Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem épp az agyon ajnarozott Stihl lancolaj nem jött be. Kolléga adott Total 10 w40 olajat gondolom félszintetikus azzal a legjobb, azóta lejjebb tudtam menni az olajzo allassal 5 ig a 9 ból. Ez olyan 2 perc kb vagy másfél? De ecsetbe nyomja bele.
Marha nagy dolog fújkálni a láncot 500 km után. Kb fél perc tolva a motort. Aztán ha adott a lehetőség 2-3000 km után otthon, akkor lemosom majd a láncot 15 perc alatt. Ez a dupla élettartam nekem eddig nem igazolódott be, csak urban legend. Ha majd látok egy speciális mérési jegyzőkönyvet, akkor visszatérünk rá.

Aki vigyáz a motorra és a láncra, annak elmegy fújkodva is 50e km-t. Aki meg rángatja a gázt, meg pályanapozik, akkor egyikkel sem megy el 10-15e km-nél többet és akkor sokat mondtam. A sok túrázó light-ba megy sokat, pláne külföldön. Ott fújkálva sem hal meg a láncot, ha nem vereted neki.
Jelenlegi matek kb olyan mint cbarnának,Kistarcsa-szentendre,1,perc szűkítő csÍkos,letöröl levesz a cseppszám,dobogókő környéke,még mindig csíkos,jobbanlevesz 5-10-percenként megnéz,visszafordul,nollás előtt elzár,töröl,otthon halál csíkos,berág levesz az egész szar.
Gyári lánc 3-4000 km-enként lemos az undi zsíros szemét,felni eltakarít,kislánkerék környéke,fedél szintén 1 óra meló,befuj 800-1000 km-enként.
A lánc 39e-nél cserélve,szerelő mondta nem kellett volna teljesen jó de nagyobb túra előtt állva mondom legyen rendbe.KB 45e-ret simán még elment volna ez nálam kb 5-6 év minimum.
Kibirok ennyit még ha az utángyártott láncok kevesebbet is birnak.
Amit kétlek mert a gyári is RK GXW volt nem spéci gyári.
Úgy van! Én is ezt vártam! Egyszer kipróbáltam hogy úgy beolajoztam ahogy szerintem jónak kéne lennie. Halk is volt szépen látszott az olaj is, meg 3 km után a fél futó felület is olajos volt. Akkor jöttem rá végleg hogy ennek biza valóban nem szabad látszania.
Bele lehet menni a kenéstechnikába, de amíg nem csinálunk tényleges vizsgálatokat, addig csak a hit dönti el, hogy mi a jobb...

Sokan mondjátok, hogy az olajfilm a jó, meg öntisztuló a lánc, meg hasonlók. Kezdjük az olajfilmmel. Miből gondoljátok, hogy egy ilyen nyomásnak kitett cucc esetén bármilyen vékony olajfilm nem szakad át? Miért gondoljátok, hogy nem préselődik ki azonnal a híg olajfilm és szűnik meg a kenés azonnal? Nem véletlenül váltóolajat ír a gépkönyv is, mert az tartalmaz EP adalékokat, amik bírják a nagy nyomást. Tehát simán lehet, hogy a sűrűbb, teflonos spray sokkal jobb kenést ad, mint a láthatatlan olajfilm.

Aztán ez a csiszoló por, meg öntisztuló frázisok is jól hangzanak. De nekem mikor rendesen olajos volt a lánc az olajzótól, akkor is egy idő után belement a mocsok, elszíneződött a lánc, igényelte a tisztítást. Teljes öntisztulás nincsen, pláne, ha esős időben is motorozunk vagy poros helyen megyünk egy kört. Sajnos ezt a problémát nem oldja meg a láncolajzó sem, ott is kell láncot tisztítani és ez sem egy zárt rendszer...

Ha jó minőségű a spray és rendszeresen fújva, tisztítva van a lánc, akkor ott sem lesz csiszolópaszta. Ez akkor keletkezik, ha csak fújják a láncot és sosem mossák le.

