Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdvözlöm a Sendásokat,gyors segitségre lenne szükségem.98-as Sendám kuplungja induláskor mindig leragadt.Szétkaptam,hogy megnézzem.Olaj helyett vajszinű valami folyik belőle. Nem hig,olajszerű hidegen sűrű valami.(lehet,hogy van ilyen szinű olaj?)Eszembe jutott,hogy néha önteni kellett a vizhez,mert fogyogatott belőle,de különösebben nem érdekelt mert láttam,hogy a vizszivattyú csavarjánál van a pici folyás,és nem volt számottevő.Lehet,hogy valahol belefolyik a viz az olajba? Vizkavaró két szimeringjét kicseréltem,de nem tünt kopottnak.Valahol máshol összefolyhat szerintetek?.Nem merem beleönteni az új olajat ameddig nem vagyok biztos benne.(repsol 10w40 ) Lehet,hogy a kuplung is ezért ragadt le? Mindegy most gyorsan szétszedem és kitakaritom a lamellákat.Segitsetek légyszi ,össze merjem rakni?
Hali!
Kétlem, hogy félni kéne a gyűrű töréstől, főleg ha még a gyári van bent. 15.000km szerintem elég kevés csereidőszaknak. Ha kopik a gyűrű azt úgy is észreveszed az erején. Bár nekem 2mm-es gyűrűhézaggal is ketyegett, mint az óramű. Viszont ha már dugattyúszett csere, akkor honolás és úgy dugattyúszett vásárlás.
Sziasztok!

Van egy megosztó kérdésem, gyári blokk Derbi Senda x-trem 50SM (2006), 20500km van benne.
Szervizkönyv szerint 15 000km-nél dugattyú szett csere illetve hengerfej tisztítás. Mit javasoltok, érdemes hozzányúlni egy jól működő motorhoz, vagy kockáztassak meg egy esetleges gyűrű törést fittyet hányva a karbantartási utasításra? Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?

Köszi előre is a hozzászólóknak
Köszi a hozzászólást.
Én azt javasolnám, add el a Sendát, és végy egy gyári 125-öst (akár Sendát, abból is van olyan)!

Egyrészt anyagilag is szerintem jobban jössz ki belőle, mert a blokknál ugye nem áll meg a történet, kipufogórendszer, karbi, airbox, szekunder hajtás... Meg ezek alakítgatása nem csak pénz, hanem rengeteg munkaóra is, és ki tudja, sikerül-e tökéletesen összehangolni mindent otthon...
Másrészt ha nagyobb teljesítményre vágysz, akkor legyen már hozzá olyan fék (!), váz, futómű ami ahhoz van méretezve... Hidd el, jobban jársz vele.

4T fogyasztásban előny, talán karbantartásban (ritkábban kell szétszedni, felújítani), meg viselkedésben, utcai közlekedésben pl. élhetőbb, szélesebb fordulatszámtartományban használhatók. A 2T ennek ellentéte, főleg ha valami kihegyezett versenygépről van szó, azt mindig egy szűk, és persze magas fordulaton kell tartani, viszont ott nagyon megy.
Szóval ha a teljesítmény a lényeg, és a karbantartás/fogyasztás nem gond, akkor csak a 2T. Ha márkán belül maradsz, Sendából van 125 4T, GPR-ből 125 2T és 4T is (a 2T régebbi).
Sziasztok.70 köbcentis 1998-as Sendát hajtok.Keveslem a teljesitményét.Arra gondoltam,hogy tuningolgatás helyett szerzek bele valamilyen egyszerűbb 125-ös blokkot és beleépitem.Adjon már valaki tanácsot.Melyiket lehetne belerakni .4t előny!?
Hali!
A dugattyúszettet fúrás vagy honolás után kell választani, amiben általában a fúrást/honolást végző normálisabb műhely tud segíteni.
sziasztok.
olyan kérdésem lenne hogy egy léghűtéses derbi fenix 50 2t-be milyen dugattyúszett a jó.
pontos tipus kellene mert e neten semmit sem találok.
Derbi senda r 1999 jobb oldalidomot keresek
link
bozsoki3@freemail.hu
köszi szépen
Ha dobsz egy mail címet, akkor megpróbálom előtúrni és átküldeni.
Amúgy a mérési határok a szálak között:
sárga + fehér = 0,3-0,9 ohm +/-10%
zöld + test = 610 ohm +/- 10%
piros + test = 80 ohm +/-10%
vastag fekete + test = 3,4 kiloohm +/-15%
hol találom azt az user manuált?
van itthon 2 gyújtás, abból az egyik mindig kiverte a cdi t, és meg akarom mérni őket melyik a rossz
Sziasztok!
Úgy vettem a motort, hogy azt mondták hogy nem működnek visszajelzők. Mikor megnéztem őket, kiderült hogy nincs bennük izzók. Milyen izzók kellenek a műszerfalba? Ilyesmi féle műszerfal van rajta. (12V)
Szeva!
Az attól függ, hogy mi a problémád?
De amúgy user manual-ban minden le van írva, hogy melyik szálakon mennyinek kell lennie az ellenállásoknak, és mennyi a tűréshatár.
Csáó, nemtudja valaki megmondani nekem, hogy a gyújtás állórésznél mit kellene mérnem? jeladó, tekercs, stb..
mit hogy tudnák kimérni?
köszi
Jó a megfigyelő képességed! Az egy lyuk! A funkciója az, hogy ha a vízszivattyúban tönkre megy a szimering akkor ott folyik a víz ki. Az figyelmeztet, hogy szimeringet kell cserélni a vízszivattyúban. Kettő van benne. Ha a szivattyú oldali átereszti akkor még ott van az olaj oldali is. De akkor már illő kicserélni mindkettőt. Igaz nem a legjobb dolog kicserélni, de meg lehet oldani házilag is.
sziasztok!
derbi gp 1 open 50ccm 2007-es kilométeróra meghajtó érdekelne!
(mindig 0-át mutat az óra)gondolom az lehet a baja.
minden segítséget előre köszönök!
Sziasztok! Azt mondja meg nekem valaki hogy az a kis lyuk ott amibe csatlakozik hűtő az micsoda?
Szia, engem érdekelne a műszerfal.
Derbi Senda X-treme 50 SM 2006 -osom.
Aktuális még ?
Aha..
A karbinál az az aranyszínű lukacsos lemez a fojtás.
(utána újra kell fúvókázni a motort)

