úgyérzem jönnöd kell ide zoozee mert ezt az állós dolgot el kell tanuljam. az öreg is basztatott ezzel mondjuk a patak felfelében nem szól egy szót sem mert sajna ezzel a buta ülőssel nagyon gyors a paraszt-lásd robi is letanulta a seggel kormányzom és nyomom a talajra a kereket majd haladok előre fölfelé mint a tank:-))de a pl a lefelékben is ülte mazt viszont úgy ordított az öreg rám én meg.... na akkor feláltam és nem is azonnal de meg lett tanulva. ill a sziklás épp nem bugdácsolós gyors lefelékben én motorfék nélkül gurulgatok billegek lefelé a patakban, ezek meg motorfékkel eregetik és úgy suhnnak el mellettem...suhantak. mert már én is suhanok a motorfékkel. ez pont ott jott be mikor már nem kell épp léősről lépésre megálni mert a hátsókerék a fejefölé ér a parasztnak hanem épp folyamatossan is lehetne gurulni... na ott csúnyán jó ez az állós motorféke technika egy közepessen rövid kettessel. na itt lesz jó a 13-47.
ja de várom már a hétvégét.
egybe enyémmel jóformán sehova ...14.48 cal nyomom de nincs egyes ..olyat indul meredekfalon kettőbe helyből felfelé hogy kibaszott jó...mondjuk ezekkel nem csak én járok kettőbe ...igazából még nem is láttam senkit se...akit láttam az nem jár föl nagyon a tetejére a szarnak
irtam már máskor is , korházba nem megyek...
semmiféle kivizsgálás céljábol, csak ha erőszakkal visznek ágyhoz kötözve nénos autoval vagy medicopter 117-el...
De szerencsére jött egy átkötő szakasz megint.
Csak ültem a motoron és gurultam, nem igazán tudtam hol vagyok, csak ott álltam fel, ahol nagyon muszáj volt, olyan lehettem, mint aki be van lőve
Útközben szerencsére észleltem egy keresztül suhanó szarvast, na ott meglassultam, mert ritkán szokott egyedül lenni, szerencsére átértünk mindketten baj nélkül, nem volt esetleges kocc
Itt sima köves úton illetve földúton gurultunk lefelé, majd bekanyarodtunk az erdős nyomra.
Itt párszor azon imádkoztam csak ne essek el megint, mert kiálló kivágott fák dobálták hol jobbra hol balra a motor seggét, de volt rosszabb szitu is, amikor az eleje repült odébb, na ez után még is úgy döntöttem, hogy felállok, ha már esek, essek nagyobbat
Leértünk a bozótoshoz, na itt át kellett verekedni magunkat jó pár csipke bozóton, ez sikeresen ment is, de a földből kiálló aljas módon kivágott fák egyikébe felakadt a motorom rezovédóje, ott majdnem átbuktam a kormányon, de nem azért mert gyorsan mentem, hanem azért mert
Egy apró leereszkedés után sikeresen megérkeztünk mini Erzbergbe., ahol annak idején Ricsiékkel indult a móka, vagyis az első feladatok.
Mielőtt viszont belekezdtünk volna, feleszméltem lefele jövet, hogy elég furán áll az első fékkarom, forgott a kormányon mint rúdtáncos csajok a szeren. Mondtam Robinak, hogy pihenő, szerelni kell megint, valószínű még a korábbi RMX eldobás eredménye volt. Miközben lebontottam a szerszámos táskát a motorról, meséltem Robinak a lenti fellépőről, amit nem is tudom, hogy kéne megoldani, ő mondta lelkesen, menjünk nézzük meg. Mindig ez volt, amikre azt mondtam, hogy szopó, azokra felcsillant a szeme
Összeállt a fékem, nekilendültünk fel a dombra, most sikeresen feljutottam, Ricsiékkel itt zakóztam egyet, majd legurigáztunk végig a lehetetlen küldetéshez. Mint kiderült később tényleg az volt.
Itt szembesültem a ténnyel, hogy valakik kedves jobb feelinget akart teremteni nekünk és odahordott egy csomó földkupacot, hogy ne lehessen ráfutni rendesen, de így csak nehezebb és ez által jobb lett a móka, szívtam a feloldalazással is, mert lendület nulla.
Odamentünk és Robi szemezgetett vele, elmondtam, hol szoktam ráfutni, meg mi is lenne a feladat, azaz ha felrakja a fellépőn a motort, akkor utána tovább kéne ám menni abban a laza talajban fel a tetejére, vagy a törésben oldalra. Odagurult,megnézte magának közelebbről, megforgatta a motort és nekiveselkedett. De előbb megmutatnám, hogy minek is, mert azon a vidin nem igazán látszik. http://youtu.be/_i9_pjxp38g 1:30-1:37
Szóval jöjjön Robi: http://www.youtube.com/watch?v...
Szépen fel is rakta, odáig nem volt gond, na utána szembesült a talajjal, hogy nem fog ám benne a gumi, csak megy ki a alóla a sok salak darab és bontja a hegyet, de nem halad sehova.
Majd csak sikerült megindulnia, de sajna a paci felágaskodott, na akkor betojtam egy kicsit, hogy visszaesik a fellépőn a motor meg rá, szerencsére ügyes gyerek a lábára esett mint a macska a motor meg ragaszkodott a fenti levegőhöz, ha már egyszer feljutott, így nem lett baj belőle.
Utána, ha a motor már így állt, meditált rajta mi lenne, ha így oldalazva próbálná meg. http://www.youtube.com/watch?v...
Szerintem is nagyon helyesen végül úgy döntött biztonsági okokból így a túra elején, hogy inkább visszagurul, mert ha ott beborul motorostul balra nem ússza meg annyival mint az előbb.
Konstatáltuk, hogy egyenlőre ez megoldhatatlan, elméletben megvitattuk hogy is lehetne talán, de gyakorlatban nem próbáltuk ki, mert motortörés lehetősége fennállt a megoldásban.
