Örülök, hogy feljött egy márka, és épp az amire kíváncsi is lennék, ugyanis több helyről hallottam már hogy jó, de valahogy mégsem terjed - vagy csak én nem érzékelem.
És utálok ennyit gépelni.
Egyébként teherautó méretű gázkompresszorokat üzemeltetek a mindennapokban. (ahol lavór méretű siklócsapágyak és 1000-1500 liternyi kenőolaj dolgozik kosárlabda méretű olajszivattyúval)
Szóval csak arra akartam rávilágítani hogy a nyomás a sűrűbb olajjal lesz nagyobb a rendszerben.
Amiről most beszélünk az megint más terület de jól látod a lényegét.
Bár sokan vitatják de természetesen jobb tulajdonságokkal rendelkezik egy fél vagy teljesen szintetikus olaj mint az ásványi eredetű.
Viszont figyelembe kell venni hogy jelen esetben motorról beszélünk ahol mint az autóknál, nem csak a főtengely és a henger (esetleg turbófeltöltő csapágy) kenése az olaj feladata, hanem a kuplung és a váltó tengelyeinek és fogaskerekeinek is ugyanez a kenőanyag végzi a kenését.
Itt a gyártó biztosan figyelembe vette a felületek minőségét és az illesztését és ennek megfelelően írta elő a kenőanyag(ok) teljesítményszintjét és viszkozitását. (ebből szokott adódni hogy azt tapasztalják a riderek hogy a méregdrága fullszint. olajat (mert megérdemli a vas) pillanatok alatt felszippantotta a blokk és a váltás is elég csontosan ment, majd beleöntve az "egyszerű ásványit" helyreállt a rend és minden f&sza lett. (csontkovács fórumtárs (is)járt így)
A lényegre térve: én max. félszintetikust használok amit nyáron 20w50 míg hidegben is üzemeltetett gépnél a linkelt 10w40-est szoktam javasolni.
Persze más márka is megfelel.
lehet hogy egy direkt marketinget folytató egyetemista srác és tényleg árulni akar egy saját márkás egyedi viszkozitású mindenbe jó olaj adalékot amivel helyettesíteni lehet a gyári olaj előírást! Hozzánk is be szoktak jönni a boltba emberkék akik meg akarják magyarázni a gyáritól eltérő dolgok jobbságát és nem tudod meggyőzni hogy az nem úgy van.Főleg ilyen olaj témába.Aztán jönnek vissza hogy eszi az olajat mi a szar ez? Hát a nem megfelelő viszkozitás egy régi sok száz ezer km-es autóba.
Egyébként teherautó méretű gázkompresszorokat üzemeltetek a mindennapokban. (ahol lavór méretű siklócsapágyak és 1000-1500 liternyi kenőolaj dolgozik kosárlabda méretű olajszivattyúval)
El se hiszem, végre...
Amiről most beszélünk az megint más terület de jól látod a lényegét.
Bár sokan vitatják de természetesen jobb tulajdonságokkal rendelkezik egy fél vagy teljesen szintetikus olaj mint az ásványi eredetű.
Viszont figyelembe kell venni hogy jelen esetben motorról beszélünk ahol mint az autóknál, nem csak a főtengely és a henger (esetleg turbófeltöltő csapágy) kenése az olaj feladata, hanem a kuplung és a váltó tengelyeinek és fogaskerekeinek is ugyanez a kenőanyag végzi a kenését.
Itt a gyártó biztosan figyelembe vette a felületek minőségét és az illesztését és ennek megfelelően írta elő a kenőanyag(ok) teljesítményszintjét és viszkozitását. (ebből szokott adódni hogy azt tapasztalják a riderek hogy a méregdrága fullszint. olajat (mert megérdemli a vas) pillanatok alatt felszippantotta a blokk és a váltás is elég csontosan ment, majd beleöntve az "egyszerű ásványit" helyreállt a rend és minden f&sza lett. (csontkovács fórumtárs (is)járt így)
A lényegre térve: én max. félszintetikust használok amit nyáron 20w50 míg hidegben is üzemeltetett gépnél a linkelt 10w40-est szoktam javasolni.
Persze más márka is megfelel.
De eddig nem volt baja.
Szerintem ez az "Ábrus féle eső-szindróma"
Holnap cserélek pipát meg kábelt, hátha megint beválik.
Most lelepleztük