Régen, mikor még kézzel szamlaztam, volt rajta egy sor, hogy a "végösszeg 20% aáfát tartalmaz" na minden héten volt, aki visszahozta, hogy rossz... Legjobb, aki azt mondta, a konyveloje dobta vissza.
Skacok féktárcsa rögzítő csavart honnan tudnék szerezni vagy melyikkel tudnám helyettesíteni. Már voltunk 2 autós botba és 4 csavarboltba de ilyen nincs.
Hát persze hogy nem voltak kilyukadva.
Az biztos rögtön az előtt történt hogy levetted a fedelét és fényt kapott, ha nem szedted volna ki még 20 év múlva sem lyukadt volna át. (mert hát azt nem feltételezheted hogy a mester esetleg szimplán vakegér vagy talán csak b&szott megnézni )
Szóval ahogy az első képen is látod, felteszed valamire hogy kb. szintben álljon. (értelemszerűen a tiédet úgy ahogy a helyén is van, jó két akármi is a szélei alá csak ne boruljon le)
Egy tölcsérbe vagy flakonba benzint töltesz és egy csövön a karburátorba engeded egy BENZINSZŰRŐN! keresztül (jó a sajátja is de valamilyen legyen különben most mehet bele némi kosz) mintha a tankból jönne.
Ekkor feltelnek az úszóházak és meglátod hogy lezárnak-e rendesen a tűszelepek vagy túlfolyik. (várj így vele pár percet hogy lásd hogy tényleg nem telik túl, ha mákod van akkor lezárnak rendesen)
Az aljára húzol egy kb. 20 centis átlátszó csövet ahol leengedted a benzint majd 'U' alakban megtörés nélkül felhajtod és hozzáfogod az úszóház aljához.
Ott látsz egy vonalat (mint a második képen) attól kell kb. annyi mm-rel magasabbnak lenni a szintnek mint ami a rajzon van. (én tolómérővel szoktam mérni)
Most meglazítod a csavart mint amikor leengedted a benzint és hagyod hogy felteljen a cső ameddig akar, majd célszerű ha megjelölöd a házon grafitcerkával vagy vékony filctollal. (mérheted egyből is csak vigyázz hogy ne mozdítsd el a csövet mert meghamisítja a mérést)
Ha megvan akkor csavar elzár és megcsinálod ugyanezt a többinél is és kész is az ellenőrzés.
Ha végeztél akkor a csövön le is engedheted az úszóházakból a benzint mert sz&r dolog amikor teszed vissza a karbisort és folyik szanaszét a benzin.
Ha esetleg valamelyik túlfolyna akkor leveszed a fedelet és kihúzod az úszó tengelyét, majd kiveszed az úszóval együtt a tűszelepet és megnézed hogy nincs-e valami kosz vagy izé ami miatt nem tud rendesen zárni. (csiszolni-kapirgálni a tű gumikúpját TILOS! max. csak lemosni-letörölni szabad ahogy a helyét is )
Én azt szoktam hogy kiveszem a tűt és átfolyatok a házán némi benzint hogy kimossa az esetlegesen benne levő koszt.
Ha nem jó a szint akkor az úszó fémlemez nyelvének hajlításával lehet szabályozni hogy mikor zárjon le a tűszelep. (ha középen van akkor valószínűleg még nem piszkálta senki és akkor az úgy jó)
Felhivtam ma a NAV t:
- Vennék valamit EU-n kívülről mennyi lenne a vám mert csak azt írják, hogy 0-12%.
- Hát az pont 12% lenne, + 27% áfa.
- Akkor 12 + 27 = 39% még rájön...
- Kicsit tévedni tetszik, mert először rájön a vám és utána arra az egészre az áfa.
- Húha, hát jó rafinált volt aki ezt kitalálta. Gondolom a postaköltséget nem csapják hozzá...
- Hát megint tévedni tetszik...
- Hmmm...ügyes. Egész ügyes lehúzás....