Robi azt mondta fel kell lépni, rákuplungolni, hogy bebukjon az eleje, ne repülj ki, majd ahogy bukik lefelé az orra, csutkagáz és kuplungot rávágni mindez 2. ban.
Na ezek után a kedves barátunk által nehezített feljárón felmentünk ott oldalazva, ahol Ricsiék próbálkoztak, s végül mindenkinek sikerült. Majd tovább haladván kisebb keresgélés után eljutottunk az első feljáróhoz a hegynek felfelé, simán feltettük rajta, még neki sem indultam a másodiknak Robi kereke már fent is volt mögöttem. Uccu utána azzal a lendülettel neki a második lépcsőnek is.
Itt részemről kicsit elbasztam már a végén lévő méteres fal utána túlságosan előre dőltem és csőrös lett belőle, de szerencsére perec nem. Robi szépen feltette, ahogy kell hátsó kerékre érkezett.
Majd átverekedtünk magunkat a bozóton a 3. feljáróhoz, na ott megtorpantunk meditálni mi is legyen. Régen nem jártam már ott én is meglepődtem azon, ami várt. Annó Ricsiékkel szétmotoroztuk a helyet és a tetején lévő 3 méteres függő még durvábban nézett ki, lemosta az eső.
Robi odagurult a lábához megnézni mi újság, majd visszajött gondolkodva, hogy mi is legyen. Mondtam neki, lesz ami lesz alapon nekimegyek, nekem már mindegy, úgy is dobtam a motort jó sokszor.
Hát valami ilyesmi lett belőle. http://www.youtube.com/watch?v... 2:21-2:26
Bár most erősen imádkoztam az utolsó 3 méterben, hogy csak menjünk, menjünk, itt nem akarok hanyatt esni.
Nem sok idő múlva ahogy felértem megjelent Robi gyertyában, s azzal a lendülettel ahogy ott ki sikerült jönnie, át is száguldozott mindenen ami útjába került, ő kicsit odébb jött fel, de nagyon ügyesen részemről azért sok helyen előnyben voltam, tudtam mi merre hány méter, kivétel amikor Robinak hála olyan helyen mentünk, ahol még soha nem jártam
Továbbmentünk a kövekhez. Itt annyi volt a feladat, hogy át kell jutni egyik oldalról a másik oldalra, de nem ezt az utat választottam. http://www.youtube.com/watch?v... 2:36-2:45, mert ki voltam purcanva és egyébként sem egyszerű, ha pihent vagyok
Így tovább mentünk egyenesen, rá kellett emelni az elejét a szemben lévő köre, majd egy kicsit kiforgatni a bal oldali kőnek és vissza jobbra, majd lehet jönni is kifelé, ezzel gyorsan megvoltam. Néztem Robit hogy jön, ő is szépen átforgatta, itt neki elkapart a KTM, vagy megakadt valamiben nem tudom, de utána jött is rögtön, ahogy elkezdtem oldalazni a hegyoldalon a következő feladathoz. Ami lényegében ez volt: http://www.youtube.com/watch?v... 2:26-2:29
Ez megoldottam gyorsan, Robinak sem volt feladat. Na utána legurultunk balara és mondtam Robinak, hogy itt kéne felmenni a törésben, laza a talaj annyiból rossz, nem meredek és a végén van ez méteres letörés. Robi ment elsőnek (Bocsi itt már a kamera meg volt halva)
Nagyon szép felrakta sokkal szebben mint én itt a videóban. http://www.youtube.com/watch?v... 2:30-2:34
Aztán ő már készülődött a következő akadályra, akkor nekem már volt helyem hova felmenni, nekiindultam, de kevés lett a lendület, már éreztem a tetejében, hogy az alólam kirepülő törmelék túlságosan is meglassítja a motort. Nem akartam még1x nekimenni így feldobtam a motort a végén és felmásztam utána. Majd felállítottam, na az ott mókás volt és ráadásul igencsak rossz irányban állt az orra, nekem jobbra kellett volna menni az meg balra volt, így elkezdtem forgatni mögöttem a mélységgel. Igyekeztem arra koncentrálni mi van előttem, nem arra mi van mögöttem, hátra csak annyit figyeltem a hátsó kerék a peremen maradjon. Sikeresen megfordultam. Volt alkalmam pihenni, Robi erősen harcolt ezzel a feladattal. http://www.youtube.com/watch?v... 2:35-2:40
Többször megpróbált helyből nekimenni,d e olyan szar volt a talaj, hogy a feléről, ¾ ről mindig visszacsúszott. Mondta próbáljam meg én, lejött és adott helyet.
Odaálltam és a szokásos módon megpróbáltam elindulni, erős meglepetés ért, tényleg kurva szar volt a talaj, 3-4 szer biztosan nekilendültem, de éreztem, hogy ebből nem lesz felmenet, így inkább még az elején visszaengedtem. 5. re sikerült olyan lendülettel elindulnom, aminél már azt éreztem elég lesz, de a teteje meg annyira puha volt, hogy még sem lett elég a hátsó kerék nem jött fel, így megint dobtam egy kicsit a motoron, hogy innen se kelljen már visszajönni. Majd felmásztam és felhúztam a seggét. Odébb gurultam, hogy legyen helye Robinak is.
Párszor még megpróbálta, akkor mondta azt, hogy inkább feljön oldalazva. A feléig felnyomta és ott fordított a motoron egy nagyot balra és már is a törésben volt a motorja. Át kellett verekednie magát a belógó indákon, közben persze figyelni rá, hogy ne csússzon le a segge, nagyon szépen megoldotta, eloldalazott a tetőre, ott megforgatta és a gerincen végig odajött hozzám
Na szerintem ez volt a nehezebb út, amin ő jött.
