Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nyugi, anyóshoz mi is úgy megyünk, hogy tele az autó, pedig már a két kindert se visszük Van viszont min. 5-6 reklámszatyor a nagytáska mellé, gyümölcsös láda, amit visszaviszünk (mert utoljára abban hoztunk el vmit) meg amit épp kitalálnak
De nem rinyálok emiatt, rutinos bepakoló vagyok, 5 személyes adriai nyaraláson és karácsony előtti számítógép alkatrész pakoláson edződtem
Viszont én szoktam kiszállni hubazmeg érzéssel - imádom vezetni még így tizenév után is.
Persze, hogy egy ilyen hétköznapi autó más tészta. De nem is szoktam kiszállni belőle "hubazmeg érzéssel". Talán akkor egy picit, amikor beül a család, azasszony meg plafonig pakolja a kombi csomagtartóját és elmegyünk anyámhoz egy hétvégére látogatóba. Nem hosszú hétvégére, csak 2 napra! Na akkor úgy szállok ki, hogy hubazmeg!
De a gyertya tényleg nem szép még. Én is kaptam kölcsön egy tesztert, kíváncsi vagyok mit mutat.
Ez milyen szép gyári állapotban van kár érte...

https://sebessegoltara.blog.hu...
Nem hiszem hogy gyújtás miatt lenne. Még a benzin szintet akarom leellenőrizni előírás szerűen majd lehet a súber tűket megpróbálom lejjebb tenni.
Sziasztok, sajnos egy félbe maradt projekt miatt eladó két szép első féknyereg, teljesen új betétekkel.
Megértelek, ez kokszos. Gyújtást már nézted? Pipák ellenállása stb.
Most 6.7liter/100km-t mértem normál szolid használat mellett. A gyertyakép se jó tehát kell még csiszolni.
Hát ez az hogy a Mondeo nagyobb nehezebb és mégis kevesebbet fogyaszt de az igazán nem összehasonlítási alap teljesen más tészta....
Csövi , ez egy 1000-es sportmotor. Mennyi az a sok fogyasztás? Az enyém talán sosem evett 6 alatt. A mondeom nem fogyaszt annyit, pedig 2000ccm és 1,5Ton.
Igen, egy kombinált műszer kell hozzá, ismerős vizsgahely ..
Ezzel csak co-t lehet mérni...
Mérj lambdát..igaz csak számított értéket adnak de az is sokkal több mint a semmi, 0.97 és 1.02 között jó.
Összehasonlító elemzést akartam végezni megmérni a 750-t és az exupot de aztán elromlott csak az exupot tudtam megmérni.
Mentem ma a motorral most nagyon megy soha nem ment ilyen jól az az igazi hubazmeg érzés de még mindig sokat fogyaszt.
A mázlista
Sok értelme szerintem nincs.
Gondolom nem napi használatban van és így kalibrálva sem volt mostanában + a mérőcellája is el lehet öregedve. (úgy meg valamit mér, de közel sem biztos hogy a valóságot)
A motorokon tudsz hengerenként mérni (az FZR-en van erre mindegyik leömlőn csavar) de az autókon a katalizátor után nem sok mindent tud megmutatni. (ez még nem arra készült)
Most ezzel küzdök kaptam kölcsön
Még suliban mérés órán használtunk hasonlót (Ganzuniv) a 90-es években.
Ez jó régi nekem is van hasonló.
Meg egy ilyen is, nagy kedvencem, bár már rég nem használom. (inkább ereklye)
https://www.radiomuseum.org/r/...
Meg van egy ilyen is, az is tud ilyet mérni.
https://toparuk.hu/MASTECH-MS-...
A második képen még egy kattintás lefelé (100uF állás) és egyszerűen rámérek a két kivezetésre a kondin.
Ami a gépen volt az névlegesen 18uF-os, mérve 7,1-7,2-ig ment fel. Kerestem egy másikat (a házi vízművön volt) az névlegesen 20uF-os, mérve 19,4uF-ot mutatott a műszer.
Van egy ilyen multiméterem. (is)
http://www.uni-t.hu/termekek/u...
Kondimérlegen.
A kondit hogy mérted meg?
Minden figyelembe van véve, jelenleg (már 15 éve) egy ilyen https://www.jofogas.hu/veszprem/Alko_classic_E38_elektromos_funyiro_92166867.htm nyírja a füvet.
Nemrég (1 hete) cseréltem benne csapágyakat, de valamiért tegnap elerőtlenedett. (megy és nyír, csak nem vág igazán)
A cserénél láttam hogy a tekercsek foltokban itt-ott már kissé feketék, ez ugye nem a hosszú élet jele.
Ma mértem meg a kondenzátorát, a 18uF-os kondi 7,1 uF-ot tudott. Dobtam bele egy 20uF-ost, de nem lett jobb. Akkor láttam meg hogy elnyírta a késtartón az éket és csak a központi csavar fogta a kést, persze így a nagyobb fűben csúszókuplungként működött.
Szóval ez a gép még 15 szezon után sem akar elpusztulni.