Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok. Aprilia sx50-be 2012es évjárathoz való berúgó tengelyt szeretnék venni.Ugye a motor Derbi blokkosb és ehez kérném a segítségeteket, hogy ez jó e hozzá.
https://citybike.hu/spd/090413...
Előre is köszönöm.
Üdv.
Friss Senda tulaj vagyok,szal volna egy olyan kérdésem hogy nekem egy 4 sebességes Senda-m van,és hogy abba bele lehet-e valahogy varázsolni egy 6 sebesseges váltót?
Ha valakinek esetleg van valami ötlete,vagy volt már ipyen "gondja" akkor segítene nekem?
Szia!

A négy nagy anyát 19-22Nm-rel, a két kis csavart 10-12Nm-rel kell meghúzni szervizdoksi alapján.
Sziasztok!
Valaki tudja hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni a Derbi Senda hengerfej anyáját?Én 7-10Nm körülire saccolom!
Köszönöm előre is.
Sziasztok.Valakinek nincs derbi senda első féktárcsája?bontott is jó lenne.vagy cim ahol nem horror áron adják!
Elöre is köszönöm!
A lényeg lemaradt: elöl Pl Z=11 hátsó Z=50 akkor 5011=4.54 tehát a kicsi kerék 4.54* fordul amíg a hátsó 1* .
Persze a motorod állapota nagyban befolyásolja, ja és az észszerüség!
Szia!
Ez attol függ hogyan akarod használni mármint gyorsaságra, vagy terep! Pár hsz lentebb én is ehhez kértem megerősítést!
Amennyiben ami most van megfelel, akkor ugyan azt a fogszámú fogaskerékpárt vegyél!
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy lánc/lánckerekek cseréje van tervben és találtam egy ezt a hirdetést

link

a kérdésem hogy nekem hátul 50 fogas lánckerekem van ehhez pedig 53-as tartozik persze van lehetőségem 50 fogassal rendelni de nem értek az áttételhez mennyire vagy miben számít ez a 3 fog eltérés?
Sziasztok!
Én zoli vagyok tiszaörsről.
engem erdekel szervizkonyv derbi vamos 50fc-hez
ha van,és hogy mibe kerül?
Írjál már vissza légyszi ha van ilyen konyved!
Előre is kösz.
email: kozokoli@gmail.com
Sziasztok,
Egy olyan gondom van, hogy már a 2. csapágylehúzó is megadta magát a főtengelyen lévő kuplungkosarat hajtó kis fogaskerék lehúzásának a próbálkozásánál . Korábban ezzel a módszerrel már sikerült, de most nem akar összejönni . Van valami másik megoldás mellyel nem sérül a fogaskerék (a főtengely nem számít, cserés lesz.)?
A választ előre is köszönöm!
Köszi! Ezt tartom én is megfelelőnek. A szembe szél ne hogy visszafújjon a dombtetőről!
Szeva!
11/53 szerintem a legjobb a gyári hengerhez.
Sziasztok!
Segítsetek, milyen fogaskerékpart vásároljak terepre a jelenlegi 13/53 helyett.
Tudom sok variáció nincs, de várom a javaslatokat.
Nincs mit! :)
Sejettem hogy így van.Összeraktam a masinát és láss csodát múkodj? Köszönöm a segítséget
Széles utat és lassan majd jó időt már mindenkinek.
Azon keresztül van meghajtva a spirált forgató fogaskerék. Magyarul csak annyi a lényeg, hogy két borda közt legyen a fog (mindegy, melyik 2), aztán ahogy majd forog a kerék, a borda maga előtt tolja a fogat, így forgatva a meghajtót, azon keresztül a spirált meg a km órát.
Smice kolléga!
Hálásan köszönöm a segítséged!Összeraktam és jó lett a sorrend.
Egy apró dolog van még.A km meghajtáson van egy réz fülecske,ezt be kell hajtani a kerékagy egyik bordájához,vagy mi célt szolgál?
Talán így van rögzítve elfordulás ellen?
Igazán köszönöm!
Neki ülök és összerakom.....
Köszönöm hogy kifejtetted
Gondolom el fog férni ha a 130-as supermoto gumi is befér.
Szerintem annyira minimális romlás lesz, hogy nem is fogod észrevenni. Kicsit szélesebb a gumi, kicsit nehezebb, a motornak több erő kell felpörgetni...

