Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez hiba volt részemről.

A munkát a M.A.N. cég finanszírozta. Próbálkozásai sikeresnek bizonyultak, amikor 1897-ben Sulzer elkezdte Diesel motorjának gyártását. Hamarosan gazdag ember lett, de a pénzét gyorsan elvesztette, mert rosszul gazdálkodott vele. Nem szabadalmaztatta az alapvető eljárást és többi szabadalmát is eladta, hogy legyen miből megélnie. Folytatta a motortervezést és előadásokat is tartott Európában és Amerikában. Világosan felismerte a növényi olajok üzemanyagként való használatának lehetőségét.
Várjatok, lassítsatok....... hozok valami chips-et, mogyorót, rágcsálni valót!
Mondjuk érdemes megnézni (korom miatt), hogy hány autó okád fekete kormot, hány busz és hány ifa és társai (amiből már egyre kevesebb van).

Sajna a villany lenne a megoldás. De az meg meginty úgy van, hogy valami valahol co2-t bocsát ki (erőművek) vagy nem, de akkor x száz éven gondoskodni kell a sugárzó hulladék tárolásáról (atomerőmű). Persze lehetne a sivatagot telerakni napelemekkel de akkor a tárolás a kérdés és az használat után hátramaradó rengeteg akku....

NIncs igazán jó megoldás sajnos...
látom megint nem olvastál utána, pedig illene ! vw konszern járművei tudják az emissziós értékeket produkálni, csak nem azokkal a teljesítmény és menetdinamikai adatokkal amiket a gyár meghatározott. most is közlekednek olyan vw konszern autók, és a botrány előttieket is használják, módosított szoftverrel. azért manipulálták meg a káros anyag kibocsájtást beállító szoftvert mert kb 2/3 -ra esett volna vissza a járművek teljesítménye, ami szembetűnő lenne a vásárlókra, ezáltal más gyártók más márkáit vásárolnák meg.
Ez a duma ma már nem menő.
- MOST jöttek rá a gyártók csalásaira, MOST derült ki, és így csak EZUTÁN tudnak tenni ellene.
Ez az az eset, amikor a közérdek felül fogja írni a magánérdeket.
Értettem!
Még jó, hogy csak akkor.....
Szerintem te vagy tévúton.

"Diesel-motoros személyautót az utóbbi 5-6 évben kizárólag azért tudtak a gyártók egyáltalán forgalomba helyezni (típusengedélyt szerezni rájuk) mert csaltak!"

Tehát értelmezésed szerint nem csak a VW csalt, hanem mindenki?

Ha igen, akkor minden diesel autó tulajdonos kérhet kártérítést? Mert gondolom az alapján választottak autót, hogy mennyi a károsanyag kibocsátás és abszolut nem befolyásolták a kinézet, a felszerelés, a brand és egyéb más dolgok?

Ettől még tény a tény persze. Mármint hogy nem valós adatokat produkálnak.

Csak akkor állítsunk fel aránypárokat, hogy az évi 30.000 km-t futó dizelek (nem tudom mennyire jellemző ez) átlag 7 liter fogyasztással hogyan viszonyulnak a kamionok átlagos 15-20 literes fogyasztásához, miközben évi 140-200-000 km-t mennek?

Más kérdés, hogy nem csak az utóbbi 5-6 évben nem feleltek meg a szabványoknak hanem lehet előtte sem.

A kornyezetszennyezés szempontjából "szinte mindegy", hogy melyiket nézed. A globális felmelegedés nem számít? Majd ha a Benelux államokat elönti a víz akkor is ezt mondod? Vagy ha havat akkor látsz ha északabra utazol?