Utána legurultunk a gerinc másik oldalán és jött az omlós oldalon való fel és lejutás. http://www.youtube.com/watch?v... 2:40-2:48
Nem okozott gondot egyikőnknek sem a feladat. Majd még az oldalán volt egy felfutásunk és legurulásunk. Előtte Szóltam Robinak, hogy csak óvatosan, mert a csúcs után, ami nem látszik 1,5 méter mély lyuk van, azaz csak billentse át a blokkot rajta, nehogy keréken jöjjön át, vagy nagy lendülettel, mert akkor meglepetések érheti az embert, hogy hirtelen ott a tátongó lyuk
Részemről vágtam neki elsőnek, picit kevés volt a lendületem, de szép lassan feljutottam így is, igaz lebontottam a fél oldalt megint. Gurultam is lefelé a másik oldalon, Robi is jött szépen gond nélkül.
Itt véget ért a kis Erzberg móka, lehetett volna még itt elég meredek feladatokat vis végrehajtani, de mivel a pálya 30-40% án jártunk csak s energia nuku, ezért azokat inkább elhagytam. Folyt köv...
a hűtés jó a szövetgyúgyuláshoz de a szalagokat ill a csontot rosszul kezeli.
0,5re(1/2d re = félre)kezeli
ugyanis ugy jársz mint mikor a hideg megfújja a tested és izületes leszel! nem jaú. akkor az mindég érzékeny lesz. hiába gyógyul 2-3 nappal hamarabb a után az izületet elbassz az ember.
amúgy az orvosok is ezt a local hűtés t irják rá a traumatológia ügyeleten..de ze ...
pihentesd 4-5 napig nem pedig fűrészelek az erdőben mert ott lyaú a lelekemnek...
vágod? nem a fát!
láttam videjókat és láttam én is hibát -kat ..nem csak nálad....de nem voltam igazán ott a helyszínen..ezért nem oltogatlak lefelé még véletlen sem..hogy hogy motoroztok... félre ne értsd ...minden fasza
fejethajtok előtted ,tisztelem az akaratodat nagyon..ritkák az ilyen fiatalok akik önerőből küzdenek egyedül...és nem fater pénzén jaszkariznak enduróval narancsos póverparccal felszerelkezve a falusi mozi előtt..és ott szájmotoroznak a csajoknak mint hardendurós..
de még bőven érződik pár dolog a meneten,(ezen próbálok segíteni irományommal) és a beszédedből is kihallatszik , hogy rossz dimenzióban nézed az előtted lévő feladatokat meg komplex az egészet ( szóval töredezed a feladatsort így a tempót , nagyon csak az adott feladatot nézed ami előtted van, ... még látni, hogy lent mész a gödör alján pl. pedig van oldala is , ezmiatt dupla kondid is fogy adott szakaszon)...nem nagy hibák inkább csiszolódás kell neked meg esetleg kottább ló..egy izig vérig enduró(szívből kívánom hogy meglegyen mihamarabb)...ezért se okoskodok belefele...de ha kicsit még rutinosabb leszel ...levetkőzöl pár rossz beidegződést (nagyon jó úton jársz mert megfogadod ,kipróbálod az öregebbek tanácsait(most mondom ne nősülj meg !) ..és jó hogy nyomod a terepet mert ezen az erdő tud segíteni sokat.....
meg még nagyon jó ha húzósabb pilótákkal mész sokat mert ott olyan rövid idő alatt olyat fejlődsz hogy nem is hinnéd...(de igazán ehhez motor olyan kell mint nekik )
na ha sokat így csinálsz ... átmész egy más dimenzióba...gondolok olyanra (nagy nevek videóin látható)egy végig stabilgázos folyatós állandóan menő és odaérve rögtönlátós nekipattanós problémákat előre jól látó és persze megoldani tudó menetre gondolok...
jó hozzátenném ez a triálszerű akadályokkal megtüzdelt terep persze hogy töri a tempót főleg ha az a hiba van, hogy hogyan ugord át a fát..az már mikor ott vagy előtte meglegyen fejben is meg oldva is..juss el oda ,hogy már azt nézd hova ugrassz és onnan már a repülés közbe tervnek kell lenni és a térdeddel meg mindeneddel már tekered is a motorod belekényszerítve a leérkezésbe de már te abba az akrobatickij pozicijóba érkezzél bele az érkezőn amivel már lövöd is rá magad ha kell kuplunggal nyélen a következő falnak pl. de ezt már megint csak a lábtartóról (ja lábtartót azt véletlen se használtátok) jövő infóként nyugtázod mert már megint előreébb kell járjon az agyad ...de látni királyokon, hogy ők ezeken a szemét helyeken is igyekeznek törekedni erre a folyamatos folyatós repülős átugrálós tempós szarra amire gondolok.....és nemcsak azért mert sietnek...
remélem érthető voltam nem fikázódás volt csak jótanács hogy érezd merrefelé kell az agyadat programoznod...és fejben dől el mint minden úgy ez is...sőt ha fejben rendben vagy sokat spórolsz a kondit illetően is(ezért van hogy egész napos kínlódás után az öreg rutinosok mennének még egyet ...
de kondi az kell anélkül nem megy...
most a mátrix jutott eszembe ...mikor csávó a sok zöld számsort nézi és mondja milyen fasza csaj...
hát én is bergel az ilyen sziklás patakokat 1ben szoktam.
szépen viszi is. a kuplungal figyelek a tapadásra ha olyan a gumi ill arra hogy csak kicsit pörögjön túl. ha fűrészel a kerék akkor már rég lőttek kettőben nekem vagy fűrészel vagy lefulladok.
de ez tz 4 ká tizennégy bé:-))
az öregék meg mindent 2ben én meg a sokkot kapom hogy arákba....
mióta tapad a gumi nem tud úgy kipörögni még lassítani kellett a berg 14-48ason 14-50esre(valóban 13.45ről 13-47 lett de ezt nem vágja mindenki) remélem mostmár tudok váltani is néha. ne mkell 1ben csinálni mindent.
ne szarj be.