Az elméleti része a gumiszélességnek a következő: aszfalton motorozásnál a szélesebb gumi laposabb profilú, ezért nehezebb kanyarba bedönteni, viszont a nagyobb felületen több hőt ad le, jobban tapad, jobban lehet vele fékezni, gyorsulni, ezért van nagy teljesítményű motorokon akár 200-as abroncs is.
Terepen másképp alakul a helyzet, laza talajon előnyös a keskeny gumi, főleg az ilyen 100 kiló alatti kis motoroknál, mint a Senda, nem véletlen van elől rajta ilyen bicikligumi. Így a kis nyomással is bele tudja vágni magát a talajba, meg tud kapaszkodni; a szélesebb gumi könnyebben felúszik pl. sáron, havon, homokon.

Na de szerintem egy nem versenyre használt smkp. esetében sokat nem számít a +10; csak arra figyelj, befér-e, nem-e ér hozzá valamihez.
Igazából mindkét út járható megoldás, én csináltam mindkettőt, de szerintem a villaszárakkal kínlódni egy nagyságrenddel nagyobb szívás. Én mindenképp azt ajánlom, hogy ha a villa a helyén van, fék fel van szerelve stb., akkor utána rakd be az első kereket, igazából tök egyszerű, fogod a kereket, és betolod oldalról a tengelyt, miközben felfűzöd a távtartókat, km spirál meghajtót stb. Egyedül a meghúzási nyomatékra kell figyelni, no meg arra, hogy minden távtartó, alátét, meghajtó jó sorrendben menjen fel, ebben segítenek a robbantott ábrák (pl.: http://www.oemparts.eu/oem5.as...). Ja, meg a meghajtó foga jó helyre akadjon be. Meg persze a féktárcsa és fékpofák helyzetére. Ha valami nem stimm., azt úgyis észreveszed, mert szorulni fog a kerék, a fék, vagy a meghajtó... Ilyenkor ne erőltesd, szedd szét, ellenőrizd, kezdd újra.
Meddig jutottál? Konkrétan a Fenix-et nem ismerem, de eddig akármilyen motor kerekét szereltem ki, a lényeg az volt, hogy ki kell venni a tengelyt.
Ez valahogy rögzítve van (egyik végén anya, mindkét végén anya, önzáró anya, koronás anya stb.), egyik végéről lecsavarod az anyát, a másik oldalra kihúzod a tengelyt, ha szorul, rásegíthetsz pl. egy kis gumikalapácsos ütögetéssel. Ha vannak távtartók, alátétek, egyebek, azok helyét, sorrendjét jegyezd meg jól, különben összerakásnál gondban leszel. Ha kint a tengely, már szinte kész is vagy, leakasztod a láncot, óvatosan kihúzod a tárcsát a fékpofák közül és kész. Visszaszerelésnél figyelj még a meghúzási nyomatékokra, a fék felpumpálására és a láncfeszességet, egyenesfutást se felejtsd el ellenőrizni.
Gyári motor+120/80-as enduro gumi a 110-es helyett.
Lesz valami észrevehető teljesítménybeli változás?
Sziasztok.
Új vagyok még a környéken,és lenne egy egyszerű kérdésem.
Vásároltam egy 1997-es Derbi Senda R-t.Szét volt szedve,de minden alkatrésze megvan.Szépen minden porcikáját felújítottam!Most szeretném lábra állítani,már benne van minden,blokk..stb.
Az első kerékkel vagyok bajban.Hogyan lehet összerakni az első tengelyt bele?Gondolkodtam rajta,fűzzem ki az új első teleszkópokat,így kell össze rakni és utána beletenni a nyaki részbe egybe?Segíteni tud valaki?
sziasztok hogy kell kivenni a hátsó kereket derbi fenixből ?Nem jövök rá!