Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
A hétvégén vettem egy Derbi Senda R 50-es motort és az első "hosszabb" próba alatt vettem észre a következő dolgokat:
1. Alapjárat: Első berúgásra semmi baj szépen jár a motor. Miután melegedett, az alapjárat fel megy és "kiabál" a motor. Ezzel csak üresbe van problémám egyesbe, behúzott kuplunggal nincs ilyen baj.

2. A féklámpa nem világít a hátsó fék (pedál) használatakor,csak az elsőnél.

3. Nincs kormányzár ezeken a motorokon? Akárhogy próbáltam nem sikerült rárakni.

Ha bárki bármelyikre tud választ adni megköszönöm. :)
Hát nem tudom... Az olajzó egy nagyon egyszerű szerkezet. Mekkora eséllyel "romlik el" hirtelen egy fogaskerék? Ennyi erővel a vízhűtést is szedjük le a motorról, mert bármikor elromolhat, a váltóról már nem is beszélve, jobb, ha az egészet kiszedjük a blokkból, aztán mókoljuk rá a láncot a főtengely végére közvetlen, az a biztos... Aztán félhetünk, hogy a lánckerék mikor romlik el.

Nekem a különolajzás működik, évek óta így használom, mentem már vele több ezer kilométert, és semmi gond - mondjuk tény, hogy nagyon kevés olaj fogy, először én is megijedtem, hogy nem olajoz rendesen, de végülis működik. Én megbízom a gyári beállításokban. Azonfelül meg kényelmes is.

