Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!
Persze, hogy emlékszem.
Ha 1 évvel ezelőtt kérdezed, lehet fejből küldtem volna, hogy honnan és mennyiért vannak dugók 80-as hengerhez, de most már passzolok, hogy hol találtam anno.
Viszont a 80-as hengert el fogja bírni a főtengelyed?
Szia!

Biztos emlékszel még rám a hengerrel kapcsolatban.
Na összeraktam a kopott, nicasilos Airsal 70- es hengert (48-mm furattal) egy vadi új Airsal dugattyúval. Nagyon nehéz volt ilyen hetvenes dugattyút beszerezni. Gyárilag egy gyűrűs dugattyú volt hozzá, de most két gyűrűset kaptam. Sokkal jobb a két gyűrűs, mert nem olyan forgós vele a motor, alul sokkal nyomatékosabb, talán egy picit alul erősebb is. Persze nem forog úgy és nem is olyan ugrós, nem is olyan nyers. Na mindegy... összeraktam és jól megy vele a motor, viszont a hengerem nagyon szarul néz ki.
Mivel ez a 70- Airsal hengerem már nagyon szét van kopva, ezért szereztem egy másik nagyon jó állapotú hengert. Ez ugyan az az Airsal csak 80- as, (50- mm furattal). De tökéletes állapotban van, és a hengerfej is megvan hozzá. A kérdésem az, hogy hol tudok hozzávaló dugattyút beszerezni? Már mindenhol próbáltam de sehol nem kapok.
Mire kimondom a nevét elfáradok, mert olyan mint valami brazil szappanopera szereplőnek.
A kuplung oldali deklin rajta van a rabasa felirat, sőt... a gyári henger oldalán is ott vigyorog.

Szerintem a bultaco vázak meg vannak jelölve. Az ülés alatt a sárvédő "csomagtartó" felőli oldalán van matrica, meg a vázon kell lennie matricának, ahol a fesszabályzó és a többi ilyen vacak van felfogatva. A bultaco-k nem fordított villával jöttek ki, meg a hátsó felfüggesztés nem közvetlenül csatlakozik a lengővillához, hanem himbarendszeres és más a hátsó rugós tag is.
Na várjál, erről lőjél már egy képet.
Elméletileg hidrós első féked van. A kis gyufásdoboz méretű cucc a fékolajtartály. Annak a fedelét 2db csavar tartja, azt leveszed akkor elméletileg ott marad egy műanyag keret, ami azt a harmónikás gumib@szást (nem tudom mi a pontos megnevezése) szorítja fel a tartály peremére. Azt a gumival együtt ki tudod emelni, de nem árt rongyot alátenni, mert a fékolay nem túl nagy barátja a festésnek.
Nincs valami program ami alváz vagy blokkszám alapján kiadja h mi pontosan a motor típusa?
Szép neve van, mint egy spanyol nemesnek. :) Egyszer össze kéne írni az összes változatot, meg az eltéréseket, aztán feltenni ide, hogy ne legyen kavar...
Egyébként vicces, nekem sima Senda R-em van, de a blokk egyik deklijén ott virít, hogy "Rabasa" - a Derbi Rabasa egy külön típus, de legalább ezzel a Rabasa feliratos Senda blokkal jól megzavarják az embert. (Rabasa egyébként a Derbi cég alapítója volt, mint megtudtam.)

Mellesleg, akkor Benbónak is Bultaco Lobito-ja van, mert az enyém tuti Senda R, és nem ilyen a műszerfala sem (csak hasonló).
Oké majd próbálgatom. Az első fék munkahangeréről tusz valami okosat? A fékkar mellett van egy ilyen gyufásdoboz méretű doboz amibe belemegy a bovden. Ahogy leveszem a tetejét nem látom a hengert meg ilyen kis tartály sincs amibe fékfolyadékot tudnék önteni.
A biztonság kedvéért szerintem előtte szedd le , mert lehet a kis négyszögletes tüske ami kitolódna hogy beakadjon a félköríves lapba, lehet hogy el van dörzsölődve, vagy némileg beállt és nehezebben fog megindulni. De a kulcsra figyelj, nehogy elcsavard, vagy eltörd.
Akkor remélem az olajzással megoldódik mert nem akart elfordulni a kulcs. Vagy csak nem voltam elég erőszakos.
Háhá! Nyertem! Ott vigyorog a kormányzár!
A kormányodat fordítsd ki teljesen ütközésig balra, a kulcsot nyomd bentebb/ lentebb, kinek hogy tetszik... és el fog fordulni a kulcs balra. Nem biztos, hogy be fog akadni a kormányzár egyből. Ha nehézkesen mozdul meg a kulcs bármelyik irányba is, akkor nem árt egy kis wd40, vagy zárolajozó/zárjégoldó.
Muldi! Itt vannak a képek. Műszerfal+ alatta ami van (abból nem látszik sok :D)
A kulcslyukon a push feliratból és a balra mutató nyílból gondolom én hogy kéne lennie kormányzárnak...
Papír szerint derbi senda bultaco lobito-m van. Kinézetre nagyjából ugyan az mint a sima senda R, blokkja teljes mértékben csereszavatos. A modellekbe én is belezavarodok sokszor, főleg a régi és új blokk jelölésbe.
Na várj, akkor Neked nem is Sendád van, hanem Bultaco-d? Vagy ez ugyanaz? Képek alapján nem... A Derbi almodellek, modellváltozatok közt mindig elveszek, az se volt kis fejtörés, amíg megfejtettem, mi a Senda H...
Az oemmotorparts.com-ot használom én is sokszor, mert egész jó az ábrák miatt. De most hogy jobban megnéztem a két váz közötti különbséget, a sima senda R-en nem mutatja a vázon a kormányzár helyét, míg a bultaco vázán ott vigyorog a villanyakon, amit 2001-ben még gyártottak.
Ha jók az emlékeim (de már magam sem vagyok biztos benne :)), 2000-ben meg 2006-ban volt nagyobb modellfrissítés, egyszer a vázat, másszor a blokkot cserélték ki teljesen. Szóval egy ideig együtt futott a régi blokk meg az új váz. Vagy az új blokk és a régi váz?
Basszus, elfelejtettem, pedig már tudtam!

