Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát az már 1.2M + regadó + forgalomba helyezés = 1.5 Mihály...
Az nem kevés
Az új generációsak az egybe blokkal és befecskendezéssel, már csak ezeket szabad importálni az EU-ba. De a legolcsóbb is 4200 euró, igaz, műszakilag már teljesen egyformák, mindegyik alatt ugyanaz a futómű, tárcsafék és motorblokk van, csak a külsőségekben van különbség.
Új Enfieldek? Az mit jelent? a 2007 utániak vagy a next generation? :)
Ahogy átszámoltam 1M körül vannak a motorok + a regadó.
A következő szezonra sztem meg tudnám oldani, ha eladnám a sajátom (egy kis hitellel).
De előtte ki kell próbáljak egyet, addig nem ugrom bele
Sziasztok!
Haias-nak: én tavasszal voltam Dorogon és foglalkoznak az új Enfieldekkel. Viszont nincs készleten, be kell rendelni, az árak euróban vannak és bizony nem olcsó.
Én egy 2007-es Electrát hajtok napi munkába járásra, az idén is meglesz az 5000 km. Bár ez elvileg fürgébb mint a standard Enfield, a vibrációk miatt én sem megyek gyorsabban mint 80-90. Pedig megy neki a 110 is, de én nem nagyon bírom a rázást. A fogyasztásom mindig 3 liter körül van.
Az új Enfieldek állítólag nem vibrálnak ennyire és az utazósebességük is magasabb.
Szia
Én tavaly voltam Dorogon, amit írtam, az az akkori helyzet, ahogy kinézett akkor, nos az nem sok jóval biztatott - bár lehet, hogy még idén tavasszal is voltam, nos akkor biztosan nem volt Enfield.
Én pont északra lakom Pesttől - Rétságon -, az 50 km az ok. Közeledben pontosabban közelebb van Enfieldes - olvassa a fórumot is, ha úgy gondolja reagál, ha nem, hozzám jöhetsz egy próbára, egy előzetes időpont egyeztetés után.
Üdv:)
Szia!

Pesten élek, de természetesen rugalmas lennék, ha kipróbálásról van szó! :) Megbeszélhetnénk egy időpontot! Milyen irányba vagy Bp-től? Csak azért kérdezem, mert én Újhartyánban melózok és az kb 50km.

Ha a dorogiak nem foglalkoznak már vele, akkor ki az importőr? Honnan lehet beszerezni?

Elkezdtem olvasni a fórumot az elejétől (2007), elég sokáig jutottam. Viszont ott szívélyesnek tűntek. Bár nem olvastm végig az egész topikot (az nagyon sok hozzászólás), de sokat tájékozódtam belőle.
Szia
Hát kereskedőkről én nem tudok, csak egy kereskedésről, a dorogiról, ahol szerintem csak szervizen levő motort találhatsz - ha egyáltalán van még valaki, aki odaviszi a gépét. Amikor utoljára ott jártam - olajszűrőért - akkor konkrétan egyetlen Enfield sem volt a kereskedésben, de szerintem a szervizben sem. Ez a kereskedés - és ez az importőr! - szerintem a végét járja, ha tévednék, előre elnézést kérek.
Gondolom, idővel lesz más, aki lát üzletet is ebben, és kicsit más szemlélettel áll az Enfieldhez. A márka ennél sokkal jobbat érdemelne....
Nem tudom hol laksz, én Pesttől 50 km-re, az enyémet, ha úgy alakul kipróbálhatod- ez egy lehetőség, aztán meglátod.
Üdv
kavics
Köszi szépen a hozzászólást!
Ezt a dinamizmust örömmel hallom! :)

