Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ÜDV.Vettem egy Derbi sendrát.Honnan tudom megállapitani,hogy mikori évjárat?Régi egylámpás. Műszer szerint 70-et megy .első lánck.10 hátsó 70fogú. 14 es karbi van rajta. Azt sem tudom ,hogy 50 ccm-es-e.(50-esnek adta az eladó aki Osztrákból hozta) A hengerre sehol semmi nincs ráirva.Azt látom,hogy alu nem pedig vas.Alapjárat kicsit bizonytalan,levegőcsavar tökig betekerve.Felső tartományban nagyon húz,és pörög. Lehet elbirna nagyobb áttételt és menne gyorsabban is? Köszi a hozzászólásokat.
Lehet nekem meglett a hiba oka. Egy picit lehetett mozgatni a blokkot, az első blokktartónál az anya nem volt az igazi, cseréltem az egészet másikra, már nem mozog semmit.
Összeraktam a kuplungot, beindítottam, álló helyben nem produkálta a zörgést. Menni akartam egy kört, de most meg nem veszi a sebességet, valami nem jól ment vissza a kuplungnál, pedig csak a lamellákat néztem meg, a kosár nem lett levéve.
Ha erre van valami tipped azt megköszönöm, a tieddel kapcsolatban a blokktartókat tudom javasolni újra átnézni, hátha valami nem fogja ahogy kéne.
Attól nem rezonálhat be a te mocid, hogy megváltozott a dugattyú súlya? Persze ez most egy hirtelen gondolat volt.
Tapasztalataim szerint akkor szokott ilyen jelenséget csinálni, így rezonálni, mikor a főtengelynek a centíját elvered egy kalapáccsal.
A főtengellyel úgy kell bánni mint egy hímes tojással.
Én már így szoktam csinálni.
Mikor összerakok egy blokkot, akkor mindig kicentiroztatom bele a főtengelyt. "főtengely centírt elég sok helyen szoktak csinálni, tábori tuning és a futár motoros boltban" Aztán kolyo c3- as csapágyakat szoktam bele rakni, persze az alut melegítem.
Mindig használok a blokk szétszedéshez blokkszéthúzót, az összerakáshoz főtengely behúzót, hogy ne menjen el a centír.
Viszont az én mostani blokkom még nem volt széthúzva, teljesen gyári és még is rezonál. Esetleg ha megvan még az 50- es hengered, akkor próbára feltehetnéd, hogy megszűnik- e a rezonancia. Talán a nehezebb dugattyú okozhatja, de ezt nem mondom százra. "valahogy egyensúlyban kéne lenni" Szokták a főtengelyt is cserélni ilyen esetben. Vannak olyan főtengelyek amik le vannak könnyítve. Persze nem mondom tutira, hogy ettől rezonál a motorod. Szerintem ez nem kuplung, nem váltó, hanem a főtengely, esetleg a dugattyú okozhat ilyet. Az is jó kérdés, hogy nekem mitől rezonál?
Tavaly nyáron feltettem a 70-es henger, utána kezdett zörögni, rezonálni az egész.
Gondoltam biztos hajtókar, csapágyak vagy valami...
Henger hibátlan, új főtengely, blokkban minden csapágy új, kuplung jó állapotú... Beraktam a blokkot, és ugyanúgy zörög mint felújítás előtt. :)
Azóta nem foglalkoztam vele, mert tudtam hogy jó a blokk, de már zavar.
Ma nézegettem még a kuplungkosárnak van egy kis kotyogása, de az ilyen rezonanciát nem okozhat. Ráhúzok a blokktartókra, meg kap erősebb kuplungrugókat, aztán hátha változik valami.
Szia!

Persze ha valamit sikerül kiokoskodnom akkor írok.
A főtengelyed ki lett centrírozva? Ügye nem kalapáccsal ütötted be a helyére?
nimrod79!

Nekem 2004-es EBS blokkos Sendám van, pontosan ugyanezt csinálja mint a tied. Tavaly nyár óta nem tudok rájönni mi lehet.
https://www.youtube.com/watch?...

70-es DR henger, ami újszerű, kapott új Top Racing főtengelyt, minden csapágy új, blokktartók jól meghúzva... és mégis rezonál, mindig amikor elveszem a gázt, vagy esik a fordulat.
https://www.youtube.com/watch?...
Ennyit sikerült találni, de elvileg ez semmi, nem okozhat ilyet.
Ha sikerült megfejtened a tied, írd meg légyszi.
(tudjanandor@gmail.com)
Sziasztok!

2003-as senda EBS blokk felújítása előtt állok.
A váltó két tengelyén a golyóscsapágyak doksi szerint 6203 C4-es. Mi indokolja itt a nagyobb hézagot? Én csak C3-at tudtam venni. Lehet gond a C3 csapágyból? Jobban járok ha bent hagyom az eredetit, ha még jó állapotú?

