Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ketto nem kellett.
Áthoztam a "viccek" topikból, mert valahogy tényleg nem kéne azt a topikot is szétcseszni fecsegéssel. Hátha más is követi a példám.

"[#5577397] 2019. 11. 30. 20:57
kawa70
Egyébként mennyire maradandóak, tartósak ezek a nyomtatott dolgok? Alapanyagot miből, illetve hogyan harározod meg adott tárgy esetén?"

Hogy milyen anyagot használok azt leginkább tapasztalat határozza meg.
Természetesen tervezésnél, méretezésné figyelembe veszem, így részben lehet kompenzálni a hátrányos tulajdonságait.
Kedvencem a PLA. Ez a poli-tejsav azaz bio anyag. Bébifókák örülnek neki, és még olcsó is.
Ebből van a cipzár csúszka is.
Kemény, erős, rugalmas, kopásálló, rétegek erősen tapadnak, kicsi a zsugorodás, ezért ideális vele nyomtatni, CA ragasztó erősen fogja. Ütésre törékeny, és nagyon alacsony hőmérsékleten lesz képlékeny. 60fok felett nem érdemes használni, tehát zuhanyrózsát már nem ebből nyomtatnék.
Szerkezeti anyagnak, és mechanikus alkatrészeknek jó, főleg házon belüli alkalmazásokra, de csináltam már belőle láncfűrés indító spulnit is.

ABS pl jól bírja a vegyszereket, időjárást, meleget, de nem túl rugalmas, kicsit puha anyag, és bírja az ütés szerű terheléseket is, nem törik csak deformálódik, aceton oldja, ezzel elsőrangúan ragasztható, illetve aceton gőzre felolvad a felszíne, és kifényesedik, ezért dekoratív dolgokra is szeretik használni . Nem túl kopásálló, zsugorodik, ezért nehezebb vele dolgozni, ezt tervezésnél figyelembe kell venni.
Ha autóhoz, motorhoz nyomtatok valamit általában ezt választom, mert ez bírja az ott fellépő körülményeket, de alapvetően nem szeretem használni.

PET-G, ez a PET palackhoz használt műanyaghoz hasonlít leginkább, annak egy módosulata. Ugyan azok a tulajdonságai mint a PLA-nak, de valamivel magasabb hőmérsékletet bír, kevésbé merev anyag jobban hajlik, de ugyan úgy rugalmas, és erős, kopás álló, és nem törik ütésre. Nyomtatni nem nehéz vele, de a rétegek nehezebben tapadnak, és nem olyan szép a nyomtatás felülete, szálhúzásra hajlamos. Fogaskerekeket, becsapódásra méretezett alkatrészeket (pl. helikopter modellem leszálló talpát, vagy FPV drón kamera védőjét) nyomtatok belőle.

Aztán vannak még egzotikus anyagom mint a POM. Ez egy elég gusztustalan anyag. Nagyon erős, nagyon bír mindent, kb. az összes előző anyag jó tulajdonságát egyesíti...duplán....de a hátrányos tulajdonságokat is négyszeresen Erős, kopás álló, hőálló, vegyszer álló, nem hajlamos törni, bírja az ütést, de iszonyat zsugorodik és nem tapad semmihez, így a munkaasztalhoz sem.
Első próba nyomtatás egy kocka volt, ami annyira deformálódott nyomtatás közben, hogy gömb lett a végeredmény
Egyedül a PLA-hoz szeret nagyon erősen tapadni, ami meg szerencsére nagyon tapad a munkaasztalhoz, ezért az első réteget PLA-val nyomtatom, és erre nyomtatok POM-al, viszont annyira deformálódik, hogy feltépte az üveglap felületét, amire nyomtatok. Szóval jó anyag, de képtelenség vele nyomtatni
Nagyon kicsi alkatrészekre jó, és csapágy anyagnak. Tehát pl. ha dupla fejes nyomtatóm lenne amivel tudok két anyagot használni egyszerre, akkor lehetne azt csinálni hogy PLA-ból kinyomtatom a fogaskerék testét, és csak a fogak felszínét ebből az anyagból és az kb. duplán tartósabb lenne (+2nap) mint egy átlag jó minőségű tömeg gyártott műanyag fogaskerék.
Helikopterem farok rotorszög állító rudazatát csináltam ilyenből, mert ott kell az erő, meg a forgáspontok csapágyazására is ideális.