A kipuffnál az a karika a fojtás.
A második képen jóllehet látni a rezó hasában a katalizátort.
Középen az a karika a katalizátor.
Azt is jóllehet látni, hogy a rezó falán a hangtompító hogyan helyezkedik el. Az a perfolát, lukacsos lemez, kőzetgyapottal a hangtompító.

Valaki csak a katalizátort szedi ki. Én mindent kiszoktam szedni mert a rezó térfogata is számít. Persze ehez többet kell vágni.
Én úgy csináltam, hogy a rezó két végét is levágtam (a vékony csöveket) és onnan csavarhúzóval jól kilehetett ütögetni a perfolált lemezt. A harmadik képen van koplett katalizátor. Ezt szedd ki!
A fojtás a kipufogóban van.
Egész pontosan két helyen is van benne fojtás.
Először is a kipufogó nyílásánál, közvetlen ott ahol a kipuff a hengerbe csatlakozik. Na ott van egy karika alátét, amit ki kell szedni belőle. Általában mindig ki szokták szedni mert ezt a legegyszerűbb eltávolítani. És van a rezó hasában egy katalizátor, ami szintén fojtja a motort. Ezt azért teszik bele a gyártók, hogy az eu- szabványnak a környezetvédelem szempontjából megfeleljen.
A katalizátor szűri meg a kipufogógázt és közben egy kicsit fojt is a motoron. A dobot szét vékony korongal kel vágni, pont a dudornál, (a dudor közepén) a has közepénél. És kidobni belőle mindent. Két dolog van a dobban. Van egy katalizátor és van belül a rezó oldalán perforált lemez kőzetgyapottal. Na ez azért van benne, hogy a motor halkabb legyen. Ezt is szedd ki mert ettől kisebb lesz a razó térfogata. A rezó úgy van kiszámolva, hogy nincs benne semmi. Ezért dobálj ki belőle mindent. Rakd fel a motorra, hogy az majd jól áljon és hegeszd meg egy pár helyen. Persze co- val mert a villany szétégeti. Mikor megpöccintetted akkor leveheted és áthegeszthetett az egészet. Én a könyök hosszából is levágtam 1-vagy 1,5-cm ezzel egy kicsit magasabb fordulatra tettem a rezó csúcsát. A végdobba ne nyúlj bele. A gyári végdobba furulyák, kamrák vannak és ne szedd ki belőle. Na nézzük a karbit.
A karbinak a légszűrő oldalán van egy perforált, karika lemez ami fojtásként van betéve. A karbi és a légszűrőcső között kell lennie.
Szerintem ezt is már kiszedhette valaki.
Ha nem akkor vedd ki belőle. A légszűrődobozhoz ne nyúlj az maradjon gyári. Az én motoromon egy 17,5- dellorto van.
Gyárilag 70- es főfúvóka 32- es alapjárati, a tű 25 A.
Beállítás. A tűt tedd középre. A főfúvókát cseréld ki 80- ra.
A keverékcsavart tekerd be ütközésig és onnan 1-vagy 1,5- vissza, kifelé. A lánckerekek 11-53- as gyári 50- hengerhez.
Heló!
http://www.motorstown.com/imag...

Ezekben az újabb fajta derbikben hol találom a fojtást? Kipufogóból hogyan tudom eltávolítani, a szívó oldalon hogyan van lefojtva? Aki csinált már ilyen fojtáseltávolítást, kérem segítsen!
Jolvan azert koszonom