Kijavítom mielőtt mlas meglátja.
"Ha mondjuk 0,15mm-re akarod állítani akkor vékonyabb betétet
kell betenni, azaz ha 0,05mm-rel nagyobb hézagot akarok akkor:
180-as betét (ami 1,80mm -0,05mm=1,75mm) helyett 175-öst kell
betenni"
FONTOS!
A hengerfejben tarts nagyon tisztán mindent, mert a legkisebb
porszemtől is megszorulhat a szelepemelő tőke illesztett felülete!
(és nem jön ki)
Ha állítani kell: (a 40 csapás)
Megméred az összes szelephézagot és felírod (egy A4-es
papírra felrajzolod a 20 karikát ahogy a h.fejben is vannak a
szelepek és aláírod az értéket)
Ha szerencséd van és a szerelő nem téved akkor a kip. szelepek
hézaga jó, így azt a tengelyt nem kell kivenni.
Addig forgatod a főtengelyt amíg a bal oldalon a levett kis
fedél előtti lyukban (fekete műanyag csavar takarja, vedd ki) a
nyílnál nem látsz egy T betűt (Top, azaz holtpont) ekkor az 1-es
dugattyúnak fent kell lennie a felső holtponton és a két
vezérműtengely bütykének (veled szemben a legszélsők, kip:
előre, szívó: hátra) kb. vízszintesen kell állnia, ide állítod majd
vissza ha kész leszel (mint a rajzon)
Ebben az állásban középen a lánckerekek előtt a tengelyekben
látni fogsz két beütött pöttyöt (szintén a rajzon) amiknek a párja
a tengelyszorítókba van öntve. (dehogy bonyolult)
- Ha a szívószelepeket állítod akkor a karburátorok alatt
középen van a vez.lánc feszítő, két csavar tartja, azt kiveszed. (a
középső csavarját nem kell)
- leveszed a láncvezetőt fent a két lánckerék között (4 csavar)
- leakasztod a láncot a lánckerékről (ha nem sikerül akkor tömsz
egy rongyot a két lánckerék mellé hogy ne essen bele a blokkba
semmi és ügyesen kiveszed a két lánckerék csavart és lehúzod
a lánckereket, így már lejön a lánc)
- fellazítod a 24 leszorító csavart és sorrendben csavarostól
lerakod őket
- kiveszed a tengelyt
- ott sorakozik 12 fémkupak (szelepemelő tőke) én mágnessel
szoktam kihúzni őket de az élét fogóval is meg lehet fogni
(óvatosan persze)
- kiveszed az elsőt amin rossz a hézag, látni fogsz a szeleprugó
közepén (a szelepszár tetején) egy pici fém korongot (ha nem
akkor nézz bele a kupakba) azt vedd ki és nézd meg a rajta levő
háromjegyű számot (ez egyébként a vastagsága
pl:185=1,85mm)
Számítás következik: (van hozzá egy táblázat is de felesleges)
tegyük fel hogy 0,10mm hézagot mértél
(ez ugye kevés mert valahol 0,11-0,20 között kell lennie) és a
mostani betét 180-as.
Ha mondjuk 0,15mm-re akarod állítani akkor vékonyabb betétet
kell betenni, azaz ha 0,05mm-rel nagyobb hézagot akarok akkor:
180-as betét (ami 1,80mm -0,5mm=1,75mm) helyett 175-öst kell
betenni.
Ha a mért 0,10mm hézagból 0,20mm-t akarsz csinálni (azaz a
felső határt) akkor a 180-as betét helyett 170-est fogsz berakni
(mert a 0,10mm-rel vékonyabb betét ennyivel fogja lejjebb
engedni a "kupakot"
Jelen esetben ugye állítólag 0mm a hézag, ez azért rossz mert
nem tudni tényleg 0mm vagy már hidegen is nyomja egy kicsit a
szelepet és mínuszos az érték. Ekkor én eleve a legnagyobb
(azaz a 0,20mm) hézagot céloznám meg, tehát a kivett betét
számánál 20-szal kisebbet tennék be. (ezzel biztos hogy a jó
tartományba fog esni)
Ezt végigjátszod az összes szelepnél, annyi a segítség hogy a
betétek felcserélhetőek, így lehet hogy találsz a többi között
olyat ami némelyikhez jó lehet. Szerencsédre a tiédben már a
"jobbik" betét való ami 600Ft körül kapható. (míg a régebbihez
3000e Ft/db)
Ha kész vagy akkor mehet vissza a tengely a helyére
FONTOS!