Az enyémen gyári 50-es henger van, nem sült be, nem ment szét. Az viszont jó kérdés, hogy jó-e az 50-es hengerhez tervezett olajmennyiség egy nagyobb hengerszettnél is. Valószínű nem, úgyhogy ott lehet tényleg inkább ki kell kötni.
Sziasztok! Régebbi Sendához van eladó kartervédőm, ha érdekel valakit, megtalálja a hirdetéseknél.
Hát igen, kurva drága a dugattyúszett... A külön olajozás meg jó dolog, már ha minden klappol. mert megadhatja magát a belső meghajtó fogaskerék, maga az olajzó, a bovden nem megfelelő, vagy valahol dugulás van a rendszerben.
Jobban jársz, ha 1:50-be kevered, ez nem simson. Kevésbé füstöl és az alu henger is jobban szereti.
Most rendeltem egy Airsal dugattyút (18- ezer) a hengerembe.
Nem volt egyszerű ilyen dugattyút találni, szerezni.
Az SPD- nél most nem lehet kapni.
Megpróbálom összerakni így a motort.
A különdíjszabásról meg van a véleményem... nem egy életbiztosítás az tuti. Érdekes mert egy nyarat simán lemotoroztam úgy, hogy benzinből tankoltam vagy 15- teli tankal, de az 1- liter olajból szinte nem is fogyott. Akkor lehet, hogy itt a hiba forrása?
Ikább bekevertem volna a benzint magamnak. Arra baromi kíváncsi lennék, hogy gyárilag a különölolajzó szivattyú hányasra keverheti a benzint? Én Repsol-al 1:40- fogom keverni, és az száz, hogy benne lesz. Majd felteszem a hengert az új dugattyúval és a különölajzást kikötöm a fenébe.
Szeva!
Nem kell reszelni semmit, minden gond nélkül passzol.
A hengertalphoz adnak általában több db különböző vastagságú alu tömítést, azokkal kell számolgatni, hogy mennyi legyen a présmagasság.
Nekem a külön olaj sosem volt bekötve.
Dugattyút szerintem neten vagy 30 helyen találsz, ha gugliba rákeresel.
Hagy
kérdezzem már meg ha 80 as hengert teszek fel a Sendámra .az minden gond nélkül rámegy,Nem kell a blokkot kireszelni ? (régi 98-as Senda)
Sziasztok, nincs valakinek Derbi Fenix kilométer spirálja, vagy esetleg, tudja ,hogy hol is lehet kapni? Köszönöm
A külön olajzást ki kéne kötni ha az ember nagyobb köbcentire vált?
Az SPD- kérdeztem de sajna most dugattyúja nincs nekik. Hol tudok ilyen dugattyút beszerezni? A hengeren a nicasil nincs megsérülve, nincs kikopva, csak felül és alul válas. Nagyon hiányzik ez a henger!
Az egyik haveromnak egy Malossi MHR 80- as (nicasilos kétgyűrűs)
hengere van de az nem ilyen forgós, nem ilyen brutális mint az enyém. Az én Airsal- hengerem iszonyat erős és iszonyat nyers, akaratos és nagyon forgós henger. Most vissza tettem az 50- es hengert de ez valami katasztrófa.
Hali!
Annak a hengernek nem lenne szabad olyan gyorsan elkopnia. Ott valami hiba volt. Azt a szettet vagy elküldöd honoltatni és úgy dugattyúszettel összepakolhatod, vagy ha szarrákopott és nicasiloztatni kell akkor olyan 40k és 3-4 hét a nicasilozás (nem biztos hogy jól sikerül) és olyan 13-15k a dugattyúszett, vagy óvatosan leszeded a szettet szépen összepakolod és használhatod papírnehezéknek/ajtókitámasztónak. Sajnos én is vettem olyan "hibátlan" 70-es airsal hengert, amibe csak dugattyúszett kell... hogy belenézve a hengerbe látszott, hogy vagy a negyedéről hiányzott a nicasil, itt-ott kireszelve, stb... a hozzá kapott dugattyú pedig meg volt húzva, a gyűrű beolvadva a horonyba, a csapszednek kb 2-3mm lötyögése volt...
Sajnos túl sok jót nem tudok mondani a helyzetedről... de ha találsz egy olyan helyet, ahol olcsón perselyeznek dugattyúszettel, akkor arra én is kíváncsi leszek.
Van egy derbi senda endurom, D50B0- blokkal.
A motort mikor megvettem akkor egy gyári, nicasilos henger volt rajta, prox, kétgyűrűs dugattyúval. Nagyon sokat mentem ezzel a blokkal (hengerrel) azóta amióta megvettem. Szerintem olyan 4-5- ezer kilométert mehettem a 3- év alatt, és ezt mindig nyélen tettem. Szana szét forgattam a kis motort. Mindig REPSOL Scooter 2T- olajat használtam, használok még a mai napig is. Aztán nem olyan régen arra gondoltam, hogy egy kicsit tuningolni kéne a motort, ezért most vettem rá egy 70- hengert. Mikor levettem a gyári 50- es hengert akkor csak csodálkoztam mert az nagyon jó állapotban volt. A nicasil réteg ép, sértetlen, nem kopott, a dugattyú is jó állapotban van. A gyűrűhézag is 0,2 mm. Szóval ez tökéletes 50- henger. A tavaly nyáron vettem egy vadi új Airsal 70- es hengerszettet, egy gyűrűs dugattyúval az SPD- ről, 50- ezer ért. Mikor feltettem ezt a hengert és egy kicsit járattam utána a motor egyből iszonyatosat ment tőle. Most olyan 1000- 1500- kilométert mehettem le vele, persze ezt mind csutka gázon tettem, és a motor most elkezdett gyengülni. Ma kíváncsiságból a hengert levettem és azt láttam, hogy a nicasil szarrá van kopva rajta, felül és alul mint a vashengereknél rendesen válla van a hengernek. A gyűrűhézag 0,6- 0,8 mm. Normális az, hogy ilyen gyorsan szétkopott a nicasil ezen a hengeren? Szerintetek mit kezdjek most vele?