Van még Karbon-nejlon kompozit anyag. Persze nem nekem mert arany árban adják, csak nem tudom miért.
Ez is nagyon erős és rugalmas szerkezeti anyag, és nagyon nehéz eltörni, szóval ez lenne az ideális szerkezeti anyag, de túl smucig vagyok és még nem voltam hajlandó kiperkálni fél kilóért 20ezer forintot. Az előbbi anyagok ilyen 3500-7000között vannak kilója.
Lehet nálunk is kapni https://auto.jofogas.hu/zala/2X_FelhajtO_RAmpa__OsszehajthatO__180_CM_400_KG_96570032.htm
Milyen szemszögből nézve? Szerintem van jövője, és elég jól haladnak a fejlesztésekkel.
A régi , lecsökkent kapacitású akku elektródáiból kiszedett ritkaföldfém iszapot préselik bele az új akku lemezeibe??!
Engem főleg a Villamos Technikus szakmám miatt érdekel az ilyen. Mert az rémlik, hogy ritkaföldfém (litium-ion) akkuról van sző és nagyon érzékeny az alul, és túltöltöttségre!!
Ledaráljak, szeparálják, beöntik az akku gyártósor elején a nyersanyagot.
Szigetszentmiklóson van egy ilyen.
Sok szerencsét és balesetmenteset hozzájuk!
Van dízel autóm is és elektromos is..... az elektromosat városban használom, a dízelt pályán.... mindkettő ott a legkimelobb... éljenek a bébi fókák
Nem jól írtam , mert a lecsökkent kapacitású akkuval mit tesznek, hogy megint olyan legyen mint az új??
Nincs megsemmisítés, újra felhasználható minden része
Minél több lesz annál jobban megéri
Nem feltétlenül a villanyos miatt
Pl ha Pesten is bevezetik hogy euro5 alatt nem használható a kocsi akkor akinek kell fog venni másikat
100 ezres nagyságrendű a kocsik száma (szerintem 500ezer felett van Pesten) aztán ha csak egy negyede vesz újat mert nélkülözhetetlen számára akkor már egész jól megdobja az eladási adatokat
Plusz nem mindenki veszi kp-re, lesz sok kölcsön gazdagodik a bank szektor
Engem érdekelne , hogy egy ilyen elektromos autóhoz, az akku előállítása, működtetése majd megsemmisítése mekkora szennyező forrás??!
Az elektromos autó egy irgalmatlan átverés.
Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az elektromos akkuval működő autók nem fogynak a kívánt ütemben!!, ezért valamire rá kell fogni, hogy az az oka! De amikor a nyáron felnéztem az égre és az utasszállítók 9 kondenzcsíkja látszott egyszerre, akkor ez senkinek nem szúrta a szemét??
Ahogy a kolléga is mutatta a képeken, én is vittem már a volt autóm hátuljában motort. Most is lenne igény rá meg a jövőben is.
Van igazság abban, hogy ha egy jármű szennyez akkor az ne közlekedhessen tovább, ezzel nekem nincs bajom. A bajom azzal van, amikor a sok buta faszcibáló a konténerhajókon érkező kínai rongyokba öltözve mondja NEKEM, hogy én mivel közlekedjem.
Pár évtizede, amikor föld alatt bányában dolgoztam , amíg a hülye politikusok be nem záratták, no ott tettek a dízel -rakodógép kipufogójára gázmosót! Ez abból állt, hogy volt egy saválló tartály a gép abba pufogott ki, és a vizen átbuborékolva a "mosott gázt engedte ki, ott jártunk mellette! Viszont a vizet műszakonként cserélni kellett!
Sok sikert hozzá!
Én bánom is a Hiacet, hogy eladtam, bár most jön el az idő ahogyan látom, hogy a sötétzöldek miatt egyre kevesebb helyre engedik be őket. Főleg a régi dízeleket.
Úgyhogy ha egyszer eljutok a Garda tóhoz, azt lábon kell megtennem.
még 2 valakit beszerveznél akinek ilyen kell azt meg vóna 13 rugóból 4-őtöknek.
Egyébként nem tudom mit rugóztok ilyeneken? Én simán megoldotta, a régi könyvespolcom két deszkájával
Fazik komám amikor a gumijait füstölgette, még kidurrant kerékkel is feltolta egyedül Jobb oldalt látszik a könyvespolc
hát azt ki nem hagynám
az, hogy nem én dugom
4 eve vagy tobb nem annyira mozgatott a motorttranszportalas mert meg nem fogytak el a kozeli celpontok.
nem emlékszem
3-4 éve lehetett, vagy több, még a kondigép építés előtt jópár évvel, akkoriban többet jártunk erdélybe futóval
Nameg nagyon anno lehetett.