Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az mppt 100/20 mit jelent?
Az a lényeg,hogy az akku a puffertároló,amikor nincs napsütés,nem termelnek a napelemek,akkor az akku táplálja a fogyasztókat.Csak arra kell ügyelni hogy nappal a fogyasztók áramfelvétele melett maradjon még áramtartalék,hogy az akkut is estig feltöltse.És arra is számolni kell hogy vannak borús napok,órák is,ilyenkor jóval kevesebb áramot termelnek a napelemek.Figyelj,kösd be a rendszert,helyezd üzembe,és figyeld az akku töltöttségét.Ha estére nem tudja feltölteni az akkut,vagy még a reggeli töltés elött lemerül,akkor kell még egy napelempanel.Egyébként ebből a szempontból az Mppt töltésvezérlő a jobb megoldás,mert az alacsony fényviszonyoknál is tölti az akkut,csak kisebb árammal.
Köszi :-)
Amper mérőt lehet sorba kötni az megmutatja mekkora áram megy rajta. Közben mérni feszültséget a kettő szorzata a teljesítmény.
Van valami műszer amivel fogyasztást lehet mérni?
Akkor nem tudom mit beszél ez a gyerek.Azt mondja hogy hamar meghal az akku és nem csinál annyit a rendszer,hogy a hűtőnek elég legyen.
Dehogy... 100 Ah-s akku, kb. 8 órát elmegy róla a 120 W-os fogyasztó. A hűtő viszont nem megy folyamatosan, ha nincs nyitogatva, alig kapcsol be néha, tehát ez a 8 óra több napnyi üzem... nappal meg a panel még vissza is pótol. Jó lesz ez.
Valaki azt mondta,hogy ezzel a rendszerrel csak kicsi fogyasztókat üzemeltethetek és max 15 % át használhatom ki az akkunak vagyis 15 ampert.Hát ez érdekes.Igaz lehet?Mert akkor a hűtővel mi lesz? :-)
Töltésvezérlő,es igen.Ez csinal 12v-ot.
Kérdésem az lenne a hozzáértő uraktól,hogy a panelen 39,5 voltot ir,ebből csinál 12 voltot a töltőrelé vagy mi az a kék dobozka?
Megjött a cucc.
Jut eszembe,a csere trafó nálam se volt megoldás,az is ugyanolyan gyenge volt mint a motorban levő,Lada trafókat tettem a gépbe,csak azokhoz meg át kellett variálni a motort,légszűrőházat kivenni,sportszűrőket raktam be,így fértek el.Legolcsóbb és legkisebb megoldás egy autótrafó,csak ezekból is van CDI és TCI verzió,a CDI primer ellenállása 0.8-1 ohm körül van,ez nem ji ide,a TCI trafó kell,kb. 3-ohm primer ellenállással.
Én nem egészen értem ezt... már mindent kicserélt keresztbe-kasul, mindent kimért, mégse van meg a hiba 🙁 Én valami elbaszást gyanítok...
Akkor a vezérlőtől a gyertyáig lehet valami,át kell nézni.Lehet kábeltörés,gyenge trafó,én is cseréltem ugye a lada trafókra,azzal meg is baszott rendesen.
De azt írta, hogy az 1-4 henger nem megy. Nem tilt teljesen.
Van a vezérlőn egy tiltó bemenet,asszem kék kábel sárga csíkkal,a kuplung és kitámasztó kapcsolókra megy,meg a kis fekete relédobozba.Ha jól emlékszem testre kell kötni,különben nem indul el.
Igen,ez volt benne az én ötszázamban is,viszont ment a hatszázéval is,csak nem úgy,ugye a gyújtáspont nem ugyanott van.Ha bekötésre ugyanaz,be kéne indulni így is.
Világos, csak az van mint a Genesis 1000 meg az 1000 exup között. Szinte minden stimmel, csak a vezérlő egységek teljesen mások. (kezeit széttáró)
Gázolajos autóból kivett akksival indítgatom, ez szerintem nem lehet gond. Persze, rögtön azzal kezdtem hogy megcseréltem a kettő trafot de sajnos úgysem. Vezetékeket szakadás jelzővel kimertem, sőt megpróbáltam áthidalni a jeladótól a CDI-ig , CDI-től trafokig, kizárva ezzel a testelt kábelt, de úgysem. :))
Direkt megneztem a mezei neccazas konyvet (fent van a manualsliben).
A TCI labkiosztasa ott nincs feltuntetve, de a standard szinek azonosak, a jelado vezetekszinei detto. Exup nincs azon, de pickup-TCI-trafo vonalon stimmel a sema.
Ez a rajz RR-é (reszeltebb és újabb változat mint az alap) szóval csak iránymutatásként nézd, a tiéd feltételezem nem exup, ha az 500-as vezérlője rámegy. (ha mégis...... az nem annyira jó)
Ilyenkor nem segít, hogy nagyon sokféle verzió volt belőle, a belpiacosok ráadásul tovább komplikálják a dolgot.
Viszont ha nem működően, egy kísérleti projektet vettél (amit valaki már megpróbált feltámasztani) azzal van fejfájás.
Ez egy elég alap dolog, de azért megkérdezem.
Elég bika az akksi, amivel kísérletezel? A működő trafót a komplett cuccossal próbaképp áttűzted a másik csatlakozóra? A kábelkötegen van pár nagy (sok lábú) csatlakozó, azokat sem árt megnézni, kitisztítani egy öregebb gépen, mert ezek még nem vízvédettek, ott is szokott lenni kontakt hiba.
A gyújtáselektronika és a jeladó-jelfogó rész ezeken nem szokott tönkremenni, viszont vezetékhiba előfordul, főleg a már barkácsolt gépeknél.
Sajnos nem ilyen lábkiosztású a CDI.. de csak most veszem észre hogy olyan CDI van benne, hogy "FZR 500 1990"... TID14-84... 3HJ-00..