Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem Sendám van, azon az index megy lekapcsolt motornál akksiról, de a vilgítás csak járó motornál működik.
Sziasztok.
Derbi Predátor O2-nél ha nem jár a motor van világitás és index? (akksirol persze) Mert nekem nincs és gyanítom, hogy a feszültség szabályozo tönkrement.
És a vízpumpát merre találom? (a motor rosszabb állapotba van felújítom és a csövek mentén sehol sem találom)
Nem tűnt túl veszélyesnek :)
Azt elég veszélyes kinyitni mikor közel 100 fokos a vìz. Víz természetesen volt benne, ma szétszedtük, ugy néz ki a termosztát a rossz. Vizpumpa is ép, és szépen hajtja is a lapátot. Illetve a jelenség az volt, tele volt a kiegyenlítő tartály, szerintem ez is arra utal h nem nyit a termosztát. Előtte normál szinten volt.
Velem is pont ma történt először hogy kigyulladt a magas hőmérséklet jelző. Leállítottam, kinyitottam a víztartaly sapkáját és egy csomó levegő jott ki belőle. (lehetett hallani) Aztán mentem tovább és nem volt semmi baja.
Hali!
A termosztát elméletileg neked is a hengerfejben van, ahol a vastag vízcső meg rá.
Egyébként hűtővíz volt benne elegendő? Vízpumpa működik rendesen?
Sziasztok, tegnapi nap folyamán kigyulladt a magas hőmérséklet jelzés ami a hőgombától jön. Van egy hőmérőm a blokk oldalán és az is magasabb hőmérsékletet mutatott mint ami a megszokott volt. Arra gondoltam, hogy a termosztáttal lehet a probléma, az a hengerfejben helyezkedik el? Mert gondolom az okozhat ilyen problémát. Hűtőt levettem, tiszta, átjárható. Akinek van hasonló tapasztalata és megírná, azt megköszönném.
Én a vákumosat kihajítottam, tettem rendeset. Cső is eltünt mindjárt hozzáférek a szivatóhoz...
Szia Mateja!
Ha füstöl akkor gondolom megtelt el nem égett benzinnel a kipufogó és ott ég benne. Vagy ilyesmi.
Nekem is úgy tűnik, hogy szivárgott a membrán a benzincsapban. Innen vettem: http://oem-parts.hu/en/parts/d... csak az enyém a 2003-as. A gyárit vettem, de van olcsóbb is. Itt látszik, hogy a Yamaha Aerox-é is jó bele. Én elnéztem, de az itt is kapható: http://sracing.hu/uzemanyagren...
Hidegen füstöl, melegen már csak alig. Gyertya még a gyári van benne szerintem, de van itthon egy vadi új, holnap azzal is kipróbálom. A légszűrőnél nem nagyon tud hol falsot szívni, mindenhol szoros az illesztés. Egy kérdés: ha járó motornál nyomom a szivatót akkor a motornak felpörögnie vagy leállni kéne?
A benzincsapot tervezem lecserélni, csak idő és pénz. A téli elrakást megy úgy tervezem hogy az összes benzint leeresztem, még a karbiból is.
ha beindúl nem füstöl nagyon?
nekem van egy robogóm és mikor sokat ál 8-10rugásra indúl és okádja a füstöt. gyertyát mikor cseréltél? esetleg falslevegőt nem sziv a légszűrönél?
a benzincsappal kapcsolatban:téli leálláson voltam egy 400-as Banditán,tavasszal nem vettem észre hogy kilukadt a nembránom.befojt a benzin a motortérbe,felhígult az olaj,mit sem sejtve beindítottam)közel 200,000ft volt a javítása gépmühely stb 16db szelep csere.na és mondanom sem kell Japán belpiacos motor volt:) fél év nyári állás mire minden oké lett. (szerintem cseréld ki a csapot!)
a mérete kellet volna nem az ára!
de már megtaláltam.96,5x42x7,4
azért köszönöm a segítséget!
Sziasztok!

2002 Senda Xtreme-ről lenne szó. Mikor megvettem a motort, első rúgásra indult hidegen-melegen. Azóta többször lett karbi (phva 12) tisztítva, tű cserélve lett (gyári méret), a tűn a zéger gyűrű a gyári helyén van, fúvókák gyáriak. A motor most hidegen kb 6-7 rúgásra indul, de csak úgy hogy húzom a gázt. Melegen 1-2 rúgás elég, szintén gázzal. Ha már beindult teljesen jól megy, alapjárat van, erő van benne. Mi lehet a nehéz indítás oka? Nem tudom mennyire számít, de a vákuumcsap nem igazán működik, tehát akkor is enged benzin ha nincs vákuum. (Arra nem emlékszem hogy mikor megvettem jól működött e vagy sem) Tipp?
http://oem-parts.hu/hu/parts/d...
14. számú alkatrész, de ennél biztos van olcsóbb is :)
Ha ismerted az oldalt sorry.
elsőfék betét méretet kérhetek?
2013-as DRD SM
köszönöm!
Most cserélte nekem a szereló. Az olajat nem tudom, de szerintem olyan nagy hatása nincs ha valami közepeset teszel bele. Gondolom ő is levett a polcról valami átlagosat. A szimering ez: http://oem-parts.hu/en/parts/d... 36x48x11. Az enyém 2003-as X-TREM és Paioli teló van rajta: http://cseb.hu/bikes/DerbiSend... (itt még látszik az olajfolyás is. :-)

