Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen egy bizonyos fordulatnál megáll. Ez olyan 10- ezer lehet. Nem forog többet. persze ha kiveszek a gyapotból akkor sokkal jobban kiforog, de akkor a motor alul baromi gyenge lesz. Frankón megmondom, hogy ne is forogjon sokat mert így is szét akar esni.
Érdekes, mert ha a motortól elkezdem a fojtást elvenni (ahogy elkezdem kiszedni a végdobból a gyapotot) annál jobban kiforog, elforog és feleslegesen túlforog. Minél jobban elveszem a fojtást, annál jobban kiforog a motor és annál több a motornak a sebessége. (persze csak egy határig mert egy bizonyos fojtás elvétel után a motor már gyengülni kezd) Ok. elkezdem a fojtást elvenni a motortól, akkor a motor egyre jobban kiforog, és végsebességre egyre jobban megy. igen de a motor így kis fordulaton, elinduláskor nagyon gyenge és nyomatékszegény.
Szóval ha jól értem, akkor egy ideig gyorsul majd mikor elér egy bizonyos fordulatot/sebességet akkor ott megáll a gyorsulásban, nem emelkedik a fordulat és csak azzal a sebességgel megy, pedig még közelről sem érte el a maximális üres járási fordulatszámát?
A motor nem elég rugalmas, nem elég nyers. Végre is alig akar menni.
Igen megmértem a préssávot 06-mm. A gyertya is belevaló.
Gyújtás a gyári jelen van. Kipörögni kipörög, de nem lehet túlpörgetni. Ezt úgy értem, hogy hosszú távon a motornak hiába húzom nem pörög túl.
Hali!
Présmagasságot mérted? Nem lett túl kevés, ill. túl nagy? Gyertya menethossza megfelelő a hengerfejhez? Ez a kettő sokat el tud vinni az erőből, de felpörögni felpörög.
Szia!

A motoromat elkezdtem tuningolni, kisebb-nagyobb sikerrel. De most aztán elegem lett belőle!
Most egy 80- as Airsal henger van rajta, 17,5-karbi, gyári kipuff, csak átmenő(kőzetgyapotos) dob a vége.
12-53- as áttétellel, 18"- enduro kerékkel, így megy végre 80- at. A motort inkább erdőben, terepen használom, ezért egy jó erős és nyomatékos motorra van szükségem. A problémám az, hogy olyan érdekes most ez a motor. Olyan jó lenne ha mehetnél vele egy kört és mondanál rá valamit.
Ha elég ideig hagyja az ember állni a benzint a karbiban, akkor szimpla zöld trutymó olyan lesz mint az ultra derm.
A karbit úgy jó(kényelmes) levenni, hogy leveszed az ülést, leveszed az ülés alatti oldal idomot, leveszed a kiput, aztán a karbit.
Valószínű, hogy azért folyik a benzin a karbiból mert a tű nem zár el. Vagy koszos vagy szét van kopva.
A karbit vedd le aztán pucold ki. Ha bele van rohadva a benzin (ez olyan zöld algás trutyis izzé) akkor áztasd be benzinbe az egészet és fújasd át kompresszorral. Rakd össze a karbit, és a tűt rakd középre.
Hali!
Most bunkó leszek, de ez eléggé hülye kérdés volt...
Nem egy full idomos agyontömörített kiszuperált sportmotor, hogy ne férj hozzá minden más lebontása nélkül :D
A legegyszerűbb, ha a szívócsonk 4db 6-os csavarját (10-es villáskulcs segítségével) kicsavarod és olyan helyre teszed, hogy később meg is találd. Majd a karbi szívó oldaláról (légszűrő felőli vége) fellazítod a gumiharangot rászorító bilincset (csillag/sima csavarhúzó segítségével) és némi ügyeskedéssel (szimplán kézzel, semmi szúró/vágó segédeszköz nélkül) ki tudod fordítani az egész karbit a szívócsonkkal a motor jobb oldala (berúgókar) felé.
Gondolom a benzin-, olaj-, és a vákuumcső és egyéb bovdenek eltávolításához nem kell különösebb segítség.
Visszaszerelés pedig fordított sorrendben.
Kicsit szájbarágós, de ilyen kérdés után az ilyen válasz kihagyhatatlan.
Sziasztok!
A téli "pihenő" után gondoltam beindítom ma a gépet kiszedtem a gyertyát és eléggé "olajos" volt gondoltam sokat kap állítok a karbin gyertya vissza rugdosás be is indult 1-2 másodpercre de észre vettem hogy folyik a benzin a karbiból valahonnan. a kérdés, hogy helyben leszedhető a karbi vagy esetleg tankot vagy kipufogót le kell venni hozzá ? vagy mi a menete ? :D bocsi a buta kérdésért még nem kellet levennem róla :)
A fordított telóknál kisebb a rugózatlan tömeg, mert a vékonyabb rész csatlakozik a kerékhez. Merevebbek is, mert a vastag külső a hosszabb.
Cserébe bonyolultabb a belső felépítésük: az olaj a dugattyú fölött kell legyen. Plusz ha elfárad a szimering, szép lassan az összes olaj kifolyik belőle lefelé...
Sendáknál is használtak fordított Showa és Marzocchi telókat.
Akkor a feketé izével még foglalkozok kicsit.
Amm a különolajozás ki van kötve, szóval emiatt nem aggódok.

