Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

tudomásom szerint "más típusoknál" ráhúzott szivatóval ledadog a motor mert sokat kap és nem bír kipörögni...
Nade akkor a következő kérdés... :-) Hosszas kutatómunkával megállapítottam, hogy a porlasztóm nem automata szivatós. Ilyen: http://i.ebayimg.com/images/i/... Dellorto PHVA 14 DD.

Az a kis karocska a szivató. Eddig véletlenszerű állásban volt és fekete a gyertya. Ha legalsó állásban van akkor van kikapcsolva a szivató, vagyis ott kell lennie meleg motorral (1. pozíció). Ha elkezdem felfelé emelni akkor kb. 1.5 centit megy kis ellenállással, gondolom az a szivatott állapot, hidegindításhoz (2. pozíció). Ha tovább tolom felfelé akkor nő az ellenállás és visszatér ide, mert egy rugó visszanyomja. Szintén kb. 1.5 centit tud a rugó ellenében mozogni (3. pozíció). Ha jár a motor és meleg és alapjáraton az 1 é2 pozíció között mozgatom akkor nem történik semmi. Ha a 3. ba feltolom akkor leáll, illetve ha közben gázt adok akkor fulladozik.

Pontosan hogy kéne ennek működni? Vajon milyen alkatrész hibás belül? Amúgy simán ráhúzott szivatóval mennie kell nem? Mert van aki a végsebességet ráhúzott szivatóval próbálgatja...

Köszi!
> beküldtem egy 140-es gumit hátra.karcolja majdhogynem a villát!
Én pont azt élvezem, hogy keskeny a gumi és tök jól veszi a hosszanti úthibákat. Nyomvályú, villamossin, stb. De én az SV1000 195-ös gumijához voltam szokva.

> esetleg valakinek nincs elado gyári kipufogoja.és Km órája?
Próbáld meg a Facebook csoportban. Ott sok eladó cucc van.
túl hangos a motorom!
mit lehet vele csinálni?
ha kicserélem a kipufogot gyárira akkor halkabb lessz?
esetleg valakinek nincs elado gyári kipufogoja.és Km órája?
Köszi!
akkor jól raktam össze!:)
nekem a két alátét is távtartó!:):P
beküldtem egy 140-es gumit hátra.karcolja majdhogynem a villát!
Hali!
Most lehet én vagyok hülye, de nem teljesen értem a kérdést.
Tudtommal 1 távtartó van bent a kerékben a két csapágy között, meg 1 távtartó kint a lánctányér oldalon, mert a tárcsa oldalról a féknyereg tartója adja a távolságot. (tudatlanságom jogát fenntartom)
De javíts ki ha tévedek.
szétszedtem a hátsokereket..a vastagabb távtartó melyik oldalra megy?
nem figyeltem mikor kihuztam a tengelyt
Köszi Muldi!
Utánajárok pár dolognak. Milyen karbi van rajta, van-e előtte folytás, van-e hozzá tömítés szett, mert akkor ki is kéne tisztítani. A membránhoz is szerzek tömítést és megnézem az állapotát.
Én kb 2 éve cseréltem le a gyári hengert, dugót, gyűrűket... A henger legtetején ahol szerintem még próbából sem járt a gyűrű, ott nem hézagmérővel, hanem a wd40 spricli csövévével tudtam hézagot mérni... úgyhogy 2mm-es gyűrűhézaggal és hordóra kopott hengerrel is 1 rúgásra indult télen-nyáron és gps szerint 63km/h volt a csúcs.
Az előző tulajt poénnak szántam, mert mindent úgy árulnak.
A km-t pedig szerintem ne feszegessük, mert nem órát szoktak venni az emberek, hanem állapotot. Főleg, hogy neked sem az első motor.
Karbiban a fojtás a szívó oldalán ahol a légszűrő csöve rácsatlakozik a karbira. Ha belenézel és a síbert látod, akkor abban már nincs benne.
Viszont érdemes megnézni, hogy hányas karbi van rajta? Dellorto 12, vagy 14?
Ha lebontod a szívócsonkot és megnézed a membránt, akkor általában illik cserélni a tömítéseket is.
Ja... Hát minden lehet és az ellenkezője is. De tény, hogy biztosan 2003-as. Azért az is ellentmondás, hogy a spanyolok nem tudják megmondani az évszámot, az oem-parts meg elég magabiztos... Meggyőztetek, hogy egy osztrák orvosé volt (nemdohányzó) aki ment vele 22000km-t, de minden este lemosta alaposan, bekente viasszal, stb. Majd a magyar csóka aki behozta visszatekerte az órájárt, hogy jól esz az 5000-nek is. :-) Amúgy a gumi 2008-as rajta és repedezett.