Azt pedig mivel magyarázzátok, hogy az automata olajzóval rohadt hangos volt a lánc, amíg a MOL spray-vel szinte nincsen hangja!? Nekem még full olajosan is visított 100 körül a lánc, amíg a teflonos spray-k mellett szinte nincsen hangja. Már azt hittem a kihajtótengely csapágya visít, aztán mikor megfújtam a MOL spray-vel a láncot, akkor elhallgatott azonnal.

Szerintem sokan elfelejtik, hogy a jobb olajzók olajat is adnak a cucchoz. És ez nem sima motorolaj, hanem ragadós, viszkózus valami speciálisan adagolva. Ezzel lehet, hogy már jó a kenés, nem repül le, nem visít vele a lánc, stb. De az olcsó motorolajos megoldások nekem rossznak tűnnek. Ha meg drága olajat veszek a Scottoiler-től, akkor meg már nincsen spórolás, ami a fő trigger a beépítéskor.
Hát nem tudom. Én mindig azzal kinlodtam hogy szaraznak éreztem a láncot. Már majdnem maxra allitottam a PD oilert mire kiderült hogy az meg sok. Mai napig úgy érzem ezen lofax olaj nincsen de ha meg nem lenne már tönkre ment volna a láncom. Szal 30 ezernel felraktam egy új gyári első lanckereket azt elvan a kütyü. Ha elmegy kb 60 ezret a lánc akkor nekem már bizonyított az olajzo.
MAad amikor elmész túrázni és ott kell fújkálni a láncot, vagy az olajzóval duplája lesz a lánc élettartama akkor is matekold a 20 percedet :D
miután teleszórta, utána hiába veszed vissza, olajos alánc, azt még sokáig fogja dobálni...
Az a baj, hogy eddig eltöltöttem az egésszel 20 munkaórát legalább, mire mindent kimértem, állítgattam, gondolkoztam, stb. Oké, szeretem a motorommal való foglalkozást, de úgy érzem, hogy sosem lesz tökéletes a láncolajzó és csak megy az idő a semmire.

Ha a tisztítás és az olajozás 20 perc, akkor a 20 eltöltött órából számolva több, mint 60 db tisztítás és olajozás kijött volna. Tehát mondjuk 3 évre előre elcsesztem az időt az egésszel már. Oké, gondolkozzunk hosszú távon, de nekem úgy tűnik, hogy nem éri meg a szopás ezzel a 15-20 perces eseti tisztításhoz viszonyítva.

És tegyük hozzá azt is, hogy a láncolajzós motort is kell tisztítani időnként, le kell mosni az olajpárát a lengővilláról, néha át kell ott is petróleumozni a láncot, stb.
Jah,scott csöve volt rajta,dual és szimpla verzióban,betettem valami robogó fúvókát szűkítésre is.
Két külön fogalom a cseppszám és a csepptérfogat is. Kisebb, karcsúbb, vékonyabb csepegtetőről kisebb a csepptérfogat is, ezt is figyelembe kell venni. Tehát két perc és két perc között is van különbség.
Egy Kistarcsa-Szentendre távon törölgessem?
Inkább leszedtem a francba.
LE kellett volna törölgesd a láncot közben néha
A végefelé valami 3 percnél jártam.
Meg szűkítőfúvókával is.
Hát én nem tudom a sthilnek milyen a lánckenő olaja, de a husqvarnáé olyan mint a hígabb méz, 3-4 centis szálakat lehet húzni belőle, ragacsos sűrű de messze nem annyira mint a spray.