Ettől eltérve, nagyon sok motoron látom hogy meg van fordítva az első teló. Ennek mi a gyakorlati haszna/előnye?
A fekete téglatest feladata mindössze annyi, hogy gyújtás ráadásakor pár másodpercig felkapcsolja a három visszajelző lámpát, hogy lehessen látni, nem égtek ki az izzók. Simán lehet, hogy nincs is baja, csak a törött csatlakozó miatt vacakol. Érdemes utána járni. Csúnya dolog, ha kifogy az olaj, de nem tűnik fel, mert kiégett az izzó, és besül miatta a blokk.

Az a csonk a váltó és a kuplung szellőzője. A cső azért kell rá, hogy ne jusson be víz és szennyeződés. A blokkról fölfelé megy, fordul egyet az ülés alatt, és utána csak lóg.
Köszi az infót :)

Alapból nem zavart hogy van rajta vákumdob, mert elég jól ment a motor, csak néhány napja a súbertűn lévő rovátka kikopott, és a zégergyűrű csúszkált rajta ezért a gyűrűt egyel lejjebb raktam, így viszont már ha ráteszem a vákuumdobot egyáltalán nem akar menni. Szóval le is vettem.

Ma kimentem megnézni az elektronikát, és tényleg azzal a fekete téglateatettel (check control timer ) volt a gond, mert ha lehúzom akkor csak akkor világítanak a lámpák amikor kell. Amm a csatlakozója is borzalmas állapotban van, az egyik képen látszik is.

Illetve még egy kérdés: A blokk "hátuljából" a berúgótengely mögül kijön egy cső blokkból, de a cső másik vége nem csatlakozik sehova...na az mi lehet? (képen látszik)
Üdvözletem!

Mivel Derbi márka csoportot nem találtam a facebookon, ezért csináltam egyet. Nemcsak Senda, hanem GPR és az újabb Aprilia RS 50 GPR is, valamint más gyártók (melyek azonos alkatrészt használnak a Derbivel: Gilera SC125, TZR125, DT125R) motorjaival és alkatrészeivel kapcsolatos információkat, kérdéseket, hirdetéseket, egyedi megoldásokat, átalakításokat szeretnék a csoportban látni.

https://www.facebook.com/group...

Most indul a csoport, szóval nyilván kellene neki pár hét-hónap (a ti segítségetektől függően), hogy használható legyen.
Remélem, hogy a topic szerkesztője nem veszi illetlenkedésnek. Elnézést kérek tőle, ha úgy gondolja, hogy ennek nincs itt helye.
Köszönöm.
Szia!

A kis henger egy vákumdob lesz. Elvileg a motor karakterisztikáját tudná egyenletesebbé tenni, és a gázreakción javítani.
Ezzel lehet vitát váltok ki, de én nem hiszem, hogy ezek az utólag feltett dobok bármit is javítanak. Max bizonytalanná teszik a benzincsap működését alapjáraton. Én levenném, és visszakötném normálisan a vákumcsövet.

