Ugye az alább olvashatóak az ini-féle buta állatok véleményét, hogy akinek kell a gépjármű az életéhez, az nem fogja, de nem is tudja a felesleg termelődéséhez igazítani az életét. És nyáron pláne, télen meg menjen aludni.
És az ini-féle tudatlan barmok örülhetnének, hogy nem az ő-félék (de ne is én, mert az fájna) ülnek a "döntéshozói" helyeken, mert így legalább van, aki nemcsak az orráig lát, felismeri, hogy ami esetleg működik egy atomi családban, az szinte tutira nem fog működni nemzetgazdasági szinten.
az okosok szerint nincs annyi réz meg alumínium hogy ez kivitelezhető legyen
de
európai szintem működhet mert itt azért közel sincs annyi kocsi mint kínában vagy indiában
csak gyorsan kell csinálni......
amúgy még mindig az otthoni/munkahelyi töltés lenne a legésszerübb megoldás, vezérelt töltés amikor van felesleg akkor tölt
nyáron lehetne hová tenni a sok "felesleges" napos áramot, télen meg lehetne üzemeltetni pluszban a gázas/olajos erőműveket
csak itt nálunk ilyen sosem lesz, amikor 15 évet kellett arra várni hogy a két villanyoszlop közé a vezetékekre tegyenek távtartókat mert a szél örökké összebaszta őket és nem volt áramunk sokszor fél napig
kb mindenhol ilyen freelac féle korlátolt faszok ülnek a döntéshozói helyeken, emiatt a fejlődést el lehet felejteni
Csak te ott követed el a hibát a számolásban, hogy te úgy próbálsz összehasonlítani, hogy mindent nulláról kezdesz számítani, holott pedig világosan leírtam, hogy egy meglévő rendszerbe egy újat beépíteni a probléma.
Amúgy szerintem ha MINDEN költséget nézünk, nem vagyok benne biztos, hogy drágább lenne, de ezen gondolkodnom vagy olvasnom kellene hozzá, no, nem a villanyautósok.hu weboldalon. Pláne, hogy az egyik már megvan és működik, max. a fenntartási költsége van.
A lakótelepet csak azért írtam, hogy ha mégsem valósul meg az öt perces töltés hanem huzamosabb ideig kell csatlakoztatni a járgányt a hálózathoz, AKKOR lenne értelme a nagyobb lakássűrűségű helyekre telepíteni, igaz, ott meg milyen lenne 5 méterenként egy-egy töltőfej.
Mondjuk a kint hagyott kábelek és a vandál gecik közötti kapcsolatot is vizsgálni kellene.
Hátha foglalkoztál áramszolgáltatással, akkor tudnod kéne, hogy villamos energiát továbbítani olcsóbb, mint bármit, sőt az infrastruktúráját kialakítani is sokkal olcsóbb, mint bármi másét...
Lakótelep közepére sokba kerülne egy töltő? mennyibe kerülne oda egy üzemanyag kút, meg az üzemeltetése?
Ezt azért úgy kell nézni, hogy szezonban ott percenként elmegy mondjuk (átlag) 2-5 motoros, legalábbis amikor ott voltam és az ott látottak alapján. Ebből a sok ezer-tízezerből felvideóznak pár tucatot-százat. De azért érdekes, mert látni olyant, amit tényleg érthetetlen, míg a többi csak ügyetlen.
Én mindent elhiszek, csak lássam ÉS ne mondjon ellent a korábbi ismereteimnek. Mint már írtam, korábban dolgoztam a helyi áramszolgáltatónál 9 évig, aztán egyszer egy mérnökirodában, ahol 0,4/20 kV-os hálózatokat terveztünk, és látom, hogy micsoda igényei vannak annak, ha valaki belvárosban akar bővíteni.
A utolsó munka, vagyis az akkori, amit akkor csináltak amikor eljöttem, a képen látható BHTR bővítése volt, közút, vasút, valami vízfolyás, meglévő közművek, stb. a szabványos megközelítési távolságok miatt rendkívül bonyesz volt. És mindezt lakótelepen, pláne ilyen teljesítménnyel ami a cikkben is volt (és annyit, hogy mindenki úgy tudjon tankolni mint jelenleg), szerintem nem kivitelezhető a mai megoldásokkal.
Mindenféle csodaakkut ígért már mindenki, de egyelőre nem látom elérhető áron.
Ha viszont erőszakkal mindenkit ráerőltetnek a közösségi közlekedésre, meg kiderül, hogy micsoda felemelő érzés kerékpárral esőben meg cuccokkal meg öltönyben dolgozni menni, akkor viszont EZ a technika nem váltotta ki a mait, tehát másról beszélünk, mert amikor azt a kifejezést használjuk, hogy "kiváltotta", az azt jelenti, hogy MINDEN szempontból kiváltotta, felváltotta, helyettesíti, stb.
És ennek nem látom én a technikai feltételeinek a meglétét.