Másik kérdésem: Főtengelycsapágynál érdemes TN9-es műanyagkosaras csapágyat használni? Elvileg katalizátoros motorhoz nem ajánlott a nagyobb hőmérséklet miatt, de ez ugye vízhűtéses...
A blokk nem tuningolt, gyári henger és kipufogó. Az eredeti főtengelyt cserélem vele megegyező Top Performances-ra, mert már nagyon lóg.
sziasztok!
Nincs valakinek erősített kuplungja?
A legjobb az lenne ha 5lamellás, erősített rugóval lenne
Új és használt is érdekel
Malossi hengerrel hiába hézagoltam, meg tettem be erősített rugót, könnyedén elcsúszik
6201 c3
2008-as de szerintem ugyan az
Sziasztok!
Derbi Senda xtreme SM 50-es 2005-nek a hátsó kerékcsapágy méretét (számát) nem tudja valaki véletlenül? Jó lenne tudni mielőtt szétszedem.
Már utána húztam a blokktartó csavaroknak.
A jelenség megmaradt.
Nekem ezt a jelenséget egy nagyon egyszerű dolog oldotta meg. Ez nem más mint ,hogy utána kellett húzni a blokktartó csavaroknak ...
Mitől ráz, rezonál a blokkom?
Van egy új blokkos "D50B0" sendám, a motorja még nem volt széthúzva és a blokk iszonyat jó állapotban van. A motoron minden gyári, csak a rezsóhasból van a katalizátor kivágva.
A motort mikor megvettem akkor nem éreztem, hogy rezonálna.
Aztán lementem vele olyan 2- ezer km- és azt vettem észre, hogy egyre jobban rezonál benne valami. Nem a futómű, hanem a blokk rezonál. Iszonyat jól megy a motor, pillanatok alatt fent van az óra 80- on, de a blokk úgy rezonál mint a fene. Ilyenkor berázza az egész vázat. Mikor a motor üresben van és húzok egy gázt akkor is marhára rezonál. Vagyis először a főtengelyre gyanakodtam, hogy üt mert olyan ez a jelenség. Először is levettem a hengert ami nagyon jó állapotban van. Nincs gyűrűhézag és a dugó sincs szétkopva, eltörve. A hajtókar nem lóg, nem kotyog, a főtengelycsapágyak egyáltalán nem lógnak. Aztán levettem a gyújtást.
A gyújtásnál is minden oké, a főtengelycsapágyak nem lógnak. Aztán levettem a kuplung deklit és a kuplungot, ott is minden rendben van. Aztán a főtengelynek a centrírjára gondoltam. Elméletileg nem mehet el a centír ha nem ütögeted, nem szeded szét a blokkot.
Az egyik ismerősöm foglalkozik főtengely centrírozással.
Kíváncsiságból rámért a főtengely két végére " úgy, hogy az benne volt a blokkban. Nem bontottam meg a blokkot" A mérőóra szerint egyáltalán nem üt a főtengely két vége. Akkor a centrírozásnak is jónak kell lennie. Nem tudtam rájönni, hogy mitől rázhat ennyire a blokkom. Azóta már vettem egy gyújtás lendkereket és egy komplett kuplungot is, hátha megoldódik a probléma. Az egyik haveromnak van egy ugyan ilyen blokkos sendája és az nem rezonál. Érdekes módon annó a régebbi minarelli am6- blokkokban volt balance tengely, és ha az nem volt jelen akkor rázott így a blokk. Az én blokkomban nincs ilyen kiegyenlítő tengely. Aztán így lementem a motorrommal 500- kilométert rázva. Nagyon szar ilyen rázós motorral közlekedni. Levettem a gyújtást és megnéztem a főtengely csapágyakat. Gondoltam ha üt a főtengely akkor szétveri a csapágyak. Meglepődve néztem, hogy a csapágyak szépen gördülnek és nem lógnak. Már fogalmam sincs, hogy mitől rezonál így a blokkom.
Üdv!
Eladó régi vázas sendára tank(2k hibátlan) ill showa első telók(hibás 2k) sport dob(házi 3k).Ha vkit érdekelne van gyári folytatlan henger amit perselyezni kell(megegyezés alapján).
Helló! Ha tudnál feltenni képet, szerintem segítene. Lehetséges hogy vákuumcső helye pl a vákuumos benzincsapnak... Ha az, és nincs használva, akkor le kell dugózni, különben fals levegőt szivhat.
Helló! A schubertűn állíts,ha tudsz úgy, hogy jobban a karbiba érjen. Ezzel kevesebb benzint kap...
Ha sok anyagot kap a gép (gyertya elég fekete és "olajos" ) a karbin melyik csavaron kell állítani ? Köszönöm
Szia egy email-t tudsz adni lehet, hogy érdekelne a kipufogó ha megvan még
Zsír új a karbi, viszont van rajta két levegőző " harang", melyeket ha ledugózok, akkor reagál az állításra /de gyárilag valamilyen okból kialakították ?
Helló!
Nem írtad, hogy ki volt-e tisztitva a karbi... Ha még nem volt, célszerű lenne atfujatni a járatait. Dugulás (is) okozhatja hogy nem tudod állítani.
Sziasztok, Egy olyan problémám van, hogy nem tudok a dellerto 19 black editionon levegőt állítani ( a motor megy, de nem reagál az állítócsavar állitgatására). Olvastam, hogy másnak is van ilyen gondja, de választ nem találtam. Mi lehet az oka? (Gyári 14-es karbival nincs ilyen gondom, de a 70-es hengerrel nem teljesít megfelelően.). ?
Sziasztok! Érdekelne valakit DRD Dupla tárcsás jó állapotú Marzocchi első villa? 14.000 Ft (Irányár)
Üdv!
Valakinek eladó ledes hátsó lámpája ?
Aki ért hozzá valami tipp a felfogatásához ?
v.kit érdekel a képen làthatto féknyereg és fékcső?
az àra ahogy a képen van 5000ft
ja amugy dupla tárcsás drd-n volt
Helló!Köszi az infót!
Hát lehetséges, de hallottam olyat is, hogy léptetővilla probléma is lehet ilyen?! De mindegy, egyelőre örülök hogy sikerült ilyen állapotba hozni, sok munka volt vele...meg pénz persze.A farokidommal igazad van, ez volt rágyorskötözőzve, én még faragtam rajta egy kicsit, hogy jobb legyen. Majd ha találok olcsón, teszek rá gyárit.