Várj, találtam egy ilyet: http://www.motorcyclenews.com/...
Itt azt írják, hogy 2000-től kapott új vázat. Úgyhogy akkor valóban 2000 volt a váz, 2006 a blokk csere.

Neked elvileg új vázas, régi blokkos motorodnak kéne lennie, ha 2000-es. Ezzel kavartál meg... :) Hogy lehet Neked régi vázas?

Meg közben eszembe jutott kedvenc robbantottábrás oldalam:
http://www.oemmotorparts.com/o...
Itt jól össze lehet vetni a vázakat, nyisd meg a 99-est meg a 2000-est, és vesd össze a "Frame - central stand" rajzokat. Az én 98-asomnak olyan van, mint a 99-esnél (és nincs benne kormányzár :)), a 2000-esnél meg már az új váz látható, Neked olyannak kéne lennie.
Azt nem tudom, hogy 2000-ben volt e modellfrissítés, de a blokkcserés támadásuk 2006-ban volt. Meg én minden alkatrészt úgy vettem, hogy 2006 előtti legyen és passzolt gond nélkül.
van pár dolgom derbihez
De 2000-ben volt egy modellfrissítés, nem? Akkor kapott új blokkot is, ha jól tudom. De a vázat valóban később cserélték.

Nekem 1998-as van, és abban tuti nincs kormányzár; szerintem a 99-es ugyanaz.
Üdvözletem!

A GPR50 és 125 váza között mi a különbség? (Évjáratban nem vagyok otthon, ezért úgy mondom, hogy a lengővillájuk ugyanaz, mint a képeken is. Annyit tudok, hogy a 125-ösbe 1mm-el vastagabb keréktengely megy)
Leginkább az érdekel, hogy miért adnak az 50-esnek 85kg tömeget, a 125-nek pedig 129kg-t. Akárhogy számolom csak arra tudok gondolni, hogy az anyagvastagság nagyobb a 125 esetében a váznál.
Egyéb eltérések is érdekelnek, pl lengővillaszilent, stb.
Ja látom már hogy szivatót irtál
Köszönöm neked is a választ. A gázbovdenre gondolsz hogy nem enged vissza rendesen? Majd küldök képet csak most nem a motornál vagyok de a héten még meglesz a kép :)
Szeva!

1. Az valószínűleg szívató hiba lesz. Vagy nem enged vissza rendesen, vagy egyáltalán nem enged vissza a bovden.

2. Féklámpa kapcsoló, a munkahengeren van egy gomba amire 2 szál vezeték csatlakozik sarukkal. Húzd le és érintsd össze őket, ha felvillan a lámpa, akkor a kapcsoló a szar. Nem tudom az mennyire javítható mert sosem próbáltam.

3. Kormányzárnak kéne lennie szerintem, mert nekem a 2000-es évjáraton van és az is régi vázas. De ha raksz fel ide képet a "műszerfalról" és a felső villahíd alatt lévő részről, akkor meg tudjuk mondani.
Akkor azon biztos nincs kormányzár. Az újabbakban nem vagyok biztos.
Köszönöm a válaszokat. 1999-es a motor.
Szia!
3. Nincs kormányzár, a régin legalábbis biztosan. Milyen évjárat amúgy?
2. Valószínű a pedál kapcsolójánál lesz a hiba, nekem is volt már ilyen, igaz nem Sendánál, de nagyon egyszerű a dolog, a kapcsolót kell szétszedni, kitisztítani, WD40-nel befújni, majd össze- és visszarakni, és jó esetben kész is. Pár perces meló.
1. Ezt már nem tudom. Valószínű sok benzint kap alapjáraton, a karbin lehet játszani picit az állítócsavarral, de ha egyébként jó, nem biztos, hogy el kell tekergetni. Azért olyan óriási fordulatokra nem kéne felszöknie. Az egyébként tudtommal normális, hogy egyesben kicsit (nagyon kicsit!) fog a kuplung, gondolom ezért nem pörög fel.