Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meggyőzni én utoljára a gyerekemet akartam pár dologban, abban sem mindig sikerült.
Én szívesen vitázok, ha látom az értelmét. Ha úgy éreznéd, hogy szeretek veszekedni, kötekedni, akkor nem. Egyszerűen egy más, és ahogy láttam nem túl népszerű oldalt próbáltam képviselni.
A 90 helyett én is megyek néha gyorsabban, de nem anyázom rendőrt ha megfog, illetve a határidőre bepengetem a csekket.
Amúgy a jelentős mértékű bünti a te esetedben elérte a célját. Ha a lehetséges következmények nem riasztanak el a száguldozástól, akkor majd a csekk mérete igen. És lám.
Sok helyen eggyel magasabb szintre emelték az ellenőrzést, gondolok itt az átlagsebesség mérésre. Ott nem kell a szemeddel keresni a megbúvó rendőrt, ott teljesül a kívánság, előre tudod, hogy hányas a kabát.
Ezzel semmi baj, mint ahogy ezt mondtam is már, amíg nem megy a másik kontójára.
A cikk írója előhozta a ksh közleményét
A statisztikai hivatal a 100%-os személyi sérüléssel járó, vagy halállal végződő baleseteket 24 csoportra bontotta le
Végignéztem mind a 24-et. Nos az a helyzet, hogy ebből 23 féle közúti szabályszegést nem, vagy csak nehezen lehet büntetni, mert ott kell lenni és bizonyítékot kell készíteni. Ez nagy energiával jár és viszonylag nagy létszámot leköt. A legegyszerűbb a sebesség ellenőrzése és ebből képezni büntetést. Mert: Kevés személyzettel, kevés munkával nagy haszonnal kecsegtet egy jól kiválasztott helyszín (pl. útépítés, vagy egyéb ideiglenes forgalomlassító szabályozás stb.)

Egyszerű példát mondok. Amikor még régen Atkára jártam horgászni (szeged melletti Algyő, holt-tisza) a rendőrök előszerettetel jártak a környékre büntetni. Magát a holtágat lebetonozott gáton lehetett megközelíteni. A gát engedélyköteles mint általában mindenhol. A csavar ott van a dologban, hogy gáthajtási engedély a helyszínen nem váltható. Leghamarabb szegeden néhány horgászboltban vagy horgászegyesületnél. Az ára bagtel összeg, mert napi heti éves gáthajtás van, az éves is valami 3000 ft-körüli. Csak nem életszerű a dolog, mert amikor az ember több mint 100 km-erről lemegy, nem akar még 30 km-ert kerülni meg elbaszni egy órát szegeden a rohadt gáthajtásiért. Általában mindenki megkockáztatta, hogy azt a kb. 5 km-es szakaszt megússza hatóság nélkül. Csakhogy erre idővel rájöttek a rend éber őrei és elkezdtek kijárni szívőzni. Akinek nem volt gáthajtásija 15 pénzre büntették(ez 10 évvel ezelőtt volt ami akkor nem volt elhanyagolható összeg) Nyári szezonban elég gyakran kint baszták az anyukat.
Egyszer a sóderoson horgásztam ezektől a balfaszoktól kb. 100 méterre.(ott lapultak várták a madarat. Mondom odamegyek egy kicsit beszélgetni időm van kapás nincs Azt megkérdeztem, hogy küldik-e őket oda vagy miért zaklatják a békés horgászt aki a légynek sem árt (elhagyatott kis forgalmú betonos gátról beszélünk, ahol a baleset kialakulásnak esélye kb. a nulla felé konvergál) Aztán elmondták, hogy ők szegedről járnak le, mert nekik ki van adva adott szolgállatban mennyi büntetést kell beszedni. Azt mondta ide nem küldi őket senki az nincs meghatározva, hogy hogy vagy hol kell a pénzt begyűjteni, csak van egy irányadó összeg ami alatt nem illik leadni a szolit. Azt mondja inkább ide kijönnek, mint a városban kacsázzanak egész nap szabálytalankodóra lesve, mert itt 3 emberből egyet tuti megfognak gáthajtási nélkül, ha meg van a szoliban a 3 áldozat kész vannak a qvótával Nekik ez így sokkal kényelmesebb mint egész nap fel-alá járőrözni a belvárosba
"Ehhez azonban kevés fémdobozokat az utak fölé csavarozni, és várni a lóvét. És kevés a fűtött rendőrautóban szunyókálni egy bokor mögött, majd fotózni a kint felejtett 30-as táblánál 42-vel “gyorshajtókat”. Valami más is kéne, valami több. Itt az ideje elkezdeni!"
Szerintem ezt is túltárgyaltam
"Éppen azokban a hónapokban nőtt meg a balesetek száma, amikor a rendőrség beszerezte, majd üzembe állította a 365 fix traffipaxot, és a 160 mobil készüléket.

