Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor biza a TCI kaka. Nem tudom, mennyire nyithato a Hitachi-fele doboz, de lehet eleg a Darlington tranyot attenni.
Megcsináltam közvetlenül a CDI lábain a villogtatást. Szürke lábon villog, a narancs lábon viszont nem. Van itthon kettő CDI is. Ugyanezt csinálja. Mivel oracsoport nem volt benne, csak a csatik lógnak ott.
Békés Boldog karácsonyt kívánunk mindenkinek
Képet meg baszik hozzárakni
Méri kriszmössz
Az autó akksija indítóakkumulátor, arra van kitalálva, hogy többszáz ampert le tudjon adni, amikor elfordítod a kulcsot. A mélykisülésű szolár és UPS akksik meg nem, azok kisebb áramok lassabb leadására készülnek. Nem ismerem azt a márkát, ami neked van. Nem tudom, mennyire tűri az ilyesmit. Ezért javasoltam inkább az óvatosabb, de biztonságos utat, amikor a két akku közel azonos szintre van töltve.
Na, ha a piros/fehér és test közé tett izzó világít, de a piros/fehér és a narancs közé tett izzó indítózáskor semmit nem csinál, akkor a TCI-ben a tranzisztor nem testeli a narancs vezetéket. Ez lehet attól, hogy a TCI tranzisztora kaka, de olyat is láttam már, aminél a narancs vezeték volt elnyírva és oxidálódva.

Utóbbi meg is szívatott, mert multival mértem (sípoló szakadásvizsgálóval) a narancs szálat a TCI és a trafó közt és sípolt. Azt hittem, jó a madzag. De a trafón lámpázva nem volt villódzás, a TCI-n nézve meg igen. A huzal annyira el volt fáradva egy ponton, hogy a multi 20-40mA-es vizsgálóáramát faszán átengedte, de a tekercs 5-6A-ét már olyan veszteséggel vitte át, hogy még a kis 10w-os izzót se működtette. Szóval ha ki akarod zárni annak a lehetőségét, hogy a TCI fos, a csatijának a hátába is dugd be azt az izzót a narancs és a piros/fehér közé, hogy közvetlen a TCI-n nézve megvan-e a jel.

A másik, amit nem hülyeség megpróbálni, az a műszerfal, azon belül is a fordulatszámmérő lecsatolása. Ha a műszer hibás és pont a narancs szálról veszi a jelet, mint a trafó, akkor elcseszheti a szikrát. Nem tudom, a te típusodon melyik trafóról viszi a fordulatszámmérő a jelet, de XJ, XV és XS-en is volt már példa ilyenre.
Elvégeztem az izzoa tesztet, a piros/fehér kábeleken. Mindkettőn van +12volt, az izzó ég.
Ezek szerint mikor megbikáznak egy autót akkor annak is sérül az amúgy is szar aksija?
Igen,ha a két akkun egyezik a feszültség,öszekötheted.
Neked legyen igazad es ne legyen baja.
1C kisütést mindenképp ki kell bírnia károsodás nélkül... akkora meg sosem keletkezik lemerült-feltöltött összekötésekor.
11 V-ra sült akkunál kb. 16 V kell, hogy legyen 10 A töltő áram (ezek kb. számok)
De igen rovid ideig tart az impulzus, nem folyamatosan, masodpercekig.

A tok tudja, mennyi annak az akksinak a belso ellenallasa, de gyanitom nem 6-800mOhm-os Jasz Plasztik akku. A lemezek vastagsagat se ismerem, fene tudja, mit visel el.

Akarom en, hogy kockaztasson? Inkabb a tutira biztonsagos verziot mondom neki, mert latom, hogy nem hozzaertorol van szo.
Így, de ha véletlen világítani fog, akkor ott egyéb nagy baj van... két normális új akkunál nem fog világítani.
Nem is kell azzal foglalkozni, nyugi 😁
Ezt az izzós dolgot nem értem.
Ne ijesztgessétek már... ha egy full töltött meg egy szinte lemerült (mondjuk 11 V) akksit összeköt, az a "igen nagy" áram lehet akár 3 Amper is 😁
...meg hogy a nagy áram nem tesz jót... az impulzus regenerátor 250 A-es csúcsokkal lövi... másodpercenként 1000x.
Az Mtz.-traktorokon volt párhuzamkapcsoló,mert az indító motor 12V-os volt,viszont a generátor 24V-al töltötte.Alapból sorban volt a két akku,kivéve indításkor,akkor párhuzamosan kapcsolta őket.
Ha neked 12V-os az inverter,de kevés a kapacitás hozzá,akkor párhuzamosan kapcsolt rendszer kell.A napelemeket lehet párhuzamosan kötni,csak teszem azt a pozitív vezetékükbe be kell iktatni egy-egy megfelelő áramú diódát,hogy ne dolgozzanak egymásra.Az akkukat mielőtt párhuzamosan kötöd,össze kell sütni.A negatív pontokat összekötöd,és én egy fényszóró izzóval szoktam öszekötni a pozitív kapcsukat.Ha az izzó már nem világít,illetve azonos feszültség mérhető a két pozitív kapcson,akkor össze lehet őket kötni.
Fel, amit korabban mutattal akksitoltot az erre alkalmas.

A lenyeg, hogy amikor a ket akkut osszekotod, kb. egyforma feszultsegen legyenek. Ha pl. az egyik 12.6V a masik meg 12.8V az meg oke.
De ha a ket akku kozt jelentos a kulonbseg, a ket akku kozott kiegyenlito aram indul meg a csatlakoztatas pillanataban, ami tud igen nagy lenni es a hirtelen nagy aram nem tesz jot az akksi belsejenek.
Azonos feszültségere töltve hogyan?Autós töltővel fel lehet tölteni?
Ahogy korabban mondtam, a legkevesbe problemas megoldas a plusz egy akksi, de parhuzamosan. Az elozovel azonos tipusu es kapacitasu, lehetoleg azonos feszultsegre toltve a csatlakoztatas elott.

Ha a borus idojaras miatt a toltesre is kompenzalnal akkor meg egy ugyanilyen panel felmehet a masik melle. A dupla felulet miatt szar idoben is meglenne a 300W toltoteljesitmeny, de azt nyilvan csak te tudhatod, milyen ido szokott arrafele lenni. Ha jellemzoen azert napos, akkor lehet nem is kell.
Több üzemidőt,ha borus napok jönnek.Arra gondoltam valami 24/12 voltos trafóval lecsökkenteni 12 voltra.
...örök életet, ingyen sört! 😅
Amit te vazolsz, az az, hogy a ket akksit sorba kotod es 24V-os rendszerkent toltod, de csak az egyiket sutod ki, mert 12V kell az inverternek, igaz?

Ezt semmikepp nem javasolnam. A ket akksi "egyensulyban" kell legyen. A toltoberendezes annyit tud, hogy 24V-ra toltson. Ha az egyik akksit fogyasztod, a masikat meg nem, akkor a toltoberendezes azt latja, hogy toltenie kell. De az egyik akksi mar tele van, azt tul fogja tolteni es elforralja az elektrolitot. Sorba kotott akkuknal a feszultseguk mindig kozel egyforma kell legyen, ellenkezo esetben valaminek baja lesz.

Mit szeretnel elerni? Tobb uzemidot?