HA ÚGY TEKERED A FŐTENGELYT HOGY NINCS BENT A
FESZÍTŐ (AZAZ LAZA A LÁNC) AKKOR EGY
CSAVARHÚZÓVAL BENYÚLVA A HELYÉN KISSÉ NYOMD BE A
FESZÍTŐ SÍNT MERT ELUGRÁL VAGY BEAKADHAT A LÁNC A
FŐTENGELYNÉL! (nem lesz semmi baj, csak nem fog menni)
HA ÚGY FORGATOD HOGY KI VAN VÉVE A VEZ.TENGELY
AKKOR KÉZZEL VAGY EGY KERESZTBETETT
CSAVARHÚZÓVAL EMELD MEG A LÁNCOT HOGY NE
AKADJON BE.
- beforgatod a főtengelyt a T jelhez tengelyt úgy, hogy a
kip.tengelyen a pötty felfelé legyen, majd berakod ugyanígy a
szívó tengelyt is, felteszel egy-egy leszorítót a tengely két végére (így hozzáférsz középen a csavarhoz) és lehúzod, beállítod a lánckereket (ha le kellett venni) és mehet bele a két csavar 24Nm (úgy álljanak mint fent leírtam)
- felteszed a szorítókat és lehúzod a csavarokat 10Nm-rel. (a felső sínt még ne tedd fel mert csak útban lesz)
- berakod a vez.lánc feszítőt (kiveszed a közepéből a csavart és
a rugót, oldod a reteszét és összenyomod majd a két csavarral
rögzíted a helyén (10Nm), bele a rugó és a csavar 20Nm) és
egyszer körbeforgatod majd ellenőrzöd a jelöléseket (jó esetben
minden stimmel, rossz esetben egy foggal valamerre van)
- hézagot mérsz amik remélhetőleg jók lettek
- még egyszer körbeforgatod és ellenőrzöl mindent (jelölések-hézagok)
- ha minden f&sza akkor mehet vissza középre a vezetősín és mehet fel a szelepfedél. (ha öreg a tömítés akkor újjal, ha még nem túl rossz akkor én meg szoktam kenni vékonyan tömítő pasztával miután persze zsírtalanítottam)
Ez kb. ennyi.
Ha valaminél elakadsz akkor dobok fel hozzá képet.
Srácok mentsétek meg őket el lehet vinni ingyé 2 hónapos fiúk futnak harapnak esznek szarnak vernyákolnak De ha nem lesz aki elvigye akkor sajnos el kell vinnem őket a kiserdőbe és és és
Rendes ember leflexel belőle
Bár ha lenne elég bátorságom akkor elmehetnék ceremóniamesternek és minden hétvégén mehetnék amivel még kereshetnék is!
"Ha mondjuk 0,15mm-re akarod állítani akkor vékonyabb betétet
kell betenni, azaz ha 0,05mm-rel nagyobb hézagot akarok akkor:
180-as betét (ami 1,80mm -0,05mm=1,75mm) helyett 175-öst kell
betenni"
A hengerfejben tarts nagyon tisztán mindent, mert a legkisebb
porszemtől is megszorulhat a szelepemelő tőke illesztett felülete!
(és nem jön ki)
Ha állítani kell: (a 40 csapás)
Megméred az összes szelephézagot és felírod (egy A4-es
papírra felrajzolod a 20 karikát ahogy a h.fejben is vannak a
szelepek és aláírod az értéket)
Ha szerencséd van és a szerelő nem téved akkor a kip. szelepek
hézaga jó, így azt a tengelyt nem kell kivenni.
Addig forgatod a főtengelyt amíg a bal oldalon a levett kis
fedél előtti lyukban (fekete műanyag csavar takarja, vedd ki) a
nyílnál nem látsz egy T betűt (Top, azaz holtpont) ekkor az 1-es
dugattyúnak fent kell lennie a felső holtponton és a két
vezérműtengely bütykének (veled szemben a legszélsők, kip:
előre, szívó: hátra) kb. vízszintesen kell állnia, ide állítod majd
vissza ha kész leszel (mint a rajzon)
Ebben az állásban középen a lánckerekek előtt a tengelyekben
látni fogsz két beütött pöttyöt (szintén a rajzon) amiknek a párja
a tengelyszorítókba van öntve. (dehogy bonyolult)
- Ha a szívószelepeket állítod akkor a karburátorok alatt
középen van a vez.lánc feszítő, két csavar tartja, azt kiveszed. (a
középső csavarját nem kell)
- leveszed a láncvezetőt fent a két lánckerék között (4 csavar)
- leakasztod a láncot a lánckerékről (ha nem sikerül akkor tömsz
egy rongyot a két lánckerék mellé hogy ne essen bele a blokkba
semmi és ügyesen kiveszed a két lánckerék csavart és lehúzod
a lánckereket, így már lejön a lánc)
- fellazítod a 24 leszorító csavart és sorrendben csavarostól
lerakod őket
- kiveszed a tengelyt
- ott sorakozik 12 fémkupak (szelepemelő tőke) én mágnessel
szoktam kihúzni őket de az élét fogóval is meg lehet fogni
(óvatosan persze)
- kiveszed az elsőt amin rossz a hézag, látni fogsz a szeleprugó
közepén (a szelepszár tetején) egy pici fém korongot (ha nem
akkor nézz bele a kupakba) azt vedd ki és nézd meg a rajta levő
háromjegyű számot (ez egyébként a vastagsága
pl:185=1,85mm)
Számítás következik: (van hozzá egy táblázat is de felesleges)
tegyük fel hogy 0,10mm hézagot mértél
(ez ugye kevés mert valahol 0,11-0,20 között kell lennie) és a
mostani betét 180-as.