Egyszer atf olajjal megszórtam a hátsókereket, akkor levettem én is az olajzót. De most fogok tenni hátra egy olyan kis terelőt mint amit ide beraktak képeket hogy véletlenül se tudja a kerékre dobni, max egy zsepivel letörlöm ha nagyon sok olaj lesz rajta, ne tudjon lecsöppenni sem.
Félreolvastam... ;)
Szintetikust meg se próbáld. Az amelyik szálat húz, méz sűrűségű, az lesz a jó. Ha tavasszal, még hűvös időben lövöd be, állítsd kb másfél percre a cseppszámot. Ez azt jelenti majd, hogy nyáron sem fog egy perc alá menni a cseppszám, amikor hígul egy keveset a melegben. 30-40 pm már túladagol.
Scottoiler saját olaja volt,és egy szintetikus stihl lánckenő olaj,meg valami nevenincs olcsó lánckenő.
Tavasszal ha marad bepróbálkozom a stihl szintetikussal,láncfűrésnél aszondta tesó hogy szálat húzott annyira sűrű.
Csak azt ne felejtsd el, hogy a sprébe bereragad minden, ami csiszolóporként működve a láncszett életét alaposan megrövidíti. Az olajfilmes felületről meg lecsúszik minden. Az mindig tiszta marad.
Ebbe a topikba egy-másfél éve beleolvasva engem is elkapott a lelkesedés, hogy majd valamelyik unalmas télen építek láncolajozót. Aztán miután rájöttem hogy van jó láncspray (MOL) meg szar láncspray (pl. Repsol...), és a jóval nagyon szépen el lehet lenni (persze ha van a motoron középsztender) különösebb macera nélkül, azóta meg sem fordul a fejemben hogy olajozót építsek. A láncom normálisan kenve van, a felnire nagyon minimális trutyi kerül, egyedül a kislánckerék fedele alatt halmozódik fel olajsáros trutyi, amit egy évben kétszer eltávolítani nem olyan nagy dolog szerintem... ....de kinek a pap, kinek a papné. (Ha nem lenne középállványom, akkor lehet másképp gondolnám).
Az én fapados verziómban sűrű, ásványi olajat írtam le. A híg olajak erre nem alkalmasak és a szintetikus pl pont az. Volt aki piros hidraulika olajjal jött hozzám, kicseréltem neki az enyémre (1500-as fordulatú nehézgép motorolaj), azóta nem jeletkezett. Volt aki kipróbálta a szilikon olajat, annak is teleszórta az oldalát. Jók még a magas W fokozatú olajak, Botond, 80w90 váltóolajak is, csak türelem szükséges a beszabályozásnál. Ha valamit nem lehet lejjebb szabályozni, akkor mdg kell találni a módját. Pl tömlőre húzott csoki szűkítéssel. Ha egyzer be van lőve és olajminőség nincs változtatva, akkor soha nem kell hozzányúlni többet.
Bárkinek szívesen segítek, ha megkeres személyesen, már több példa is volt rá.
a rossz beállítás nem az olajzó hibája. Ott a képek között a láncolajzós galéria, ha érted a lánc működését és érted mi a különbség az olaj és a spray között akkor nagyon gyorsan rájössz miért jobb az olaj :)
Kétféle olajzóval sok próba után egyszerűen nem tudott lejebb menni az adaggal,teljesen elzártam akkor nem volt a gumi csíkos.Tavasszal megpróbálom ujra a cbr-en mert azon a láncvédő nagyobb.És van ásványi lánckenőm az sűrűbb mint a próbált szintetikus olaj.
Láttam pár olajzót amik kiválóan működtek, szerintem az lehet a gond, hogy amikor beállítják sokan azt szeretnék látni mint a spray után, hogy mindenhol látszik, hogy olajos pedig inkább az kéne, hogy gyakorlatilag látni ne lehessen csak ha megérintjük akkor legyen kissé érezhető különben ahogy Csabu is írja túl sok lesz és szórja.
A túladagolás példáját írtad le. Rettenetesen sok volt a láncon, azért szórta. A láncnak nem szabad olajosnak lennie, csak olajfilmesnek, szinte száraznak tűnik. Csak úgy derülhet ki hogy olajos, ha ujjheggyel megsimítod a görgőt. Ehhez a mennyiséghez nagyon keveset kell adagolni, percenként-másfél percenként egy mákszemnyi pici cseppet. Így nem szórja, csak apró cseppek vannak a megszokott helyken. Egyzer 3 tank után megszámoltam, 27 nagyon apró foltot találtam. Bárhová szerelted át, a mennyiséget nem vetted vissza, az volt baj. A beszabályozás ami a legtöbb türelmet igényli.