Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

OK, de ez a metódus működik akkor is ha nekem csak a typenschein van meg ? (adásvételik--NKH--NAV--biztosítás--Okm iroda)
Nézegettem a neten, 30k körül megszerzik minden eltűnt,megsemmisült papírját az osztrák motoroknak, érdemes ezzel foglalkozni vagy e nélkül is megoldható a dolog ?
2 nyelvű adás-vételi,bejelented hatósági műszakira,ha ez megvan,akkor a vizsgalappal NAV,utána okmányiroda!Okm iroda előtt alvázszámra biztosítás! ennyi!
volt aki avval le tudta rendezni, persze kell hozzá még egy kétnyelvű adásvételi is az utolsó tulajjal
Menj be legelőször a lakóhelyed szerint illetékes okmányirodába, és ott érdeklődj részletesen! (Nem részegesen!.
Üdv.
Az lenne a kérdésem hogy: vettem egy motort osztrák papírral (typenschein), kell-e még valami papír hozzá hogy magyarországon forgalomba tudjam helyezni? Csak typenscheint kaptam hozzá.
Alvázszám,motorszám stimmel.
Közlekedési hatósághoz kell bemennem vagy hol kezdjem?
Tudunk dumálni privátban? LEírnám a sztorit.
Magyarul, a németországi áfát is meg kell fizetnem a magyar mellett? Hát az nem kóser természetesen. Egy telefont megér, hogy tudnak e pörgetni az órán, Itthon meg majd vissza.
Ebben az esetben +áfa-t kell fizetned, úgyhogy nem ajánlatos. Egyébként minden motor ami 6000-nél kevesebbet futott és/vagy 6 hónapnál fiatalabb újnak minősül. Esetleg ha megoldod, hogy 6000 km-t mutasson az óra akkor megéri.
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ha én gyakorlatilag új motort vásárolnék most külföldön, az milyen plusz költséggel jár?
A motorba 50 km van. De rendszámot kapott németországban. Szalon motor. Tudna segíteni valaki?
előszőr hova kell menni ha kulfőldről angliábol vettem egy mocit? kőzlekedési felugyelet?
Nekem tavaly még rendes papírt adtak (2015. július) de biztos igazad van.
Kinéztem egy konkrétabb példányt. Jelenleg osztrák papírok vannak rajta (forgalomból ideiglenesen kivonva), viszont már van egy magyarországi tulaja, aki nem honosította. Állítólag pár száz km-t ment vele, azt a keveset pedig szlovák rendszámmal.
Ebben az esetben van valami jelentősége, hogy nem én leszek az első magyarországi tulaj vagy minden ugyanúgy működik, mintha közvetlenül kintről venném? Én annyit találta, hogy az adásvételi láncolatnak hiánytalannak kell lennie. Ezen kívül esetleg?
Később,most imitálom a melót.
Mondtam, hogy fotózd le, küld át és megszakértem
Nekem még régi papír van,elfogadják azt még egyáltalán?
olaszban ahogy írtam régóta digitális kivonó papír van.
Értem. Köszönöm az infókat.
Ezek szerint az esetemben egy kinti motor papírozása duplája lenne az itthonihoz képest, 140 a 70-nel szemben.
Azért ez már jelentős. Botrány, hogy mennyi adót meg illetéket kitalálnak...
Eredet vizsga valóban nincs,,de a vagyonszerzésit behajtják!! kw és korfüggő!
Azt olvastam, hogy ha közvetlenül a külföldi tulajtól veszem, akkor első magyar tulajként nem kell fizetni sem vagyonszerzésit sem pedig eredetvizsgát. Ezek szerint az valami régi cikk lehetett és változott azóta?
A külföldihez nem adtad még hozzá a vagyonszerzésit, mert sajnos ott is van
Köszi a választ.
Igen, a biztosítást nem vettem bele, mert az mind a két esetben ugyanannyi, igaz?
Igazából a kintről behozott, illetve hazai motor névre írásának különbségére szerettem volna koncentrálni.
Ami ha 30-40k körül van, akkor a külföldi papíros motor is lehet alternatíva.
Van biztosítás forgalmi nélkül! Alvázszámra kell kötni! Aztán csak bemutatod a forgalmid a biztosítónak..
bocs,,kintről hozott... ha van igazolásod a kinti műszaki ról akkor az NKH csak 12460.-,,ha nincs akkor 27160.-
+biztosítás mert nélküle nem írják a nevedre.Én ma csináltam végig...
35 kw-os motor 73960.- ebbe benne van az 5000.-es éves bizt.
Sziasztok!
Én is motor vásárlása előtt állok. Gondolkodom kinti gép vásárlásán is. A kiszemelt motor 600-as lenne 70 kW teljesítménnyel.
Utánaolvastam a dolgoknak, de még nem kristálytiszta a kép, így én is segítséget kérnék.
Megpróbáltam összehasonlítani a két esetet.

Itthoni motor átírása egy netes kalkulátor alapján a következő:
- Vagyonszerzési illeték 38 500 Ft
- Eredetiségvizsgálat 17 000 Ft
- Forgalmi engedély 6 000 Ft
- Törzskönyv 6 000 Ft
- Összesen 67 500 Ft

Külföldi motor magyarországi forgalomba helyezés esetén kb:
- NKH - egyedi forgalomba helyezés, műszaki vizsga  27 000 Ft
- VPOP - regisztrációs adó 54 000 Ft
- Okmányiroda: forgalmi, törzskönyv, rendszám 20 000 Ft
- Összesen 101 000 Ft

Jól számoltam vagy kihagytam valamit? Durván az itthoni 65-70k a külföldi 100k-val szemben.