ismét megnéztem, a két szimering között ott a hézag,tehát ki kéne fojjon a viz,ha ott sz-pik.Levettem a viztartály kupakját,kib-sztam belőle a termosztátot,és úgy raktam vissza.Most jőttem haza ,levertem vele 10km-t fullgázon és láss csodát:nem fogyott a viz.Arra gondolok,hogy melegen nyomás alatt valahol elszökik.Az olajos hab meg a tegnapi maradék. Ma még lesz egy 10km-es próba.Különben sz-om le.!Majd meglesz a baj.A lényeg,hogy a kipu sikerült.Élvezem a+lóerőket!
Téged sz*pat az a motor!
Vegyél komplett vízpumpa felújító szettet, mert valami ott nagyon nem fasza...
Meg az összes olajat engedd le belőle, blokk középből is.
Ma reggel nekiálltam,és szétvágtam a kipufogót.Kidobtam belőle mindent,majd oxigénnel összehegesztettük.A hátsó dobhoz menő ujjnyi vastag csövet is kivágtam a p-ba és lecseréltem vatagabbra.Kicsit komolyabb lett a hangja.10-zel megy gyorsabban(80 helyett 90 a vége óra szerint) és jobban is húz.Nem bántam meg!Viszont a víz csak fogy belőle.Mentem vele fullgázon kb20km-ert,és alig látszott a tartály alján valami.Pedig indulás előtt teleöntöttem.Olajszintjelző csavart kicsavartam és megint folyik a fehér trutyi!Eszem nincs hozzá!
Akkor valószínűleg a blokk középben maradt némi vizes olaj. Nekem nincs óra, gps-szel mértem a sebességet.
A főfuvit lehet nem árt meglesni, mert lehet sok, főleg csontra kitekert levegővel.
Ja és nekem óra szerin megy 80-at ,nem tom mennyire pontos,de majd megmérem GPS-el is. Lehet sok lenne neki a 21-es karbi? Nem tom milyen főfúvóka van benne,még nem szedtem szét.Mindenesetre most szinte teljesen ki van tekerve a levegő-benzin állitó csavar. Ha betekerem még brutálabb a gyorsulás ill,avégsebesség is több egy kicsivel,de a horribilis fogyasztás átvált Brutális fogyasztásra.......
Levettem az oldaldeknit,félredöntöttem kb 1 óra hosszára (kitámasztottam 2 léccel) A blokk jobb hátuljánál levő leengedőcsavart ki sem csavartam.Máshol is van leengedőcsavar? Mindegy ,a kiput holnap szétvágom.....
3-64-es áttétellel 17.5-ös karbival hajtom a 80-as alu hengert és szarrácsúszó kuplunggal mértem 94.7km/h-t. Igaz én csak 180 magas és 75 kiló vagyok.
Kiengedted te a blokk középből is az olajat, vagy csak ahogy levetted a deklit? Mert akkor vagy 2dl bent maradt középen.
A nagy hő szerintem inkább az, hogy túl sokat kap és ott ég el, vagy tele van trutymóval ami ott szépen elkezd parázslani/égni. A katalizátort elég sokan kidobják a rezóból.
Nekem 21-es karbi ,13-63 láncáttétel, nagyon húz,80 körül van most a vége. Fogyasztás 10-12 l! (130 kg os vagyok és 2m magas. ) Mondjuk a 60kg-os haverom ha használja,neki is becsapja a 10 litert.Visszatérve az előző hozzászólásomhoz,lehet,hogy nem folyt ki az összes olaj belőle.? Más kérdés: 10-15perc motorozás után olyan meleg lesz a kipu,hogy alig lehet ottartani a lábam.Valaki azt mondta,hogy a kipuban levő katalizátor miatt van .Igaz lehet ez? Mert ha igen akkor kiherélem,lehet még jobban is fog menni..... tőle......
Mindenki panaszkodik a fogyasztásra, hogy megugrik a 70-80-as hengerrel. Nekem talán van vagy 4-5 liter és szinte folyamatosan nyél gázon megyek vele. 17.5-ös karbival.
A víz elég szopatós sajnos, nekem is ragadt tőle... De olajból szerintem több kell bele, bár legutóbb nem én cseréltem benne olajat.
Ja és mostmár biztos vagyok benne ,hogy 70-es vashenger. (annak vettem a nyáron) nagyon jól megy ,csak rettenet a fogyasztás.....
Igen, úgy raktam össze.Most lettem kész vele,mert kíváncsiságból lekaptam a hengert is.4 dl olaj ment bele!? Az előbb próbálgattam.....jelenleg nem ragad le a kuplung. Remélem ez volt a gond. Köszi a hozzászólást!
Hali!
Az egyetlen hely ahol összefolyhat, az a vízpumpa. Nem csak a szimmering adhatja meg magát, hanem a tengely is kophat. A két új szimmeringet gondolom úgy raktad össze, hogy légtér maradt a kettő között, hogy a kis lyukon ki tudjon folyni vagy az olaj, vagy a hűtővíz, ha eresztene valamelyik szimmering.