúton tartja az erkély alatt a motort nem biztos, hogy van helye, lehetősége a járókelőt kereszttüzében hajlongani, és ilyet a szervizek sem igen vallanak be.)
Aha! Kezdem kapzsgálni!
Egyel azért mondjuk úgy vitatkoznék!
A kenésnek nem pont az a célja,lényege hogy minél később kopjon meg,veszítse el a tömítettségét a gumigyűrű?
Ha már nem tömít rendesen,vagy egyáltalán,akkor jön a baj. Akkor már tök mindegy hogy olajjal,vagy spray vel keni az ember!