Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt ki veszi meg? 😦
ja és az ali geci drága lett, úgy elszaladt a dollár átfolyam hogy mincs értelme onnan rendelni, főleg mert áfa+vám is van egy ideje
többszázezres tételekben esetleg megérné, ott meg a gari hiánya miatt nem nagyon éri meg
majdnem vettem targonca akkut a napelemhez, csak végül nem tudtam hová tenni a gáztermelés miatt
48v 720ah akku 1.2 milla lett volna akcióban(1,5helyett) felújított cellákkal
Már minden van ócón kici kínai Aliról... anno én 12-13 éve csináltam, akkor még nem volt ennyire eccerű. A 600 A-t elbíró FET meg IGBT akkor még Kínából is pénz volt...
Most itt van a ládámban pár IGBT, kukából túrtam, bontásból, már nem cikk. Igazából minden megvan egy szuper szulfátlanítóhoz (elv kitalálva, alkatrész is van, meg vevő is rá több) csak sztem én még nálad is lustább vagyok 😁 Emelőt, targoncát üzemeltetők folyamatosan keresnek, mert a nagy ólom akkuk qrva drágák, és egy targoncába elég sok kell. Év elején egyik ismerős cég 4 villanyos targoncát adott le vasárba, öregek voltak (de jók) viszont az akkut már nem érte meg cserélni bőven milla felett...
erről a forexesről olvastam több cikket is, ha fele igaz akkor se annyira rossz a cucc
belegondolunk még nem is drága, biztos van jobb is tőle, és az is biztos drágább is
ottonra meg a 70 is határeset
szulfátlanító kapcsolást én is találtam már de nagyon lusta vagyok még utána nézni is mennyibe lenne
Ez jó, de messze nem az igazi, ennél jobbat csináltam, mikor ez volt a munkám. Ez a forexes gyenge, kb. 10x akkora teljesítmény kell a szulfátbontáshoz. A CTEK jó, de inkább 2-3 hetente, mint havonta, akkor ér valamit. Állag megóvást csinál, mert visszabontani nem tud a nagyon kicsi áramával.
Autó méretű akksihoz min. 250 A kell, nagyobbakhoz akár 500 A is - de írtam már itt erről. A net tele van jobbára englis nyelvű szakirodalommal, én se magam találtam ki 😁 bár van benne egyedi fejlesztésem.
kellene venni egy ilyet: https://strade.hu/Forex-akkumu...
aztán néha tölteni vele
meg időnként utántölteni a zárt akkut is vízzel mert amit eddig szétszedtem kivétel nélkül kint voltak a lemezek a levegőn
csak ugye ez akkora macera hogy inkább vesz az ember másik akkut
bár van valahol egy kis ctek0,8as töltőm lehet rá kellene tenni 2-3havonta pár napra abban álltítólag van szulfátlanítás amikor indul
ahhoz van olyan kábel amit a sarukra lehet direktbe kötni és csak rá kell pattintani a töltőkábelt, nem kell a csipeszekkel szarakodni
Ahogy álltában merül, beindul a szulfátosodás, és az nagyon nehezen visszafordítható. Eleinte persze észre se venni, csak mikor már elért egy szintet. Onnan lehet tudni, hogy le van merülve -> felteszed töltőre -> gyanúsan hamar tültöttnek mutatkozik... valójában csak a fesz. megy fel, az energia tárolása lófax. Lehet menni bótba másikért... ☹️
akkor ezért döglik meg nekem gyorsan sokszor hetekig be sincs indítva, amikor peca szezon van akkor megy minden hétvégén kb 50km távot, amúgy összességében évente pár ezret meg az astra, csak kint rohad a napon az udvaron, ha nem lenne peca nem is lenne érdemes tartogatni, csak kiszárad a fű alatta
...és teljesen igaza van. A márkásokon is legtöbbx csak a címke a márkás, leginkább ugyan az a Jászakku mind 😅
A 16 eFt-os Perion 5 évig húzta a BMW-ben, és csak azért halt be, mert ritkábban használtam azt az autót. Az akku halála az állás...
Nekem a villamosságis haver mondta hogy menjek el a tescoba és akasszam le az olcsó akksit,garancia arra is van és kétszer annyiért vett akksi sem fog bírni kétszer annyit.
No,az én rozsdaboglyám főnyeremény. 😆
Mi tartott 18 hónapig a kasznizásba?
Simogatták? 😆

http://youtu.be/9W2v0vIgm2g
aha(gondolkodós) Sejtettem(szemeit körbeforgató) Megint meghalt egy rokon(gondolkodós) Vajon erőszakos halált halt?(kérdőjeles)
Motorokét szoktam tölteni autókét nem. Ha megellik bikázás után irány béliékhez oszt csere.
annyit dolgoztam mostanában hogy térdig járok a pénzben, gyors el kell baszni hogy tudjak sírni hogy csóróság van 😂
nekem a szász akksi is birt vagy 6-7 évet a vartyogóba(kezeit széttáró)
kiderül, a cégesbe is rendeltünk egy 80ast, az megy minden nap opel meg 2 hetente egy napot aztán majd játjuk melyik hogy bírja
100-ról indul(gondolkodós) Megint meghalt 1 rokon?
nekem a hajeszba exájdok voltak nem volt velük gond(kezeit széttáró)
már mindegy milyet veszünk, mert szte az összes egyformán szar
én ilyen 2-3 évente dobálom ki az opelből
pl ma seggre lemerítettem, nem forgatta meg az indítómotort
aztán rádobtam a ruszki töltőt és 2 amperrel töltötte
ha szétszedném tuti az fogadna hogy az egyik fajta lemez el van rohadva minimum 3/4 része
ilyenkor az ólom rács elfoszlik csak krém van helyette
egyik lemez ép másik krém és így tovább, rámérsz megvan a kellő feszültség csak ampert nem tud mert lesz 5 ah felhasználható a 44es akkuból
Az előzőt 10 évesen kellett lecserélni, még hagyományos savas volt, nem a száraz felitatott.
idei telet még bírja, utána minden hideg hónap ajándék
vicces hogy anno a perion akku a wartburgban 8 évig bírta, a 2.akkut nem tudom meddig ment mert el lett adva
Tavaly nov.27-én vettem ezt az öreg nácibárkába. Jó pár éve ezt a márkát veszem minden közlekedő edényünkbe. Azt addig bírja ameddig...