A videon a karbit is hozzáállítják? Gondolom nem árt. Amúgy nem lep meg, mert a repülőmodell motorok és főleg a modellautók sokkal jobb lóerő/köbcenti arányt tudnak. De nem is mennek 50000km-t. De ebbe az irányba nem akarok elmenni.

Azért láncszett csere előtt belenézek a karbiba, hogy van-e ott valami huncutság.
Szia, szerelési dolgokban én inkább nem adok tanácsot, mivel még én sem szedtem szét az enyémet. 5000km mentem eddig vele, de még nem kellett a gyertyán és a hátsó gumi, illetve fékbetéten kívül mást cserélnem. Apropó gumi, miért nem a gyári gumi van rajta? Vee Rubber tudtommal ami gyárilag rajta van... persze lehet nem tetszett, vagy defekt, de furcsa, hogy már nem a gyári ha 5000km van benne. Illetve miért kellett másik tárcsát ráberhelni? Azt sem 5000 km-re méretezik :).
Amennyiben így vélekedsz, ne is szedd ki a folytást. (egy vidi, hogy mennyit jelent a kipufogó, kis német tudás nem hátrány, de nem szükséges: http://youtu.be/rMPrsGAKGIY )
http://oem-parts.hu/hu/parts/d...
''DERBI SENDA SM X-TREM 2003 - Alvázszám prefix: VTHSDR1FB'' ez egyértelmű szerintem.
A jelenségedre amit az alapjáratodat érinti csak annyit tudok mondani, hogy szerintem nem természetes, hogy ingadozik az alapjárat.
Szia Gabor990!

Köszi! Több dolgon is gondolkozom... Amikor vettem a motort láttam párat aminek törött volt a kuplungkarja, nem volt alapjárata, az akku helyére valami zselés riasztóakku volt begányolva, rozsdás, szivatókar hiányzik, karcos, csúszik a kuplung, alig lehet váltani, stb. Ilyenek kb. 14000km-rel. Az látszik, hogy az évszámmal átvertek, hogy az akitől vettem, vagy az előző tulaj az kérdés. De ha visszatekerték az óráját akkor tényleg egy nyugdíjas osztrák doktornénié lehetett, mert a fenti hibáktól teljesen mentes. Kivéve, hogy valaki egy 20mm-rel kisebb féktárcsát berhelt rá amitől a fékbetétek vállasra koptak és igencsak lüktetett a fékhatás. Ezt már orvosoltam. Az biztos, hogy ezt a motort nem Magyarországon az erdőben gyilkolták...

Megvan az alvázszám és a derbi.es válasza:
"Below you will find the whole description of you Derbi bike with chassis VTHSDR1FB3H223785.
‘SENDA SM X-TR-03(E1R)AUST.NEGR’
Unfortunately our system is not telling us the exact year when your bike was manufactured. We cannot help you further with this question."
Szóval ők ebből nem tudják a dátumot...

Kivenném a folytást, de csak annyit ami tényleg csak azért van ott, hogy lekorlátozza a teljesítményt. Ugyanis nem annyira fontos nekem, hogy "legyorsuljam a Simsonokat". Most váltottam Derbire egy SV1000-ről. Inkább szeretném sokáig használni hiba nélkül. Ha rákeresek a fórumon a "hasában" szóra akkor nimród79 3 hozzászólását találom. De ilyen módon szétvágni a rezót kicsit már félnék. Nem vagyok biztos benne, hogy jobb lesz, viszont hangosabb és az élettartamának se fog jót tenni. Meg ami jó lehetett egy motornak, az nem biztos, hogy ugyanúgy jó egy két évvel idősebb vagy fiatalabbnak. Nem jó nekem ha hangos, mert a városban használom.

Megnézem majd a porlasztó bemeneténél, hogy van-e valami, meg hogy milyen állapotban van a membrán.

Van viszont egy "B" kérdésem. A benzincsaphoz menő vákuumcsőben mindíg lötyög pár csepp benzin. Vajon ez a karbi felől fröccsen vissza, vagy átjut a benzincsap membránján? Az utóbbi eset fura, mert akkor hamarosan át kéne lyukadnia teljesen és lezárni a benzincsapnak miközben a vákumcsövön elárasztja a benzin a karbit... Az alapjárat is fura, mert amikor megállok akkor 2500 körül van, és kb. fél-1 perc után lemegy 1400-ra és ott megmarad stabilan. Lehet, hogy amég elhasználja ezt a vákumcsőben lévő benzint addig magasan van, aztán beáll? Cseréljem ki a benzincsapot? Vagy ez így normális?

Itt egy nagyfelbontású kép a témáról:
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...
Ha a karbi bemeneténél van folytás (lyuggatott lemez) az hol van? Ha megbontom a membránnál kell tömítést cserélni?
A karbin 2004-es dátum látszik.
A vákuumcsőben a benzincsepp talán látszik, de kicsit oda kell képzelni...