És miért most robbant ki a botrány? Hmm?
Te is mindig kákán a csomót keresed, ha akkor hát akkor...na...
A 2.0 B -vel és 146 LE -vel 7.5-9 liter között járok. 50/50 -ben és nyáron klíma, télen nem állítom le a várok.... Általában +10-15 -el megyek a megengedett felett.
Ez ugye messze van a 13 litertől.
sajnos az is az , és az erőmű is az és a hajók is
de egyik se a házad előtt füstölög így a közvetlen egészség károsító hatása nem olyan mint a kocsiknak
a kisvárosban nincs annyi kocsi és nincs annyi dugó azért szarják le ezt a dízel témát
pl nálunk is kb fele-fele a dízel-benzines kocsik aránya az utcában de nem érezni kb semmit mert átlagban óránként elmegy kettő
dehogy kell elviselni ! akkor miért nem tiltják be ! miért kellett egyáltalán beindítani a diesel forradalmat, mikor már rég benzint égettek el motorokban ?
miért a diesel autók, miért nem a diesel technológia a black bari ? bárhonnan oda fújhatja a rákkeltő anyagot a légkör ! egy nagyvárosban PFÚJ diesel, de egy kisvárosban meg tartják a markukat a vezetők az adókért ?
le kellene szállni a dieselt szapuló vonatról.
1987-ben?
A lényeget nem fogod fel?

Diesel-motoros személyautót az utóbbi 5-6 évben kizárólag azért tudtak a gyártók egyáltalán forgalomba helyezni (típusengedélyt szerezni rájuk) mert csaltak! Valós méréssel semmilyen jelenlegi környezetvédelmi szabványnak nem felelnek meg. A VW dízelmotorok valós körülmények között (igen, tehát a városi dugókban is ) akár harmincszor több (!!!) károsanyagot bocsátanak ki, mint megengedhető lenne. Benn, a sűrűn lakott városok kellős közepében.

Vidéken (vagy országúton) azért a kisebb forgalomsűrűség miatt jóval kisebb veszélyt okoznak.
a dízel mozdony nem is szennyez
http://youtu.be/2oxN1zXz80k
haj az nem szennyezés ! az nem káros anyag !
ha a diesel nem lenne már rég csak az elmúlt benzinről beszélgetnénk.
a városok legfőbb ellensége a politikai befolyásra törő városvezetők. 2x 3x forgalom növekedés mellett ugyan olyan közlekedési utak, csomópontok és dugók. amiről persze hogy a diesel tütü-k tehetnek, a kisvárosok vezetői, a falvak vezetői, a települések vezetői miért nem verik a nyáluk hogy sok a diesel ? hja, ott megoldható a közlekedés, ott nem zavar a no2 ? a zavar a fejekben az igen az zavar !
ha zavar a városban a diesel motor akkor zavarjon a villamosítás nélküli vasúti pálya szakaszokon, a kicci kínából a cuccaiddal lubickoló teherhajók motorterében, vagy épp a benzint szállító tankerek motorterében is !
mi a faszért vannak ott diesel motorok, és miért nem benzinesek ? lökj már egy értelmes megfogalmazott választ !
ott is ugyan úgy olyan mértékben szennyez ! hja, mert xy választónak nem tetszik a nagyvárosban, de máshol már faszáúl szennyezheti a környeze-TED !
egyszer nálunk is valami buzi felgyújtott többezer gumit
olyan füstöt még nem láttam sosem ami ott volt, alig tudták eloltani a tűzoltók
a co2 azért nem olyan veszélyes gáz mint az no2
ha lenne elég növény akkor még hasznos is az emeltebb co2 tartalom
és a régi 1200as zsiguli is tudott menni hosszú távon is 100-al szóval irreveleáns amit a benzinesek sebességéről mondtál
persze üvegházhatás meg satöbbi létezik, de ha kicsit melegebb van nem olyan gáz mintha megfulladunk
A diesel személyautó csak a saját tulajdonosának jó (a kisebb fogyasztás, no meg a nyomatékosság miatt), az összes többi városlakó számára rossz. Nagyon rossz. Ők miért kell elviseljék a rákkeltő kormot, és egyéb anyagokat?
hogyne, egy 2.0 D 9L vs 2.0B 13L között van különbség !
a diesel a legfőbb ellenség ! hol vannak az erőművek, és azok az országok ahol elektronikai hulladékok tonnáit égetik el a cigány kisebbséggel karöltve, pl, kazincbarszelóna mellett. álltam meg úgy a sajószentpéter -miskolc 4 sávoson autóval mert azt hittem kigyulladt valami a tütü-n, mikor kiszálltam akkor éreztem hogy nem a tütü fogott lángot hanem a környék kályháiban vált energiává gumi és műanyag hulladék ! a föld légáramlásai simán hozhat a kertedbe vagy az erkélyedre rákkeltő anyagot, amit lehet afrikában füstöltek el. nagy a hiszti és valakinek el kell vinni politikai téren a balhét, és épp a kis fogyasztású diesel áll vesztésre a kontra benzin temetők ellen !
Azért ne idegeld fel magad, nem érdemes!

