Ezt így elfogadom, és jó is. És miért válasszak ásványit, ha egy sz./fél sz. ugyanazt a viszkozitást tudja adni melegen, mint az ásványi, viszont hidegen jobb kenést ad, és több szabványt teljesít?
Valószínűleg megfeledkezel arról hogy nem zárt olajkörről beszélünk.
A szivattyú nagy fordulaton nyomjon mondjuk 7 bárt közvetlenül a kilépő oldalán majd próbál felépíteni ugyanekkora nyomást a legutolsó siklócsapágynál is.
Ezt akkor tudná megtenni ha sehol sem folyna el az olaj, azaz a karter felé (ahova már nyomás mentesen csorog vissza az olaj) tömören le lenne zárva az összes rés.
De mivel már az első csapágynál nyomásvesztés lép fel, így az induló 7 bárból máris csak (saccolom őket) 6,7 bár lesz. Ez a 6,7 bár a következő csapágy résein esni fog 6,4 bárra és így tovább a többinél is.
Az utolsó csapágy réseit is "benyitva" a rendszerbe mindössze 5,5 bár marad az eredeti nyomásból és ha ezek a "rések" minél nagyobbak, annál nagyobb lesz a nyomásesés a karter felé a visszatérő oldalon.
Ha "sűrűbb" olajat nyomatsz a szivattyúval, akkor a szivattyú kilépő oldali nyomás vesztesége jóval kisebb lesz, mivel jóval "tömörebb" a "réseken" a rendszer így a rendszernyomás magasabb lesz.
Igen, de amúgy erre megint csak azt tudom mondani, hogy a viszkozitás üzemhőmérsékleten majdnem azonos, és a hidegindításnál nagy eltérés van az ásványi és a szintetikus/félszintetikus olajak között. Nem is a "meleg oldali" számok aggasztanak, hanem a "hideg oldal", és a szabványok nem teljesítése az ásványi részéről. Nem azt mondom, hogy nem jó bele a gyári, hanem az a KÉRDÉS, van-e hátránya az újnak? Én eddig csak előnyét láttam.
A szivattyú nagy fordulaton nyomjon mondjuk 7 bárt közvetlenül a kilépő oldalán majd próbál felépíteni ugyanekkora nyomást a legutolsó siklócsapágynál is.
Ezt akkor tudná megtenni ha sehol sem folyna el az olaj, azaz a karter felé (ahova már nyomás mentesen csorog vissza az olaj) tömören le lenne zárva az összes rés.
De mivel már az első csapágynál nyomásvesztés lép fel, így az induló 7 bárból máris csak (saccolom őket) 6,7 bár lesz. Ez a 6,7 bár a következő csapágy résein esni fog 6,4 bárra és így tovább a többinél is.
Az utolsó csapágy réseit is "benyitva" a rendszerbe mindössze 5,5 bár marad az eredeti nyomásból és ha ezek a "rések" minél nagyobbak, annál nagyobb lesz a nyomásesés a karter felé a visszatérő oldalon.
Ha "sűrűbb" olajat nyomatsz a szivattyúval, akkor a szivattyú kilépő oldali nyomás vesztesége jóval kisebb lesz, mivel jóval "tömörebb" a "réseken" a rendszer így a rendszernyomás magasabb lesz.