Nem ez a lényeg, hogy neked még elmegy, amúgy mennyi km van benne? Inkább az amiről eleve elkezdtünk írni, hogy az átlag magyar autója amiben 3-400000 km van abban egyáltalán érdemes-e cserélni az utángyártottra 120-180000-ért vagy a gyárira 350-700000-éet autó típustól függően főleg, hogy az utángyártott lwhet, hogy nem is tudja az elvárt értéket hisz a hírek szerint belgium, holland, német vizsgákon hegyekben buktak meg meg az autók pedig ott alapból nem variáltak vele soha és a hazai életkorhoz, km-hez képest jóval kedvezőbbek voltak és rendben neked nincs gondod és a többiek? Ez kontraproduktív is lehet.
Hát,te mégis rettegsz.Nekem is van dpf-es autóm még sem érdekel az intézkedés,az autóm jó állapotban van,látom a dpf-et élőadatban,teljesen jók az adatok,teszi a dolgát.Hozzáteszem én nem 30ezrenként cserélek olajat és a belevalót teszem bele.Én nem is vennék bele utángyártottat,bár a rutinos szakik biztos tudják hogy melyik jó bele.Én vagy mosatnám,vagy cseréltetném a betétet,a betét az gyári.
Senki nem rettegett eddig mert ugyan közelező volt, de igazából legfeljebb osztrák-német viszonylatban voltak rémhírek ennek betartatásáról csakhogy most az itthoniról van szó itthoni viszonyok mellett, az olaszok most úgy lépték meg az eu co2 elvárását, hogy az észak olasz városokból kitiltják már az euro5-ösöket is pedig az a gazdagabb országrész, de így is ahogy írták kb. 2 milla embert érint, hogy nem hajthatnak be a városokba. Amúgy megnéznék 6-700000-et futott dpf-et, minden 3. kamiont ilyen hibával viszek szervizbe, de ugye nagy cég így mindenképp valahogy javítják, cserélik, a renault-nak a háza szétszedhető így könnyebb cserélni a betétet míg a többié nyilván csak komplett nem olcsón viszont ez magánban értelmetlen mert a dpf azért megy tönkre amit írtam bár az olajfilmet nem hiszed pedig elég csak belenyúlni a kipuff végébe és a lerakódott kormot ujjunk között morzsolgatni és érezhető lesz, hogy nem porszerű hanem csúszós. Főnököm februárban átvett wv 2.0 sdi-s caddy-je átvételekor szóltak, hogy nézze az olajat, 8000-nél esett a szint alá, most van benne 14000 és 2x kellett utánatölteni és majd 30000-nél cserélik, olyan nincs, hogy valamilyen motor nem eszi az olajat legfeljebb amíg új kevesebbet, de 3-400000-nél már mind eszik annyit, hogy letaknyolja a dpf-et. Ha valakinek szerencséje van és sűrűn cserélték az olajat míg elérte a sok km-t akkornlehet, hogy tényleg kibírja, de a lényeg még mindig az, hogy az új készükékek milyen határértéknél nem engedik át a műszakin a járművet mert akár egy utángyártott már újonnan sem boztos, hogy jó lesz a gyári pedig kifizethetetlen.
ez volt az utolsó több bőrt már nem húznak rólam 😅 ki akarták cserélni a hosszbordásszíjat a feszítővel. Mindössze 2,5 órát számoltak volna érte. Szóval olyan 80 ezer lett volna a munkadíj hát megköszöntem de nem kértem 😅
ahogy mondod inikém. Ma fizettem 76 ezret 2,2 órai munkára. Ami egyébként tokkal vonóval 1 óra alatt elvégezhető lett volna(kezeit széttáró)
Az olaj 58 ezer amit egyébként 26 ért meg tudnám venni. Aztán pont most voltam a bmw-s havernál vittem vissza a cuccait amit én hoztam vittem a kombiba a nyaralásra ami nekik nem fért. Mutattam a számlát és egész elsápadt(kezeit széttáró) Azt mondja neki ez 4-500 szokott lenni 🤣 Szóval, hogy mi a drága az nézőpont kérdése de általában mindenkinek a sajátja 😂
kb 15-20 éve egy 7es bmw nagyszervíz is közel 500 volt már, bár ott a gyertya csere is jelentős összeg
de amikor egy sima kocsiba olaj+szűrők 60-80 pénz és 200 a végösszeg azért az felháborító, legalábbis nekem
lehet azért mert csóró vagyok,vagy csak sóher..........
