Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv!
A közeljövőben terveztem motort behozni Olaszországból. De ezt olvasva azért kicsit elszállt az önbizalmam.
Az lenne a kérdésem, hogy magánszemélyként meg lehet-e oldani ezt a CMR szállítólevelet? Vagy felejtős az egész? Mert mi a francért fizetnék szállítást amikor van egy kisteherautóm...
Köszi!
Az okmányirodában mondtam az ügyintézőnek, hogy a dupla illetékkel afelé tolja a törvényhozó az embereket, hogy az illegalitás talajára lépjenek a biankó szerződésekkel. Persze nem az ügyintézőn múlik, így szegény csak pingvinezett. Elég gáz, hogy ilyen átgondolatlan, és egyértelműen a sarcolást célzó jogalkotásunk van.
Ez a cmr nekem teljesen új. Tudtam hogy szigorítottak a sok ki nem vont de mégis exportált motor miatt, de azt nem hogy ennyire (ugye a sok nálunk is futó "szimpatikus" 125/50). Akkor ezek szerint nincs is kivonás szállítmányozói szerződés nélkül. Így azért elég macerás egy magánszemélynek motorért kimenni és elhozni. Kezd olyan szívás lenni mint az osztrák autó. Bár gondolom erre is van már "okos" megoldás, de azért régen egyszerűbb volt.
2012 óta azért történt a taljánoknál pár változás, pl.: csak adásvételi, és cmr (ami egy nemzetközi szállítólevél és 1 szállítmányozással foglalkozó cég bélyegzőlye kell rá) okmányok megléte esetén tudja csak az ottani tulaj kivonatni a motorját!
pocsecs! egy elérhetőséget tudnál nekem adni? szeretnék veled beszélni! :)
Akkor leírom mi az amit némi utánajárást követően tudok olasz motorok esetében:
Kötelező odakint kivonatni, mert 2014 óta ezt a szabályozást hozták az Olaszok. kivonatás nélkül nem lehet nálunk forgalomba helyezni. Ekkor a rendszámot is leadja a kinti olasz tulaj, akinek ezt intéznie kell. Neki akkor még nem kell az adásvételi tudtommal (nekem többet is kivontak a bizalom jeleként mire egyáltalán kiértem a motorért, bár utoljára 2012-ben volt ilyen). A motor mellé jár a forgalmi, amiben benne van az "annulato del esportazione" bejegyzés dátummal ellátva. Emellett van az A4-es méretű okmány (zöldes alapszínű, hologramos), ami egy korábbi hozzászólás alapján a törzskönyv (Én ezt nem így tudtam, pedig járt pár a kezemben, de tanulni nem szégyen). Ebben szintén szerepel nagyjából a 2/3-ánál, egy több soros nyomtatott szövegben a forgalminál írt kifejezés. E mellé kell a kétnyelvű adásvételi, vagy magyar és egy hiteles fordítás (jó pénzért OFI által). Korábban azt hittem, hogy csak nepper duma a dupla vagyonszerzési illeték, de ez tényleg igaz. 2014. jan. 01-től változott az illetéktörvény, és valóban a köztes magyar tulajdonosnak is be kell fizetnie az illetéket, függetlenül attól, hogy még forgalomban sem volt a motor itt. Korábban ez nem így volt. Ha a köztes tulaj ezt elmulasztja, és átíratáskor ez kiderül, akkor azt az okmányiroda jelenti a NAV felé,és eljárást indítanak a mulasztóval szemben. Az illetékmentességgel bíró motorbehozatalra szakosodott cégekre ez nem vonatkozik.
Tudtommal ez van jelenleg. Remélem segítség pár embernek.
Igen, az előző olasz tulajtól vettem "közvetlen". A lényeg, hogy 1xű volt minden. Ismerek 2 srácott itt nálunk, 15 éve eredetvizsga stb foglalkoznak, 4 papírért elintéztek mindent, (forgalmi rendszám stb) nekem csak a vagyonosodási illetéket kellett befizetnem de az is meglett pikk-pakk mert nyitásra ott voltam.
Azért mert a kereskedő nem jegyeztette be a tulajdonjogát a forgalmiba, tehát papír szerint te nem is tőle vetted!
Anno az enyém is kinti kereskedőtől lett behozva, 1.5 hó volt míg ideértek a papírok + az összes kulcs meg az immo kódja, de kellett nekem is kétnyelvű adásvételi az eladó és én közöttem.
Oszt klappolt minden.
Ezt nem tudom biztosan NKH. telefon és megmondják.
ja értem!
de honosítatni lehet azt olvastam, meg írták itt páran.
Azt senki nem fogja nézni,hogy rajta van e a rendszám mert amíg olaszban nincs kivonva itt nem fogják forgalomba helyezni!
és ha a motor még jelenleg is érvényes olasz műszakival rendelkezik, akkor kell hogy rajta legyen az olasz rendszám? tudom hülye kérdés de biztosra szeretnék menni mielőtt bevinnném a motort a közlekedés felügyeletre!