Nem az ellen van kifogásom hogy rendet kéne tenni, hanem hogy akkor egyből meg kell sarcolni a társadalmat és a leglehetetlenebb feltételeket megszabni. (márpedig itt ez a megszokott)
Mlas-nak -a gyerek szabit kér 2 napra és jelezni fogom mikorra kapna
Köszi!
06209238057
Csaba
Skacok féktárcsa rögzítő csavart honnan tudnék szerezni vagy melyikkel tudnám helyettesíteni. Már voltunk 2 autós botba és 4 csavarboltba de ilyen nincs.
Az biztos rögtön az előtt történt hogy levetted a fedelét és fényt kapott, ha nem szedted volna ki még 20 év múlva sem lyukadt volna át. (mert hát azt nem feltételezheted hogy a mester esetleg szimplán vakegér vagy talán csak b&szott megnézni
Szóval ahogy az első képen is látod, felteszed valamire hogy kb. szintben álljon. (értelemszerűen a tiédet úgy ahogy a helyén is van, jó két akármi is a szélei alá csak ne boruljon le)
Egy tölcsérbe vagy flakonba benzint töltesz és egy csövön a karburátorba engeded egy BENZINSZŰRŐN! keresztül (jó a sajátja is de valamilyen legyen különben most mehet bele némi kosz) mintha a tankból jönne.
Ekkor feltelnek az úszóházak és meglátod hogy lezárnak-e rendesen a tűszelepek vagy túlfolyik. (várj így vele pár percet hogy lásd hogy tényleg nem telik túl, ha mákod van akkor lezárnak rendesen)
Az aljára húzol egy kb. 20 centis átlátszó csövet ahol leengedted a benzint majd 'U' alakban megtörés nélkül felhajtod és hozzáfogod az úszóház aljához.
Ott látsz egy vonalat (mint a második képen) attól kell kb. annyi mm-rel magasabbnak lenni a szintnek mint ami a rajzon van. (én tolómérővel szoktam mérni)
Most meglazítod a csavart mint amikor leengedted a benzint és hagyod hogy felteljen a cső ameddig akar, majd célszerű ha megjelölöd a házon grafitcerkával vagy vékony filctollal. (mérheted egyből is csak vigyázz hogy ne mozdítsd el a csövet mert meghamisítja a mérést)
Ha megvan akkor csavar elzár és megcsinálod ugyanezt a többinél is és kész is az ellenőrzés.
Ha végeztél akkor a csövön le is engedheted az úszóházakból a benzint mert sz&r dolog amikor teszed vissza a karbisort és folyik szanaszét a benzin.
Ha esetleg valamelyik túlfolyna akkor leveszed a fedelet és kihúzod az úszó tengelyét, majd kiveszed az úszóval együtt a tűszelepet és megnézed hogy nincs-e valami kosz vagy izé ami miatt nem tud rendesen zárni. (csiszolni-kapirgálni a tű gumikúpját TILOS! max. csak lemosni-letörölni szabad ahogy a helyét is
Én azt szoktam hogy kiveszem a tűt és átfolyatok a házán némi benzint hogy kimossa az esetlegesen benne levő koszt.
Ha nem jó a szint akkor az úszó fémlemez nyelvének hajlításával lehet szabályozni hogy mikor zárjon le a tűszelep. (ha középen van akkor valószínűleg még nem piszkálta senki és akkor az úgy jó)
- Vennék valamit EU-n kívülről mennyi lenne a vám mert csak azt írják, hogy 0-12%.
- Hát az pont 12% lenne, + 27% áfa.
- Akkor 12 + 27 = 39% még rájön...
- Kicsit tévedni tetszik, mert először rájön a vám és utána arra az egészre az áfa.
- Húha, hát jó rafinált volt aki ezt kitalálta. Gondolom a postaköltséget nem csapják hozzá...
- Hát megint tévedni tetszik...
- Hmmm...ügyes. Egész ügyes lehúzás....