Ábrus jól mondja a híg olaj gyorsabban kifolyik a két felület közül. Az olajpumpa meg nem biztos, hogy tudja szállítani azt a mennyiséget ami elfolyik mert nem arra lett tervezve. Lehet már új korában sem lett volna jó a vékonyabb olaj. Én úgy oldottam meg, hogy azt teszem bele amit előírnak és rakok még Metabond súrlódás csökkentőt.
Továbbra sem válaszoltál arra, hogy azon túl, hogy elfolyik, nem kerül újabb a helyébe? De, kerül, mert áramlik. És ahogy a hígabb hamarabb elfolyik, úgy több is kerül oda mert könnyebben szállítja a pumpa. A kettő arányán pedig még nem gondolkoztam.
Gyújtógyertya jellemző színei:
•Ha a gyertya pólusa fekete kiszerelés után, akkor valószínű, hogy magas hő értékű gyertyát használtunk. Ennek okán nem tudott kellő képen kiégni. Arra azért vigyázzunk, hogy ha nem megyünk eleget a gépjárművel, vagy nem tud bemelegedni megfelelően, vagy sokáig hagyjuk rajta a szivatót, ez is okozhatja a gyertya feketedését. Függetlenül attól, hogy bele való gyertyát használtunk vagy sem.
•A gyertya pólusa fehér színű, akkor az azt jelenti, hogy a gyertya túlhevül. Ezt legfőképpen két okból fordulhat elő. Ez egyik az, hogy nem megfelelő a gyertya hő értéke, tehát túl alacsony. A másik eset, ami okozhatja az a túl szegény keverék, ezt a karburátorok hangolásával lehet kiküszöbölni. A túl szegény keverékkel működő motor magasabb üzemi hőmérsékleten dolgozik, ami károsan befolyásolja a motort!
•Ha a gyertya megfelelő körülmények közt éli életét, akkor a pólusának színe világosbarna. Ez jelzi a megfelelő üzemállapotot számunkra.
Jó, nézzük másképp.
Neked (a korodnál fogva) nyilván nincs meg de ha egy sikló csapágyazású motor már "ki van" azaz az illesztési felületek (csapágyak) kikoptak, akkor a piros kontroll lámpa a műszerfalon csak magasabb fordulaton hajlandó elaludni. (mert alacsony az olajnyomás)
Ilyenkor szoktak "sűrűbb" azaz magasabb viszkozitású olajat önteni a gépbe mert az nem olyan könnyen "szökik" meg a csapágyak közül.
Mindig ki vagyok taszítva.
Egyébként ti most ott vagytok együtt és ugyan arról a gépről írtok egymásnak?
Hacsak 2perc alatt ki nem ugrott magától
Biztos megrémült.
Hacsak 2perc alatt ki nem ugrott magától
Biztos megrémült.
•Ha a gyertya pólusa fekete kiszerelés után, akkor valószínű, hogy magas hő értékű gyertyát használtunk. Ennek okán nem tudott kellő képen kiégni. Arra azért vigyázzunk, hogy ha nem megyünk eleget a gépjárművel, vagy nem tud bemelegedni megfelelően, vagy sokáig hagyjuk rajta a szivatót, ez is okozhatja a gyertya feketedését. Függetlenül attól, hogy bele való gyertyát használtunk vagy sem.
•A gyertya pólusa fehér színű, akkor az azt jelenti, hogy a gyertya túlhevül. Ezt legfőképpen két okból fordulhat elő. Ez egyik az, hogy nem megfelelő a gyertya hő értéke, tehát túl alacsony. A másik eset, ami okozhatja az a túl szegény keverék, ezt a karburátorok hangolásával lehet kiküszöbölni. A túl szegény keverékkel működő motor magasabb üzemi hőmérsékleten dolgozik, ami károsan befolyásolja a motort!
•Ha a gyertya megfelelő körülmények közt éli életét, akkor a pólusának színe világosbarna. Ez jelzi a megfelelő üzemállapotot számunkra.
És mást nem lát?
Van, méghozzá a vastagon lerakódott kokszréteg a két nsárga vonal között. (ami kiváló vezető)
Ön szerint ennek van baja?
Neked (a korodnál fogva) nyilván nincs meg de ha egy sikló csapágyazású motor már "ki van" azaz az illesztési felületek (csapágyak) kikoptak, akkor a piros kontroll lámpa a műszerfalon csak magasabb fordulaton hajlandó elaludni. (mert alacsony az olajnyomás)
Ilyenkor szoktak "sűrűbb" azaz magasabb viszkozitású olajat önteni a gépbe mert az nem olyan könnyen "szökik" meg a csapágyak közül.