jól mész. ez a 4perces déw videlyó.. http://youtu.be/1sljhNdf2lU
nem ez mert ez megint egy tralyningnadrágos videlyó....de lyó widelyó
szóval látszik hogy vágor a témát mert pl a mocsárból kiemelés ...az...az király nekem eszembe sem jutott volna. egyszr beragadtam robiékkal... mentünk lefelé egy parak úton...kint ez jellemző hogy nem tudja az ember ez út é vagy patak -pont az öreg fájós lába miatt aznap kihagyta és én vezettem ...és egy helyen megállt a víz egy meredély aljában és mivel haladtam szépen lefelé-mint egy állat de már ne tudtam eldönteni mi is legyen ill későn döntöttem,de ezáltal rosszul is és a helyett hogy átugrottam volna belelassitva beleugrottam a sikvalamibe....úgy egy 3 métert aztán placccs.
az elsőkerék teljessen elmerült, én combal felakadtam a kormányon... a hátulja a fejemfelé tornyosult majd ilyen libikókaállásban a hátsókerékkel a fejem felett ill röhögő motorosokkal a hátam megett ottpraúbáltma valamit alkotni.
jött robi meg atilla és azok együttes erővel kötéllel én beletérdeltem a sárba és mint mikor az ember a fosból lapátolná elő az elveszett arannyal teli ládát -úgy lapátoltam.
ezek meg úgy röhögtek mint a fákk -kutya. persze hogy röhögtek mert ahhoz képest mekkora zakó volt nem lett semmi bajom, csak könyékig benne a kis sziklákkal teli malajba és lapátolom kifelé a berget. vagy 15 perc + kötéllel cibálás mire azt a 1m-ert megtettem a sárban és kijött. ati fel is vette videlyóra mert ilyet még ö sem ...
no akkor sokadjára már már megint odabasztam a combhajlító uizomfejénél a kormányt- a 2009es romaniacsos menéskor is! úgy bebasztam a térdem felett a négyfejű combizmom tövénél hogy utána két napig nem birtam menni! mert a tértdvédőm axo 3000ft 13 éves ,védelmi szint 0,01%os volt. de most rikizuzda küldött egy csuklósat.. szóval ha az lett volna...
hol is tartottam...mint a nagyapa mikor meséli az unokáknak.
-mikor mentem a fronton a hidegbe és egyszer csak belestem egy lövészárokba ... sötét volt és két lába közé estem be fejjel a...- elmélázik az öreg kissé,majd az unokák zökkentik vissza a valóságba.
-nagyapa. meséld tovább.
-hol is tartottam?
- hát hogy a sötét volt és a nyakadba volt a két lába.....-figyelnek a poronytyok nagy szemekkel erre a nagyfater:
- igen sötét volt a nyakamba a két lába ...és csak nyaltam csak nyaltam
szóval a puha malajba turkálok egyzser csak jött a hangja:
ah ah ahhhh aaaaaaahh aaaaaaaahahahaahahahah
heheheheheheheheheheh
na akkro a farönkös módszerrrel...sem mert az eleje hátulja a blokkja is agyig...de amúgy ez egy hibátlan technika.
mint az is hogy állva csinálod a dolgokat a patakban- a triálos erzbergtrainingen is igy nyomják!. szeretném megtanulni ezt is ill az elsőkeréken gurulást elfordítást.
majd megtanulom ezeket is mint a többit.
ami még fontos.
ha egyedül vagy ugyan azokkal mész sokszor akkor a fejlődés madara nem száll a válladra.
kell a frissités ill a bevállalós haverok.
robival ill az öreggel jó csapatot alkottunk.
megmutatta az öreg a 1m magas falra felmenetelt én másnap egy szobaméretű sziklára vezettem fel őket--mert azt mondá az öreg:
ha a kátai itt lenne...
mivan hát ide én is ... és már fent is voltunk. amikor egyből simán felmentünk akkor nem tűnt gáznak a nagy szoba szikla...de mikor jöttek újak és 2 is majdnem belezuhant a 4mes szakadékba a szikláról...mindjárt veszélyesnek és izgalmasnak láttam én is ..az amúgy unalmassan egyszerű kis szobasziklát...
hú bakker pucoltunk ám felfelé mikor a motor meg az ember a szakadék széle felé billeget.
épp egy túristacsoport volt és jöttek nézni s a nyugdíjjasok ...az idiótákat akik mindjárt bezuhannak a szakadékba ...többször is mert nekik ez kell mi?
kell a vérfrisssités!
nem feltétlen kell hogy sokkal ügyesebb legyen az ember mindenhol mint te.
elég ha fele annyit is tud, de pont látsz tölte egy olyat amit te az életbe...sem...
meg ott a videlyó graham jarvissal meg a többiekkel. ott ugyan úgy ellesheted a teknikszkákat
tőlem az biztos hoyg a helyesSírási tecsnikszkát nem érdemes eltanulni:-))))
lobalzsammal kenem mikor eszembe jut, és rögtön ráhuzom a neoprén térdgépet...
bár szerintem ez a kenegetősdi csak sima placebo, azért kenem...
igazábol csak az idő gyogyitja meg , és a folyamatos terhelés ahogy gyogyul, bicigli jo szokott lenni, amugy nekem már kétszer volt a balos lábamban térdszallagszakadás, nyulás ilyesmi...
szar ügy , törés jobb az 6 hét alatt simán gyogyul...
Pont ez volt a másik amit Robi mondott, hogy túl nagy gázzal indulok és nincs ideje megtapadni a keréknek, mert rögtön kipörög.
Ezért szoktam sokszor 2. ban indulni ilyen álló helyzetből indulok helyeken, mert ott a kuplungom hibája miatt kicsit lassabban kerül át az erő.
Kisebb gázzal is lehet elindulna, de azért szoktam erre át, mert kurva sokszor megfulladt a motorom, kis gáz esetén.
Igen, pont erre a technikára gondoltam, láthatóan működik
Nekem azért volt furcsa, mert ha én ilyen állapotba kerülök, hogy mind a két lábam lent van a lábtartóról, na akkor nekem reszeltek, nem jutok sehova.
Még nem tudom mit csinálok akkor, de a kondim és a motorom állapota miatt értelmetlen lenne kimenni azok alapján amit Robi mesélt, hogy kint ugyan ez, csak jóval hosszabb és jóval meredekebb Romcsi is mindenképp szimpi lenne, de még itt vannak Zoozze és Ronis-féle "betervezett" kirándulások, talán jövőre fel tudom tornászni magam kondi ügyében, motor ügyében meg nem tudom még mi lesz
Nagyon klassz a videobeszamolo,azt hiszem zarandol mufajt teremtett.