A hosszú garancia kifejezetten hátrány manapság, mert csak azért adják, hogy lehúzhassanak.
Megjegyzem a Tesla az egyetlen amelyiknél nem kell elhordani szervizbe ahhoz hogy garanciális maradjon az autó.
Meg talán mintha egy Harley-s ismerős azt mondta volna, hogy a HD sem ragaszkodik ahhoz hogy az olajcserét náluk csináltasd.
Nekem azért ez a plusz 100 akkor se jön ki ha magam veszem és cserélem az olajat, de az is igaz hogy autója válogatja mert a japánok elég vastagon irnak. A mazdánál azert már surolja, de ha maszek szervizbe vinném akkor egy ötvenes körül lenne a különbözet. Ellenben a garancia ettől többet ér.
Hát jó esetben nem is kéne döglenie sem ennek, sem az adblue rendszereknek.
Én is mindig a kettős tömegűt, meg a porlasztókat, esetleg a magasnyomású szivattyút tartottam a modern dízelek érzékeny pontjainak, de látod hogy a modern technikával az elronthatatlant is képesek elrontani 😆
volt szomszéd lány férje vw szervizes
otthon is van műhely és szerelget "okosba" szóval azért van rálátásom
arra is hogy bár otthon sokkal olcsóbban javít térdig járnak a zsetonban
meg ugye elnézegetem a pipi számláit amit ide feltesz, már az olajon 10 ezreket lehet spórolni hogy ha a fékmesternél vagy a kovácsautónál veszed ugyanazt
mondjuk ami árakat mondanak a műhelypornóban avval se nagyon tudok azonosulni 1,5-2 órás melók 60-80 ezer munkadíj
Ez a DPF hiszti pont olyan mint 20éve a kettőstömegű volt,mindenki fél retteg tőle,pedig aztán nem egy ördögtől való dolog ez sem,csak kicsit ismerni kéne az autót......a kamionoknál nem tudom melyiknél hogy van,a MAN-nál azt mondta az ember hogy részecskeszűrő simán elmegy 6-700ezer km-t.,ott inkább más problémák vannak.
Az olaj 58 ezer amit egyébként 26 ért meg tudnám venni. Aztán pont most voltam a bmw-s havernál vittem vissza a cuccait amit én hoztam vittem a kombiba a nyaralásra ami nekik nem fért. Mutattam a számlát és egész elsápadt(kezeit széttáró) Azt mondja neki ez 4-500 szokott lenni 🤣 Szóval, hogy mi a drága az nézőpont kérdése de általában mindenkinek a sajátja 😂
de amikor egy sima kocsiba olaj+szűrők 60-80 pénz és 200 a végösszeg azért az felháborító, legalábbis nekem
lehet azért mert csóró vagyok,vagy csak sóher..........
Megjegyzem a Tesla az egyetlen amelyiknél nem kell elhordani szervizbe ahhoz hogy garanciális maradjon az autó.
Meg talán mintha egy Harley-s ismerős azt mondta volna, hogy a HD sem ragaszkodik ahhoz hogy az olajcserét náluk csináltasd.
Ezt azért csinálod,mert szereted, vagy a gari miatt?
Mert gari úgysincs 🤣
Én is mindig a kettős tömegűt, meg a porlasztókat, esetleg a magasnyomású szivattyút tartottam a modern dízelek érzékeny pontjainak, de látod hogy a modern technikával az elronthatatlant is képesek elrontani 😆
otthon is van műhely és szerelget "okosba" szóval azért van rálátásom
arra is hogy bár otthon sokkal olcsóbban javít térdig járnak a zsetonban
meg ugye elnézegetem a pipi számláit amit ide feltesz, már az olajon 10 ezreket lehet spórolni hogy ha a fékmesternél vagy a kovácsautónál veszed ugyanazt
mondjuk ami árakat mondanak a műhelypornóban avval se nagyon tudok azonosulni 1,5-2 órás melók 60-80 ezer munkadíj