Ez egy összetett probléma, itt nemcsak azt kell megoldani, hogy tudunk- olyan akkut feltalálni, ami annyi idő alatt tölthető mint jelenleg a robbanómotoros fosok, hanem pont a probléma miatt az ára, az előállításának lehetőségei (pl. nem baszom szét a környezetet jobban, mint a kőolajszármazékokkal), a telepítése, a könnyű használhatósága, a társadalmi hozzáférés lehetőségei, az elfogadottság, élettartam, és még ezernyi más.
El is hiszem. Ez koaxiális kábel, és folyadék hűtésü. Azért tud durván vékonyabb lenni. Persze azért a MW os kábel nem kiscsajoknak való, de 500kW os töltőn már töltöttem. Személy autókra én nem számítanék többre.
Ha valaki 20 éve azt mondja, hogy ma villanyautóval fognak a járni az emberek, amit az utcán töltenek 100 kw-tal, azt is kiröhögöd 🤔 nem látszott életszerűnek 🤣
És az ini-féle tudatlan barmok örülhetnének, hogy nem az ő-félék (de ne is én, mert az fájna) ülnek a "döntéshozói" helyeken, mert így legalább van, aki nemcsak az orráig lát, felismeri, hogy ami esetleg működik egy atomi családban, az szinte tutira nem fog működni nemzetgazdasági szinten.
de
európai szintem működhet mert itt azért közel sincs annyi kocsi mint kínában vagy indiában
csak gyorsan kell csinálni......
amúgy még mindig az otthoni/munkahelyi töltés lenne a legésszerübb megoldás, vezérelt töltés amikor van felesleg akkor tölt
nyáron lehetne hová tenni a sok "felesleges" napos áramot, télen meg lehetne üzemeltetni pluszban a gázas/olajos erőműveket
csak itt nálunk ilyen sosem lesz, amikor 15 évet kellett arra várni hogy a két villanyoszlop közé a vezetékekre tegyenek távtartókat mert a szél örökké összebaszta őket és nem volt áramunk sokszor fél napig
kb mindenhol ilyen freelac féle korlátolt faszok ülnek a döntéshozói helyeken, emiatt a fejlődést el lehet felejteni
Amúgy szerintem ha MINDEN költséget nézünk, nem vagyok benne biztos, hogy drágább lenne, de ezen gondolkodnom vagy olvasnom kellene hozzá, no, nem a villanyautósok.hu weboldalon. Pláne, hogy az egyik már megvan és működik, max. a fenntartási költsége van.
A lakótelepet csak azért írtam, hogy ha mégsem valósul meg az öt perces töltés hanem huzamosabb ideig kell csatlakoztatni a járgányt a hálózathoz, AKKOR lenne értelme a nagyobb lakássűrűségű helyekre telepíteni, igaz, ott meg milyen lenne 5 méterenként egy-egy töltőfej.
Mondjuk a kint hagyott kábelek és a vandál gecik közötti kapcsolatot is vizsgálni kellene.
Lakótelep közepére sokba kerülne egy töltő? mennyibe kerülne oda egy üzemanyag kút, meg az üzemeltetése?
A link lemaradt.
A utolsó munka, vagyis az akkori, amit akkor csináltak amikor eljöttem, a képen látható BHTR bővítése volt, közút, vasút, valami vízfolyás, meglévő közművek, stb. a szabványos megközelítési távolságok miatt rendkívül bonyesz volt. És mindezt lakótelepen, pláne ilyen teljesítménnyel ami a cikkben is volt (és annyit, hogy mindenki úgy tudjon tankolni mint jelenleg), szerintem nem kivitelezhető a mai megoldásokkal.
Mindenféle csodaakkut ígért már mindenki, de egyelőre nem látom elérhető áron.
Ha viszont erőszakkal mindenkit ráerőltetnek a közösségi közlekedésre, meg kiderül, hogy micsoda felemelő érzés kerékpárral esőben meg cuccokkal meg öltönyben dolgozni menni, akkor viszont EZ a technika nem váltotta ki a mait, tehát másról beszélünk, mert amikor azt a kifejezést használjuk, hogy "kiváltotta", az azt jelenti, hogy MINDEN szempontból kiváltotta, felváltotta, helyettesíti, stb.
És ennek nem látom én a technikai feltételeinek a meglétét.
Ez egy összetett probléma, itt nemcsak azt kell megoldani, hogy tudunk- olyan akkut feltalálni, ami annyi idő alatt tölthető mint jelenleg a robbanómotoros fosok, hanem pont a probléma miatt az ára, az előállításának lehetőségei (pl. nem baszom szét a környezetet jobban, mint a kőolajszármazékokkal), a telepítése, a könnyű használhatósága, a társadalmi hozzáférés lehetőségei, az elfogadottság, élettartam, és még ezernyi más.
amugy ojjjojjjojjjj 😂 😂 😂 https://www.youtube.com/shorts...