Ha mondjuk 0,15mm-re akarod állítani akkor vékonyabb betétet
kell betenni, azaz ha 0,05mm-rel nagyobb hézagot akarok akkor:
180-as betét (ami 1,80mm -0,5mm=1,75mm) helyett 175-öst kell
betenni.
Ha a mért 0,10mm hézagból 0,20mm-t akarsz csinálni (azaz a
felső határt) akkor a 180-as betét helyett 170-est fogsz berakni
(mert a 0,10mm-rel vékonyabb betét ennyivel fogja lejjebb
engedni a "kupakot"
Jelen esetben ugye állítólag 0mm a hézag, ez azért rossz mert
nem tudni tényleg 0mm vagy már hidegen is nyomja egy kicsit a
szelepet és mínuszos az érték. Ekkor én eleve a legnagyobb
(azaz a 0,20mm) hézagot céloznám meg, tehát a kivett betét
számánál 20-szal kisebbet tennék be. (ezzel biztos hogy a jó
tartományba fog esni)
Ezt végigjátszod az összes szelepnél, annyi a segítség hogy a
betétek felcserélhetőek, így lehet hogy találsz a többi között
olyat ami némelyikhez jó lehet. Szerencsédre a tiédben már a
"jobbik" betét való ami 600Ft körül kapható. (míg a régebbihez
3000e Ft/db)
Ha kész vagy akkor mehet vissza a tengely a helyére
FONTOS!
HA ÚGY TEKERED A FŐTENGELYT HOGY NINCS BENT A
FESZÍTŐ (AZAZ LAZA A LÁNC) AKKOR EGY
CSAVARHÚZÓVAL BENYÚLVA A HELYÉN KISSÉ NYOMD BE A
FESZÍTŐ SÍNT MERT ELUGRÁL VAGY BEAKADHAT A LÁNC A
FŐTENGELYNÉL! (nem lesz semmi baj, csak nem fog menni)
HA ÚGY FORGATOD HOGY KI VAN VÉVE A VEZ.TENGELY
AKKOR KÉZZEL VAGY EGY KERESZTBETETT
CSAVARHÚZÓVAL EMELD MEG A LÁNCOT HOGY NE
AKADJON BE.
- beforgatod a főtengelyt a T jelhez tengelyt úgy, hogy a
kip.tengelyen a pötty felfelé legyen, majd berakod ugyanígy a
szívó tengelyt is, felteszel egy-egy leszorítót a tengely két végére (így hozzáférsz középen a csavarhoz) és lehúzod, beállítod a lánckereket (ha le kellett venni) és mehet bele a két csavar 24Nm (úgy álljanak mint fent leírtam)
- felteszed a szorítókat és lehúzod a csavarokat 10Nm-rel. (a felső sínt még ne tedd fel mert csak útban lesz)
- berakod a vez.lánc feszítőt (kiveszed a közepéből a csavart és
a rugót, oldod a reteszét és összenyomod majd a két csavarral
rögzíted a helyén (10Nm), bele a rugó és a csavar 20Nm) és
egyszer körbeforgatod majd ellenőrzöd a jelöléseket (jó esetben
minden stimmel, rossz esetben egy foggal valamerre van)
- hézagot mérsz amik remélhetőleg jók lettek
- még egyszer körbeforgatod és ellenőrzöl mindent (jelölések-hézagok)
- ha minden f&sza akkor mehet vissza középre a vezetősín és mehet fel a szelepfedél. (ha öreg a tömítés akkor újjal, ha még nem túl rossz akkor én meg szoktam kenni vékonyan tömítő pasztával miután persze zsírtalanítottam)
Ez kb. ennyi.
Ha valaminél elakadsz akkor dobok fel hozzá képet.
olvass vissza és megtudod