Látom okos itt mindenki és közben alap dolgokkal nincs tisztában! Először is az a zöld kivonópapír amiről olasz motornál beszéltek na az a törzskönyv amibe természetesen beírják az olaszok vásárláskor a kivonást és hogy exportra vitték a motort. Ezenkívül van még 1 forgalmija amibe ez szintén bekerül, a kétnyelvű adásvételit ott mindenképp dátumozni kell a kivonás miatt. Jelenleg a magyar jogszabály szerint csak olyan járművet adhadsz el ami a tulajdonod, és itthon már nevedre írtak tehát ezért van az amit lentebb már leírtatok. Ha pedig ezek az olasz okmányai megvannak biztos nem lopott a motor, ha kint kereskedőtől veszed még adásvételi sem kell itthon, csak számla amit a kinti kereskedő ad a nevedre. A 2 forgalmis verzió osztrák motornál van
Az esetek túlnyomó többségében tényleg nincs belőle gond, mert valóban nem ellenőrzi senki. Mindenkinek lelke rajta hogy intézi. Nekem nem oszt nem szoroz, csak azért írtam a korábbiakat, hogy tisztábban lásson aki belefog, mert a jogi buktatókat legtöbbször nem emlegetik.
Ha megvan minden papír, digó forgalmi, kivonásról az a zöld papíros, akkor írjátok meg itthon a kétnyelvűt, mintha Te vetted volna az ex olasz tulajtól, a kutya sem fog vele foglalkozni.
Menj másikhoz. Az olaszhoz biztos nincs semmiféle törzskönyv. Van a forgalmi engedély, és abban a bejegyzés a kivonásra és annak okára, meg van az A4-es zöldes alapszínű papír ami az exportra történő kivonatásról szól. A kinti rendszámot az eredeti tulaj a kivonatáskor le kell hogy adja. Ennyi. Semmi nem írja elő, hogy annak kell forgalomba helyezni itthon aki behozta. Legalábbis korábban nem volt ilyen előírás.
Bementem a helyi okmányirodába is, hogy legyen egy 15. verzió is, amit mondanak.
A nő azt mondta, úgy semmiképpen se vegyek motort, hogy az itthoni eladótól veszem, mert akkor fel kell jelenteni, hogy ő nem íratta a nevére.. Vicc az egész, mindenhol mást mondanak. Pedig másképp nem megy szabályosan. Valamint törzskönyvet is emlegetett, mondtam, csak forgalmi és kivonó lenne.
Még egy apróság: Nepperen Én nem azokat a cégeket értem, akik hivatalosan vállalkozás keretein belül hozzák be a motorokat, hanem azokat, akik ezt feketén csinálják. Ez utóbbiak többsége szokta a biankó adásvételit alkalmazni, hogy a hatósági ügyintézéseknél ne szerepeljenek az adataik a lelepleződés veszélye miatt. Általában azzal jönnek, hogyha szerepelnek a papírokon mint köztes tulajdonos, akkor dupla vagyonszerzési illetéket kell fizetni. 3 éve ez még biztos nem volt így. A sajátom mellett hoztam be egy kollégámnak egy általa interneten kinézett motort. Mindkettőt Én írtam alá kint, a kollégával pedig kötöttünk egy normális magyar adásvételit utána itthon. Nem kellett dupla illetéket fizetni. Hogy ez változott-e azóta azt nem tudom, de gyanítom nem, és csak nepperes terelés az egész.
Ha nincs rajta dátum az még nem az . Az lesz magánokirat- hamisítás, amikor ráírod azt a dátumot ami nem felel meg a valóságnak. A törvény nem ismerete pedig nem mentesít. Persze tisztában vagyok azzal, hogy nem ez az évszázad bűncselekménye. Akkor jönnek a furcsaságok, amikor a biankó adásvételi kitöltögetése után kiderül pl. hogy a motor lopott. A vevő megy vissza a nepperhez a rendőrökkel, Ő meg mondja hogy nem is tudja miről van szó. Vagy kiderül valami húzós hiba a gépen utólag, a nepper meg elküldi a vevőt a fenébe, mondván azt sem tudja miről beszél, mert tőle aztán nem vett motort. És akkor megy a rendőrségre feljelentést tenni úgy, hogy a kezében lobogtat egy hamis adásvételit
Még valami ,ha benti kerskedőtől van( akinti motor) akkor annak adni kell rendes számlát. Álltalában a kereskedők illetékmentesek.
Kinti motort akkor helyezel forgalomba amikor akarsz, nem kell dátummal variálni.
Csak a megfelelő papíroknak meg kell lennie.
Ha lejárt a kinti forgalmi akkor egyedi forgalomba helyezés, és tökmind1 hogy mikor. De kb, tényleg kismilliószor le volt már írva.
Ebben teljesen igazad van a nepperek megkapják a hasznukat zsebbe adózni meg nem kell,de Mo ez mindennel így van sajnos pl. orvosok hálapénze. Azért remélem azt nem gondolod komolyan ha nincs dátum egy adásvételin az okirat hamisítás.
Az egyszer biztos, hogy a használtjármű importhoz jelenleg Magyarországon több ezres nagyságrendű magánokirat-hamisítás kapcsolódik évente. De hogy ezt még egyesek világgá is kürtölik egy ilyen fórumon ? Azután meg megy a sírás-rívás ha véletlenül megbuknak vele emiatt .
Egyébként el lehet intézni 15 nap alatt bőven reggelre kérsz időpontot a műszakira én kb. 2 órát voltam ott a kész motort hazaviszed délután 16-ig nyitva vannak a vámhivatalok beadod a regadóra a kérelmet közben kérsz okmányirodába időpontot.Másnap visszamész a regadó igazolásért és irány az okmányiroda
Amit látod bő 2 nap alatt el lehet intézni és nem kell kapkodni semmivel.