Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs mit.
Sokszor az apróságok nagyot lendítenek dolgokon. Mert az ördögi mágia a részletekben rejtőzik.
Nekem 13-64-es van fent, de még így is 100 fölött poroszkáltam vele rossz kuplunggal.
A spirálos óráról nem igazán tudok nyilatkozni, nekem olyan sosem volt, bringás vezeték nélküli órát használok, csak a max 70cm pontos hatótávja néha nem a legjobb.
Köszi az infókat....jók ezek a fórumok, több tucat hozzászólást átnéztem, s leszűrtem néhány okosságot. Nem hittem volna, hogy ilyen minimális változtatások, ekkora változás produkálhatnak.
Meglepő de a benzin levegő keverék csavar is sokat számított, holott úgy gondoltam eddig, hogy többnyire csak az alapjáratot szabályozza... ! Kicsit fojtottam a sportlégszűrön, ahogy mondtad is a harisnya módszerrel, s úgy néz ki, most ok!
Brutális egy gép, nagyon megy, minden elismerésem a Spanyoloknak, nagyon eltalálták egy típus szerintem.
Vettem rá hátra 48-as lánckereket, elöl 14 - es van, mert nagyon pörgött, féltem zokon veszi majd szegény, de simán elviszi.
Azért kicsit had fikázzam a Derbit, de a km órája (spirálos) egy
hulladék...meghajtó, sat. cserélve volt már, de ugrál, többet mér...
Egy Koso dl 03-as multi műszert kinéztem helyette, kíváncsi leszek
rá....youtube-on néztem videót róla, jóóó! Kicsit még spórolok rá.
Nehezebben tud kiürülni, mert azóta nem tapasztalom a torpanást, vagy bármiféle fulladást.
Anno "kosárban" vettem meg a motort és nem volt légszőrű hozzá. Se az összekötőcső, se szivacs, se ház. Mondjuk érdekességképp a hozzá kapott 12-es karbival a gyári agyonkopott hengert bőven ki tudtam szolgálni. De a 80-as hengerhez már nekem is kellett a 17.5-ös karbi, 6 ablakos karbonlapos membrán, bővített szívócsonk, új összekötőcső a szívócsonk és a karbi közé, egy új "sport" légszűrő (a régi csatlakozó csövét megette a benzin) amit sógorom "optimalizált" , hogy normálisabban engedje át a levegőt.
Persze ezek hatására kb 200m után szükség lett egy új láncszettre, meg olyan 100km után egy komplett kuplungszettre és erősített kuplungrugókra.
Hát ja.. sok levegő neki ezzel a kütyüvel...nyilván sok levegő több kaja is kell neki. Az úszószint emeléssel, nehezebben kapja ki a sok levegő a benzint a házból.
S te visszaraktad a gyári légszűrőt?
A sport légszűrővel nekem is csak a bajom volt sokáig, harisnyával kellett "fojtani", mert menet közben nekem is hol gyorsult, hol lassult... Attól függően, hogy kapott be a szél a szűrő külső burkolata alá.
Meg néha mint ha kifogyott volna a benzin és bedadogott. Kuplung be, gáz vissza, és 3-4 mp múlva megint ment egy ideig mint az ökör.
Erre a problémámra viszont csak az úszószint állítás volt a megoldás.
Hali!
Sport légszűrő van fent, egy műanyag könyök, majd lefelé
függőlegesen egy kerek cucc csatlakozik rá, lyukacsos szivacsbetéttel, már párszor szétszedtem kimostam benzinbe, beolajoztam a szivacsot, majd kifacsarva vissza. Egy 21-es Naraku karbi van fent, én ezzel vettem, a járgányt de akkor még jó volt. A főfúvóka 90-es az alapjárat 45-ös.
Most variáltam vele, sztem. sok neki a 90-es főv. levettem 85-ös re.
Ugyan az a szitu, a benzin levegő keverék csavart teljesen be kell tekerni akkor sokat javul, de nem az igazi. Ha jól tudom ha azt a csavart
befelé tekerem, akkor szegényítem a keveréket, ergo még mindig sokat kaphat?
Hali!
Hasonlóval én is küszködtem. Levegőszűrőd milyen van? Gyári, vagy ilyen kisipari "tuning" direktszűrő? Karbi milyen van fent? Be van állítva rendesen minden a karbin?
Én sem bízom a közp. olajzásban, én is Repsol-t használok, és 1:60-as keveréket készítek a közp. olajzás mellé.
Semmi baja, ezek a jó minőségű szintetikus olajak már nem rakódnak le, és nyugodt vagyok, bizt. van kenés, nem csörög, nem zörög a verda.
Sziasztok!
Elkelne egy kis segítség... egy Derbi Senda 70-es járgánnyal
bajlódom. Tünetek a következőek: gép indul pöccre, alapjárat ok. de ha berakom sebességbe és elkezdem húzatni rángat, hol megindul, hol belassul, rendszertelenül.
Eddig amit megnéztem: gyertya cserélve, karbi szétszedve kipucolva.
Tippeket kaptam, hogy cdi vagy jeladó, de akkor alapjáraton miért jár szépen, sőt ott gázadásra is jól reagál.
valaki meg tudja mondani az új vázas derbi központi teleszkóp szilentjeinek méretét?
nincs most
szia igaz van lassan egy hónapos, de esetleg megvan még a kipuff?
Derbi senda hiányos állapotban,egyben vagy bontva eladó
Sziasztok motoros társak!

