de eddig ez a befutó... Jó móka volt vezetni.
. Majd meglátjuk mi lesz a vége. Az őszi motorkiállításokat úgyis megvárom, hogy lesz-e nekem passzoló újítás valahol...
hívjuk Page et is!
ki kene próbálni...
hát kipróbálnám azt én is, de nem tudnék nyugodt lenni egy-egy túrán, hogy milyen baja lehet...
. Honda, sor4, 150LE, egylengőkar, könnyű és magasabb felépítésű sport-túra. XR meg Multistrada keverék Honda logóval és árcédulával.
, nyomatékból meg a commander/nyitott rendszer miatt plusz 10% is jött... 5év, 46ezer km... Mást szeretnék. Bízom benne, hogy kijön az új CB idén, ha nem akkor V2 lesz. Vagy marad.
Most egy ER-6-os Kawát hajtok (anyagi okok miatt), korábban volt egy SV 650-em is, ill. vezettem már Streetfighter 848-at, Monster 1100 EVO-t és BMW F800R-t (ezeket 1-1 teljes napig). Bár nagyon tetszenek pl. a Ducatik, és együtt is tudok/tudnék élni egy kéthengeres motorral, de a 4 henger nekem sokkal jobban tetszik.
Sokkal finomabb, rugalmasabb, pörgősebb (ha kell), és nem olyan erős a motorfék. A kéthengereseknél szinte idegesít az az erős motorfék, amikor elzárja az ember gázt, főleg az alacsonyabb fokozatokban.
Persze olyan gépet, mint a Panigale, ahol a motorfék is elektronikusan szabályozható még nem vezettem, szóval ott már lehet, hogy nem tapasztalható ez a jelenség.
És igen, ott van az a "traktorosság", amit Tomi Abdul is emleget. A kisebb köbcentiseknél (mint pl. az ER-6) kevésbé, de azért ott van.
Ha valaki erre bukik és a kéthengeres hangra, az teljesen rendben van. De objektíven nézve - vezethetőség, kifinomultság, teljesítményleadás - szerintem minden tekintetben jobb egy négyhengeres motor.
Ami a féloldalas lengővillát illeti: nekem is tetszik, kétségtelen előnye, hogy sokkal egyszerűbb a láncfeszesség állítása (nem kell a kerék egyenesfutásával játszani), kerékcserénél nem kell a lánccal és a féktárcsa-nyereg összejátszásával bíbelődni. Szóval az optika mellett vannak praktikus oldalai is.
Bár ezek nálam nem érik el azt a szintet, hogy emiatt ragaszkdonák ehhez a megoldáshoz.
Amit a CB-nél viszont nagyon elb..tak az az, hogy a hátsó kerék kiszereléséhez le kell venni a kipufogót, amit aztán elég macerás úgy visszajátszsani, hogy a végdobban levő tömítés ne sérüljön, amikor azt az elődobbal próbáljuk összejátszani.
Legalábbis a gyári kipufogóval ez a helyzet, és szerintem a CB messze azzal a legszebb. Nem láttam még igazán szép utángyártott dobmegoldást rá. Egyes gyártók valami kis takarólemezzel próbálják kitölteni a blokk jobb alsó oldalán tátongó űrt, de sajnos ez nem valami meggyőző megoldás.
Ami a motorokat illeti (és itt hozzá teszem, hogy egyiket sem próbáltam még, szóval ezek csak amolyan feltevések, meglátások):
1290 Superduke: ezen csak ültem és az üléspóz nagyon jónak tűnt már így elsőre. Ugyanakkor a motor kinézetétől nem vagyok elhalva (túl futurisztikusnak tartom) és nagyon drágának tartom a konkurensekhez viszonyítva.
De nem próbáltam még, szóval nem tudok megalapozott véleményt formálni. Most úgy érzem, hogy biztosan nem ezt választanám.
1050 Speed Triple: ezt próbáltam, igaz nem túl hosszú úton és nem is kanyargós úton. Külsőre ez nagyon bejön. Időtlen, puritán, semmi csicsa. Nem mondom, hogy jobb a Hondánál, de tetszeni jobban tetszik. Utcai motorozáshoz nem nagyon kell több szerintem.
Egy ilyennel szerintem nagyon sokáig boldog tudnék lenni
Ducati Monster 1200: nem próbáltam. Piszkosul tetszik, csakhát kéthengeres :) De ez is egy időtlenül szép motor, minden csicsa nélkül. Ilyen szempontból pedig nagyon is hasonlít a Speed-hez.
Aprilia Tuono V4: a ravarszerű fejidom annyira nem tetszik, de erről könnyen el tudom képzelni, hogy egy kurva jó motor. Ráadásul csupasz létére olyan idomzata van, ami azért ad némi szélvédelmet is. Ez szerintem fontos lehet, ha pályára megy vele az ember. A CB-vel kétszáznál már-már féltem úgy tépett a szél, míg legutóbb egy Fireblade-del menve azon lepődtem meg, hogy még 240-nél sem volt igazán zavaró a szél.
Szerintem ez a motor az (az S 1000R mellett), ami utcán és pályán egyaránt kiváló teljesítményt nyújt.
Egy baja van: az aktuális modell (legalábbis listaáron) piszok drága :)
S 1000R: ez is egy kiváló gép lehet és ha az ember eltekint néhány hókuszpókusztól még az ára is egész jó (a többiekhez viszonyítva)
S 1000XR: ez is egy szép motor az én ízlésemnek és bizonyára nagyon jó is. Szóval ha nem akar valaki csupasz sportmotort, de a GS vonalat "öregesnek" vagy tudom is én minek tartja (vagy csak nem akar kéthengerest), akkor a BMW itt egy kiváló alternatívát kínál.
Mi is van még?
FZ1: nagyon régi konstrukció már, újonnan szerintem nem sokan tennék le e mellett a voksukat már, hacsak nem valami szenzációs áron adják.
Z1000: ezt próbáltam, megy mint az állat, kifinomult, de van benne nyersesség is, csak a dizájn nagyon megosztó. Bizonyos szögekből nézve tetszik, de összeségében nem fog meg igazából.
CB 1000R: bár már nem aktuális modell, még mindig az egyik legjobb választás szerintem, ami az ár-érték arányt illeti (3,3 milla) és csak marginálisan tud kevesebbet (ha egyáltalán), mint az aktuális csúcsnakedek, de ez is leginkább csak pályázáskor jönne ki. Márpedig ezeket a motorokat nem oda tervezék első sorban.
GSX-S 1000: ezt sem vezettem, DE szerintem az utóbbi sok év legszebb Suzukija. A gyári adattal ellentétben inkább 155-160 lovas a mérések szerint, ráadásul csupán 209 kiló a menetkész tömege, ami Tuono és S 1000R szint. 3,3 milláért egy nagyon jó és megbízható motort vihet szerintem haza az ember.
Ha valaki megengedheti magának, akkor Tuono, S 1000R/XR, Monster 1200 (S), Superduke 1290 lehet a befutó, de a Honda vagy a Suzuki minden bizonnyal marginálisan "rosszabb" csak, így kiváló alternatívát jelenthetnek mindazok számára, akik új motort akarnak, de hiáynzik 1,5-2 milla az előbb felsoroltakhoz.
Persze közel sem annyira exkluzívak és lehet, hogy az értéktartásuk is rosszabb valamivel, de ezt nem tudom
Mindenesetre én nagyon kíváncsian várom, hogy Abdul végül melyik modell mellett köt ki és hogy milyen tapasztalatokat szerez majd vele.
Örülnék neki, de nem nagyon hiszem, hogy a Honda bemutatná a CB 1000R utódját :(