Lehet egy 4t vel nem bukdacsolnal,sztem neha tul nagy lendulettel mesz ra dolgokra es lepattansz az akadalyrol....persze nyomatektalan motornak csak a lendulet segithet.
Robi sok és jó tanáccsal látott el. Ez volt pl. az egyik, hogy kuplungoljak piciket, ne a gázt vegyem el, ha feljön az eleje, vagy lassítani akarok picit, eddig én mindig a gázzal mahináltam
Ezt is köszönöm neked is, ígérem megfogadom!
Itt már azért dobtam el, mert nem volt erőm tartani a motort, de a kuplungot se behúzni, lógtam rajta csak mint majom az anyján
Berúgásról ne beszéljünk, RMX et már csak 1 bizonyos pontról tudom berúgni, tegnap is kínlódtam annyit
Jó napot! Na rég aludtam ennyit 10 órát lenyomtam egyben
Legjobban a seggem fáj, de bicepsz, hát, combizomláz is van rendesen, úgy megyek, mint aki betojt
Folytatom a beszámolót akkor, de nem itten, hanem leírom valahova az egészet pár óra alatt és majd darabokba bemásolom ide, tegnapi fél órás leírásomat megette az éter.
déw. egy nagyon fontossat meg kell tanulnod... ha vége van el kell qúplungolnod...lehet tovább is jutsz! ill nem fáradsz el abban hogy felállítod a vasat.ezáltal nem fáradsz! tudom hogy nehéz behúzni a qúplungot de szerintem könnyebb behúzni mint után a felálltani! pl sokszor lefujtom direk mikor felérek valahova és onnan már nem... leböffentem és akkor nem erölködök valami buta helyeztbe hogy a kuplungon karmizsáljam,de nem is dobom el a motort!. nem megelítem feleslegessen ill amig felmászom mellé ,helyzetbe hozom magam a következő feladathoz ill figyelem az erdőt addig is pihenek, plussz a berg is! legalább nem annyira főzőtanfolyam:-))
fel annyi energiát pazarolsz és után az a a megmaradt energi milyen jól fog jönni a következő 60cm fatörzsnél!
mondjuk ehhez az is hozzájön jon, a berg fél rugásra indul! mert ha nem ez lenne, 2-3 rugás után megent elfáradna a paraszt.
ja de várom már a hétvégét.
semmiféle kivizsgálás céljábol, csak ha erőszakkal visznek ágyhoz kötözve nénos autoval vagy medicopter 117-el...
Csak ültem a motoron és gurultam, nem igazán tudtam hol vagyok, csak ott álltam fel, ahol nagyon muszáj volt, olyan lehettem, mint aki be van lőve
Útközben szerencsére észleltem egy keresztül suhanó szarvast, na ott meglassultam, mert ritkán szokott egyedül lenni, szerencsére átértünk mindketten baj nélkül, nem volt esetleges kocc
Itt sima köves úton illetve földúton gurultunk lefelé, majd bekanyarodtunk az erdős nyomra.
Itt párszor azon imádkoztam csak ne essek el megint, mert kiálló kivágott fák dobálták hol jobbra hol balra a motor seggét, de volt rosszabb szitu is, amikor az eleje repült odébb, na ez után még is úgy döntöttem, hogy felállok, ha már esek, essek nagyobbat
Leértünk a bozótoshoz, na itt át kellett verekedni magunkat jó pár csipke bozóton, ez sikeresen ment is, de a földből kiálló aljas módon kivágott fák egyikébe felakadt a motorom rezovédóje, ott majdnem átbuktam a kormányon, de nem azért mert gyorsan mentem, hanem azért mert
Egy apró leereszkedés után sikeresen megérkeztünk mini Erzbergbe., ahol annak idején Ricsiékkel indult a móka, vagyis az első feladatok.
Mielőtt viszont belekezdtünk volna, feleszméltem lefele jövet, hogy elég furán áll az első fékkarom, forgott a kormányon mint rúdtáncos csajok a szeren. Mondtam Robinak, hogy pihenő, szerelni kell megint, valószínű még a korábbi RMX eldobás eredménye volt. Miközben lebontottam a szerszámos táskát a motorról, meséltem Robinak a lenti fellépőről, amit nem is tudom, hogy kéne megoldani, ő mondta lelkesen, menjünk nézzük meg. Mindig ez volt, amikre azt mondtam, hogy szopó, azokra felcsillant a szeme
Összeállt a fékem, nekilendültünk fel a dombra, most sikeresen feljutottam, Ricsiékkel itt zakóztam egyet, majd legurigáztunk végig a lehetetlen küldetéshez. Mint kiderült később tényleg az volt.
Itt szembesültem a ténnyel, hogy valakik kedves jobb feelinget akart teremteni nekünk és odahordott egy csomó földkupacot, hogy ne lehessen ráfutni rendesen, de így csak nehezebb és ez által jobb lett a móka, szívtam a feloldalazással is, mert lendület nulla.
Odamentünk és Robi szemezgetett vele, elmondtam, hol szoktam ráfutni, meg mi is lenne a feladat, azaz ha felrakja a fellépőn a motort, akkor utána tovább kéne ám menni abban a laza talajban fel a tetejére, vagy a törésben oldalra. Odagurult,megnézte magának közelebbről, megforgatta a motort és nekiveselkedett. De előbb megmutatnám, hogy minek is, mert azon a vidin nem igazán látszik.
http://youtu.be/_i9_pjxp38g 1:30-1:37
Szóval jöjjön Robi:
http://www.youtube.com/watch?v...
Szépen fel is rakta, odáig nem volt gond, na utána szembesült a talajjal, hogy nem fog ám benne a gumi, csak megy ki a alóla a sok salak darab és bontja a hegyet, de nem halad sehova.