EGY 1999-es DERBI SENDA R-hez BLOKKOT KERESEK!
Aki tud írjon és megbeszéljük.Felújításra szoruló is jöhet.
Köszönöm mindenkinek.

Üdv:Norbi.
Sziasztok! Sendára milyen hosszú km óra spirál kell? Nem mértem le mostmeg már megvenném és már nincs alkalmam mérni...
Én egy ilyen szettet vettem rá. A képen látszik, hogy 1 gyűrűs.
Azzal a főtengellyel pörög, amivel vettem a motort. De nem vagyok benne biztos, hogy gyári.
A főfuvit passzolok, de azt hiszem hogy 80-85-ös van benne.
Szia!

Neked milyen hengered van? Vas vagy alu- 70 vagy 80- as?
Milyen dugattyúd van? Egy gyűrűs vagy kettő?
Milyen hajtókarod van?
Milyen főfúvókád van a 17,5- karbiban?
Az a használt dugó mint ha kicsit csíkosnak tűnne.

A 70-80-as hengerekhez szerintem bőven elég a 17.5-ös karbi, a 21-es már soknak tűnik próbálkozás nélkül is. Vagy nagyon alul kell fúvókázni a nagyot. Én a 80-as hengerhez vettem egy 17.5-ös karbit, egy kibővített szívócsonkot, meg egy 6 ablakos membránházat. Igaz eme apró változtatások miatt járulékos költségként jelentkezett először egy lánccsere, mert kb 500m után elpattant. Aztán egy első fogaskerék csere mert kevés volt előre a 11-es, majd egy kuplungkosár és erősített kuplungrugó szett csere.
Van egy dolog amit nem igazán értek.
A motoromra felkerült egy 70- henger, gyárilag 17,5- dellortó karbi van rajta, 80- főfuvi. Most tuningolás céljából vettem egy dellorto 21- karbit. Arra gondoltam, hogy felteszem, befúvókázom és a motor erősebb lesz vele. Tudom mikor szegény és mikor dús a keverék. De ez nem így történt... Próbáltam fúvókázni de vagy sokkal vagy kevesell, és olyan mintha a nagy karbi túltöltené a hengert keverékkel. Én úgy gondoltam, hogy ezzel a 21- karbival (esetleg ha kell akkor a légszűrű módosításával) 95- köröli fúvóka kellene a 70- Airsal hengerhez.
De ez nem így volt.... A 21- karbival is 80-85- fúvókával volt jó, még légszűrő nélkül is. A nagyobb karbihoz van nagyon szívócsonkom is.
Mért nem megy jobban a 21- karbival a 70- hengerem?
A 17,5- karbival sokkal jobb, akaratosabb, ugrósabb és a gázt is jobban veszi. A 21- karbival a motor sokkal lomhább, kicsit torpan és olyan mintha túltőltené a hengert keverékkel.
kép
képek
Nem is az a fő probléma, hogy széthullik az alsó tűgörgő, hanem hogy sokszor felszippantja a felömlőkön és onnantól kezdve általában hugyoztak annak a hengerszettnek.
Az a ~6ccm nem olyan kevés ám, bármennyire is annak hangzik.
A főtengelyem?
Simán elbírja legalább két hétig.... Utána úgy is szét fog hullani az alsó tűgörgő. Nem gyári hajtókarom van, hanem egy Top Racing.
Bízom benne, hogy bírni fogja egy darabig.
A mostan Airsal hengerem (40- löket 78-mm furat) így 72,3- ccm.
Amit most szereztem ugyan az az Airsal csak (40- löket 50-mm furat) így 78,5-ccm.