Ha már felhoztad a kipróbálás lehetőségét: hol lehet ezt megtenni? A dealereknél van rá lehetőség?
Szia
Személyes tapasztalatom, hogy nem gond vele a forgalom ritmusának tartása - M2, Dunakanyar környékén járok sokat, de a pesti körúti tempó sem gond, sőt, az autók alapvetően elmaradnak.
Országúton könnyedén szinte alap gázon tartja a 70 mérföldet, ez kb. 110 km/óra, a csúcs 95 mérföld volt, ez 150 fölött van..., persze ez óra szerint, de az autókkal nem gond a lépést tartani, a kamionokat meg egyszerűen kikerülöm.
Egyébként 60-as tempóval a "világból kimenne"...
Amire viszont célszerű figyelni az a fék, az ugyanis gyengécske - nekem dobfékek vannak, tehát előre látóan kell a sebességet megválasztani, akkor semmi gond nincs, élmény vele a motorozás.
Ha van rá lehetőséged, ülj rá egyre, próbáld ki, utána dönts.
Sok sikert:)
Sziasztok Imre, Haias, Royalisták!

Azzal én is egyetértek, hogy azért vettem meg, mert megszerettem. ...csak én még kölyökkoromban ezt az egy, függőleges hengerrel tervezett konstrukciót, ami akkoriban még sok gyártó palettáján ott volt.
Gondolatoddal ellentétben én mégis napi bejárásra használom, és meglehetősen jól bírja, amire oda kell figyelnem, az a kupplung, mert most utánagondoltam, napjában kb 500-szor kupplungolok, és ha a bowdenvég nincs jól kenve, hát elnyűvődik. Ennyi belefér.
A dinamikája nem jó, de ezt sosem vártam el tőle.
Egy régivágású angol úr az egykori gyarmatokról ne pattogjon, azt hagyja meg a szeleburdi ifjaknak.
Szóval a napi nyüstölést is tudja, igaz, heti kis karbantartással.

Mindenkinek jó pöfékelést:

Sir John & Jocó
Szia!
Szinte állandóan ketten megyünk a motorral, 80-90 km/ó között. A multkori találkozón egyedül voltam, sokkal fürgébb volt a motor.
A 4-es úton ahogy egymás után mentünk, úgy előztek a kamionok, hogy állandóan életveszélyben éreztem magam. Max 70-el mehetnének de legalább 120-al tekertek. Ez sajnos más utakra is jellemző ezek ellen a Royal Enfield nem ellenfél. Ha lehet elkerülöm az olyan utakat, ahol ilyen "versenyfutásra" vagyok kényszerítve, meg szinte "fáj" nekem is, ha "üvegesre" kell húzni a gázt.
Egyébként a dinamikával nincs baj, hétvégi túra motornak szerintem kitűnő, olyan élményt ad a vezetése amelyet semmilyen más motoron nem tapasztaltam. Remélem a jós szól belőlem: sok örömöd lesz benne!
Üdv: Imre
Szia!

Köszi, elmentem tegnap és tényleg nem láttma mást :)

Nem napi motorozásra akarom hasznélni. A Kawa ER5-ömet cserélném le. Azt használtam napi ingázásra, de most, hogy melóhelyet váltottam és nem elérhető már motorral, ezért csak hétvégén tudok motorozni. Szóval hétvégi kávézós (kitaláljak egy gyors programot) motor lenne.

De ahogy lent írtam, ha elmegyek mondjuk a velencei tóra vagy a balatonra, akkor ne kelljen egy busz mögött 70-nel cammognom, ezért érdekelne a rugalmassága a royalnak. Ismétlem, nem veretni akarok vele, de a biztonság szempontjából jól jönne, ha képes lenen ilyen manőverre :)

Köszi
Sziasztok!
Csak ismételni tudom magamat, Royal Enfieldet nem azért vettem, mert a legjobb, legszebb, legolcsóbb,...stb, stb, hanem azért mert az első látásra beleszerettem. Egy barátom aki veterán autók javításából, újra alkotásából él, azt mondta amikor először látta: ..ez nagyon egyben van!
De...
Lehet sokan megköveznek, mégis azt mondom napi nyüstölésre, pl munkába bejárásra, ne vegyél RE-t.

Dorogon pedig sajnos az épület homlokzatán lévő Royal Enfield feliraton kívül, mást nem fogsz találni. /Használt kistraktorokat, robogókat, motoros ruhákat, sisakokat igen./
Üdv: Imre
Szia Haias, sziasztok Royalisták!