Majd csak sikerült megindulnia, de sajna a paci felágaskodott, na akkor betojtam egy kicsit, hogy visszaesik a fellépőn a motor meg rá, szerencsére ügyes gyerek a lábára esett mint a macska a motor meg ragaszkodott a fenti levegőhöz, ha már egyszer feljutott, így nem lett baj belőle.
Utána, ha a motor már így állt, meditált rajta mi lenne, ha így oldalazva próbálná meg.
http://www.youtube.com/watch?v...
Szerintem is nagyon helyesen végül úgy döntött biztonsági okokból így a túra elején, hogy inkább visszagurul, mert ha ott beborul motorostul balra nem ússza meg annyival mint az előbb.
Konstatáltuk, hogy egyenlőre ez megoldhatatlan, elméletben megvitattuk hogy is lehetne talán, de gyakorlatban nem próbáltuk ki, mert motortörés lehetősége fennállt a megoldásban.
Robi azt mondta fel kell lépni, rákuplungolni, hogy bebukjon az eleje, ne repülj ki, majd ahogy bukik lefelé az orra, csutkagáz és kuplungot rávágni mindez 2. ban.
Na ezek után a kedves barátunk által nehezített feljárón felmentünk ott oldalazva, ahol Ricsiék próbálkoztak, s végül mindenkinek sikerült. Majd tovább haladván kisebb keresgélés után eljutottunk az első feljáróhoz a hegynek felfelé, simán feltettük rajta, még neki sem indultam a másodiknak Robi kereke már fent is volt mögöttem. Uccu utána azzal a lendülettel neki a második lépcsőnek is.
Itt részemről kicsit elbasztam már a végén lévő méteres fal utána túlságosan előre dőltem és csőrös lett belőle, de szerencsére perec nem. Robi szépen feltette, ahogy kell hátsó kerékre érkezett.
Majd átverekedtünk magunkat a bozóton a 3. feljáróhoz, na ott megtorpantunk meditálni mi is legyen. Régen nem jártam már ott én is meglepődtem azon, ami várt. Annó Ricsiékkel szétmotoroztuk a helyet és a tetején lévő 3 méteres függő még durvábban nézett ki, lemosta az eső.
Robi odagurult a lábához megnézni mi újság, majd visszajött gondolkodva, hogy mi is legyen. Mondtam neki, lesz ami lesz alapon nekimegyek, nekem már mindegy, úgy is dobtam a motort jó sokszor.
Hát valami ilyesmi lett belőle.
http://www.youtube.com/watch?v... 2:21-2:26
Bár most erősen imádkoztam az utolsó 3 méterben, hogy csak menjünk, menjünk, itt nem akarok hanyatt esni.
Nem sok idő múlva ahogy felértem megjelent Robi gyertyában, s azzal a lendülettel ahogy ott ki sikerült jönnie, át is száguldozott mindenen ami útjába került, ő kicsit odébb jött fel, de nagyon ügyesen
Továbbmentünk a kövekhez. Itt annyi volt a feladat, hogy át kell jutni egyik oldalról a másik oldalra, de nem ezt az utat választottam. http://www.youtube.com/watch?v... 2:36-2:45, mert ki voltam purcanva és egyébként sem egyszerű, ha pihent vagyok
Így tovább mentünk egyenesen, rá kellett emelni az elejét a szemben lévő köre, majd egy kicsit kiforgatni a bal oldali kőnek és vissza jobbra, majd lehet jönni is kifelé, ezzel gyorsan megvoltam. Néztem Robit hogy jön, ő is szépen átforgatta, itt neki elkapart a KTM, vagy megakadt valamiben nem tudom, de utána jött is rögtön, ahogy elkezdtem oldalazni a hegyoldalon a következő feladathoz. Ami lényegében ez volt:
http://www.youtube.com/watch?v... 2:26-2:29
Ez megoldottam gyorsan, Robinak sem volt feladat. Na utána legurultunk balara és mondtam Robinak, hogy itt kéne felmenni a törésben, laza a talaj annyiból rossz, nem meredek és a végén van ez méteres letörés. Robi ment elsőnek (Bocsi itt már a kamera meg volt halva)
Nagyon szép felrakta sokkal szebben mint én itt a videóban.
http://www.youtube.com/watch?v... 2:30-2:34
Aztán ő már készülődött a következő akadályra, akkor nekem már volt helyem hova felmenni, nekiindultam, de kevés lett a lendület, már éreztem a tetejében, hogy az alólam kirepülő törmelék túlságosan is meglassítja a motort. Nem akartam még1x nekimenni így feldobtam a motort a végén és felmásztam utána. Majd felállítottam, na az ott mókás volt
http://www.youtube.com/watch?v... 2:35-2:40
Többször megpróbált helyből nekimenni,d e olyan szar volt a talaj, hogy a feléről, ¾ ről mindig visszacsúszott. Mondta próbáljam meg én, lejött és adott helyet.
Odaálltam és a szokásos módon megpróbáltam elindulni, erős meglepetés ért, tényleg kurva szar volt a talaj, 3-4 szer biztosan nekilendültem, de éreztem, hogy ebből nem lesz felmenet, így inkább még az elején visszaengedtem. 5. re sikerült olyan lendülettel elindulnom, aminél már azt éreztem elég lesz, de a teteje meg annyira puha volt, hogy még sem lett elég a hátsó kerék nem jött fel, így megint dobtam egy kicsit a motoron, hogy innen se kelljen már visszajönni. Majd felmásztam és felhúztam a seggét. Odébb gurultam, hogy legyen helye Robinak is.
Párszor még megpróbálta, akkor mondta azt, hogy inkább feljön oldalazva. A feléig felnyomta és ott fordított a motoron egy nagyot balra
Na szerintem ez volt a nehezebb út, amin ő jött.