A visszajelzőkkel kapcsolatban több dolog is lehet. Nem írtad van-e akku a gépben, álló vagy járó motornál is világítanak, halványan vagy fényesen?
Ha nincs akku, járó motornál folyamatosan világítanak. Ez nem hiba, viszont érdemes akkut betenni, mert a fesszabályzó töltésvezérlő része meghalhat nélküle.
Ha akkuval álló motornál is világít folyamatosan, akkor vagy a kis fekete gumi téglatestben az elektronika hibás, (jó csatit húztál le?).
Esetleg lehet, hogy kidörzsölődött vagy elszakadt valamelyik kábel. Nézd végig a műszerfalból kijövő kábelköteget egész a váznyakig, húzd szét ott a nagy csatit is, fújd be finoman WD40-el, és úgy dugd össze.

Speccy
Sziasztok!

Új Derbi Senda R50 (2002) tulaj vagyok, és kéne egy kis segítség. A motoron van a vázhoz rögzítve egy kis szürke henger, amiből kijön egy cső ami egy T -csatlakozóval belecsatlakozik a karbiból kijövő vákuumcsőbe. Tudja valaki mi ez, mi a neve és mi célt szolgál?

A másik dolog, hogy a motoron a hőmérséklet, a benzin és az olajszint visszajelző folyamat világít, ha lehúzom a csatlakozót akkor is. Hol kell, és mit csinálnom vele hogy megjavuljon?

Üdv.:
Mateja
Megoldódott a probléma a kipufogóban volt valami. Azt pontosan nem tudom, hogy mi lehetett a kipuffban, de nagyon valószínű, hogy koksz lehetett benne. Egész pontosan a rezó és a végdob között az összekötő csőben volt valami.
Hali! Így elég érdekes bármiféle diagnózist mondani, hogy miért nem megy az új hengerrel. Mi a pontos jelenség, azon kívül, hogy nem megy csak 70-et? Menet közben kipörög rendesen minden fokozatban?
Hali!
Nem kötekedés, de a karbiban karbifűtés van, nem pedig hőgomba. A "hűtőrácsból" az gondolom a vízcsőben lévő hőgombára gondolsz.
Bocsi hő gomba akart lenni
Hali valakinek van ő gombája ? 3 fajta kéne 1db a karburátorból 1db a henger fejből és 1 db a hűtőrácsból .
Derbi Gp1 revolution alkatreszek eladok!
Van egy derbi senda enduro motorom amit elkezdtem tuningoli, viszont nem sok sikerrel jártam.
A motor gyárilag D50B0- blokkal van szerelve, 50- es hengerrel, dellorto 17,5- karbival, (80-fúvókával) 11-53- as lánckerékkel, gyújtás a gyári jelen van, gyári légszűrűvel és gyári kipuffal (a kipuffban a fojtás már nincs benne) ez így GPS- mérve 75-80- Km- tudott a motor. Aztán a motorról levettem az 50- hengert és vettem rá egy vadi új Airsal 72- köbcentis 1- gyűrűs hengert. Mivel a motor így már agyon erős, túlpörgős lett, ezért vettem előre egy 12- fogas lánckereket. A motor így már iszonyatosan jól ment, GPS- mérve 90-Km tudott. Aztán ezt a 72- köbcentis hengert idővel szarrá hajtottam. Most vettem egy vadi új Airsal 77- köbcentis 2- gyűrűs hengert. Feltettem a motorra és járattam már elég sokat de a motorom most nagyon nem akar menni ezzel a 77- köbcentis hengerrel. GPS- mérve 70-Km órát tud menni.
Egyszerűen nem tudom, hogy mért nem akar menni. Próbáltam már fúvókázni is a karbit. Elő illetve utó gyújtást is próbáltam már neki adni. Egy tuning technigas kipufogó rendszert is kipróbáltam már de semmi... Most már azon is gondolkodom, hogy visszarakom az eredeti 50- es hengert mert azzal a motor elég jól ment.
Eladó! Két darab idom. 10000Ft a pár. Repedt és a jobb oldalsó már egyszer volt javítva. A felfogatási pontok tökéletesek. És egy CGC Tronic fordulatszám szabályzó motorra. 5000Ft
Szia.
Igen meg van még.Taiwani,új 17.000Ft.