Ugyan csak a Bullet 500-ról tudok nyilatkozni, mert Elektrám nincs, de én 80 körül már bámészkodom előzés helyett. Sosem próbáltam előzést kicsikarni ott Sir Johnból.
A dorogiak nyitva tartásáról: vasárnap (remélem) ők is a család mellett eszik a finom ebédet .
Egyébként http://www.royalenfield.hu, és egy telefonhívás.

Jó pöfékelést!

Sir John & Jocó
Ja és még egy gyors kérdés. Nem tudja valaki, hoyg a dorogi kereskedés hogy van nyitva? Ma megyünk Dorogra anyóshoz (vasárnapi ebéd) és ha vannak ott, elmennék megnézni a mocikat.

Köszi!
Sziasztok!

Nem rég kezdtem el motorozni, de sajnos munkahely váltás miatt nem tudom kihasználni a jelenlegi motorom. Viszont hétvégi gurulásokra nagyon jó lenne egy olyan motor, ami stílusos és nem az a típus, amiről már többen írtatok (japán tömeg). Ezért elgondolkodtam az Enfielden. A stílusában egyértelműen nagyon jó áron van (W650, Triumph-ok).
Viszont egy olyan dolog érdekelne, hogy mennyire dinamikus a motor? Tudom, nem arra való, hogy sorokat előzzön az ember csutka gázon, hanem szépen menni vele (és ez alatt a mezők, rétek, virágok illata a tehénszarral-t értem). De az a tipikus országúti előzős sebesség, dinamika, a 80-ról 110-re mennyire megy ennek a motornak? (Itt a modernebb Electrára gondolok) Nagyon rá kell készülni, vagy meg lehet oldani csuklóból?
Ez csak biztonságérzet szempontjából kérdezem :)
Példa: nem kellemes egy waresz mögött cammogni 80-nal és szagolni a kék füstöt. Kicsit belerondít a virágok illatába ... :)
Üdvözletem!

Mint csendes (még mindig motortalan) olvasó érdeklődnék, hogy vannak-e már az új Classic C5 (UCE) motorról tapasztalatok? (Egyáltalán adtak-e el ilyet Dorogon?) Magyar használói véleményre még nem igazán akadtam. Másik kérdésem: Van aki utólag oldalkocsissá vizsgáztatta Enfieldjét? A neten rengeteg ellentmondásos irományt találtam e témáról, hátha itt van aki megjárta ezt az utat.

Velar
Sziasztok!

Bocs, hogy nem Enfieldesként itt "szemetelem" a topikot!
De találtam egy dízel üzemű mocit, ami nagyon hasonlít az Enfieldre!
A fogyasztásán aztán főleg lehidaltam! A gyártó szerint egy tank naftával elmegy 500 km-t!
Szóval ez lenne az: http://www.motorradmanufaktur....

Csőváz!
Üdv

184 cm 90 kg körül leledzem, nekem jó pedig egyszemélyes lengőnyereggel használom. Ha az egybenyeregbe ülök, még hátra szoktam ülni, úgy teljesen chopper érzést ad
Amúgy klasszikus kényelmes üléspoziciója van szerintem
Kedves Doktorúr, kedves Royalisták!

Én valahol 178-182cm között vagyok, meg 84 kiló, nekem pont jó méret.
Sir John fogyasztása kb 3,6-3,8l/100km masszív budapesti használatban.

Jó pöfékelést!

Jocó
Akkor szerintem nekem is jó lesz, hiszen én nem vagyok néhány centivel 190 fölött, csak alatta ugyanennyivel
A felajánlást köszönöm, és elképzelhető, hogy élni is tudok vele, mert én monori vagyok, alig 40 km-re tőletek.
A fogyasztási adat pedig több, mint vonzó Nekem még sosem sikerült 4.1 alá vinni, de inkább a 4.5 és 5 közötti érték a jellemzőbb, és ez is egy személlyel... ez van.