Utána legurultunk a gerinc másik oldalán és jött az omlós oldalon való fel és lejutás.
http://www.youtube.com/watch?v... 2:40-2:48
Nem okozott gondot egyikőnknek sem a feladat. Majd még az oldalán volt egy felfutásunk és legurulásunk. Előtte Szóltam Robinak, hogy csak óvatosan, mert a csúcs után, ami nem látszik 1,5 méter mély lyuk van, azaz csak billentse át a blokkot rajta, nehogy keréken jöjjön át, vagy nagy lendülettel, mert akkor meglepetések érheti az embert, hogy hirtelen ott a tátongó lyuk
Részemről vágtam neki elsőnek, picit kevés volt a lendületem, de szép lassan feljutottam így is, igaz lebontottam a fél oldalt megint. Gurultam is lefelé a másik oldalon, Robi is jött szépen gond nélkül.
Itt véget ért a kis Erzberg móka, lehetett volna még itt elég meredek feladatokat vis végrehajtani, de mivel a pálya 30-40% án jártunk csak s energia nuku, ezért azokat inkább elhagytam. Folyt köv...
amugy mivan Gabesz barátommal? eltünt mint az aranyora, már nem szeretitek egymást vagy mi?
0,5re(1/2d re = félre)kezeli
ugyanis ugy jársz mint mikor a hideg megfújja a tested és izületes leszel! nem jaú. akkor az mindég érzékeny lesz. hiába gyógyul 2-3 nappal hamarabb a után az izületet elbassz az ember.
amúgy az orvosok is ezt a local hűtés t irják rá a traumatológia ügyeleten..de ze ...
pihentesd 4-5 napig nem pedig fűrészelek az erdőben mert ott lyaú a lelekemnek...
vágod? nem a fát!
fejethajtok előtted ,tisztelem az akaratodat nagyon..ritkák az ilyen fiatalok akik önerőből küzdenek egyedül...és nem fater pénzén jaszkariznak enduróval narancsos póverparccal felszerelkezve a falusi mozi előtt..és ott szájmotoroznak a csajoknak mint hardendurós..
de még bőven érződik pár dolog a meneten,(ezen próbálok segíteni irományommal) és a beszédedből is kihallatszik , hogy rossz dimenzióban nézed az előtted lévő feladatokat meg komplex az egészet ( szóval töredezed a feladatsort így a tempót , nagyon csak az adott feladatot nézed ami előtted van, ... még látni, hogy lent mész a gödör alján pl. pedig van oldala is ,
meg még nagyon jó ha húzósabb pilótákkal mész sokat mert ott olyan rövid idő alatt olyat fejlődsz hogy nem is hinnéd...(de igazán ehhez motor olyan kell mint nekik )
na ha sokat így csinálsz ... átmész egy más dimenzióba...gondolok olyanra (nagy nevek videóin látható)egy végig stabilgázos folyatós állandóan menő és odaérve rögtönlátós nekipattanós problémákat előre jól látó és persze megoldani tudó menetre gondolok...
jó hozzátenném ez a triálszerű akadályokkal megtüzdelt terep persze hogy töri a tempót főleg ha az a hiba van, hogy hogyan ugord át a fát..az már mikor ott vagy előtte meglegyen fejben is meg oldva is..juss el oda ,hogy már azt nézd hova ugrassz és onnan már a repülés közbe tervnek kell lenni és a térdeddel meg mindeneddel már tekered is a motorod belekényszerítve a leérkezésbe de már te abba az akrobatickij pozicijóba érkezzél bele az érkezőn amivel már lövöd is rá magad ha kell kuplunggal nyélen a következő falnak pl. de ezt már megint csak a lábtartóról (ja lábtartót azt véletlen se használtátok)
remélem érthető voltam nem fikázódás volt csak jótanács hogy érezd merrefelé kell az agyadat programoznod...és fejben dől el mint minden úgy ez is...sőt ha fejben rendben vagy sokat spórolsz a kondit illetően is(ezért van hogy egész napos kínlódás után az öreg rutinosok mennének még egyet
de kondi az kell anélkül nem megy...
most a mátrix jutott eszembe ...mikor csávó a sok zöld számsort nézi és mondja milyen fasza csaj...
szépen viszi is. a kuplungal figyelek a tapadásra ha olyan a gumi ill arra hogy csak kicsit pörögjön túl. ha fűrészel a kerék akkor már rég lőttek kettőben nekem vagy fűrészel vagy lefulladok.
de ez tz 4 ká tizennégy bé:-))
az öregék meg mindent 2ben én meg a sokkot kapom hogy arákba....
mióta tapad a gumi nem tud úgy kipörögni még lassítani kellett a berg 14-48ason 14-50esre(valóban 13.45ről 13-47 lett de ezt nem vágja mindenki) remélem mostmár tudok váltani is néha. ne mkell 1ben csinálni mindent.
azt a magneses pantot is kiprobalhatnad,de teny a pihentetes nagyon fontos
rontgen,vagy mr azert nem artana,h mi is ott a helyzet.....
jobbulast!
jól mész. ez a 4perces déw videlyó..
http://youtu.be/1sljhNdf2lU
nem ez mert ez megint egy tralyningnadrágos videlyó....de lyó widelyó
szóval látszik hogy vágor a témát mert pl a mocsárból kiemelés ...az...az király nekem eszembe sem jutott volna. egyszr beragadtam robiékkal... mentünk lefelé egy parak úton...kint ez jellemző hogy nem tudja az ember ez út é vagy patak -pont az öreg fájós lába miatt aznap kihagyta és én vezettem ...és egy helyen megállt a víz egy meredély aljában és mivel haladtam szépen lefelé-mint egy állat
az elsőkerék teljessen elmerült, én combal felakadtam a kormányon... a hátulja a fejemfelé tornyosult majd ilyen libikókaállásban a hátsókerékkel a fejem felett ill röhögő motorosokkal a hátam megett
jött robi meg atilla és azok együttes erővel kötéllel én beletérdeltem a sárba és mint mikor az ember a fosból lapátolná elő az elveszett arannyal teli ládát -úgy lapátoltam.
ezek meg úgy röhögtek mint a fákk -kutya. persze hogy röhögtek mert ahhoz képest mekkora zakó volt nem lett semmi bajom, csak könyékig benne a kis sziklákkal teli malajba és lapátolom kifelé a berget. vagy 15 perc + kötéllel cibálás mire azt a 1m-ert megtettem a sárban és kijött. ati fel is vette videlyóra mert ilyet még ö sem ...
no akkor sokadjára már már megint odabasztam a combhajlító uizomfejénél a kormányt- a 2009es romaniacsos menéskor is! úgy bebasztam a térdem felett a négyfejű combizmom tövénél hogy utána két napig nem birtam menni! mert a tértdvédőm axo 3000ft 13 éves ,védelmi szint 0,01%os volt. de most rikizuzda küldött egy csuklósat.. szóval ha az lett volna...
hol is tartottam...mint a nagyapa mikor meséli az unokáknak.