Bocsi... "Én csak vezetem, hogy mitől megy azt nem tudom"
Szia, szerintem azt az 5000 km el ne hidd, ha keveset mentek akkor se reális egy 13 éves motortól. (ezt a kilóméter órát 10 perc alatt át lehet tekerni). Enyém 2006-os és óra szerint 22000 van benne, gyári blokk, és 85 -öt megy GPS szerint. Sok helyre be van ütve a gyártási dátum, nézd meg a fékmunkahengereket, illetve a blokk oldalába is be van ütve a gyártási szám, így ránézésre 2003-mas. Alváz számod mi? Az alapján is kiderül.
Amikor előző kommentelő azt írta, hogy régi blokk akkor ezt értette:
https://i.ytimg.com/vi/GswOI3M... - új blokk
http://www.bakelit.hu/portal/s... - régi blokk (olajzó és a dekni oldalán a kuplung is kitüremkedik)
Ha megkopoktatod a rezonátor részét a kipufogónak és azt hallod, hogy tompa akkor benne van a fojtás, ha kong akkor nincs benne a fojtás. Én legalábbis így gondolom, de ha vissza görgetsz a kommentek között, én láttam itt már szétvágott rezóról képet.
Oké, régebbi mint amit mondanak. Lehet, hogy 2003-as, de nem hiszem, hogy kopott a blokk. Mert minden más része nem kopott és 5000km van benne. 20000km-rel szerintem nem így nézne ki. Meg könnyen is indul.

A kiput nem akarom szétvágni, csak ha biztos vagyok a dolgomban... A légszűrőt kipucoltam, beolajoztam. Amúgy tök tiszta volt. :-)
Hali!
Régi blokkos, úgyhogy 2006 előtti. Állapot pedig: "nem dohányzó, garázsban tartott, osztrák nyugdíjas női háziorvos" volt a tulaj!
Gyári hengertől ne nagyon várjál többet, valószínűleg elég kopott már és annyit bír. Membránt nem árt megnézni és a légszűrőt kipucolni, hátha nyerhetsz vele egy keveset. Ahogy én tudom a kipufogórendszer rezó részében van valami szarság amit ki szoktak vágni.
Megvettem... Az eladó szerint 2010-es, 5000km van benne. Az állapota szerint ez reális. A műanyag alkatrészekbe szinte mindegyikbe 2003-as dátum van beütve. A Spanyol képviselet az alvázszám alapján a tipusát meg tudta mondani: ‘SENDA SM X-TR-03(E1R)AUST.NEGR’ de a gyártási évre kifejezeten azt mondták, hogy nem tudják. (Kicsit sok volt a Tequila? Az oem-parts.hu szerint az alvázszám alapján 2003-as, de gondolom a tipusban szereplő 03 megtévesztheti őket, mert ők oda 2003-at írtak. De a tipus elnevezése se pontos... Gondolom az X-TR az X-Trem-et jelenti. De ha 2003-as akkor hogy nézhet ki így? A legtöbb 10 éve feletti már bontószökevény. legalábbis amit láttam eladót...

A végsebessége 65 GPS szerint, az órája szerint 72. Gondolom van benne folytás... A szívó oldalon különböző csavarok vannak, azt már valószínű bontották, gondolom ott nincs. A kipufogót leszedtük, abban sem láttam. Legalábbis ahol a hengerhez csatlakozik. Badugtam egy drótot, kb 30 centire bement, ott elakadt, de akkor már két kanyaron túl volt. Vajon ott van egy szűkítés?

Van ötletetek, hogy hol lehet folytás illetve a kipoufogót ki tudná megvizsgálni hogy érdemes-e szétvágni? Vagy lehet, hogy nincs is folytás és ennyit tud és kész?

Köszi,
Csaba
Illetve jó valamilyen sendàhoz is, csak nem az enyémhez....
Sziasztok.
Rosszul küldtek nekem membrànt. Eladó.
Gpr, fenix üvegszàlas membràn. 2000ft
Mások is!
Mások is szívnak a senda SM d50b0 blokk 2csavaros gagyi kipufogó tömitésével, vagy csak én?
Ezt aki kitalálta max Nóbel díj.
Szia!
Nálam pl. találsz bontott alkatrészeket, nézz szét, ha érdekel. :)
link: http://www.bmotor.hu/sx-50
Nem a roncsokat bontom... :)
Zoli
Sziasztok!
Melyik a helyes összeszerelés? A kuplung lamellát kell nézni. Balra forog a kuplung, ha így nézzük, ahogy a képen látható.
Derbi D50B0 blokk. (RS, RX, SX, Senda stb)
Zoli
Köszi!
Ja 134 szemes
http://www.egumotors.hu/am6_al...

Nekem 14 es kislánckeréknél ez a lánc van fent. Nem kellet toldani vagy kivenni. pont jó.