Porvédő csere helyett egy ilyet tettem rá: http://www.rmcmotor.hu/termek/... kb 10 centit le kellett vágni belőle, de átmérőben pont jó. Nem tudom, hogy a 900-as KTM-ekre mit tesznek...
Valaki tudna nekem segíteni, hogy paioli elsőteleszkóphoz milyen szimeringek, és olaj kellene?
Fel kell újítanom mert okádja az olajat és jó lenne előre megvenni a holmikat hozzá :)
Ha nicasilos hengered van a vertex dugót ajánlom. Század milliméterre lehet kapni. Drága de jó. A karbimmal nekem is van valami rejtett hibám, nem tudom egyenlőre mi az. 88as fúvókával kevesel és nem szív falsot... lehet veszek egy újat..
Itt az alvázszám: VTHSDR1FB3H223785
De az oem-parts.hu 2003-at mond, a Spanyol képviselet meg azt mondja, hogy a tipusban benne van az, hogy 03. De ebből ők nem tudják az évszámot. Amúgy meg a Facebook csoportba valaki belinkelt egy táblázatot egy kereskedőtől ahol kiderül szintén, hogy 2003-as. Csak az a fura, hogy a gyártó akkor ezt miért nem tudja. :-) https://scontent-vie1-1.xx.fbc...
Aha... Úgy tűnik, hogy ez a feltekert hullámkarton alakú vas még benne van az enyémben is. Ha megkopogtatom akkor kemény hangja van, nem kong. De vacilálok kivenni. Ha le akarnék folytani egy motort gyárilag akkor nem egy kiló bonyolult drága vasat raknék bele, hanem egy kis lemezkét valahova... Kicsit tartok tőle, hogy ezzel már lerontanék valamit amitől majd később többet kell szerelni. Másrészt nincs lehetőségem ilyen munkára, úgyhogy el kéne vinnem valakihez. Én már nyugimotoros vagyok.

Rendeltem karbi tömítéseket meg alkatrészeket, membrán tömítést és benzincsapot. Ezeket szétszedem (szedetem) megtisztogatom és kicserélem a karbi kopó alkatrészeit. Ha a teljesítméány nem is, de pár apró hiba azért javulhat ettől. Ja, és méretek egy kompresziót, hogy kizárjam azt, hogy a henger és a dugó közé befér a WD40 csöve. Aztán majd meglátom mi legyen még...
Alvázszámból meg tudom mondani pontosan mikori de teljesen hihető kollégám is most vett egy 2005-öset és az is patika állapotba van azt hiszem 7e km van benn
Szia!
Én szétvágtam a kipufogót. A rezódob közepén van egy hegesztés körbe. A hegesztés közepénél kell vágni ott vastagabb, nem lyukad visszahegesztéskor. De előtte jelöld össze hogy volt. Ha azt az ormótlan szűrő akármit kivetted lehetőleg avi hegesztővel körbevarrni. Az egész ujrafestéssel volt kb fél óra. A képen azt a szűrőféleséget kell kipajszerolni.
Pont úgy működik ahogy mondtad. Csak a kar akad a benzincsapba, ezért nem volt egyszerű függőlegesig emelni. :-)
Köszi a részletes választ! Én az alsó állásbeli lötyögést hittem a beállítási tartománynak és függőlegesig nem mertem feltolni. Na majd kipróbálom...
Szia!

Ennek a fajta szívatónak két állása van: ha a kar vízszintesen áll (ahogy a képen is van) akkor van zárt állapotban. Ilyenkor amúgy van kis holtjátéka a karnak, lötyög magában. Ha elkezded függőleges felé tolni, egy idő után érzed, hogy elkezd rugózni, ilyenkor kezd nyitni. Nyitott állapot teljesen függőleges helyzetben van. Ilyenkor be is akad. Ebben a két állapotban kell használni. Félig nyitni csak kézzel tartva tudod, mert ha nem tolod fel függőlegesig, a rugó visszazárja.
Amúgy rém egyszerű szerkezet, a kis kar egy rugó ellenében felemel egy szelepet, ami megnyit egy járatot az úszóházból, ahonnan többlet benzit tud szívni a motor.
Derbi blokkoknál jól beállított karburátor esetén hideg motornál így néz ki az indítás:
Felkattintod a szívatót függőleges állásba, ráadod a gyújtást, húzol egy nagyon pici gázt, és berúgod/indítózol. Ha elindult hőmérséklettől függően pár másodpercig tudod rajtahagyni a szívatót, utána fulladni kezd, vissza kell kattintani zárt állásba. Nyári melegben nekem pl max 1-2 másodpercet bír ki, és azt is csak gázadással "életben tartva".