-mikor mentem a fronton a hidegbe és egyszer csak belestem egy lövészárokba ... sötét volt és két lába közé estem be fejjel a...- elmélázik az öreg kissé,majd az unokák zökkentik vissza a valóságba.
-nagyapa. meséld tovább.
-hol is tartottam?
- hát hogy a sötét volt és a nyakadba volt a két lába.....-figyelnek a poronytyok nagy szemekkel erre a nagyfater:
- igen sötét volt a nyakamba a két lába ...és csak nyaltam csak nyaltam
szóval a puha malajba turkálok egyzser csak jött a hangja:
ah ah ahhhh aaaaaaahh aaaaaaaahahahaahahahah
heheheheheheheheheheh
na akkro a farönkös módszerrrel...sem mert az eleje hátulja a blokkja is agyig...de amúgy ez egy hibátlan technika.
mint az is hogy állva csinálod a dolgokat a patakban- a triálos erzbergtrainingen is igy nyomják!. szeretném megtanulni ezt is ill az elsőkeréken gurulást elfordítást.
majd megtanulom ezeket is mint a többit.
ami még fontos.
ha egyedül vagy ugyan azokkal mész sokszor akkor a fejlődés madara nem száll a válladra.
kell a frissités ill a bevállalós haverok.
robival ill az öreggel jó csapatot alkottunk.
megmutatta az öreg a 1m magas falra felmenetelt én másnap egy szobaméretű sziklára vezettem fel őket--mert azt mondá az öreg:
ha a kátai itt lenne...
mivan hát ide én is ... és már fent is voltunk. amikor egyből simán felmentünk akkor nem tűnt gáznak a nagy szoba szikla...de mikor jöttek újak és 2 is majdnem belezuhant a 4mes szakadékba a szikláról...mindjárt veszélyesnek és izgalmasnak láttam én is ..az amúgy unalmassan egyszerű kis szobasziklát...
hú bakker pucoltunk ám felfelé mikor a motor meg az ember a szakadék széle felé billeget.
épp egy túristacsoport volt és jöttek nézni s a nyugdíjjasok ...az idiótákat akik mindjárt bezuhannak a szakadékba ...többször is mert nekik ez kell mi?
kell a vérfrisssités!
nem feltétlen kell hogy sokkal ügyesebb legyen az ember mindenhol mint te.
elég ha fele annyit is tud, de pont látsz tölte egy olyat amit te az életbe...sem...
meg ott a videlyó graham jarvissal meg a többiekkel. ott ugyan úgy ellesheted a teknikszkákat
tőlem az biztos hoyg a helyesSírási tecsnikszkát nem érdemes eltanulni:-))))
bár szerintem ez a kenegetősdi csak sima placebo, azért kenem...
igazábol csak az idő gyogyitja meg , és a folyamatos terhelés ahogy gyogyul, bicigli jo szokott lenni, amugy nekem már kétszer volt a balos lábamban térdszallagszakadás, nyulás ilyesmi...
szar ügy , törés jobb az 6 hét alatt simán gyogyul...
a trukk annyi,h mindig valami kis mozgast kell szerezned,sose allohelybol
tegnap majdnem Ronis sorsara jutottam,csk nekem a bokam,valahogy alatta maradt asszem ma buntetesbol motort tisztogatok
ma reggeli bölcsesség perceimet olvastátok..
Ezért szoktam sokszor 2. ban indulni ilyen álló helyzetből indulok helyeken, mert ott a kuplungom hibája miatt kicsit lassabban kerül át az erő.
Kisebb gázzal is lehet elindulna, de azért szoktam erre át, mert kurva sokszor megfulladt a motorom, kis gáz esetén.
Köszi a tippet, benyomom egyben, lesz vagy 2 oldal
Nekem azért volt furcsa, mert ha én ilyen állapotba kerülök, hogy mind a két lábam lent van a lábtartóról, na akkor nekem reszeltek, nem jutok sehova.
Még nem tudom mit csinálok akkor, de a kondim és a motorom állapota miatt értelmetlen lenne kimenni azok alapján amit Robi mesélt, hogy kint ugyan ez, csak jóval hosszabb és jóval meredekebb
Lehet egy 4t vel nem bukdacsolnal,sztem neha tul nagy lendulettel mesz ra dolgokra es lepattansz az akadalyrol....persze nyomatektalan motornak csak a lendulet segithet.
amúgy bemásolhatod egybe is
Ezt is köszönöm neked is, ígérem megfogadom!
Itt már azért dobtam el, mert nem volt erőm tartani a motort, de a kuplungot se behúzni, lógtam rajta csak mint majom az anyján
Berúgásról ne beszéljünk, RMX et már csak 1 bizonyos pontról tudom berúgni, tegnap is kínlódtam annyit
Legjobban a seggem fáj, de bicepsz, hát, combizomláz is van rendesen, úgy megyek, mint aki betojt
Folytatom a beszámolót akkor, de nem itten, hanem leírom valahova az egészet pár óra alatt és majd darabokba bemásolom ide, tegnapi fél órás leírásomat megette az éter.
fel annyi energiát pazarolsz és után az a a megmaradt energi milyen jól fog jönni a következő 60cm fatörzsnél!
mondjuk ehhez az is hozzájön jon, a berg fél rugásra indul! mert ha nem ez lenne, 2-3 rugás után megent elfáradna a paraszt.
http://www.youtube.com/watch?v...
irjál még mer olvasnánk...sokan,naon sokan