Az előzetes adatok szerint 2015. január 01. és november 30. között összesen 3,68 százalékkal több személysérüléses baleset történt, mint 2014 azonos időszakában. Halálos balesetekből 5,63 százalékkal volt több, a súlyos sérüléssel járó balesetekből 4,32 százalékkal, a könnyű sérülésesekből pedig 3,3 százalékkal.2

Asszem ezt már lentebb kifejtettem
Akkor inkább igyunk úgy vezessünk 30 a 70-hez a inkább 70% esélyem legyen megúszni mint 30
25-30% biztos van olyan ország, de az nem a miénk
Meg a balesetek 25-30 %-át ittas vezetők okozzák. Tehát ha iszol jóval kisebb esélyed van a balesetre...
Egy kis érdekeség több mint 14 ezer balesetből mindössze 106-ban volt a baleset oka a valódi gyorshajtás, ami miatt mérnek...ennyit a statisztikákról
https://www.vezess.hu/magazin/...
Egyébként meg:
Teljesen igazad van meggyőztél
Közlekedjünk szabályossan, tartsuk be az előírásokat
Mindenki haza akar érni
Te nem fogsz gyorshajtani.
Én fogok, de jellemzően csak mérsékelten, a közigbírság határain egyensúlyozva. (Nem a feltétlen törvénytisztelet miatt, csak a buxtárcám szerény méretű volta miatt - ami benne van, azt a pénzt inkább benzinre költeném valahol Erdély útjain)
A Pipi is fog gyorshajtani (nem kicsit - hiszen azért van sportmotorja), és simán ki bírja nyögni a büntiket, bár mintha a fogát húznák olyankor....
A többség itt az egyéni szabadságot meg a tudását többre értékeli mint a törvényeket.
Tehát felesleges.

Mondhatom úgy is hogy mindenki jobban tudja ezt IS mint minden mást.
És fontosak is.... nem baj novemberben jön a jó idő és mehet mindenki motorozni
Mert vége kéne, hogy legyen?
Jönnek az újabb érvek, nézőpontok. Hátha valaki jogkövetés helyett inkább úgy gondolja az itt olvasott érvek hatására, hogy inkább úgy csapat, ahogy csak a merészsége kiadja és pusztuljon a patás, mert az összes büntipénzt ellopja úgy is.
Vagy.
Ezek a komoly dolgok a vicc totyikban.
Ennek így sosem lesz vége
Úgy gondolom, építő jellegű a vita.
Az egyik szerintem az észérvre és a jogkövető magatartás mellett teszi le a voksát, megtámogatva statisztikákkal (amik ugye tényeken alapulnak, és hát a tények makacs dolgok)
a másik meg könnyebb és olcsóbbnak gondolt közlekedés mellett kardoskodik.
Én persze napjában találkozom a valamilyen (nem mindig sebességtúllépés) szabályszegés maradványaival, tehát biztos vagyok abban, hogy nekem van igazam, de most is azt látom, valaki egészen addig, amíg az őrangyala még eltudja látni a feladatát, addig azt a saját ügyességének és tudásának gondolja. Amikor az őrangyal besokall, jön a jobb esetben csekk, aztán súlyossági fokozat szerint a helyszínelő, mentő, halottas autó megtámogatva a katasztrófavédelem feszítő-vágó szerszámaival.
Ezt nem kellene, amúgy nem csodálkozom azon, hogy így van ahogy olvasni lehet.
Ha máshol történő vita alkalmával eljutunk idáig és felnevetek, akkor 95%-ban mindig a következő érv kerül elő: és ha a te gyereked...?
Ha ez a hely neked veszélyes, akkor nem is értem, hogyan mersz motorra ülni?
A veszélyes kanyarra VAN előrejelző tábla. Ez nem az. A kilométernyi egyeneshez képest van benne bonyolultság, de ez messze nem az.
Amiket eddig leírtam, természetesen magamra nézve is tartom, ha sebesség túllépésért jön a csekk, és azt mondjuk nem azért, mert a korlátozó táblát takarta egy kihajló lombos faág, akkor én semmi esetre sem a rendőrt fogom hibáztatni.
Az indokaim egyébként az alábbi: a balesetek nagy részében a vétlen sofőr is szop egy jó nagyot.
Ha a motoros, autós feltekeredik a fára a kanyarban, ha csak nem az én fám, akkor amúgy leszarom, de olyan mértékben, hogy a földön élő 8 milliárd emberből nincs aki nálam jobban. De ha csak annyi a károm, hogy a szabálytalankodó agyvelejét kéne letakarítanom a tulajdonomat képező autóról, motorról, az már idegesíteni, még akkor is, ha az illető 4 éhes pulyát hagyott volna hátra.
Ilyen egyszerű az ok, hogy miért nem tetszik a szabálytalanul közlekedő, és miért nem zavar, hogy bármilyen, akár törvénytelen eszközzel is, de kiszűrik azokat, akik esetleg nekem kárt okozHATnak.
A saját motorommal való közlekedés úgy történik, hogy az ELVÁRHATÓ gondos és jogkövető használatával minél kisebb valószínűséggel okozzak kárt, még közvetve is a másiknak. Ha mégis, akkor fizetek és nem a rendőrt hibáztatom, vagy egyáltalán: senkit.
Kulfoldon elo cseh szarmazasu ember elmegy a szemeszhez, hogy egyre
rosszabbul lat. Az orvos kivetiti a falra az egyre kisebbedo betuket:
C Z W X N Q Y S T A C Z, es megkerdezi, hogy el tudja-e olvasni.
- Mi az hogy elolvasni? Az illetot szemelyesen ismerem!
Ket ember a vonatfulkeben. Az egyik elkop a masik fule mellett 5 mm-el,
es megszolal:
- Engedje meg, hogy bemutatkozzam, Kiss, a kopobajnok.
Mire a masik arcul kopi Kisst, es megszolal:
- Kovacs, a kezdo.
Egy pasas fekvotamaszokat csinal a parkban. Arra tantorog egy reszeg es
odaszol:
- He hapsikam, mar lelepett a szeretod !
Jozsi! Gyere haza azonnal, az anyosod a halalan van!
A Jozsi abbahagyja a kaszalast egy pillanatra, megtorli a homlokat es
visszakialt:
- Nem mehetek, elso a munka, aztan a szorakozas!