A városi levegőszennyezés okozója legnagyobb mértékben a dízel SZEMÉLYautók túlzott elterjedése.
Eddig azért nem tudtunk róla, mert a tisztelt gyáertók MINDEN környezetvédelmi adatot meghamisítottak.
Hogy ez kiderült - a német gyártók legnagyobb bánatára - valamit előbb-utóbb lépni fognak a városvezetők.

Érthető?
„Az igazság az, hogy a dízel egy piszkos üzemanyag, az autóiparban nem lehet bízni, és nincs akkora mennyiségű cukormáz, ami bárkit is meggyőzhetne az ellenkezőjéről.”
olyan hülyék az emberek hogy nincs billentyű amit lenyomhatnék hogy kifejezze !
1987-ben mikor az a rudolf diesel megalkotta a MAN fejlesztéseként az első diesel motort miért nem kérdezték meg hogy mi a terve vele ?
- mi a terved faszikám vele ?
-hát ööööö
- a duplacsövűt feldugták volna az orra lyukán és csatt !
soha nem került volna gyártásba ! oka volt hogy lett diesel motor ? igen ?
akkor mi a faszt veritek a nyálatok hogy igy diesel úgy diesel ?
hol tart az ősrégi benzines injektoros technika és hol a diesel ? már többször lekörözte a diesel a benzint csak a benzin illatos co2 a diesel no2 lő ki, ha utána olvasnátok ott ahol a benzines autók aránya nőtt ott komoly co2 veszély lépett fel?
jönnek sokan a fogyasztással és erővel ? egy TDI motor átlag 7L literrel visz egy kasznit ugyan az 12L benzinnel, ugye bár jön a fellengzősködés hogy egy 1,8T 150 LE egy 1,9TDI 110LE, de ha az 1,9TDI torkán is le nyomsz 12L gázolajat a benzinesed a fasorban sincs !
ma voltam egy 100km-es karikán főúton, miket előzgettünk folyton 1.4 -1.6 benzines fosokat, amik még volt hogy a 60-at is alig ütötték meg, mindig a fos benzineseket kell kerülgetni, mert csak 60-70 el tudnak 5L átlagot hozni. ha taposni kellene 100-ig 8.5L ugrana be és kúttól kútig közlekednének !
érdemes lenne vissza fogni ezt a buzi hisztériát, de legyen oda dobom a diesel kulcsát ha 1 éven belül a földkerekségen beszüntetik mindenhol a diesel üzemanyagot, beolvasztanak minden diesel technikát és felkoncolják aki be mer indítani egy diesel motort is !

NOS ?
egyiket sem
majdnem vettem amikor bejött a g astra és utána már szinte elfogyott az f
csak ami körösön maradt abban nem volt szervo, ami kalocsán volt az meg nem kombi volt, máshol meg nem volt ilyen akció
8 éves volt ez a mostani zöld. ami azóta töretlenül kicsi pénzért fenntartható jövőre már 22 éves lesz