Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Abból az érából és CB osztályból nehéz olyat találni ami csúnya, még a mezei DOHC 750-esek is pofásak.
Mint motor, a mai technikai elvárásokkal biztosan jó nagy szar... viszont különleges, az biztos. Mivel mi már úgyse a századokat meg az íveket hajszoljuk, talán járnék ilyennel... bár ez már valamivel az én különcködésemen is túlmutat, meg a sárga hevederrel felkötözött hengertatyó is hülyén nézne ki rajta 😅 és a kopott Cordurámat, a Lidis csizmámat meg a Duct-tépezett városi sisakomat is illene hozzá lecserélni 😁
Nem vezettem, annyira nem ismerem a gazdáját :D De készséggel elhiszem, hogy nem fenékig tejfej vezetni, a józan ész is ezt sugallja. Mindenesetre egy olyan szinten megvigyázott darabról van szó, hogy tényleg kalapemelős.
Oké, hogy legenda szinten nem ér fel ehhez, de a 82-es CB900 Bol d'Or -om szerintem szebb, arányosabb gép volt.
(valahol még van egy képem róluk, ahol egymás mellett állnak)
Nekem annyira nem tetszik.
Jó hangja van, egyenletesen jár, de vezetni eléggé esetlen. (oké hogy 79-es, de ahhoz képest is, lassú tempónál be akar esni a kanyarba, nagyobbnál meg meneküljön ki merre lát)
A blokkja meg inkább furcsa, mint szép. (ezen is TEC trafók vannak)
Hú, ez nagyon. Van egy a környéken, nyálcsorgós sztori.
Látod, tucatmotor ez is. 😸
Jó kép 😊
Én is olvastam a Wikin 😁 a franciák pont annyira hülyék voltak, hogy inkább sárgával világítottak, hogy ne lőjék le egymást* 😅 aztán ez meg is maradt náluk egy darabig - mivel a hülyeség nehezen múlik! 😁

*sztem a németek azért vették be olyan gyorsan Párizst, meg kicserélték sárgára az izzóikat 😂
A franciaknal kotelezo volt 50 evig, EU-s harmonizacio oldotta ezt fel. Lassan megjelentek a jobb halogenek, majd az ivkisulesu fenyszorok (asszem pont bombiken eloszor), utobb a LED, lett helyette jobb alternativa.
...hát mert az is 😅 te meg vagy a Fekete Bárány! 😁
"inkább a tömegek tapasztalatában bízom" Máskor a meg a tömeg le van birkázva. 😸
Elolvastam, amit Rolika írt, az biztos úgy van 😁 de télleg, sok igazság van benne. Viszont ismerve az internetet (mely szerint bármilyen érveléshez találhatsz egy alátámasztó linket, és az ellentétéhez is) inkább a tömegek tapasztalatában bízom. A sárga eltűnt...
Elhiszem, hogy jobb ködben, bár igazából arról se vagyok meggyőzve, de tegyük fel - viszont az évi 5 ködös naptól eltekintve a többi 360-ban meg rosszabb az a sárga folt az autó előtt (direkt nem motort írtam, mert azt eddig még csak ábrusnál láttam 😁) Az emberszabású látása évmilliók alatt a napfényhez fejlődött ki, az nem ilyen sárga, és én az evolúcióban jobban hiszek, mint Rolikában 😀
Ugyanígy azok a 6000K körüli xenonok, LED-ek, homasítás "kék" égők se tetszenek, az is természet ellenes, plusz esőben az tényleg nem jó. Szóval én maradok a nappali fényhez közelítő színeknél.
Tök jó hogy elküldtem az elsőt ami eltűnt, kb. újra írtam, erre most ott van. (pedig frissítettem párszor)
A GTR-rel ködben nem sokat (de mentem már) viszont esőben azért előfordul néha. Ezt a sárgát ha emlékszel (persze tudom hogy nem) az ETZ-ben használtam, azzal meg évekig jártam télen-nyáron sz&r időben is. (onnan a tapasztalat)
Mivel abból megmaradt, betettem a GTR-be, de pl. az FZR-ben fehér volt, ahogy ebben is, a Hexagonban és a pözsóban szintén, szóval azért nem kell nagyon túlkombinálni a sárga izzómat.
A GTR-rel ködben nem sokat (de mentem már) viszont esőben este már többször.
Egyébként ha emlékszel (tudom hogy nem) akkor ezt az ETZ-ben használtam, azzal meg mentem télen-nyáron, sokszor ködben is. (vártam ezt egyébként😸)
Abból maradt meg ez az izzó, én meg beraktam a GTR-be.
(az FZR-ben fehér volt, a mostaniban is az van, a Hexagonban és a pözsóban is, szóval nem kell leragadni annyira ennél az egy sárgánál)
Fordítsuk ezt meg: ha jó lenne, többen használnák 😁 Egyébként hányszor motorozol vele ködben?
Tudom, régen még ködlámpák sárgák voltak, de mostanában azok is fehérek.
Szerinted ha szar lenne, akkor használnám? Hát ennyire egyszerű.
Rossz időben (főleg ködben) jobban lehet vele látni, könnyebb észrevenni (ebben lehet valami, ha mindig az én lámpámmal vagy elfoglalva) normál körülmények között meg nem rosszabb. (mivel én is használtam már fehéret, valószínűleg tudom hogy mi a különbség)
Egyébként nem "sima" sárga mint régen a ködlámpa izzó, hanem sárgás fényű.
Esoben jobb, kontrasztosabb kepet ad. A sarga lencses lovesz szemuveg se veletlenul letezik. Kiszedi az UV-t a spektrumbol, csokken a csillogas, no a melysegelesseg.

Persze, a LED-es konverzio lenne a nyero, de "nagyon bolcsen" az ugyebar tiltott, meg E-jeles LED emittert se szabad a fenyszoroba tenni, ha a motor eredetileg halogenizzos.
Be kellett volna vasarolnom az angoloknal, ott meg lehetett kapni... izzokbol
Mit esztek ezen a sárga lámpán? mert jobban látni vele nem lehet... Az is biztos, hogy nem véletlen tűnt el
A kadmiumsarga izzokra meg en is emlekszem, pedig fiatalabb vagyok nalad. Csak azt sajnalom, hogy normalis minosegut a megfelelo szinu fennyel nem nagyon talalni.
10 éves koromban (de már 8-tól) vágtam az összes verdát (autót-motort is) amik az utakon futottak. Mivel a nagynéném férje rendszeresen vette az Autó-Motort, így a kiolvasottakat a nagyanyámnál hagyta, én meg gyűjtöttem őket.
Mivel NSZK-ban dolgozott, így volt évente új autó katalógus, autó magazinok és persze prospektusok az autószalonokból. (elhiszed, hogy ezek nekem még most is megvannak?) 😼
Szóval a "kisgyerek" jobban képben volt 9-10 évesen, hogy mik mennek az utakon (hány lovas, mennyit megy, milyen és mekkora blokk van benne, ilyen a műszerfala...stb) mint sok felnőtt. (ehhez képest egy sárga lámpát megjegyezni...szomszéd bácsi Skodája...maradj már)
Ne má, hogy 10 évesen emléxel, mennyi sárga lámpás volt az utakon... 😅 talán a szomszéd bácsi Skodáján, és azt láttad mindig 😅
Én akkor már az országot jártam ETZ-vel (na jó, 85-ben) előtte meg 4 éve segédmotoroztam az utakon - csak feltűnt volna az a "sok" sárga lámpa 😁
...de hogy mostanában (mondjuk 10 éven belül) nem láttam egyet se, az biztos! - illetve egyet, a tiéd.. 🤔